Nowości produktowe: Roval powinien być znany wielu fanom kolarstwa jako marka osprzętu, kół i nie tylko od Specialized. Dwa lata temu ustanowiono nowy wzorzec wydajności dzięki kołom Roval Alpinist i Rapide. Celem było zbudowanie kół szosowych, które byłyby szybsze i łatwiejsze w prowadzeniu niż kiedykolwiek wcześniej. Bez względu na to, do jakiego zastosowania, czy to na bruku, na etapach górskich, do sprintów lub wyścigów z dużą prędkością. Teraz dwa wypróbowane i przetestowane koła zostały ponownie zbadane i wyposażone we współczesną technologię bezdętkową. Sam producent mówi o swoich nowych kołach: „Jeśli nie chodzi o wygraną, to popełniliśmy ogromny błąd”.
Rapide II i Alpinist II: teraz przystosowane do zastosowania bezdętkowego
Z góry przepraszamy resztę pola za to, że najszybsze koła na drodze są jeszcze szybsze. Nowe wersje Rapide II i Alpinist II będą kompatybilne z systemem bezdętkowym od 2022 roku. W ten sposób uzupełniamy niezaprzeczalne osiągi tych kół i ich niesamowite wyniki zaletami systemu bezdętkowego o niższym oporze toczenia, niewyobrażalnie dobrym prowadzeniu i ochronie przed przebiciem.
Sprawić, by najszybszy system był jeszcze szybszy?!
Koła Roval należą do nieustannych pretendentów do zwycięstwa w testach, a nawet w profesjonalnym peletonie trudno znaleźć producenta kół, który może pochwalić się takimi sukcesami jak Roval. Zadajecie sobie pytanie, dlaczego po wszystkich sukcesach ostatnich dwóch lat mielibyście cokolwiek zmieniać w kołach. Odpowiedź jest bardzo prosta: 1. Chcesz pozostać przy tych, którzy odnieśli największy sukces i 2. Technologia opon bezdętkowych staje się coraz bardziej dojrzała, a także staje się coraz bardziej popularna w zawodach. Z 80 miejscami na podium i 29 zwycięstwami na nowych modelach Roval w bieżącym sezonie po raz kolejny w imponujący sposób udowodniono, że koła bezdętkowe Rapide II i Alpinist II są jeszcze szybsze.
„Chcemy najszybszej opcji, najbardziej zbliżonej konfiguracji – wiemy, że jest bezdętkowa. Używaliśmy już tubeless w wyścigach. Dzięki oponom bezdętkowym już wygraliśmy” – Ricardo Scheidecker, dyrektor ds. technicznych i rozwoju, Quick-Step Alpha Vinyl
Niższy opór toczenia, lepsze prowadzenie i doskonała ochrona przed przebiciem systemu bezdętkowego są teraz uznawane również przez kolarzy wyścigowych i są niezaprzeczalne. Rozwój Rapide CLX II obejmował najbardziej rygorystyczny i obszerny program projektowania i testów, jaki kiedykolwiek podjął producent. Rezultatem jest zestaw kołowy, który prawie dwukrotnie przekracza obecne standardy branżowe w zakresie odporności na uderzenia, a jednocześnie osiąga najniższą możliwą wagę. Rapide CLX II i Alpinist CLX II są wyposażone w haczykowate kołnierze obręczy, które bezpiecznie utrzymują stopki opony i sprawiają, że montaż jest łatwiejszy niż kiedykolwiek. Określono nawet maksymalne możliwe ciśnienie w oponach do 7,5 bara.
Jak mocno przetestowano nowe koła Roval, można dość imponująco zobaczyć na jednym z filmów na własnym kanale YouTube producenta.
Roval Rapide CLX II dla maksymalnej prędkości
Zestaw kołowy Rapide CLX II składa się z dwóch różnych kół - każde specjalnie dostosowane do unikalnych wymagań aerodynamicznych związanych z jego położeniem na rowerze. Przednia obręcz ma 51 mm głębokości i 35 mm szerokości, a tylna obręcz ma 60 mm głębokości i 30 mm szerokości. Dzięki temu ten bezdętkowy zestaw kołowy jest szybszy niż większość zestawów kołowych z obręczami o głębokości 65 mm. Dzięki temu Rapide CLX II osiąga maksymalną prędkość. Dzięki nowemu systemowi bezdętkowemu Rapide CLX II ma ulepszone właściwości aerodynamiczne i lepsze możliwości pokonywania wzniesień, pozostając jednocześnie niezrównanie stabilnym i przekonującym w prowadzeniu, niezależnie od warunków wietrznych.
Piasty AeroFlange wykorzystują najnowszą technologię wolnego koła EXP firmy DT Swiss z ceramicznymi łożyskami SINC, dzięki czemu mają lżejszy i prostszy system zapadkowy. Dzięki tej konstrukcji łożyska są bardziej oddalone od siebie, aby zapewnić większą sztywność i sprawić, że bębenek zapadkowy będzie bardziej niezawodny. Konwersja na inne wolnobiegi jest zatem jeszcze łatwiejsza niż wcześniej.
Roval Rapide CLX II – szczegóły w skrócie:
- Wymiary obręczy: przód 51 mm głębokości/35 mm szerokości, tył 60 mm głębokości/30 mm szerokości, przód/tył 21 mm szerokości wewnętrznej
- Waga: 1505g, 1520g z taśmą na obręcz i wentylami
- Piasty AeroFlange z technologią EXP i łożyskami ceramicznymi SINC
- Szprychy DT Swiss Aerolite, przód 18 szprych / tył 24 szprychy
- Gotowy na system bezdętkowy: maksymalnie 7,5 bara z oponami 26 mm
- Maksymalna waga systemu 125 kg
- Cena: około 2800 Euro
Roval Alpinist CLX II na górskie przygody
Gdyby kiedykolwiek wyruszył w góry, waga 1250 gramów nowego Roval Alpinist CLX 2 to zdecydowanie coś, z czego można być dumnym. Aby to osiągnąć, zastosowali najdokładniejsze ułożenie mat z włókna węglowego, jakie kiedykolwiek stosował producent. Potrzebnych było do tego ponad 50 prototypów. Są też nowe i superlekkie piasty Alpinist CLX 2: nowe, jeszcze węższe korpusy piast z frezowanymi mocowaniami tarcz hamulcowych są o 50 g lżejsze niż poprzednie piasty Alpinist CLX. Wewnątrz technologia EXP i łożyska ceramiczne DT Swiss SINC zapewniają jedwabiście gładką wydajność i wyjątkową trwałość. Wszystko to zostało przeniesione na wyższy poziom dzięki wydajności systemu bezdętkowego, ponieważ potrzeba czegoś więcej niż tylko lekkości, aby być naprawdę szybkim.
Roval Alpinist CLX II – szczegóły w skrócie
- Wymiary obręczy: głębokość 33 mm / szerokość wewnętrzna 21 mm
- Waga: 1250g, 1265g z taśmą na obręcz i wentylami
- Piasty LFD z technologią EXP i łożyskami ceramicznymi SINC
- Szprychy DT Swiss Aerolite, przód 21 szprych / tył 24 szprychy
- Gotowy na system bezdętkowy: maksymalnie 7,5 bara z oponami 26 mm
- Maksymalna waga systemu 125 kg
- Cena: około 2650 Euro
Schreibe einen Kommentar