Nowości produktowe: Dzięki Flyer Uproc SL:X rynek lekkich e-MTB wzbogacił się dziś o kolejny ekscytujący rower. Dzięki 130 mm skoku zawieszenia, wadze 18 kg i silnikowi Bosch SX z akumulatorem 400 Wh celem jest zaoferowanie zwinnego roweru na szlaki do szerokiego zakresu zastosowań.
Portfolio szwajcarskich specjalistów od rowerów elektrycznych z firmy Flyer staje się coraz pełniejsze. Znany Uproc Wyposażony w 130 mm skoku, 29-calowe koła i obecnie bardzo popularny silnik Bosch SX z akumulatorem 400 Wh, pozycjonuje się jako zwinny rower na szlaki w bardzo konkurencyjnym segmencie rynku.
Ulotka z najważniejszymi danymi Uproc SL:X
Skok zawieszenia: 130 mm
Napęd: Boscha SX
Akku: 400 Wh (zintegrowany na stałe)
Materiał ramy: Węgiel
rozmiar koła: 29 cali
Waga: od 18,0 kg
Maks. dop. Waga całkowita: 130 kg
Cena: od EUR 5.799
Smukła rama z włókna węglowego z tylnym trójkątem Flex Pivot
Wyraźne linie, wąskie rury: karbonowa rama nowego Flyer Uproc SL:X robi wrażenie i wyraźnie odróżnia się od innych e-MTB w ofercie. Ekscytujący jest tył: to, co początkowo wygląda jak klasyczny czteropunktowy układ zawieszenia, w rzeczywistości jest wspieranym jednowahaczowym układem zawieszenia, który nie ma łożyska w tylnej części. Dzięki odpowiedniemu zaprojektowaniu rozpórek rama ugina się w tym obszarze, dzięki czemu ugięcie nie jest konieczne: mniej łożysk oznacza z kolei mniejszą wagę i mniejsze wysiłki konserwacyjne. Jeśli chodzi o kinematykę, zdecydowali się na ciasną konfigurację i dlatego wyraźnie chcą spodobać się kierowcom sportowym.


Mechanicy majsterkowicze i mechanicy jednośladów będą zadowoleni z klasycznego poprowadzenia linek przez główkę ramy, co znacznie ułatwia prace konserwacyjne w porównaniu do nowocześniejszej wersji wykorzystującej stery. Nawiasem mówiąc, schemat kolorów jest prosty: wszystkie modele są dostępne w prostym, tak zwanym kolorze Cast Silver Gloss.
Napęd Bosch SX z zamontowanym na stałe akumulatorem
Za napęd odpowiada silnik Bosch SX, który od czasu jego wprowadzenia na rynek niecały rok temu stał się obecnie niewątpliwie najpopularniejszym silnikiem wspomagania świetlnego. Z maksymalnego momentu obrotowego wynoszącego 55 Nm, ważąca około dwóch kilogramów jednostka wytwarza maksymalną moc 600 W, co odpowiada mocy jej starszego brata CX. Aby to jednak osiągnąć muszą być spełnione podstawowe warunki: z jednej strony jako kierowca musisz pedałować mocniej niż przeciętnie (napęd ustala średnią dynamicznie) i zwiększać kadencję. Silnik zapewnia maksymalną moc tylko przy kadencji powyżej 100. Ale: nawet jeśli jeździsz normalnie, zapewnia on dużą moc jak na silnik ze wspomaganiem świetlnym i jest porównywalny z równie mocnym Fazua Ride 60.

