Przetestuj aerycs GCX Terra: Zestaw kołowy do szutrowania od północnoniemieckiego dostawcy aerycs zaskakuje dużą wszechstronnością. Oprócz zamierzonego zastosowania na zawodnikach terenowych, jej aerodynamiczny kształt sprawia, że nadaje się również do rowerów wyścigowych, a stosunkowo niska waga sprawia, że dobrze pasuje do rowerów przełajowych. Velomotion przetestował wszechstronny produkt z włókna węglowego.
Są lekkie, wszechstronne i niedrogie: świat kół z włókna węglowego znacznie się zmienił w ciągu ostatnich kilku lat. Dawno minęły czasy, kiedy tylko kilka marek premium mogło produkować felgi z włókna i żądało cen powyżej 2.500 euro za swoje zestawy kół. I nawet ta pewna nieufność do karbonowych felg to już przeszłość, wynikająca z nieprzewidywalności hamowania i obawy przed przegrzaniem podczas ciągłego hamowania – wraz z przemarszem hamulca tarczowego ten problem został rozwiązany. Fakt, że karbonowe felgi nie są już umieszczane w zaciskach (hamulców), oznacza również, że wyeliminowane są krytyczne obciążenia zmienne w obszarze boków obręczy; musi to poradzić sobie tylko z ciśnieniem w oponie na kole tarczowym. Dzięki temu felgi karbonowe stały się lżejsze i są teraz łatwiejsze w konstrukcji, a zatem mogą być produkowane taniej. I tak się składa, że zestaw karbonowych kół za 1.000 euro nie jest już rzadkością - taki, przy którym nie trzeba iść na żadne kompromisy. Najlepszym tego przykładem jest aerycs GCX Terra.
Dobry stosunek jakości do ceny i stosunek jakości do ceny
Firma z okolic Hamburga od dobrych dziesięciu lat zajmuje się produkcją kół, z naciskiem na optymalny stosunek ceny do jakości, co oznacza również stosunek ceny do wagi karbonowych zestawów kołowych. Sprzedaż bezpośrednia bez marży dla hurtowników i/lub wyspecjalizowanych sprzedawców detalicznych jest oczywiście zaletą, dlatego zestaw kół Gravel z obręczami o głębokości 40 mm kosztuje zaledwie 1.049 euro, w tym taśma na obręcz i „Tubeless Easy Kit” firmy Milkit. Przednie koło waży 760 gramów, tylne 880 gramów, każde z opaską 1.640 gramów, co kwalifikuje zestaw jako dość lekki, zwłaszcza jeśli spojrzeć na felgi. Jej wagę podano jako 430 gramów; Jak powiedziałem, mają 40 mm głębokości, ale aż 29 mm szerokości. Skutkuje to bardzo delikatnym zaokrągleniem w okolicy otworów na szprychy, co dziś uważane jest za aerodynamiczne optimum. Obręcz została zaprojektowana z myślą o nieco wyższym tłumieniu przy zmniejszonej sztywności pionowej, a ściany boczne i kołnierze obręczy są szczególnie stabilne, aby zapobiec defektom w przypadku przebicia - zestaw kół bardzo dobrze nadaje się do użytku w rowerach szutrowych i przełajowych.
Nadaje się również do rowerów wyścigowych
Ale kto potrzebuje aerodynamiki w terenie? Dobre pytanie, ponieważ przy raczej niskich prędkościach na trudnych torach opór faktycznie nie jest decydującym czynnikiem. Ale przy wewnętrznej szerokości 22 mm koła można bez problemu wyposażyć w węższe opony wyścigowe, takie jak 28-tki, które są obecnie szeroko rozpowszechnione w rowerach wyścigowych z tarczami. A to sprawia, że GCX Terra jest absolutnie wszechstronna, zwłaszcza że haczykowate obręcze są całkowicie bezproblemowe, jeśli chodzi o ciśnienie powietrza - poradzą sobie z ciśnieniem do 6 barów.
Obręcz hakowa z łatwym montażem opony
Montaż opon jest również na szczęście bezproblemowy: już mocno zużyty 35 Schwalbe X-One Allround dobrze siedzi w feldze i może być napełniany zwykłą pompką podłogową - bez kompresora. aerycs buduje zestaw kołowy z komponentów DT-Swiss, a mianowicie prostych szprych z ostrzami „Aero Comp” i sprawdzonych piast 350. Fakt, że są one nadal zainstalowane tutaj w starej formie sprzed ponownego wprowadzenia na rynek w kwietniu 2021 r., Nie jest wadą funkcjonalną: z drobno zapadkowymi wolnobiegami tarczowymi w sensie dużej powierzchni, błyskawicznego przenoszenia mocy, technicznie są one do data. Siły przyspieszania i zwalniania są optymalnie rozkładane; zestaw kołowy jest sztywny i solidny w każdej sytuacji - i tak, w jakiś sposób szybszy niż znacznie cięższy aluminiowy zestaw kołowy, który tymczasowo zastępuje. Chociaż można by się spierać o przyczynę tego: niską wagę, samotłumienie karbonowych felg czy lepszą aerodynamikę?
I inaczej? aerycs oferuje również GCX Terra z czarnym dekorem, a także z obręczami o głębokości 30 lub 50 mm, co sprawia, że zestaw kół jest nieco lżejszy lub cięższy i przesuwa obszar jego użytkowania bardziej w kierunku przełajowym (30 mm) lub szosowym (50 mm ). Pokazuje to również, że lekki, niedrogi zestaw kół z włókna węglowego z obręczami o głębokości 40 mm jest idealnym wszechstronnym rowerem, z którym można właściwie zrobić wszystko – wystarczy zmienić opony i kasetę. I nie musisz unikać szybszego tempa, zwłaszcza że aerycs składa uczciwą ofertę „wymiany po awarii”.
Schreibe einen Kommentar