Rowery towarowe dla rodzin: rowery towarowe, a zwłaszcza e-rowery towarowe, okazały się idealnym zamiennikiem samochodu w drodze do ośrodków opieki dziennej i tym podobnych. Oferują elastyczność i przyjemność z jazdy, oszczędzają czas i nerwy oraz odciążają ruch uliczny i środowisko. Velomotion przedstawia dziesięć aktualnych modeli, które bezpiecznie i komfortowo przeprowadzą Twoje dzieci przez miasto.
Coraz więcej osób rozumie, że jazda na rowerze to nie tylko zabawa i utrzymanie formy. Możliwość poruszania się na dwóch kołach jest niezwykle praktyczna, i to nie tylko jeśli chodzi o przemieszczanie się z punktu A do punktu B: za pomocą odpowiedniego pojazdu dwukołowego (lub trójkołowego) można również przewozić zaskakująco duże ładunki i oczywiście osoby! Ten pierwszy ma co najmniej stuletnią tradycję, ponieważ komercyjne rowery towarowe były szeroko rozpowszechnione już w latach dwudziestych XX wieku. Wielu słynnych zawodowych kolarzy zaczynało kiedyś swoją karierę jako młody doręczyciel na piekarskim rowerze i do dziś listonosze jeżdżą po ulicach na mocno obciążonych rowerach, które na szczęście są już zmotoryzowane.
Pradziadek Jan z Danii
Duński „Long John” – rower towarowy z dużą platformą ładunkową przed kierowcą – w ostatnich latach zainspirował wielu dostawców e-rowerów cargo, a jako „spin-off” wiele z nich zostało rozwiniętych w rowery rodzinne. Co to wymaga? Właściwie nic więcej niż konstrukcja w kształcie pudełka, którą i tak ma już wiele rowerów cargo, z siedzeniami lub ławką plus pasy bezpieczeństwa i osłona przeciwdeszczowa w sensie całorocznego użytkowania.
Jest też całe mnóstwo technologii rowerowych i e-rowerów: pozycja siedzenia i komponenty są zwykle zapożyczone z rowerów turystycznych lub trekkingowych; Jeśli chodzi o napęd, wielu producentów polega na Bosch Cargoline, który ułatwia przenoszenie ciężkich ładunków dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu 85 Nm i 400% podparciu. Stosowane są również inne silniki, z których niektóre są nieco słabsze i świadczą o różnych obszarach zastosowania i wymaganiach użytkowników: modele holenderskie są często nieco bardziej powściągliwe zmotoryzowane, ponieważ w kraju pochodzenia można pływać z rowerzystami o małej mocy; z drugiej strony w tym kraju ludzie lubią używać możliwie najpotężniejszych napędów, dzięki którym mogą lepiej bronić się przed ruchem drogowym.
Jako podstawę dwa podstawowe modele
Czym różnią się poszczególne rowery towarowe dla rodzin? Zasadniczo można wyróżnić dwa typy: W pierwszym konstrukcja oparta jest na modelu podstawowym z platformą ładunkową, która jest albo otwierana z boku (jak w KETTLER) lub otoczone ramą kratową (Riese i Müller). Tutaj przedział dziecięcy jest tylko jedną z możliwości budowy; rower może być również wyposażony w skrzynię transportową lub platforma ładunkowa pozostaje wolna. W drugim typie taca transportowa jest bardziej zintegrowana z całą konstrukcją i posiada metalową ramę na górnej krawędzi, która jest przykręcona do ramy roweru towarowego, co obiecuje większą stabilność i bezpieczeństwo (Ca Go, Miejska strzała). Istnieją również różnice w podwoziu: spektrum waha się od modeli z pełnym zawieszeniem do całkowicie nieresorowanych; w tym drugim przypadku amortyzowana sztyca jest rozsądną opcją. Pozycję kierowcy można regulować mniej lub bardziej elastycznie, zwłaszcza że w niektórych modelach wysokość kierownicy jest stała. To, czy wolisz przerzutkę w piaście, czy przerzutkę, jest kwestią gustu w przypadku roweru towarowego, podobnie jak w przypadku konwencjonalnego (elektrycznego) roweru; Jednak wielu dostawców jest zaangażowanych, dzięki czemu połączenie bezstopniowej przekładni Enviolo i paska zębatego zamiast łańcucha jest popularne i ma sens ze względu na minimalne nakłady na konserwację. Jednak we wszystkich rowerach towarowych brakuje co najmniej jednego szczegółu wyposażenia: Ponieważ zdjęcie kierownicy jest prawie niemożliwe, zwłaszcza gdy jest załadowane, przydałyby się kierunkowskazy na rowerach towarowych, które można by przymocować do nadwozia lub na końcach kierownicy („oczy wołu”).
