Test Specialized Riprock dla dzieci MTB: 20-calowy to prawdziwy rower górski bez kompromisów, co widać po wyposażeniu i pozycji siedzącej. Nowoczesny rower jest atrakcyjny wizualnie i ma agresywną cenę, ale z pewnością nie jest przeznaczony do codziennego użytku.
Wraz z Riprock 20 firma Specialized oferuje atrakcyjny rower górski, który zgodnie z tabelą rozmiarów producenta jest odpowiedni dla dzieci o wzroście od 105 do 120 cm. Aluminiowa rama o uderzająco ukształtowanym kształcie ma wszystko, czego można sobie życzyć w samochodzie terenowym dla młodych kierowców - przede wszystkim brak amortyzowanego widelca. Za komfort i bezpieczeństwo jazdy odpowiadają natomiast szerokie na 2,35 cala, mocno wyprofilowane opony, których kły na bieżniku powodują odczuwalne tarcie o asfalt.
Specialized Riprock 20 - w skrócie praktyczny
Dziewięciobiegowe biegi są szerokozakresowe z kasetą 11-42; Mała tarcza 30 zapewnia bardzo łatwe biegi górskie, a dzięki krótkiemu całkowitemu przełożeniu zapewnia, że dzieci nie zjeżdżają zbyt szybko w dół i na płaskim terenie. System MicroShift zawiera przyjazną dla dzieci dźwignię spustu.
Hydrauliczne hamulce tarczowe nie są bynajmniej normą w tym przedziale cenowym, a stopery w Riprock są nie mniej atrakcyjne ze względu na regulację zasięgu dźwigni hamulca, która pozwala dostosować je do rączek dzieci o różnej wielkości. Podczas gdy przewód przedniego hamulca jest poprowadzony na zewnątrz widelca, przewód tylny i linka przerzutki znikają w dolnej rurze po lewej stronie i wychodzą ponownie na dolnym końcu.
Jako nowoczesny sportowy sprzęt terenowy, Specialized wyróżnia się między innymi tym, że przednie i tylne koła są mocowane za pomocą szybkozamykaczy. Oprócz tego, że koła są pewniej osadzone w ramie i widelcu, a hamulce tarczowe są optymalnie ustawione, wykluczona jest również wciąż rozpowszechniona nieprawidłowa obsługa manetek szybkozamykaczy.
W skrócie: Specialized Riprock 20
9,8 kg (bez pedałów) / 550 euro / dla dzieci między 105 a 120 cm wzrostu
+ Dziewięciobiegowy tor z szeroką gradacją
+ Hydrauliczne hamulce tarczowe
+ Nowoczesna aluminiowa rama z szybkozamykaczami
+ Bardzo dobry stosunek jakości do ceny
– Bardzo sportowa pozycja siedząca
– Brak możliwości montażu
Nasz kierowca testowy Laurin ma osiem lat i 1,28 cm wzrostu.
Brak opcji dodatkowych
Nietypowe dla roweru dziecięcego jest to, że nie ma gwintowanych otworów na akcesoria - nie można zamontować ani błotników, ani bagażników. „Mini błotnik” na widelcu ma raczej funkcję kosmetyczną. Trójkąt ramy jest tak mały, że pod dolną rurą jest miejsce tylko na koszyk na bidon; można to wtedy usunąć tylko podczas postoju – również nieźle pod względem bezpieczeństwa.
Zbyt sportowa pozycja siedząca ze względu na krótką główkę ramy
To, co uderza w Riprock 20, to pozycja siedząca - jest bardzo sportowa z główką ramy, która ma tylko 75 mm i obniża kierownicę. Tutaj życzy się przynajmniej kilku podkładek pod krótkim mostkiem kierownicy, aby uzyskać bardziej zrównoważoną postawę. W każdym razie radość z jazdy jest gwarantowana, a poręczny rower terenowy cieszy się również optymalnym działaniem wszystkich komponentów. Wszystko jest dopracowane w najdrobniejszych szczegółach - zamontowano precyzyjną aluminiową sztycę podsiodłową.
Oczywiście wadą jest dość duża waga Specialized 9,8 kg plus pedały - może to utrudniać obsługę mniejszym dzieciom. Pod względem stosunku jakości do ceny poza tym aspektem rower jest w czołówce. Wyposażenie i optyka są bardzo dojrzałe; ambitne młode talenty powinny pokochać ten rower.
WEB: wyspecjalizowane.com
Schreibe einen Kommentar