Stiftung Warentest i ADAC testują rowery dziecięce w 2022 roku: hamulce, złamania i wątpliwe substancje; Stiftung Warentest i ADAC po raz kolejny nie oszczędzają na złych ocenach rowerów - tym razem są to rowery dla dzieci, które w większości muszą znieść sporo krytyki. Ostatecznie jednak test jest bardziej alarmistyczny, a nawet przerażający niż informacyjny.
Test dwunastu rowerów dziecięcych przeprowadzony przez Stiftung Warentest wraz z ADAC wywołał spore zamieszanie: pięć z 20-calowych rowerów oceniono jako „słabe”, tylko trzy jako „dobre”. Co się działo?
Jeśli przyjrzysz się szczegółowo wynikom testów, dojdziesz do następującego wniosku: Przemysł rowerowy nie może zadowolić StiWa. Testerzy chwalą rowery z amortyzowanym widelcem, ale jednocześnie krytykują je za cięższe. W lekkich modelach brakujące elementy wyposażenia są powodem „minusu”. Brakujące odblaski szprych są krytykowane na kole z odblaskowymi oponami; w innym modelu z odblaskami szprychowymi krytykuje się „niskie odbicie opony”. Wydaje się, że StiWa ma trudności z tematem „przerzutki rowerowe”: Wszystko od sześciu biegów wzwyż jest uważane za „przewymiarowane” - dzieci mogą używać przerzutek z siedmioma lub ośmioma biegami, a większy zakres przełożeń ma sens w wielu sytuacjach na drodze.
Czy zanieczyszczenia są naprawdę szkodliwe, czy tylko dramatyzują test?
Temat bezpieczeństwa jest oczywiście bardzo wysoki w teście. Na przykład różne rowery są dewaluowane, ponieważ siodełko zawiera plastyfikator ftalan dipropyloheptylu (DPHP) – substancję, którą Federalny Urząd ds. Oceny Ryzyka (BfR) uważa za mniej szkodliwą niż inne plastyfikatory, w przedmiotach, które dzieci mogą unikać. Czy StiWa zakłada, że dzieci w szkole podstawowej intensywnie ssą i żują siodełka rowerowe? W każdym razie producenci stają przed dylematem, że przestrzeganie wymogów prawnych nie chroni ich przed negatywną oceną.
Pęknięcia na ramie i komponentach są również klasyczne w testach rowerowych, których zainteresowani producenci rowerów nie są w stanie wyjaśnić ani odtworzyć na własnych stanowiskach testowych - chociaż sami testują zgodnie z obowiązującymi normami. To samo dotyczy słabych wyników na hamowni. Lektura testu StiWa może sprawiać wrażenie, że producenci rowerów wprowadzają na rynek produkty, które nie zostały odpowiednio przetestowane i dlatego są niebezpieczne.
Zapewniliśmy się, że oczywiście tak nie jest w przypadku laboratorium testowego, które na przykład testuje krytykowaną skuteczność hamowania w Bulls Tokee.
Deficyt skuteczności hamowania prowadzi do dewaluacji do „słabych” ocen StiWa i ADAC, niezależnie od tego, jak rower radzi sobie we wszystkich innych obszarach. Inne krytykowane niedociągnięcia, które naszym zdaniem również negatywnie wpływają na użytkowanie przez dzieci, nie stoją na przeszkodzie zaklasyfikowaniu jako „dobry”; jeśli na przykład dzwonek nie jest łatwo dostępny z kierownicy, jak w przypadku Cube.
Jednak taka krytyka rodzi pytanie, kto właściwie zaprzestał produkcji rowerów dziecięcych. Stiftung Warentest sam wybiera motocykle testowe i kupuje je od sprzedawców detalicznych. Czy zawsze była dostosowana do dziecka przez wyspecjalizowanych sprzedawców? Trudno dostępny dzwon przynajmniej wskazuje, że tak nie mogło być.
Czy to naprawdę problem, jeśli podstawka boczna blokuje się, gdy popchniesz ją do tyłu?
Oczywiste jest, że nie robisz w ten sposób żadnej przysługi branży rowerowej – ale z pewnością nie o to ci chodzi. Pouczające byłoby podkreślenie zalet każdego motocykla nieco bardziej szczegółowo, zamiast powierzchownego ich omawiania. We wszystkich modelach krytykowane jest dobrze znane zjawisko polegające na tym, że podczas pchania do tyłu korba uderza w pewnym momencie o nóżkę boczną, przez co tylne koło przestaje się obracać (do tyłu). We wszystkich rowerach z wyjątkiem jednego, a mianowicie Woom, w którym z tego powodu boczna stopka jest przymocowana na środku tylnego trójkąta.
Każdy, kto szukał, z pewnością znalazłby takie zalety na jednym lub drugim rowerze. Jednak w tej chwili test wyczerpał się mieszanką powierzchowności i paniki - i wątpliwe jest, czy leży to w interesie tych, którzy szukają roweru dla dzieci na czas, aby zapisać się do szkoły późnym latem.
Kliknij tutaj, aby przejść do testu na stronie głównej ADAC.
Do listy najlepszych: sportowe rowery dziecięce z 20-calowymi kołami
Najważniejsze cechy Velomotion: Najlepsze rowery dziecięce 2022
Rowery dziecięce 2022: Nowe rowery dziecięce z roku modelowego 2022 oferują ogromny wybór zarówno dla małych, jak i dużych dzieci do codziennego użytku, a także na wycieczki sportowe. Zespół Velomotion wybrał najlepsze rowery dziecięce na rok 2022 i prezentuje tutaj najważniejsze informacje. Młodzi rowerzyści mają się dobrze! Asortyment wysokiej jakości rowerów dziecięcych nigdy nie był lepszy ani szerszy - od rowerów szkolnych [...]
Schreibe einen Kommentar