Sprzedawaj używane rowery elektryczne: rynek rowerów przeżywa boom. Nigdy wcześniej tak wiele osób nie planowało zakupu nowego roweru lub e-roweru w najbliższej przyszłości. I odwrotnie, oczywiście oznacza to również: TERAZ jest idealny czas na sprzedaż używanego roweru i zrobienie miejsca na coś nowego. Ale jak? Pokazujemy krok po kroku, jak stworzyć reklamę sprzedażową, która przyciągnie kupujących.
Krok 1: Który rower sprzedać?
Przede wszystkim powinieneś jasno określić, który rower chcesz sprzedać. Oprócz producenta i nazwy modelu ważny jest również rok modelowy. Jeśli masz szczęście, wszystkie niezbędne informacje znajdziesz na fakturze zakupu. W większości przypadków nazwę producenta i modelu można również odczytać z ramki. Jeśli czegoś brakuje, potrzebne są badania. Zwykle można to zrobić bardzo szybko, korzystając z wyszukiwarki grafiki Google. Po prostu wprowadź informacje, które już znasz i wyszukaj odpowiedni e-rower pod zdjęciami.
Krok 2: Które komponenty są zainstalowane?
Idealnie, oprócz dokładnego modelu, opis powinien zawierać również kilka podstawowych danych technicznych. Zwykle wystarczy skoncentrować się na najważniejszych elementach: Przede wszystkim na napędzie, czyli silniku i akumulatorze (+ pojemność), ale także na wbudowanych przerzutkach, hamulcach i w razie potrzeby na amortyzowanym widelcu lub amortyzatorze. Dodatkowo w opisie należy uwzględnić wszelkie elementy, które zostały zmienione po zakupie (np. siodełko czy chwyty).
Krok 3: Jaki jest warunek?
Częścią opisu powinna być również rzetelna ocena stanu. Uszkodzenia lub nawet wady mają najwyższy priorytet. Zadrapania i otarcia są tak samo ważne jak ósemka w kole czy dziura w siodełku. Trudniej jest przy ocenie zużycia, gdzie trudno podać precyzyjne informacje, zwłaszcza laikowi. Zwykłe części zużywające się obejmują nie tylko opony, ale także klocki hamulcowe, a przede wszystkim wszystkie elementy obwodu. Przybliżone wskazanie przebiegu pomaga, podobnie jak data ostatniego przeglądu. Sprawa staje się nieco bardziej skomplikowana, jeśli chodzi o akumulator: jeśli chcesz tutaj wiarygodnie określić pozostałą pojemność, powinieneś zlecić specjalistycznemu sprzedawcy przeprowadzenie diagnozy, która i tak może być bardzo pomocna w ocenie stanu.
Krok 4: Ustal realistyczną cenę sprzedaży
Nawet eksperci mają czasem trudności z oszacowaniem wartości rezydualnej używanego e-roweru – jak laik może ustalić uczciwą cenę za reklamę sprzedaży? Pomocne jest tu spojrzenie na rynek leasingu: organy podatkowe stosują opodatkowanie wartości rezydualnej leasingowanych rowerów elektrycznych trzy lata wartości kół 40% ceny katalogowej Na. To dobry punkt wyjścia, ale oczywiście może się znacznie różnić w zależności od modelu. Warto też zerknąć na Velomotion: może akurat ten model jest tutaj oferowany? Relacja serwisowa od specjalistycznego sprzedawcy ma niezwykle pozytywny wpływ.
Krok 5: Zdjęcia, zdjęcia, zdjęcia!
Niezbędnym elementem każdego ogłoszenia sprzedażowego są wymowne, pomocne zdjęcia. Na szczęście nie potrzebujesz już do tego drogiego aparatu. Wystarczy nowoczesny smartfon. Jednak zanim zrobisz to pierwsze zdjęcie, koło powinno być czyste – i zrób to dobrze!
Rower najlepiej sfotografować na zewnątrz w świetle dziennym, unikając zarówno bezpośredniego światła słonecznego, jak i ciemnych cieni. Najważniejsze zdjęcie to ogólny widok e-roweru. Najlepiej zrobić zdjęcie z boku, aby koło było dobrze widoczne.
