Test Puky LS-Pro 20-7: Rower ze sportowej serii modeli firmy Puky zachwyca bardzo niską wagą, niską ceną i przyjaznym dzieciom wyposażeniem. Jeśli chcesz czegoś bardziej terenowego, znajdziesz model drugiej marki, Eightshot, zdolny do jazdy w terenie, który kosztuje jeszcze mniej.
Weteran rowerów dziecięcych Puky przez długi czas pozostawał wierny klasycznym koncepcjom, a następnie odważył się na sportowy start z drugą marką Eightshot. Przyjazna dzieciom seria MTB była wielkim hitem i firma mogła na tym poprzestać. Jednak firma Puky postanowiła rozszerzyć swój główny asortyment i dodała sportowe, lekkie modele do wypróbowanych i przetestowanych rowerów szkolnych z przerzutkami w piaście i pedałami typu coaster, które idealnie pasują do współczesnych czasów.
Od trzeciego do trzynastego: LS-Pro!
W Puky LS-Pro oznacza szeroką gamę rozmiarów kół i grup wiekowych. Dostępnych jest pięć wersji od 16 do 26 cali, dzięki czemu można praktycznie jeździć na tym samym rowerze od malucha do nastolatka, oczywiście z wyposażeniem odpowiednim do wieku. 20-calowy model o nazwie Puky LS-Pro 20-7 jest dokładnie pośrodku: Puky przeznaczony jest dla dzieci od szóstego roku życia i od razu określa odpowiedni zakres wzrostu i długości kroku. W praktyce oczywiście pokazuje to, że nawet nasz czteroletni kolarz testowy dobrze dogaduje się z rowerem - a przy 107 cm Alois jest znacznie mniejszy niż Puky przeznaczony na rower 20-calowy. Tym lepiej, ponieważ LS-Pro może być używany dłużej, zanim zostanie przekazany dalej.
Puky zwraca również uwagę na przyjazną dziecku pozycję siedzącą w sportowych, lekkich modelach, a gdy siodło jest całkowicie wciśnięte, znajduje się znacznie niżej niż kierownica. Z wygięciem w górę, to dokucza o kolejne dwa centymetry wysokości. Dzięki zamontowaniu dłuższego mostka, 20-calowy rower może być również przystosowany dla większych dzieci.
W skrócie: Puky LS-Pro 20-7
8,14 kg (bez szt.) / 479,99 euro / dla dzieci między 120 a 142 cm wzrostu / 53-66 cm nogawka
+ Bardzo lekki
+ Wyprostowana, przyjazna dziecku pozycja siedząca
+ Solidne wykonanie
+ Możliwy montaż błotników i bagażnika
+ stopka boczna
– Krótko przetłumaczony obwód
Nasz kierowca testowy Alois ma cztery lata i 107 cm wzrostu.
Ściśle stopniowany obwód
Sprzęt zasługuje również na miano „przyjazny dzieciom”: hamulce V-brake są obsługiwane za pomocą kompaktowych uchwytów hamulcowych dla dzieci, siedmiobiegowa dźwignia zmiany biegów z obrotowym uchwytem. Puky nie ma dużego zakresu przełożeń i montuje wąsko stopniowaną zębatkę 14-28 w połączeniu z 32-zębową tarczą. Nawet najwyższy bieg ma bardzo krótkie przełożenie, co nie jest złe, więc mali speedsterzy nie rozpędzają się zbyt szybko. Brakuje tutaj przysadzistego sprzętu górskiego, takiego jak w dziecięcym MTB. Uderzające jest to, że Puky używa klasycznego wolnobiegu, a nie kasety zębatki. Oba koła są mocowane za pomocą szybkozamykaczy; przyjazne dla dzieci siodło i sztyca z zaciskiem jarzma sprawiają wrażenie wysokiej jakości.
Wszechstronny z opcją błotnika
Rama i widelec pozwalają na zamontowanie błotników, można również zamontować bagażnik. Stojak boczny, który ma sens w rowerze dziecięcym, jest już włączony. Wszystko to kwalifikuje Puky jako wszechstronnego do prawie każdego celu, który jest nastawiony na asfalt i twardy grunt z umiarkowanie wyprofilowanymi oponami o szerokości 38 mm. Opony nie są jedyną różnicą w stosunku do 20-calowego MTB siostrzanej marki Eightshot: ten ostatni jest przeznaczony do szybszego tempa ze znacznie masywniejszym widelcem i wzmocnioną ramą, a zatem jest również znacznie cięższy. Każdy, kto szuka roweru dziecięcego we wszechświecie Puky, powinien pamiętać, że obie firmy mają różne cele.
Ważący 8,14 kg plus pedały SL-Pro 20 jest naprawdę lekki; za niecałe 500 euro jest też jednym z najtańszych modeli tego typu na rynku. Wysokie standardy jakościowe producenta to kolejny plus tego roweru.
Schreibe einen Kommentar