Dzięki Piazza 21 Pegasus stworzył niedrogi rower trekkingowy, który jest we właściwym miejscu wszędzie tam, gdzie ważna jest solidna funkcjonalność. Wszystko, czego potrzebujesz do bezpiecznej jazdy na rowerze, jest na pokładzie - jeśli jeździsz tylko nieregularnie, nie musisz więcej inwestować.
Rower na każdą okazję? Entuzjaści rowerów prawdopodobnie będą teraz myśleć o dobrze wyposażonym, wszechstronnym rowerze, którego będą mogli używać przez lata, jeżdżąc przez grube i cienkie, przez zimowy deszcz do biura i podczas letnich wycieczek rowerowych po południowych krajobrazach. Ale tak naprawdę nie o to tutaj chodzi. Rower na każdą okazję, co może też znaczyć coś w stylu „Na wszelki wypadek mamy rower w piwnicy”. Tak jak zabierasz ze sobą parasol na wszelki wypadek. Rower, który być może nie jest używany zbyt często, ale jest niezawodnie na miejscu. To jest raczej funkcjonalne niż efektowne; ma mniej wspólnego z nastawieniem do życia, a więcej z codziennym użytkowaniem. W skrócie: każdy powinien mieć rower w swojej piwnicy – a tym rowerem mógłby być Pegasus Piazza 21.
Pegasus Piazza 21 – Sprawdzona technologia w przystępnej cenie
Co oczywiście wynika przede wszystkim z ceny. Oficjalna rekomendacja to 649,95 euro, ale wielu dostawców znacznie od niej odbiega. Jeśli trochę poszukasz, znajdziesz rower trekkingowy za 500 euro, a jeśli to zeszłoroczny model, też nie ma problemu - rowery w tym przedziale cenowym są bardzo stałe pod względem wyposażenia, ponieważ cykle innowacji są tutaj długie. Przerzutki z 3×7 przełożeniami są od dziesięcioleci standardem trekkingowym i choć dzisiejsze topowe modele mają 2×11, a nawet 1×12, to połączenie siedmiobiegowej tylnej zębatki i potrójnej zębatki z przodu nie jest bynajmniej przestarzały. W ten sposób dość wysoki nadbieg można połączyć z „krępym” górskim przełożeniem - oznacza to, że tylne koło wykonuje mniej niż jeden pełny obrót na jeden obrót korby z przodu.
Szeroka gradacja z biegami 3×7
W praktyce będziesz głównie jeździł na środkowej zębatce, największej będziesz używał tylko na zjazdach, a najmniejszej tylko w górach - właściwie całkiem łatwa do opanowania rzecz. Wyraźnie widać też zachowanie widelca amortyzowanego o skoku 40 mm - brzmi jak mało, ale niektóre z najnowszych rowerów Gravel wyposażone są również w widelce o krótkim skoku (30-40 mm skoku), z czego można wywnioskować, że podstawowe absorpcję wstrząsów można zdecydowanie osiągnąć w ten sposób.
Hamulce V-brake: proste, ale niezawodne
Co jest lepsze w budżetowym przedziale – technologia, która wygląda jak „więcej” czy prostszy materiał? W przypadku Piazza planiści produktu zdecydowali się na to drugie i zainstalowali mechaniczne hamulce szczękowe, a nie zwykłe hamulce tarczowe. To dobry wybór, ponieważ proste w obsłudze frezy do felg są łatwe w utrzymaniu i wytrzymują długie przestoje bez utraty funkcjonalności. Mają też potencjał - jeśli pierwsze klocki hamulcowe się zużyją, można zauważalnie zoptymalizować hamowanie za pomocą nieco droższych klocków kasetowych. Hamowanie na mokrej nawierzchni hamulców V-brake jest również dobre, więc z technicznego punktu widzenia niewiele można im zarzucić. Nawiasem mówiąc, co można również powiedzieć o systemie oświetlenia LED - automatyczne światła postojowe z tyłu i reflektory punktowe 30-lux z przodu to już znacznie więcej niż minimalne wymagania StVZO.
Gdzie indziej niska cena Piazza prześwituje bardziej. Pegasus montuje świecę siodłową zamiast wspornika patentowego, co staje się nieprzyjemnie zauważalne najpóźniej podczas regulacji kąta siodełka. To również nie wystarczy na mostek Ahead, chociaż klasyczny mostek z kolcami ułatwia regulację wysokości, nawet jeśli jest znacznie bardziej elastyczny. Z drugiej strony odblaskowe opony i systemowy bagażnik, do którego można wpiąć specjalne akcesoria.
Wiele kształtów, kolorów, rozmiarów
I to sprawia, że Piazza - dostępny w trzech kształtach ramy, do czterech rozmiarów i do pięciu kolorów - jest naprawdę rowerem na każdą okazję, do codziennego użytku, na mniejsze wycieczki i do wszystkich sytuacji, w których wymagany jest niezawodny rower. Z pewnością może mieć długą żywotność - aluminiowa rama jest praktycznie niezniszczalna, a prostą technologię można dowolnie odnawiać i optymalizować. Kto wie, może skromny rower trekkingowy rozbudzi uśpioną pasję do jazdy na rowerze?
Schreibe einen Kommentar