Szczegółowy wygląd sprzętu zależy nie tylko od ceny, ale podobnie jak w przypadku wszystkich typów rowerów, różni się ona również w przypadku rowerów rodzinnych. Proste wersje z silnikiem w piaście są dostępne za dobre 3.000 euro; w pełni wyposażone luksusowe modele mogą kosztować pięć cyfr. To, jak się zdecydujesz, zależy z jednej strony od portfela, az drugiej od rodzaju użytkowania: jeśli jeździsz tylko na krótkich dystansach, możesz dobrze dogadać się z prostym modelem; Jeśli oprócz dzieci regularnie przewożone są również zakupy itp., sensowny jest model, w którym można łatwo zdemontować np. kanapę. Należy również pamiętać, że istnieją ograniczenia czasowe dotyczące przewozu dzieci: nawet sześcioletnie dzieci mogą być za duże do zamkniętego przedziału pasażerskiego – jeśli masz ochotę na ładunek, gdy dzieci są już w drugim wieku roku w żłobku, możesz zabrać ze sobą model, który położysz w otwartym pudełku.
W każdym razie jazda na rowerze cargo jest wyzwalającym doświadczeniem, niezależnie od miejsca załadunku. W większości przypadków podróż zastępuje podróż samochodem, a zwłaszcza w ruchu miejskim wiemy, że samochód wcale nie jest szybszy do celu. Jest to również zabawne i szybko przyzwyczajasz się do obsługi roweru towarowego. Każdy, kto jest teraz w fazie malucha i zastanawia się, jak powinna wyglądać mobilność w najbliższych latach, poniżej znajdzie ciekawe i ekscytujące środki transportu.
Obciążenie giganta i Mullera 75
Specjalista od e-rowerów z Darmstadt był jednym z pionierów fali cargo z Load. Dzięki pełnemu zawieszeniu i niskiej platformie załadunkowej rower cargo jest topowy pod względem komfortu i dynamiki jazdy; jest dostępny w dwóch długościach, przy czym większa wersja ma o 50% większą powierzchnię ładunkową. Oba modele mają dopuszczalną masę całkowitą 200 kilogramów, co oznacza, że nieco lżejszy Load 60 ma nieco większą ładowność.
Dłuższa wersja roweru towarowego z pełnym zawieszeniem może przewozić nawet troje dzieci, z których dwoje siedzi obok siebie przodem do kierunku jazdy, a trzecie świeci na kierowcę. Aby przedział pasażerski nie był zbyt ciasny, między siedzeniami znajduje się miejsce na nogi; jednak ta konfiguracja jest odpowiednia tylko dla mniejszych dzieci. W każdym razie inna konstrukcja powinna mieć większy sens w codziennym użytkowaniu: budka dla dzieci, która może pomieścić dwóch pasażerów i której kształt przypomina przyczepkę dla dzieci. W każdym przypadku rama kratownicowa Load zapewnia stabilność i bezpieczeństwo; niskie ściany boczne ułatwiają wchodzenie na pokład. Fotele są regulowane i odchylane tak bardzo, że mogą w nich spać również dzieci.
Komfort dzięki pełnemu zawieszeniu
Riese i Müller oferują Load z jednej strony jako konwencjonalny model 25 km/h z silnikiem „Bosch Cargoline”, az drugiej strony jako szybki S-Pedelec, który nie jest idealny do przewożenia dzieci ani do użytku rekreacyjnego. Wersja podstawowa jest również wyposażona w wysokim standardzie; Na pokładzie znajduje się również automatyczne światło hamowania oraz jedenastobiegowa przerzutka, opóźniona potężnym czterotłokowym układem hamulcowym. Liczne szczegóły wyposażenia można zindywidualizować w konfiguratorze – interesująca jest na przykład opcja podwójnego akumulatora, a także możliwość zamontowania bagażnika. Load jest również wzorowy pod względem regulacji rozmiaru: maszt kierownicy można regulować nie tylko pod względem wysokości, ale także pod kątem, dzięki czemu kierownicę można przesunąć bardziej do przodu dla wyższych rowerzystów.