Mała wskazówka od profesjonalisty: jeśli lekko ugniesz kolana, obraz od razu wygląda na znacznie lepszą jakość. Pozostałe zdjęcia powinny idealnie ilustrować lub uzupełniać opis. Szczególnie ważne są tu zużywające się części (zębatki, tarcze, opony), ale także najważniejsze podzespoły (np. amortyzowany widelec czy tylna przerzutka). Należy również sfotografować poszczególne przeróbki lub uzupełnienia. Wreszcie, każde uczciwe ogłoszenie sprzedażowe powinno zawierać również zdjęcia wad optycznych iw miarę możliwości technicznych. Ogólnie rzecz biorąc, lepiej zrobić za dużo zdjęć niż za mało.
Krok 6: Skonfiguruj reklamę sprzedaży
Opis? Sprawdzać! Zdjęcia? Sprawdzać! Cena? Sprawdzać! Po zebraniu wszystkich informacji możesz w końcu rozpocząć konfigurowanie e-roweru. Zalety rynku rowerowego Velomotion w porównaniu z konwencjonalnymi giełdami ogłoszeń są oczywiste: zebrane informacje można wygodnie i uporządkowanie wprowadzać w pola specjalnie przystosowane do rowerów i e-rowerów, bez martwienia się o porządek, strukturę itp. w przeciwnym razie. To znacznie ułatwia potencjalnym nabywcom znalezienie odpowiedniego roweru. Ponadto na Velomotion.de są generalnie bardziej poważni klienci, którzy są skłonni sięgnąć głębiej do kieszeni w poszukiwaniu odpowiednio zaprojektowanych reklam sprzedaży.
Krok 7: Wyprzedaż
Znalazłeś kupca? Gratulacje! W trakcie faktycznego procesu sprzedaży zalecamy naleganie na odbiór osobisty. Wysyłka e-roweru jest nie tylko bardzo droga, ale też niełatwa ze względu na akumulator – w końcu to towar niebezpieczny. Trzeba też zadbać o bezpieczne opakowanie, ewentualnie zdemontować rower – a istnieje ryzyko uszkodzeń transportowych. Oszczędzisz sobie tego wszystkiego, jeśli kupujący odbierze rower osobiście. Może również przekonać się o stanie, a także przetestować kilka metrów.
Sprzedawaj używane rowery elektryczne – wsparcie wyspecjalizowanych sprzedawców
Określenie wartości rezydualnej: Wyspecjalizowani dealerzy to jedno z nielicznych miejsc, w których można uzyskać rzetelną informację o rzeczywistej wartości używanego roweru. Tutaj znasz rynek i możesz ocenić stan, uszkodzenia i zużycie.
Określ pojemność baterii: Większość wyspecjalizowanych sprzedawców może zlecić pomiar pojemności akumulatora e-roweru. Takim oznaczeniem wyraźnie odróżniasz się od innych ogłoszeń sprzedażowych.
Książka serwisowa: Wielu dealerów przy zakupie roweru elektrycznego daje książeczkę serwisową. Jeśli przestrzegasz podanych tam terminów i regularnie serwisujesz swój rower – świetnie! To jest warte prawdziwych pieniędzy, kiedy je sprzedasz. Ale nawet jeśli nie byłeś w warsztacie tak regularnie, możesz mieć dowód wykonanej usługi.
Serwis przed sprzedażą: Na szczegółową kontrolę u sprzedawcy przed sprzedażą, ewentualnie wymianę różnych zużywających się części, trzeba ponownie wydać trochę pieniędzy. Inwestycja nadal ma sens, ponieważ świeży serwis nie tylko zwiększa wartość sprzedaży, ale także zapobiega przykrym niespodziankom w postaci nieodkrytych uszkodzeń czy wad.
To, co jako kupujący powinieneś wziąć pod uwagę przy zakupie używanego e-roweru, możesz tutaj czytać:
Schreibe einen Kommentar