Frogbikes Frog City 61 w teście: brytyjski specjalista od rowerów dziecięcych prezentuje swój pierwszy rower do codziennego użytku. Dostępny w trzech rozmiarach kół, Frog City pozostaje wierny sportowemu DNA marki i jest wyjątkowo lekki, a jednocześnie stabilny i bezpieczny. Do idealnego codziennego kolarskiego szczęścia brakuje mu oczywiście jednego...
Wysokiej jakości rowery dziecięce od dawna są częstym widokiem przed przedszkolami i szkołami. Młode matki i ojcowie coraz częściej jeżdżą na rowerze w bardziej sportowy sposób niż ich rodzice; dla nich rower jest nieodzownym elementem codziennej mobilności, inaczej było w latach 70. i 80. I tak nawet początkujący jeźdźcy mogą teraz cieszyć się wysokiej jakości materiałem, którym mama i tata chcą wzbudzić radość z jazdy na rowerze – pomijając fakt, że na dobrym rowerze maluchy po prostu poruszają się szybciej i bezpieczniej.
Frog City 61 - prosto pomalowane i dość jasne
To, co jest najlepsze dla bezpiecznego i szybkiego poruszania się, jest oczywiście kwestią opinii w branży, dlatego każdy producent ma dość niepowtarzalny wygląd. Typowe dla rowerów brytyjskiej marki Frog są np. proste, jednokolorowe malowanie, które zwraca uwagę na to, co w rowerze najważniejsze: technologię. Może to być dość nieskomplikowane na rowerach dziecięcych, a Frogbikes umiejętnie demonstruje to na młodych modelach miejskich: 24-calowy model Frogbikes Frog City 61 ma ośmiobiegową przerzutkę, hamulce V-brake z kompaktowymi uchwytami hamulca dla dzieci oraz krótki pedał dostosowany do wieku korby i tłumaczenie, które oferuje łatwe przełożenia z kasetą 11-32 i 32 zębami na tarczy. Zmiana biegów odbywa się za pomocą przycisków kciuka, co pozwala na znacznie bardziej precyzyjną zmianę przełożeń w porównaniu do manetki obrotowej.
Sportowy zestaw kołowy z szybkozamykaczami
Ciekawostką jest sportowy zestaw 28-ramiennych kół z uszczelnionymi piastami i szybkozamykaczami zamiast solidnych osi, bez których Frogbikes nie może się obejść. Wreszcie Brytyjczycy chwalą się niską wagą swoich rowerów dziecięcych i dotyczy to nie tylko sportowych rowerów tej marki: 24-calowy rower miejski waży zaledwie 10,7 kg wraz z pedałami, co ułatwia naukę w szkole podstawowej dzieci do obsługi, a kontrola nad rowerem jest wzorowa. Bagażniki, stopki boczne i błotniki są oczywiście wliczone w cenę, podobnie jak nowy wariant osłony łańcucha „Chain Glider” do rowerów z przerzutkami, która zapobiega przytrzaśnięciu i zabrudzeniu i jest tutaj stosowana po raz pierwszy. Koła, które można łatwo zdjąć, są również plusem, jeśli rower musi być transportowany w samochodzie lub w inny sposób.
Frog City 61 - bezpieczna rama unisex
I jeszcze coś ciekawego w Frog City, które jest dostępne w trzech kolorach (turkusowym, różowym, czarnym): Model Step-Through jest wyraźnie zaprojektowany jako model unisex i nie ma innego kształtu ramy - trapezu lub rombu. Dobra decyzja, ponieważ zarówno dziewczęta, jak i chłopcy korzystają z dodatkowego bezpieczeństwa, jakie daje rower bez „kierownicy”: w przypadku nagłego zatrzymania nie można boleśnie uderzyć w górną rurę, a jeśli z tyłu zamontowany jest kosz przewoźnika, nie musisz łamać nogi, wymachując nad nim wysokim łukiem.
Koło zachwyca również detalami dobrymi rozwiązaniami: reflektory na szprychach są wysokiej jakości z blaszanym paskiem do mocowania, który można zdjąć bez ich niszczenia; stopka boczna jest przymocowana do tylnego trójkąta, dzięki czemu rower nie przewraca się tak łatwo, gdy coś ciężkiego jest zaciśnięte na bagażniku.
Pozycja siedzenia przyjazna dzieciom
Kształt ramy z krótką rurą podsiodłową jest przyjazny dzieciom, co wydłuża żywotność dzięki swobodzie w wysokości siodełka. Wysoki przód i podwyższona kierownica zapewniają wyprostowaną postawę, dzięki czemu cztery 1-centymetrowe podkładki pod mostkiem umożliwiają pewną regulację wysokości. Kąt rury podsiodłowej jest dość stromy, ale ponieważ sztyca jest znacznie cofnięta, mali rowerzyści nie siedzą zbyt daleko do przodu nad suportem. W połączeniu z płaskim kątem skrętu zapewnia to bezpieczne, harmonijne zachowanie podczas jazdy, a sportowa przerzutka i niska masa zapewniają również przyjemność z jazdy.
Brakuje tylko systemu oświetlenia
Aby uchodzić za wszechstronny, odnoszący sukcesy rower dziecięcy do szkoły i rekreacji, jedyne, czego brakuje Frog City, to system oświetlenia. To może nie jest już obowiązkowe, ale oczywiście jest niezbędne, gdy tylko robi się ciemno, a codzienne użytkowanie po prostu nie może się bez niego obejść. Lampki akumulatorowe to rozwiązanie awaryjne, ponieważ często zapomina się o nich w domu lub w plecaku podczas podróży. Najlepszą rzeczą do zrobienia jest doposażenie w zainstalowany na stałe akumulatorowy system oświetlenia à la Busch & Müller „Ixon Eyro” z przodu i „2C” z tyłu; wtedy wszystko, co musisz zrobić, to nauczyć swoje dzieci, aby naprawdę włączały światła.
Poza tym solidne, dobrze wykonane Frogbikes Frog City 61 mogą się podobać - podobnie jak siostrzane modele Frog City 53 z 20-calowymi kołami i 26-calowy Frog City 67. Cyfra w nazwie modelu to minimum wewnętrzna długość nogawek kierowcy jeźdźca, co ułatwia dobranie odpowiedniego rozmiaru; od góry istnieje zakres regulacji około 10 cm, co oznacza, że każdy rozmiar obejmuje około trzech lat życia. Za 670 euro (20-calowy 650 €, 26-calowy 685 €) rower nie jest tani, ale wysokiej jakości konstrukcja sprawia, że cena wydaje się rozsądna. I wreszcie, ponieważ rodzice posiadający taki rower z pewnością zainspirują swoje dzieci do czerpania radości z jazdy na rowerze.