Przy podstawowej cenie 6.900 euro, Load 75 z dwoma siedzeniami i pełnym dachem kosztuje około 7.700 euro, co stawia go na równi z konkurencją z porównywalnym wyposażeniem.
Konkluzja
Riese und Müller zachwyca swoją dużą elastycznością – po przekształceniu nadwozia można go używać zarówno jako roweru towarowego, jak i powozu rodzinnego. Zarówno technologia, jak i konstrukcja mogą być w dużym stopniu dostosowywane.
Sieć: rm.de
Rodzina Urban Arrow
Holenderska firma celuje w dwa modele dla młodych rodzin, przy czym kompaktowy Shorty może być wyposażony w fotelik dziecięcy, ale preferuje transport towarów niż ludzi. Z drugiej strony rodzina to jeden z bardziej przestronnych motocykli cargo z maksymalnie trzema miejscami w boksie przed kierowcą i nie tylko z tego powodu jest niezwykle popularny. W podstawowej wersji rower, którego konstrukcja ramy jest spawana w Holandii, kosztuje niecałe 5.300 euro, ale z silnikiem „Bosch Active Line Plus”, co oznacza, że duży, ciężki rower ma nieco za małą moc. Topowy silnik z linią Bosch Cargo o wysokim momencie obrotowym jest opcją, a rower z akcesoriami przyjaznymi dzieciom kosztuje dobre 7.000 XNUMX euro. Na pokładzie znajduje się również wyświetlacz Bosch Purion i bezstopniowa piasta Enviolo w wersji „heavy duty”.
Urban Arrow niewątpliwie zawdzięcza swoją popularność doskonałym właściwościom jezdnym: toczy się bezpiecznie i z dużą stabilnością jazdy, a po krótkim okresie przyzwyczajenia jest łatwy w obsłudze. Wysoka ściana boczna i metalowa rama dookoła również przemawiają za dużym bezpieczeństwem na drodze.
Susz z kapturem i poncho
Dla kierowców na każdą pogodę producent oferuje dwa pokrowce przeciwdeszczowe, które dodatkowo chronią dłonie i dolną część ciała kierowcy przed warunkami atmosferycznymi. Można do niego przyczepić ponczo przeciwdeszczowe, które obiecuje maksymalną ochronę przed warunkami atmosferycznymi. Dostępna jest również plandeka, ponieważ wiele Urban Arrow prawdopodobnie będzie zaparkowanych na stałe. Dodatkowo rower cargo można wyposażyć w drugi akumulator, co ma sens, ponieważ Urban Arrow jest dostarczany z małym akumulatorem 400 Wh.
Wadą roweru rodzinnego jest jednak to, że nie ma zawieszenia i przez to jest dość twardy – krawężniki i tym podobne wymagają większej ostrożności. Użytkownicy powinni rozważyć doposażenie w amortyzowaną sztycę podsiodłową, zgodnie z zaleceniami producenta eleganckiego jubileuszowego modelu ze szczotkowanego aluminium.
Konkluzja
Dobre właściwości jezdne i dużo miejsca sprawiają, że Urban Arrow Family jest bardzo popularnym rowerem cargo. Do jego zalet należy szeroka gama akcesoriów oraz wysoki poziom ochrony pasażerów.
Sieć: urbanarrow.com
Góra miasta Babboe
Rowery rodzinne od holenderskiego dostawcy to znajomy widok z szarą ramą i pomarańczowo-brązowym drewnianym pudełkiem. Popularność marki wynika między innymi z szerokiej gamy produktów, która obejmuje nawet modele niezmotoryzowane, dostępne od około 1.600 euro. Niedrogie wersje z silnikiem w piaście są dostępne za około 3.000 euro. Jeśli chcesz jeździć trochę szybciej, a nie tylko po płaskim terenie, powinieneś wybrać model z umieszczonym centralnie silnikiem Yamaha (rozpoznawalnym po przyrostku „Mountain” w nazwie), który pcha mocno dzięki momentowi obrotowemu 70 Nm – taki rower to wtedy coś ponad 4.000 euro.
