Nowości produktowe: Amerykański producent Specialized jest tuż za rogiem z nowym rowerem szutrowym. Mówimy o nowym Specialized Crux. Nazwa może być już znana wielu, ale model został całkowicie zmieniony, a także w pewien sposób zmienił się obszar zastosowania. Ponieważ podczas gdy ostatnia generacja Crux była nadal w pełni zaprojektowana do przełajów, najnowsze modele Crux powinny teraz należeć do kategorii rowerów szutrowych. Jednak jedno jest jasne na pierwszy rzut oka, Specialized Crux nie stracił swojego sportowego charakteru i żwawych właściwości jezdnych.
Dobre 1,5 roku temu Specialized zaprezentował swój najnowocześniejszy rower szutrowy, Diverge. Dzięki konfiguracji odpowiedniej do turystyki, dużemu prześwitowi na opony, mocowaniom na bagażniki, torby i sprzęt oraz dużej wszechstronności, Diverge jest jednym z najpopularniejszych rowerów szutrowych. Po co więc wprowadzać na rynek dodatkowy rower w sektorze szutrowym dzięki Specialized Crux. Odpowiedź jest oczywista, ponieważ żwirowanie jest niezwykle złożone i do dziś trudne do zdefiniowania. Oczywiście wszechstronny rower szutrowy ma wiele zalet, ale pozostawia tu i ówdzie kilka procent pod względem szybkości i sportowego charakteru. Właśnie w to miejsce powinien trafić nowy Crux, ponieważ zaprojektowany jako rasowy wyścigowiec CX, najnowszy model przyjmuje pewne sportowe cechy i w pełni dostosowuje je do jazdy po szutrze. Ponieważ nadal brakuje mieszanki ultralekkiej konstrukcji i dużego prześwitu na opony. Jeśli więc, podobnie jak wielu innych, szukasz czystej radości z jazdy, responsywności i lekkości, będziesz więcej niż zadowolony z niezwykle lekkiego Cruxa.
Nowy Specialized Crux Gravelbike – zapowiedź ultralekkiego?!
Ultralekki, to słowo dość dobrze opisuje nowy Specialized Crux, ponieważ z zaledwie 725 gramami dla ramy S-Works 12r i 825 gramów dla ramy 10r Base, nie ma nic do życzenia, jeśli chodzi o wagę. Kompletne rowery ważą: S-Works – 7,25 kg/Pro – 7,6 kg/Expert – 8,1 kg/Comp – 8,5 kg
Ta sama technologia, która została wykorzystana do opracowania ramy Aethos, została wykorzystana do osiągnięcia tej wagi. Oznacza to, że nowy Crux powinien zdecydowanie należeć do specjalistów od wspinaczki na szutrze, a ponadto w każdej chwili można go łatwo przyspieszyć.
„Jak zwęża się górna rura, zwęża się dolna rura, od zagięcia główki ramy do składu suportu: jeśli kształt wspiera ramę, robi to bez zbędnych warstw wzmocnienia. Tylko dzięki temu udało nam się zaoszczędzić 150 gramów materiału” – Peter Denk
Niska waga niewiele pomaga, zwłaszcza w szutrowym terenie, jeśli rower nie nadaje się do tego zadania. Aby móc zaoferować większy prześwit na opony, a tym samym więcej opcji, zwrócili szczególną uwagę na krytyczne punkty na widelcu i tylnym końcu. Dzięki szerokości do 2,1″ lub 47 mm Specialized Crux z łatwością sobie z tym poradzi, dzięki czemu oferuje prawdziwą przydatność w terenie i wystarczający komfort pomimo swojej lekkiej konstrukcji.
„Wiedzieliśmy, że ultralekki rower z tak dużym prześwitem na opony będzie przełomem pod względem osiągów na szutrze. Dzięki technologii Aethos to marzenie stało się rzeczywistością – i nowym sednem” – Stewart Thompson
Pomimo swojej ultralekkiej konstrukcji, Crux nie powinien tracić na sztywności ani wytrzymałości. Znakomicie przeszedł te same testy bezpieczeństwa i warunków wytrzymałościowych na szutrze, co Diverge, a według własnych oświadczeń w niektórych przypadkach nawet przekroczył oczekiwania.
Nowy Specialized Crux - zorientowana na osiągi geometria szutrowa
Ponieważ korzenie tkwią w obszarze przełajowym, jasne jest, że po najnowszej generacji Crux można również oczekiwać sportowego charakteru. Celem geometrii szutrowej zorientowanej na osiągi jest zapewnienie kierowcy poczucia, że znajduje się pośrodku roweru, a nie tylko na nim siedzi. Powinno to doprowadzić do idealnej jedności precyzji i kontroli między motocyklem a rowerzystą. Większy o 10 mm zasięg przy krótszym mostku gwarantuje idealnie wyważony rozkład ciężaru bez nawisu, a jednocześnie ze sportowym, agresywnym głębokim stosem. Kolejną cechą szczególną jest suport 72 mm zapewniający optymalny środek ciężkości i ciasne, szybkie zakręty.
Nowy Specialized Crux - przetestowany przez profesjonalistów
Jeździł, skakał, naciskał do granic możliwości i zatwierdzony: Crux był testowany na całym świecie przez najlepszych sportowców i okazjonalnych jeźdźców szutrowych. I wytnij dobrą figurę między taśmami odgradzającymi, barierami ochronnymi, zboczami górskimi, a także krzewami i drzewami - i już było jedno lub dwa miejsca na podium.
Modele Crux w skrócie
Wszystkie kompletne rowery Crux są standardowo wyposażone w 1x napęd SRAM, ale są w pełni kompatybilne z 2x napędami. Podobnie jak Aethos, Crux ma również mocowanie FD i jest kompatybilny z 2 grupami GRX i napędami eTap. Jednak ze względu na położenie tylnego trójkąta i mocowania FD jest niekompatybilny z mechanicznymi układami napędowymi 2x i niektórymi konfiguracjami rowerów szosowych 2x.
S-Works Crux
wyposażenie: Grupa osprzętu Sram Red eTap AXS/koła Roval Terra CLX
Cena: 12.200 Euro
CruxPro
wyposażenie: Grupa osprzętu Sram Force eTap AXS / koła Roval Terra CL
Cena: 8.000 Euro
Ekspert Cruxa
wyposażenie: Grupa osprzętu Sram Rival eTap AXS/koła Roval Terra C
Cena: 6.000 Euro
Komp. Crux
wyposażenie: Grupa osprzętu Sram Rival/DT Swiss G540
Cena: 4.000 euro
Schreibe einen Kommentar