Test Cube Elite 240 C:62 SLX: rower wyczynowy dla młodych zawodników jest bezkompromisowo lekki i odpowiednio drogi. Komponenty i osiągi są na najwyższym poziomie, co daje motocyklowi prawdziwą przewagę w wyścigach. Dla dzieci, które jeżdżą na rowerach dla zabawy, marka oferuje atrakcyjne modele w znacznie niższych cenach.
Rodzice i branża rowerowa już dawno pożegnali się z faktem, że rowery dla dzieci nie powinny nic kosztować. Technologia stała się lepsza, koncepcje bardziej praktyczne, modele bardziej sportowe i obdarzone większą radością z jazdy – krótko mówiąc, to, o czym kiedyś marzyli mama i tata, jest teraz dostępne dla potomstwa. A taki rower - na przykład sportowy z 24-calowymi kołami - wcale nie musi być drogi: w Cube Ty (lub Twój syn lub córka) możecie go kupić za 649 euro solidny aluminiowy rower ze sztywnym widelcem, wyposażony w przerzutki 1×9 i hamulce szczękowe, atrakcyjnie pomalowany iz przyjazną dla dziecka pozycją siedzącą, sprawną w życiu codziennym iw czasie wolnym.
Cube Elite 240 C:62 SLX: superlekki dziecięcy MTB do wyścigów
Ale co, jeśli ten dzieciak nie chodzi na piłkę nożną ani nie jeździ konno, tylko jeździ na rowerze? Następnie w przypadku roweru na pierwszy plan wysuwają się inne aspekty: komponenty muszą nie tylko dobrze działać, ale muszą działać idealnie, zwłaszcza w sportach terenowych, gdzie rowery wspinają się po stromych wzniesieniach, a czasem pchają, a nawet noszą, ciężar to bardzo ważne. „Przewaga dzięki technice”, coś, co z radością dasz swojemu ambitnemu potomstwu.
Tutaj do gry wkracza Cube Elite 240 C:62 SLX. Ważący dokładnie 6,93 kilograma plus pedały, waży prawie trzy kilogramy mniej niż model aluminiowy – ogromna różnica, zwłaszcza jeśli chodzi o użytkowanie sportowe. Waga roweru jest istotnym czynnikiem, zwłaszcza w odniesieniu do masy ciała, dlatego dzieci odnoszą tu szczególne korzyści. Każdy, kto widział wyścig MTB lub przełajowy dla dzieci, wie, jak niektórzy uczestnicy zmagają się na schodach lub stromych zboczach na swoich ciężkich rowerach, podczas gdy inni świetnie się bawią na swoich wysokiej klasy rowerach.
Karbonowa rama i lekki zestaw kołowy
W jaki sposób Cube osiąga tak niską wagę? Nawet karbonowa rama i widelec powinny zaoszczędzić prawie 1.500 gramów w porównaniu do aluminium - producent określa wagę ramy na mniej niż 900 gramów. 500 gramów to zazwyczaj coś pomiędzy ciężkim a dość lekkim zestawem kołowym (2.000 do 1.500 gramów), a następnie są komponenty i mocowania. Należy zauważyć, że hamulce tarczowe ważą około 400 gramów więcej niż hamulce szczękowe, co sprawia, że prawie siedem kilogramów kostki węglowej robi jeszcze większe wrażenie. Hamulce tarczowe są oczywiście niezbędne w dzisiejszym sporcie, ponieważ nie mają sobie równych pod względem sterowności i zachowania podczas hamowania na mokrej nawierzchni. W Magura MT8 Pro Cube zainstalował hamulec opracowany do wyścigów z dźwignią o regulowanej szerokości jednym palcem i lekkim, jednoczęściowym siodełkiem.
Oprócz lekkiego zestawu kołowego „tubeless ready”, Cube polega na komponentach zmiany przełożeń SRAM dla komponentów, które wykorzystują super lekką jedenastorzędową zębatkę firmy e*thirteen. Zestaw zębatek wyfrezowanych z litego oferuje szeroki zakres z 9-34 zębami, dzięki czemu w połączeniu z tarczą 30 jest również wystarczająco długi przełożony nadbieg, a także redukcja na strome podjazdy. Dodatkowe części wykonane z aluminium są bardziej solidne niż superlekkie - kierownica z włókna węglowego to chyba „za dużo” na wyścigi dla dzieci.
Geometria zoptymalizowana do użytku sportowego
Geometria małej maszyny wyścigowej również różni się od aluminiowego roweru sportowego. Na Cube Elite 240 C:62 SLX siedzisz bardziej rozciągnięty, a kierownica jest umieszczona niżej; kąt skrętu jest mniejszy, co zapewnia dobrą stabilność na linii prostej przy dużych prędkościach, a suport jest wyższy. Niemniej jednak kierownica jest umieszczona wyżej niż siodełko, więc pozycja siedząca na Cube jest dość wyprostowana - nawet gdy sztyca jest mocno wysunięta.
Wysoki przód jest również zasługą długiego widelca, co sprawia, że zastanawiasz się, czy można również zamontować widelec amortyzowany. Ale czy tego chcesz? Ponieważ jest lekki i poręczny, Cube inspiruje młodych jeźdźców, zwłaszcza jeśli wcześniej jeździli na cięższym sprzęcie, i jest idealny do uprawiania sportów terenowych na granicy cross-country i cyclocrossu. Dzieci, które bardziej interesują się zjazdami, mogą kupić Trail-Fully Stereo 240 Pro z zawieszeniem pneumatycznym 120 mm firmy Cube — w tej samej cenie, ale o dobre pięć kilogramów cięższy. Po prostu zupełnie inny MTB, z którym dzieci mogą również świetnie się bawić w terenie.
Mówiąc o cenie: Kostka z włókna węglowego kosztuje aż 2.199 euro, chociaż jest też wersja 1×10, która waży 200 gramów więcej i kosztuje 500 euro mniej. Elite 240 C:62 zdecydowanie nie jest porównywalny z normalnymi rowerami dziecięcymi, ale nie jest nawet ekstremalnie drogi jak na wysokiej klasy rower wyczynowy. Kto wie, może będzie to początek wielkiej kolarskiej kariery...
Schreibe einen Kommentar