Popularnym modelem jest Babboe City, którego transporter pomieści nawet trójkę dzieci – oczywiście nie mogą one razem ważyć więcej niż 80 kilogramów. Różne siedziska i tapicerki, które są dostępne w szerokiej gamie akcesoriów Babboe, zapewniają maluchom wygodę; Fotelik dziecięcy à la Maxi-Cosi można również zamontować za pomocą specjalnego uchwytu. Można również przymocować dużą osłonę przeciwdeszczową, podobnie jak bagażnik nad tylnym kołem, chociaż różne akcesoria są stosunkowo niedrogie.
Wszechstronny i popularny
Jeśli zamówisz Babboe City z napędem Yamaha, otrzymasz bezstopniową piastę NiVinci oraz przyjazną materiałom pełną ochronę łańcucha. Tani model z silnikiem w piaście jest logicznie wyposażony w przerzutki. Standardowa bateria 400 Wh jest dobrze schowana pod siedzeniem; za dopłatą 200 euro dostępna jest pamięć o pojemności 500 watogodzin.
Nisko umieszczona skrzynia transportowa zapewnia niski środek ciężkości, co poprawia obsługę; Ze sztywnym widelcem i bez sprężyny Babboe nie może konkurować z sedanami à la Riese i Müller pod względem amortyzacji. Spokojne, kontrolowane tempo to specjalność miasta, a niezliczone rodziny korzystające z Babboe udowadniają, że to działa.
Konkluzja
Babboe jest popularne nie tylko ze względu na niskie ceny. Holendrzy imponują szeroką gamą modeli, od „tandemowego” roweru rodzinnego po dwugąsienicowy transporter i szeroką gamę akcesoriów.
Sieć: babboe.de
Kettler Cargoline
Dzięki Cargoline pionierzy z ramami aluminiowymi oferują technicznie przekonującą platformę do przewozu ładunków i dzieci. Podstawowy kształt roweru towarowego odpowiada typowemu „Long Johnowi” z dużą przestrzenią ładunkową przed kierowcą, która tutaj może być szczególnie długa – w Kettlerze brakuje podnoszonej części ramy prowadzącej widelec. Zamiast tego mamy sprężynowy wahacz, który prowadzi sterowaną piastę przedniego koła Elian – element równie funkcjonalny, co innowacyjny. W połączeniu z dyskretnie zintegrowanym tylnym zawieszeniem powstaje wygodne i stabilne podwozie, a pozycja kierowcy jest również dobrze przemyślana: do regulacji wysokości służy „sztyca opuszczana”, czyli hydraulicznie opuszczana podpora; maszt kierownicy można obrócić do przodu, aby wyżsi jeźdźcy mogli siedzieć nie tylko wyżej, ale także dłużej.
Kettler wyposaża Cargoline w silnik Bosch o tej samej nazwie, który jest mocny z momentem obrotowym 75 Nm. Ze standardową baterią 625 Wh zasięg jest już dość duży; Druga opcja akumulatorowa, która podwaja przebytą odległość, ma sens zwłaszcza w zastosowaniach operacyjnych. Akumulator znajduje się w gnieździe w ramie głównej i można go łatwo wyciągnąć - bardziej elegancko nie może być. Jeśli chodzi o technologię rowerową, możesz spodziewać się dwunastobiegowej przerzutki, solidnych czterotłokowych hamulców i niezwykle jasnego reflektora o natężeniu 100 luksów. Sprytne: tajny schowek z zamykaną pokrywą jest ukryty pod skrzynką ładującą.
Wysokiej klasy obudowa i podwójna bateria
Z Cargoline – podstawowy model bez skrzyni kosztuje 8.000 XNUMX euro – Kettler ma na celu przede wszystkim transport ładunków; Dlatego akcesoria potrzebne do przewożenia dzieci, takie jak folia przeciwdeszczowa, nie są obecnie dostępne. A szkoda, bo ze względu na wysokiej jakości technologię i przekonujące właściwości jezdne chciałoby się, aby rower dostępny w kolorze żółtym i czarnym częściej trafiał do użytku rodzinnego.
Konkluzja
Kettler zachwyca innowacyjną technologią i wieloma wysokiej jakości detalami; właściwości jezdne są świetne. Trzeba nadrobić zaległości, jeśli chodzi o dodatki.
