Test: Z przerzutkami 1×11 i mocno wyprofilowanymi oponami, Bulls Grinder 4 jest przeznaczony dla motocyklistów o sportowym zacięciu, dla których ten kompaktowy, żwawy rower obiecuje mnóstwo frajdy z jazdy.
Szlifierka istnieje na rynku od sześciu lat i jest dość popularna ze względu na swoją wszechstronność. Jako szlifierka do szlaków ze sztycą regulowaną i wyjątkowo szerokimi oponami, spodoba się miłośnikom jazdy terenowej, a jako w pełni wyposażona szlifierka do codziennego użytku doskonale nadaje się do dojazdów do pracy i wycieczek z bagażem. I oczywiście jest motocykl jako „prawdziwy” Graveller, przy czym Grinder 4 jest najdroższą wersją za 2.049 euro. Podobnie jak jego tańsze rodzeństwo, opiera się na aluminiowej ramie z karbonowym widelcem, który zachwyca harmonijnymi kształtami: główne tubusy są okrągłe, a górna rura owalna; Linka przerzutki i przewód hamulcowy biegną w dolnej rurze, ale przewód hydrauliczny jest poprowadzony na zewnątrz widelca. Możesz zamontować dwa koszyki na butelki - z magnetycznym koszykiem na butelki Fidlock już przymocowanym do dolnej rury - plus błotniki i tylny bagażnik.
Kompaktowy i żywy
Oczywiście wspomniana już wszechstronność wymaga odpowiedniej geometrii. Siedzenie na Bulls jest dość zwarte i raczej wyprostowane, w czym pomaga również krótka łodyga. Przyczynia się to do bardzo zwrotnego, zwinnego kierowania, co sprawia, że Bulls jest niezwykle sportowy w prowadzeniu - podczas wolnej jazdy jest trochę nerwowy i trzeba go prowadzić pewną ręką. Postrzegana wysoka sztywność zapewnia szybkie przyspieszenie. Bulls montuje specjalną karbonową sztycę o owalnym przekroju, którą należy wcisnąć w rurę podsiodłową wraz z dystansem i ma ona za zadanie tłumić wibracje. Oczywiście niektóre konwencjonalnie okrągłe słupki z włókna węglowego wyginają się znacznie bardziej niż model Duroflex firmy Bulls. Typowe dla marki są również szczeliny na zacisku siodełka i mostku, które są wyposażone w odblaski na rowerze testowym. Biorą specjalne światła akumulatorowe, które następnie mocno trzymają się i nie skręcają na rowerze.
Szybkie hamulce, precyzyjna zmiana przełożeń
Grinder 4 jest oficjalnie dostarczany z kompletnym Shimano GRX-RX810, z manetkami 600 zamontowanymi na rowerze testowym, które są nieco wygodniejsze w trzymaniu dzięki gładszym gumowym uchwytom. Z biegami 1×11, Grinder 4 ma sportową konfigurację, z tarczą 40 i zębami od 11 do 42 wystarczająco szerokimi z tyłu. Szybko działające hamulce i precyzyjna zmiana przełożeń grupy przekonują wszystkich – nic dziwnego, że GRX wyznacza standardy dla rowerów szutrowych. Ponadto istnieje solidny zestaw kół z 32 szprychami, który waży dobre cztery kilogramy, gotowy do jazdy i, podobnie jak zwinne opony Schwalbe, można jeździć bez dętek - to powinno zaoszczędzić prawie 200 gramów. Ale biorąc pod uwagę przyjemne właściwości jezdne Bulla, nie musisz patrzeć na gram.
Ramki do zdjęć | aluminium |
widelec amortyzowany | Węgiel |
wirniki | Byki |
opona | Schwalbe G-One Ultrabite TLE |
przerzutka tylna | Shimano GRX RX810 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano GRX RX810 |
korba | Shimano GRX RX810 |
przerzutka | |
Hamulec | Shimano GRX810 |
sztyca | Bull's Duroflex Carbon |
siodło | Byki |
trzon | Bulls MTB SL CCS |
Lenker | Bar żwirowy Bull's |
Oczywiście wolelibyśmy trochę więcej uwagi przy wyglądzie roweru testowego - zielone odcienie ramy, opon i widelca tak naprawdę nie pasują do siebie (chociaż nasze zielone pedały wcale tego nie poprawiają). I w przypadku tego roweru warto zwrócić uwagę na model o krok niżej, Grinder 3. Jest on również wyposażony w GRX 1×1, rama wygląda identycznie poza szybkozamykaczem z tyłu – ale to kosztuje ok. aż 500 euro mniej. Być może ciekawszą ofertą, zwłaszcza dla początkujących…
Test roweru szutrowego 2021: Prawie 30 aktualnych modeli w teście
Test roweru szutrowego 2021: 27 modeli w polu testowym Velomotion wyraźnie to potwierdza: każdy, kto chce jeździć na rowerze sportowym z kierownicą, jest dobrze obsłużony rowerem szutrowym. Zwłaszcza, że zakres możliwych zastosowań jest nadspodziewanie duży – od „roweru wyścigowego plus” po sportowe rowery turystyczne. A między tymi dwoma biegunami każdy z testowanych rowerów jest niezwykle indywidualny i niezależny. […]
Więcej rowerów szutrowych w teście
Test roweru szutrowego Votec VRC Pro: Droga plus żwir?
Test: Dzięki VRC Pro Votec zamyka lukę między rowerami szutrowymi a rowerami szosowymi. „Road Plus” oferuje klasyczny wygląd maszyny wyścigowej, ale przy maksymalnej szerokości opony wynoszącej 35 mm, bardzo dobrze sprawdza się w terenie. A rower Ultegra jest również przyjemnie niedrogi. Początkujący, którzy szukają dziś roweru wyścigowego, często słyszą od koneserów: „Kup sobie […]
Test roweru szutrowego Merida Silex 7000: Poręczny, lekki sportowiec turystyczny
Test: Merida Silex 7000 cieszy się niską wagą i niską ceną. Pod względem charakteru wydaje się bardziej dopasowany do zastosowań turystycznych, tym bardziej, że producent oferuje również zestaw toreb - ale nie jest to niesportowe. Rowery szutrowe są również coraz popularniejsze w Meridzie. Istnieje w sumie siedem wariantów modeli Silex; imponująca niegdyś flota przełajowa […]
Nowe sposoby z 13 biegami: Grupa rowerów szutrowych Campagnolo Ekar w pierwszym teście
Test: Pierwsza grupa komponentów Campagnolo Ekar zaprojektowana specjalnie do rowerów szutrowych zadziwia przerzutkami 1×13 i wieloma małymi i dużymi niespodziankami. W praktycznym teście przeprowadzonym przez firmę Velomotion, nowa zmiana przełożeń okazała się doskonale działać i zapewnia harmonijną gradację, która oferuje wiele możliwości. Kiedy Campagnolo zaprosiło na prezentację nowego produktu w marcu 2018 r., z góry pojawiły się dzikie spekulacje. W tamtych czasach Gravel był […]
Schreibe einen Kommentar