Test Giant Talon E+ Jr. 24: za obecną cenę poniżej 2.000 euro Giant oferuje funkcjonalny rower elektryczny E-MTB dla dzieci, którego atrakcyjność leży w prostej, ale dobrze działającej technologii. Tylny silnik Talona jest zaskakująco mocny, a klasyczny, prosty wygląd również zachwyca.
Jeśli chodzi o e-MTB dla dzieci, Giant ma rozwiązanie równie proste, jak i przekonujące. Nie zawsze musi to być takie skomplikowane, dlatego największy na świecie producent rowerów łączy silnik w piaście z akumulatorem umieszczonym na dolnej rurze – zestaw „SyncDrive Move” jest gotowy, co może nie wygląda aż tak wyrafinowany jako silnik środkowy ze zintegrowanym magazynem energii, ale działa wyjątkowo dobrze.
Talon przekonuje smukłymi kształtami, które wynikają z faktu, że w ramce nie ma nic poza kilkoma kablami. Nadaje to rowerowi ładny, klasyczny wygląd, a akumulator, który wizualnie zastępuje bidon, w ogóle nie przeszkadza. Bateria 250 Wh to tak naprawdę przedłużacz zasięgu, czyli dodatkowy akumulator do rowerów elektrycznych ze zintegrowanym akumulatorem głównym. Silnik z kolei praktycznie znika pomiędzy zębnikiem a tarczą hamulcową. Rama jest umiarkowanie kompaktowa z rurą podsiodłową o długości 32 cm i powinna pasować dla dzieci od 130 cm.
Wadą tego minimalistycznego układu są stosunkowo skromne parametry użytkowe: silnik wytwarza moment obrotowy o wartości 30 Nm, a akumulator ma pojemność 250 Wh. Jednak w obu przypadkach można zajść zaskakująco daleko. Silnik jest niezwykle żywy i pcha bezpośrednio, co oczywiście wynika z niewielkiego obciążenia roweru dziecięcego. To, że inne warianty napędu mają większą moc, można zauważyć dopiero w bezpośrednim porównaniu; Nasz jeździec testowy również poczynił duże postępy na Giant na stromych odcinkach. Według pomiarów laboratoryjnych Velomotion na jednym ładowaniu akumulatora można po równinie przejechać niemal 50 kilometrów, co równa się dłuższej jeździe na rowerze. W terenie górzystym odległość do przejechania jest oczywiście krótsza. Napęd zatrzymuje się przy prędkości 22 km/h, co jest dobre, jeśli rower jest używany np. w ruchu ulicznym.
Układ napędowy zawiera kompaktowy wyświetlacz wraz z przyciskami sterującymi po lewej stronie kierownicy, który stale pokazuje poziom naładowania akumulatora w procentach, poziom prędkości i inną wartość (km/h, czas itp.). Technologia rowerowa jest dostępna w postaci dziewięciobiegowej dźwigni zmiany biegów rozmieszczonej blisko siebie (11–36 zębów), a hamowanie odbywa się oczywiście za pomocą hamulców tarczowych. Co ciekawe, koła zostały przystosowane do wersji bezdętkowej, co oznacza, że można na nich jeździć bez dętki – co jest cechą typową wielu modeli Gianta. Poprawia to przyczepność i odporność na przebicie. Giant wykorzystuje stalowy widelec ze sprężyną o skoku 80 mm; W tym przedziale cenowym nic więcej nie jest możliwe. Stojak boczny jest również standardem w rowerze.
Kosztujący niecałe 2.000 euro Giant Talon E+ Jr. 24 jest niezwykle przystępny cenowo, a ceny wywoławcze są o kilkaset niższe. Jako wszechstronny rower elektryczny, który nie jest przeznaczony wyłącznie do sportowego użytku w terenie, jest bardzo atrakcyjny, zwłaszcza że jest stosunkowo lekki i waży 18,2 kg plus pedały.
Małe e-MTB na szlaki i nie tylko: Testowane rowery elektryczne dla dzieci
Rowery elektryczne dla dzieci w teście: Proszę się nie ekscytować – przesiadanie dzieci na rower elektryczny z pewnością może mieć sens. W końcu mama i tata jeżdżą ze wsparciem, a odrobina dodatkowego zastrzyku energii nie zaszkodzi na co dzień ani podczas uprawiania sportów MTB. Velomotion przyjrzał się pięciu bardzo różnym modelom. Rowery elektryczne od dawna są głównym nurtem i coś przeciwko nim […]
Schreibe einen Kommentar