Sieć: kettler-alu-rad-.de
Około Go FS 200
Rodzinny rower producenta z Koblencji nie ma sobie równych pod względem solidności i bezpieczeństwa. Podwozie i konstrukcja działają jako całość, a niektóre przedziały transportowe wydają się być przeszczepione. Wysoka skrzynia transportowa wykonana z wysokowytrzymałej pianki PU i otaczająca ją aluminiowa rama są najlepsze pod względem ochrony pasażerów; wraz z rozkładanym dachem daje to wygodne schronienie podczas podróży w każdą pogodę. Kierowca korzysta również z ochrony przed warunkami pogodowymi ciała, która jest wyższa niż kierownica, dzięki czemu nawet trzyma ręce na kierownicy z dala od wiatru.
Dzięki bezstopniowej przekładni Enviolo i silnikowi „Bosch Cargoline” jazda Ca Go jest bardzo wygodna: napęd zapewnia mocny ciąg, a elektroniczna przekładnia utrzymuje indywidualnie regulowaną częstotliwość pedałowania, co oznacza, że temat zmiany przełożeń został zakończony. Silny układ hamulcowy daje pewność, ale musi być obsługiwany z wyczuciem, zwłaszcza podczas pokonywania zakrętów. Jasny reflektor jest również wyposażony w światła drogowe do jazdy w całkowitej ciemności.
Ochrona przed warunkami atmosferycznymi i dużo bezpieczeństwa
Przy masie własnej wynoszącej 54 kilogramy (dane producenta), Ca Go ma imponującą ładowność 170 kilogramów łącznie z kierowcą, co oczywiście nie będzie potrzebne w życiu codziennym. O ile amortyzowany widelec z przodu amortyzuje wyboje na drodze, o tyle tył Ca Go wydaje się dość twardy - dlatego przy zamówieniu zdecydowanie należy wybrać opcję „amortyzowana sztyca”. Kierownica nie ma regulacji wysokości, ale jest ustawiona na tyle wysoko, aby kierowcy o różnym wzroście mogli uzyskać wygodną pozycję dłoni i ramienia. Jak w przypadku każdego roweru towarowego, przyzwyczajenie się do niego zajmuje kilka kilometrów, a wkrótce zauważysz, jak łatwo się go obsługuje. Nawet ciężkie ładunki mogą być bezpiecznie transportowane za pomocą Ca Go, co oczywiście dotyczy przede wszystkim najmłodszych.
O ile podstawowy model kosztuje 7.490 euro, to ze specjalnym wyposażeniem odpowiednim dla dzieci trzeba zapłacić prawie 9.000 euro - Ca Go na razie nie powinien stać się masowym fenomenem.
Konkluzja
Ca Go wyróżnia się maksymalną ochroną pasażerów i solidnymi wrażeniami z jazdy, a technologia jest przekonująca pod każdym względem. Jedynym mankamentem jest wysoka cena z dodatkowym wyposażeniem.
Sieć: cagobike.com
Wizyta domowa Ca Go: To tutaj powstaje rower cargo FS200
To niewiarygodne, że dopiero w 2018 roku po raz pierwszy odkryliśmy Ca Go na Eurobike. Teraz stoimy na dużym parkingu u bram Koblencji i patrzymy na showroom Ca Go. Jesteśmy umówieni na wizytę domową – oprócz showroomu możemy również zajrzeć za kulisy […]
Ekspert Bergamont E-Cargoville LJ
Hamburska firma oferuje również rower cargo w klasycznym formacie „Long John”. Cechą szczególną jest to, że rower występuje w dwóch wersjach, a mianowicie z przestrzenią ładunkową o długości 50 i 70 cm - cały pojazd jest odpowiednio krótszy lub dłuższy. Wraz z nadwoziem E-Cargoville waży mniej niż 45 kilogramów; o dopuszczalnej masie całkowitej 220 kilogramów może być mocno obciążony. Konstrukcja z kanciastych rurek wygląda bardzo stabilnie i cieszy szczególnie głębokim prześwitem; Dzięki szybkiemu zwalnianiu zacisku siodełka i mostkowi z regulacją kąta pozycja siedząca może być łatwo regulowana. Akumulator jest zintegrowany z kolumną kierownicy i dzięki 625 watogodzinom jest przeznaczony na duże odległości; Jak zwykle rower cargo jest pchany przez umieszczony centralnie silnik „Bosch Cargo Line”. Jeśli chcesz, możesz zamontować drugi akumulator z przodu rury podsiodłowej - zestaw montażowy do tego nie kosztuje 20 euro.
Bergamont polega również na bezstopniowej piaście Enviolo w wersji „Heavy Duty”, z przodu obraca się szczególnie stabilna piasta z czterema łożyskami, która jest zamocowana za pomocą osi przelotowej 15 mm. Producent zwraca uwagę na solidność również pod innym względem: nie zastosowano paska zębatego, lecz bardzo sprężysty łańcuch KMC, stosowany w sportach torowych. Na pochwałę zasługują również takie detale jak mocno schowany tylny błotnik. Uważaj, gdy nadepniesz na żelazka: Bergamont instaluje również czterotłokowy hamulec na przednim kole.
Elastyczny z maksymalnie trójką dzieci
Jako wyposażenie dodatkowe dostępna jest obszerna skrzynia transportowa (350 euro) z otaczającym metalowym wspornikiem, którą z kolei można wyposażyć w fotelik dla dwójki dzieci (220 euro) oraz otwieraną od strony kierowcy osłonę przeciwdeszczową (250 euro). Ten ostatni jest wysoko podniesiony i chroni ręce kierowcy oraz dolną część ciała przed wilgocią. Jeśli chcesz przewieźć dziecko do granic możliwości, możesz kupić długi tylny bagażnik do E-Cargoville, który można wyposażyć w poduszki siedziska, stopnie do biegania, a nawet drążek ochronny dookoła. Więc dziecko numer trzy pasuje również do Bergamont.
Bergamont E-Cargoville Expert kosztuje 5.999 euro; „Edition” z jedenastobiegową przerzutką i baterią 500 Wh jest tańsza o 800 euro. Wariant modelu „Elite” z elektroniczną zmianą biegów Enviolo i napędem paskowym kosztuje niecałe 6.800 euro.
Konkluzja
Bergamont E-Cargoville, który jest dostępny w dwóch długościach, może być elastycznie używany z szeroką gamą akcesoriów, a jednocześnie jest stabilny i wysokiej jakości.
Sieć: Bergamont.com
Cube Cargo Hybrid 500
Cube oferuje swój rower cargo z dwoma różnymi biegami: z bezstopniową piastą Enviolo iz dziesięciobiegową przerzutką. Ta ostatnia zapewnia przewagę cenową 300 euro, dzięki czemu podstawowa wersja z baterią 500 Wh jest już dostępna za 4.900 euro. Pakiet zawiera silnik „Bosch Cargo Line” ze sprawdzonym dużym wyświetlaczem Intuvia, hamulce tarczowe Magura i praktyczne części, takie jak mostek Speedlifter, który można szybko regulować bez użycia narzędzi. Amortyzowany widelec na 20-calowym przednim kole pochłania wstrząsy; Jak to często bywa, wskazane byłoby podparcie sprężyny z tyłu.
Sejf z wysoką ścianą boczną
Oczywiście na pokładzie znajduje się również obszerna skrzynia transportowa wykonana ze stabilnej pianki z metalową ramą dookoła. Skrzynia staje się przedziałem dziecięcym z podwójną kanapą (230 euro) i osłoną przeciwdeszczową (270 euro), przy czym ta ostatnia jest dość duża, a dzięki swojej wysokości zapewnia również kierowcy dobrą ochronę przed warunkami atmosferycznymi. Boczne ściany boksu są dość wysokie, co korzystnie wpływa na ochronę pasażerów. W celu dodatkowego transportu bagażu do Cargo można przymocować bagażnik z adapterem „Rilink” do akcesoriów systemowych – oprócz klasycznych toreb bocznych można na przykład zamontować koszyk rowerowy, który można po prostu zabrać ze sobą podczas zakupów np.
Z niską górną rurą, która kontynuuje linię tylnych podpórek do ramy skrzyni transportowej, Cube ma przejście, które nie jest tak głębokie. Koszyk na bidon można przymocować do dolnej części górnej rury; bateria znajduje się na zewnątrz z tyłu pudełka i można ją łatwo wyjąć.
Konkluzja
Ogólnie rzecz biorąc, rower cargo Cube jest dobry: wyposażenie nie pozostawia nic do życzenia, podstawowa cena jest stosunkowo niska i zawiera już skrzynię transportową. Akcesoria są również dość tanie.
