Przetestuj BBF Rocky Rider: BBF chce przekonać zarówno rodziców, jak i dzieci dzięki codziennym funkcjom i komponentom, które obiecują kompetencje terenowe. Ale rower ma też wady.
Pod tą nazwą BBF Bike spogląda wstecz na 30 lat historii, a poprzednia firma, berliński sprzedawca rowerów Mietzner, została założona w 1935 roku. Firma zaopatruje branżę rowerową w liczne marki własne i marki sprzedawane na wyłączność, dzięki czemu obejmuje szerokie portfolio, które obejmuje oczywiście także rowery dziecięce. Charakterystyczne dla BBF jest to, że wszystkie modele od 20 cali są wyposażone do użytku drogowego, czyli w zamontowany na stałe system oświetlenia na dynamo – choć nie jest to już obowiązkowe, ale oczywiście jest bardzo przydatne, zwłaszcza w rowerach codziennych. W żadnym rowerze dziecięcym BBF rzadko brakuje błotników, bagażników tylnych i przerzutek w piaście, dlatego Rocky Rider jest raczej nietypowy dla tego dostawcy.
BBF Rocky Rider: Świeże kolory, dużo wyposażenia
Co wyróżnia pomarańczowy rower? Oprócz świeżej koncepcji kolorystycznej z turkusowo-niebieskimi akcentami, od razu widać, że BBB ma wiele do zaoferowania. Rower z kompaktową ramą, która prowadzi do bardziej wyprostowanej pozycji siedzącej, jest wyposażony w dynamo w piaście i światła LED; dodatkowo zamontowane są plastikowe błotniki à la MTB.
Ponadto Rocky Rider jest wyposażony w amortyzowany widelec, który oferuje około 50 mm użytecznego skoku, a także różni się od obecnych 20-calowych mainstreamowych przełożeń: BBF wykorzystuje skrzynię biegów 3×7 z potrójną tarczą, jak to było kiedyś typowe dla kolarstwa górskiego. Z naciskiem na „było”, bo obecny standard to 1×12 lub 1×11, a mono zębatka zadomowiła się też w rowerach dziecięcych. Łatwiej, zwłaszcza młodszym rowerzystom, skoncentrować się na jednej opcji podczas zmiany biegów, a dzięki manetce obrotowej, takiej jak ta w BBF, wszystko jest bardzo proste: skręć do przodu = ciężki bieg, skręć do tyłu = łatwy bieg.
Skomplikowany obwód
Ale obrotowy uchwyt po lewej stronie kierownicy (dla przedniej przerzutki) działa w drugą stronę, co może być mylące dla małych rowerzystów. Dzieci i tak nie mają zbyt wiele z 21 biegów na BBF (18 biegów jest wyszczególnionych na stronie produktu): Z wolnobiegiem 14-28 i 42-34-24 zębami z przodu zakres przełożeń jest tylko nieznacznie szerszy niż np. wariant 1×7 z kołem zębatym 12-32 i zębatką 30. Kupujesz dziecku to znacznie bardziej skomplikowaną obsługą i większą wagą.
Rocky Rider toczy się na mocno wyprofilowanych oponach Kenda o szerokości dwóch cali, które z pewnością mają dobrą przyczepność na śliskim terenie - ale rower nadal nie jest prawdziwym dziecięcym rowerem górskim. Ważący 12,9 kg BBF jest po prostu o wiele za ciężki do sportowego stylu jazdy (a także o 2,5 kg cięższy niż podaje producent). Prawdziwe 20-calowe MTB w porównywalnej cenie ważą od trzech do czterech kilogramów mniej, co jest ogromną różnicą, jeśli chodzi o prowadzenie.
W skrócie: BBF Rocky Rider
12,9 kg (z pedałami) / 569,90 euro / brak specyfikacji rozmiaru
+ Przyjazna dla dzieci geometria ramy
+ System oświetlenia i błotniki
– Bardzo duża waga
– Niepraktyczny obwód
– Ciężki, mniej funkcjonalny widelec amortyzowany
Nasz kierowca testowy Laurin ma sześć lat i 128 cm wzrostu.
Takie modele nie mają amortyzowanego widelca, ale nasi kolarze testowi nie mieli go zbyt wiele: stalowy widelec ze sprężynami Rocky Rider dobrze reaguje tylko na pierwsze 20 mm skoku sprężyny, a następnie zauważalnie twardnieje. W zamian sprawia, że rower jest ciężki od góry, co oczywiście nie pasuje do prowadzenia.
Funkcjonalne ani w życiu codziennym, ani w sporcie
Dobrze, że BBF określa system oświetlenia - ale nawet to ma sens tylko wtedy, gdy Rocky Rider jest używany jako rower na co dzień, a wtedy takie elementy, jak opony, przerzutki 3×7 i amortyzowany widelec są bezużyteczne. Nie jest więc jasne, dokąd tradycyjny producent chce się udać z tym rowerem. W każdym razie Rocky Rider nie może pochwalić się funkcjonalnością i radością z jazdy.
Schreibe einen Kommentar