Bulls Wildtail Street wygląda jak rower górski i tak naprawdę nim jest - ale potrafi jeszcze więcej: z pełnym wyposażeniem StVZO nadaje się do codziennego użytku. Test Velomotion wyjaśnia, co potrafi tani rower młodzieżowy.
Nieskomplikowany materiał, solidny i bezpieczny - tego oczekuje wielu rodziców od rowerów dziecięcych i młodzieżowych. Jeśli sam nie jesteś maniakiem rowerowym, chcesz, aby technologia działała niezawodnie - i żeby w pobliżu był kontakt, gdyby coś się zepsuło. Dlatego warto wstąpić do sklepu rowerowego za rogiem, a w wielu przypadkach jest to dealer ZEG, którego jest około tysiąca w całym kraju. A ponieważ Bulls jest jedną z marek Zweirad-Einkaufs-Genossenschaft, może się zdarzyć, że Wildtail Street jest w sklepie u tego samego dealera.
Jeśli chcesz wcześniej dowiedzieć się więcej na stronie Bulls, wśród rowerów górskich znajdziesz Wildtaila, ale oczywiście nie tylko. Jako „All Terrain Bike” (ATB) łączy w sobie podstawowe funkcje terenowe z detalami wyposażenia odpowiednimi do codziennego użytku, a przy tym niesie ze sobą Pogodzenie wymagań dzieci i rodziców - ci pierwsi chcą być wysportowani i cool na drodze; ci drudzy przywiązują dużą wagę do bezpieczeństwa. Ale co charakteryzuje Wildtail Street?
Sportowy i praktyczny oldschoolowy rower
Rower, który z jednej strony można scharakteryzować jako oldschoolowy rower górski, nie kosztuje 600 euro: 26-calowe koła, dość krótki widelec amortyzowany Suntour o skoku 63 mm, hamulce szczękowe i 18-biegowa przerzutka, która w ten przypadek oznacza 3 × 6, bardziej nowoczesne 2 × 9 (tak jak w przypadku Bulls Bushtail). Przed laty coś takiego zdecydowanie nadawało się do użytku sportowego i nic nie stoi na przeszkodzie, aby młodzi kierowcy mieli niezłą frajdę z jazdy takim sprzętem.
Z drugiej strony - hasło ATB - Bulls jest wyposażony w system oświetlenia zasilany dynamem, błotniki i stopkę boczną, dzięki czemu jest całkowicie sprawny i nadaje się do codziennego użytku. Jedyne, czego brakuje w sportowym rowerze trekkingowym, to bagażnik, który można łatwo doposażyć. Podczas gdy wiele dzieci i tak jest poza domem z plecakiem lub torbą sportową na plecach, a wtedy szybki rower może z pewnością pozostać tak sportowy, jak jest.
Bezpieczny i przyjazny dzieciom
I zawsze jest sportowy dzięki nachylonej górnej rurze i mocno wyprofilowanym oponom, które pomimo całej przyczepności na luźnym podłożu nadal łatwo toczą się po drodze. Pozycję siedzącą można z pewnością nazwać przyjazną dzieciom, niezbyt rozciągniętą i niezbyt nisko umieszczoną kierownicą, a hamulce typu V-brake są również w porządku: są łatwe w utrzymaniu i regulacji, a biorąc pod uwagę oczekiwaną raczej niską wagę rowerzysty, żwawe wystarczająco. 18-biegowa skrzynia biegów z pewnością może nadążyć za nowoczesnymi skrzyniami biegów pod względem przełożeń, ale wymaga więcej pracy przy zmianie biegów niż one.
Krótkie błotniki z tworzywa sztucznego również przyczyniają się do sportowego wyglądu, chociaż nie są przeznaczone do zdejmowania podczas zmiany z codziennej jazdy na terenową. Tylna lampka – wyposażona we współczesną funkcję światła postojowego – montowana jest na błotniku, który z kolei przywiązany jest do ramy kablem zasilającym.
Wszystko, byle nie przewoźnik
Ale to nie psuje radości z szybkiego wszechstronnego roweru - ochraniacze dobrze wpisują się w koncepcję nieskomplikowanego sportowca turystycznego, który w pełni spełnia wymagania młodych motocyklistów. Tylko dzieciaki, dla których kolarstwo lub kolarstwo górskie to poważny sport, potrzebują bardziej szlachetnych materiałów - na przykład Bulls Tokee Ultra Lite 26" z super lekką karbonową ramą, widelcem z amortyzacją pneumatyczną 80 mm i jedenastoma przerzutkami. Jednak dziesięciokilogramowy rower kosztuje wtedy tyle samo, co dwa Bulls Wildtail Street...
Schreibe einen Kommentar