Sieć: kostka.eu
Larry kontra Harry Bullitt
Istniejąca od ponad dziesięciu lat firma produkująca rowery cargo z siedzibą w Kopenhadze nawiązuje bezpośrednio do tradycji duńskich kalesonów, których używano tam około 100 lat temu. Bullitt był jednym z pierwszych nowoczesnych rowerów towarowych i był używany przez kurierów rowerowych przez wiele lat. Różni się od współczesnego mainstreamu pod wieloma względami: rzuca się w oczy sportowa pozycja siedząca z wyraźnie podniesionym siodełkiem; Ponadto klasyczny Bullitt nie jest zmotoryzowany, ale jest dostosowany do łatwej jazdy z wąskimi oponami. Podstawowy model z przerzutką kosztuje dobre 3.000 euro; do wyboru są również dwa warianty z napędem Shimano.
Sportowy z silnikiem i bez
Z jednej strony eBullit oferowany jest z napędem EP8 japońskiego producenta, który pochodzi z sektora rowerów górskich i dzięki momentowi obrotowemu 85 Nm idealnie nadaje się również do transportu ładunków. Ta sportowa wersja jest dostępna tylko z jedenastobiegową przerzutką i kosztuje 6.260 euro plus dodatkowe wyposażenie. Przy podstawowej cenie 5.130 euro (z pięciobiegową przekładnią w piaście od Shimano), wersja z Shimano e6100 jest znacznie tańsza, co oczywiście ma znacznie bardziej powściągliwe wsparcie z 60 Nm.
Bullitt i eBullitt mają wiele różnych nadbudów i oczywiście coś dla dzieci. Podwójny fotelik dla dziecka kosztuje 500 euro; odpowiednia wszechstronna ochrona przed warunkami atmosferycznymi z metalową ramą kosztuje 490 euro. Alternatywnie istnieje solidna aluminiowa skrzynia z dwoma siedzeniami i składaną osłoną przeciwdeszczową; całość kosztuje aż 1.700 euro.
Konkluzja
Sportowy Bullitt to nowoczesny klasyk i być może szczególnie interesujący w wersji niezmotoryzowanej. Asortyment akcesoriów jest duży, transport dzieci może być drogi.
Sieć: larryvsharry.de
Bakfiets CargoBike Klasyczne długie kroki
„Bakfiets” oznacza rower towarowy w języku niderlandzkim, a nazwa mówi sama za siebie: dostawca ma w swoim asortymencie różne rowery towarowe z dwoma lub trzema kołami, z których większość jest również dostępna bez silnika. Bakfiets jest wyposażony w pełną osłonę łańcucha i osłonę płaszcza w typowym holenderskim stylu, a wypróbowane i przetestowane komponenty, takie jak koła zębate w piaście, w które wyposażone są wszystkie modele, zostały zaprojektowane z myślą o niezawodności i niskich kosztach konserwacji. Charakterystyczne drewniane pudełko jest bardziej kanciaste niż u konkurencji Babboe; jednak koncepcyjnie oba motocykle są dość podobne. Bakfiets wyróżnia się licznymi opcjami kolorystycznymi i wyborem różnych układów hamulcowych - można również zamówić hydrauliczne hamulce szczękowe i hamulce rolkowe. Rower e-cargo jest napędzany przez Shimano e6100, który zapewnia harmonijny ciąg; Standardowo montowany jest akumulator 418 Wh, chociaż za dopłatą 199 euro można również zamówić akumulator o pojemności 500 Wh.
Troje dzieci pod wysokim namiotem
Dłuższa wersja Bakfieta kosztuje dobre 3.840 euro z siedmiobiegową piastą i hamulcami rolkowymi; drewniane pudełko i ławka są już w zestawie. Akcesoria obejmują wysoką osłonę przeciwdeszczową, która jest dostępna w różnych kolorach od około 300 euro, oraz dodatkowe siedzisko, dzięki któremu może podróżować troje dzieci, chociaż nie mogą być one zbyt duże. W każdym razie dzieci siedzą stosunkowo wysoko w dość płaskim pudełku, jeśli porównasz Bakfiety z koncepcjami takimi jak Ca Go.
Płaski kąt siedziska jest korzystny przy regulacji wysokości, ponieważ pozioma odległość między kierownicą a siodełkiem jest również znacznie większa; trzonka wału nie można regulować na wysokość bez użycia narzędzi. Jeśli chcesz, możesz zamówić wygodny wspornik równoległoboku, a także siodło ze zintegrowaną rączką, bagażnik tylny lub szczególnie wytrzymałe opony - żadne z nich nie jest zbyt drogie.
Konkluzja
Niedrogi Bakfiet cieszy się licznymi możliwościami personalizacji i jest dobrym rozwiązaniem dla spokojnego tempa w ruchu miejskim.
Sieć: bakfiets.de
Ucieczka blasku
Austriacki dostawca Gleam zaprezentował w zeszłym roku jeden z najciekawszych modeli na dynamicznie rozwijającej się scenie cargo: dzięki Escape wyrafinowana technologia przechylania zapewnia maksymalną dynamikę jazdy - mimo że rower jest wyposażony w platformę ładunkową o wymiarach 60 × 100 cm, którą można dostosować być wyposażone w nadbudówki. Dwa tylne koła są indywidualnie zawieszone i obciążone sprężynami, co oznacza, że wyboje, krawędzie lub występy najechane z jednej strony nie zakłócają podwozia, aw najgorszym przypadku nie powodują przewrócenia się koła. Ponadto zawieszenie, w tym widelec amortyzowany z przodu, zapewnia duży komfort.
Najlepsze podwozie dzięki technologii przechylania
Łącznie trzy paski przenoszą moc silnika Bosch na tylne koła - główny pasek napędza wał, z którego dwa krótsze paski prowadzą do tylnych kół. Jeśli Gleam jest zaparkowany, mechanizm przechylania może zostać zablokowany; ale nie może się przewrócić, nawet jeśli nie zostanie to zrobione. Jest też hamulec postojowy. Rower cargo o masie ok. 70 kg jest przeznaczony do ładowności 200 kg (wraz z kierowcą), co z łatwością wystarcza do przewożenia dzieci - oczywiście przeznaczony jest głównie do użytku komercyjnego. Rodzinne nadwozie Flex.Life posiada ławkę z dwoma fotelikami dziecięcymi, za którymi jest jeszcze sporo miejsca na dodatkowe ładunki. W przeciwieństwie do wielu innych rowerów rodzinnych, jadące z Tobą dzieci siedzą bardzo wysoko, ponieważ cała konstrukcja znajduje się nad zawieszeniem koła.
Misternie zaprojektowany rower kosztuje około 8.000 XNUMX euro plus montaż i jest zdecydowanie wart swojej ceny, biorąc pod uwagę przekonujące właściwości jezdne. Wreszcie, można go używać na wiele sposobów, podczas gdy wiele rowerów rodzinnych jest zaprojektowanych wyłącznie do przewozu osób.
Konkluzja
Technologia przechylania modelu Gleam umożliwia dynamiczną jazdę oraz poprawia bezpieczeństwo i komfort. Wyposażony w napęd Bosch w bieżącym roku modelowym austriacki sportowy motocykl cargo może w pełni zaimponować.
Sieć: gleam-bikes.com
Tutaj znajdziesz najlepsze i najbardziej ekscytujące rowery cargo 2022 roku
Najważniejsze cechy Velomotion: Najlepsze rowery cargo 2022 roku
Rowery towarowe 2022: Rowery towarowe już dawno wyrosły ze swojej niszy i stają się coraz bardziej popularne, zwłaszcza w obszarach miejskich. Nawet politycy dostrzegli potencjał rowerów towarowych w nadchodzącym przełomie w mobilności, a wsparcie finansowe jest dostępne prawie wszędzie w Niemczech. Stale rosnąca popularność sprawia również, że same koła stają się coraz bardziej wyrafinowane, wybór […]
wybrałeś: Oto najbardziej ekscytujące motocykle cargo w 2022 roku
Wybór czytelników 2022: Przez kilka tygodni wy - nasi czytelnicy - głosowaliście na najbardziej ekscytujące motocykle sezonu 2022. Zebrało się ponad 6.000 głosów i teraz oceniliśmy każdy z nich. Wyniki były dla nas również niezwykle ekscytujące - szczególnie w bardzo tętniącej życiem dziedzinie rowerów cargo. Rowery cargo są popularne […]
Schreibe einen Kommentar