Oprócz dobrych osiągów dostępne są typowe funkcje Bosch, takie jak Extended Boost w trybie wsparcia eMTB i udana koncepcja obsługi z pilotem LED w górnej rurze i bezprzewodowym mini pilotem na kierownicy. Masz również możliwość dostosowania poziomów wsparcia do własnych potrzeb za pomocą aplikacji Flow na swoim smartfonie.
Silnik SX zasilany jest akumulatorem 400 Wh umieszczonym w dolnej rurze, który niestety jest zamontowany na stałe ze względów wizualnych i wagowych. A szkoda, bo mocno ogranicza to w praktyce obszar zastosowań dla wielu potencjalnych nabywców. W końcu: w zależności od stylu jazdy wydajny silnik SX osiąga bardzo dobry zasięg na akumulatorze. Jeśli to Ci nie wystarczy, możesz skorzystać ze wzmacniacza zasięgu PowerMore 250, który jest już objęty zakresem dostawy dwóch wyższej jakości wariantów wyposażenia Uproc SL:X.
Bardzo sportowa geometria z dużym zasięgiem
Spojrzenie na dane dotyczące geometrii pokazuje, jak Flyer ustawił nowy lekki rower E-MTB: bardzo nowoczesne wymiary, duży zasięg i płaski kąt główki ramy pokazują, że sportowy rower na szlaki został zaprojektowany do zwinnego użytku w terenie. Wpisuje się w to również nieco głębszy przód, który powinien nagradzać aktywny styl jazdy. Geometrię można również nieznacznie regulować za pomocą chipa typu flip-chip.
Geometria Flyer Uproc SL:X (wysoka)
S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 380 | 400 | 440 | 480 |
Zasięg (mm) | 440 | 471 | 491 | 521 |
Stosy (mm) | 600 | 609 | 618 | 631 |
Kąt skrętu (w °) | 65.6 | 65.6 | 65.6 | 65.6 |
kąt siedziska ef. (w °) | 77.9 | 77.7 | 77.6 | 77.4 |
Spadek suportu (w mm) | 30 | 30 | 30 | 30 |
tylne widełki (w mm) | 451 | 451 | 451 | 451 |
Rozstaw osi (w mm) | 1198 | 1232 | 1257 | 1293 |
Górna rura pozioma (w mm) | 570 | 604 | 628 | 663 |
główka ramy (w mm) | 100 | 110 | 120 | 135 |
Geometria Flyer Uproc SL:X (wysoka)
S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 380 | 400 | 440 | 480 |
Zasięg (mm) | 435 | 465 | 485 | 515 |
Stosy (mm) | 605 | 614 | 623 | 637 |
Kąt skrętu (w °) | 65 | 65 | 65 | 65 |
kąt siedziska ef. (w °) | 77.3 | 77.1 | 77 | 76.8 |
Spadek suportu (w mm) | 38 | 38 | 38 | 38 |
tylne widełki (w mm) | 453 | 453 | 453 | 453 |
Rozstaw osi (w mm) | 1199 | 1234 | 1258 | 1294 |
Górna rura pozioma (w mm) | 571 | 605 | 629 | 664 |
główka ramy (w mm) | 100 | 110 | 120 | 135 |
Cztery warianty wyposażenia od 5.799 euro
W momencie wprowadzenia na rynek Flyer Uproc SL:X będzie dostępny w czterech wariantach wyposażenia w cenie od 5.799 euro do 9.999 euro. To, co je łączy, to rama z włókna węglowego i układ napędowy z Bosch SX i akumulatorem 400 Wh w dolnej rurze. Dwa najlepsze warianty zawierają nawet przedłużacz zasięgu PowerMore 250 – fajna rzecz. Wybór opon jest również identyczny, ale budzi pewne zdziwienie: dlatego Flyer zdecydował się na zastosowanie słabo wyprofilowanych opon Schwalbe Wicked Will z przodu i z tyłu tak sportowego roweru e-trail, z twardej mieszanki gumy i z cienką Super montaż obudowy uziemiającej prawdopodobnie pozostanie szwajcarską tajemnicą.

Pod względem wariantów wyposażenia wyróżnia się model 8.70, który oferuje przyzwoity stosunek ceny do wydajności dzięki podwoziu Fox Performance, kompletnemu wyposażeniu XT i kołom DT Swiss. W przypadku topowego modelu trzeba sięgnąć znacznie głębiej do kieszeni, choć zdarzają się też komponenty premium z przekładnią Sram Eagle XX i podwoziem Fox Factory. Przy dwóch tańszych wersjach trzeba pójść na jeszcze kilka bolesnych kompromisów.
Jeśli chodzi o wagę, Flyer podaje jedynie informacje o topowym modelu, który podobno waży około 18 kg – to dobra wartość. Jednak pozostałe warianty wyposażenia prawdopodobnie będą ważyć więcej.
Widelec: X Fusion E-Slide 34 RC
Niemy: X Fusion O2 Pro RLX
Okrążenie: Shimano Deore 12 biegów
hamulce: TRP Łupek Evo
wirniki: Piasty DT Swiss H552 / Formula
Cechy szczególne: -
Cena: € 5.799
Widelec: Fox 34 Rytm
Niemy: Wydajność pływaka Foxa
Okrążenie: Skrzynia biegów Sram GX Eagle
hamulce: SHIMANOMT520
wirniki: DT Swiss H1900
Cechy szczególne: -
Cena: € 6.999
Widelec: Fox 34 Wydajność
Niemy: Wydajność pływaka Foxa
Okrążenie: Shimano XT 12 biegów
hamulce: ShimanoXT M8120
wirniki: DT Swiss HX 1700
Cechy szczególne: W zestawie PowerMore, MultiTool zintegrowany w kokpicie
Cena: € 7.499
Pierwsze praktyczne wrażenia z Flyer Uproc SL:X
W ramach prezentacji medialnej na Riva Bike Festival udało nam się zebrać praktyczne wrażenia z jazdy nowym rowerem E-MTB Flyer Light w trudnych warunkach atmosferycznych. Szczególnie podobała nam się geometria i tylny trójkąt, które spełniają obietnice projektantów – Uproc SL:X to sportowy rower na szlaki, którego nowoczesne wymiary nagradzają aktywnych rowerzystów. Każdy, kto odważy się jeździć z niewielkim naciskiem na przednie koło, może spodziewać się zaskakująco płynnej jazdy jak na tę klasę podróży z zawieszeniem.

Tylny trójkąt Flexlink jest ciasny, ale ma też duże rezerwy nawet w wymagającym terenie. A propos wymagającego terenu: tutaj niestety opony Schwalbe Wicked Will zawiodły. Twarda mieszanka gumy, szczególnie w przednim kole, sprawiała, że mokre szlaki wokół jeziora Garda były raz po raz śliskie.

Bardziej szczegółowe wrażenia znajdziesz w naszym filmie na YouTube: