Test: Pierwszy prawdziwy rower szutrowy firmy z Hamburga nie może jeszcze oddzielić się od crossera w nazwie, ale jest to całkowicie nowa konstrukcja, która jest skierowana przede wszystkim do kolarzy turystycznych. Ale Prestige nie stroni też od sportowego tempa.
W 2020 hamburska firma wysłała kolejnego crossera na test szutrowy Velomotion, ale w tym roku nadjeżdża pierwszy prawdziwy szutrowy rower od specjalistów od przełajów. „Prestige” zawsze oznaczał rowery przełajowe w asortymencie modeli Stevens; Teraz nazwa została przeniesiona na topowy rower szutrowy tej marki - można by powiedzieć „Grestige”. Stara nazwa skrywa całkowicie nowo zaprojektowaną ramę, której geometria znacznie różni się od geometrii wyścigówki terenowej: w oparciu o rozmiar ramy 56 górna rura stała się aż o 35 mm dłuższa; zasięg wzrósł w tym samym stopniu. Z drugiej strony Graveller ma o 15 mm większy stos (wysokość), na który składa się wyższy widelec i 10 mm dłuższa główka ramy. Stevens montuje również mostek 56 mm w rowerze szutrowym 80 – w Crosserze jest on o 2 cm dłuższy.
Dostosowana geometria
Na rowerze szutrowym siedzisz trochę dłużej i trochę bardziej wyprostowany niż na rowerze przełajowym i cieszysz się łatwym, zwinnym prowadzeniem. Dzięki krótkiemu mostkowi Prestige 2021 jest bardzo zwrotny, a jednocześnie wystarczająco płynny przy dużych prędkościach - w tym miejscu pojawia się duży rozstaw osi, który wpływa przede wszystkim na przód. „Nakładanie się palców” zdecydowanie nie stanowi problemu, nawet jeśli założysz znacznie szersze opony niż 40 Schwalbe. Stevens zatwierdza 45s, ale opony o szerokości 50 mm powinny również łatwo zmieścić się w ramie i widelcu.
Nowa rama z wieloma dodatkami
To od razu wprawia Stevensa w dobry nastrój, a nowa rama jest atrakcyjna także pod innymi względami. Na przykład dzięki całkowicie gładkim spawanym połączeniom na główce ramy i węźle rury podsiodłowej oraz kwadratowo-okrągłym przekrojom rur, nie wspominając już o eleganckim haku montowanym bezpośrednio. Możesz także przyczepić różne rzeczy: różne uchwyty na butelki, torbę na górną rurę i uchwyty na bagaż na widelcu, nie wspominając o błotnikach i tylnym bagażniku. Jeśli szukasz roweru szutrowego na wycieczki z bagażem, ten rower powinien Cię zainteresować, zwłaszcza że nie wydaje się szczególnie wrażliwy na masywny aluminiowy widelec.
Dobra mieszanka GRX
Stevens instaluje Shimano GRX i łączy nieco tańsze części 600 (STI i mechanizm korbowy) z górnymi komponentami zmiany biegów GRX 810 oraz zaciskami hamulcowymi BR-RX400. Przy zębach 46/30 z przodu i kasecie 11-34 zakres przełożeń jest ogromny. Ponadto istnieje dość prosty zestaw kół Fulcrum z miękkim wirującym wolnobiegiem i standardowymi szprychami, na których można przynajmniej jeździć bezdętkowo; Opony bezdętkowe są już zamontowane (ale z dętką). Kierownica, która jest lekko pochylona w kierunku rowerzysty i lekko rozszerzona, jest uderzająca, podobnie jak sprytne mocowanie sztycy za pomocą łatwo dostępnej śruby.
Ramki do zdjęć | Aluminium 6061TB |
widelec amortyzowany | S Lite Aluminium |
wirniki | Fulcrum Rapid Red 900DB |
opona | Schwalbe G-One Bite TLE |
przerzutka tylna | Shimano GRX810 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano GRX600 |
korba | Shimano GRX600 |
przerzutka | |
Hamulec | Shimano GRX400 |
sztyca | Tryton tlenowy |
siodło | Tryton tlenowy |
trzon | Tlenowa Scorpo Road |
Lenker | Żwir tlenowy Scorpo Aero |
Oczywiście taki aluminiowy Graveller nie jest lekki - z pedałami Stevens waży dobre jedenaście kilogramów, ale to nie umniejsza frajdy z jazdy. Sztywna rama umożliwia błyskawiczne przyspieszenie, a jeśli zmniejszysz ciśnienie w oponach, poczujesz się całkiem komfortowo na drodze. Stevens też nie ma wygórowanych oczekiwań cenowych: Gres, który jest dostępny w sześciu rozmiarach ramek, ma kosztować 1.799 euro… hmm, Prestige.
Test roweru szutrowego 2021: Prawie 30 aktualnych modeli w teście
Test roweru szutrowego 2021: 27 modeli w polu testowym Velomotion wyraźnie to potwierdza: każdy, kto chce jeździć na rowerze sportowym z kierownicą, jest dobrze obsłużony rowerem szutrowym. Zwłaszcza, że zakres możliwych zastosowań jest nadspodziewanie duży – od „roweru wyścigowego plus” po sportowe rowery turystyczne. A między tymi dwoma biegunami każdy z testowanych rowerów jest niezwykle indywidualny i niezależny. […]
Więcej rowerów szutrowych w teście
Recenzja Scott Addict Gravel 10: Rower typu dropbar na każdą okazję
Test Scott Addict Gravel 10: rama crossowa plus grupa komponentów rowerów wyścigowych daje rower szutrowy? W przypadku Scott Addict Gravel 10 ta kalkulacja działa. Topowy rower szutrowy szwajcarskiej marki jest szybki i łatwy w prowadzeniu, a także zdolny do jazdy w terenie, o czym mogą marzyć szosowcy. Jako innowacyjna marka sportowa Scott w naturalny sposób koncentruje się na nowych trendach w branży rowerowej. Gravel obejmuje portfolio […]
Test roweru szutrowego Rennstahl 991: Marzenie wykonane ze stali z częściami do rowerów wyścigowych
Test: firma, która specjalizuje się w produkcji ram stalowych, ma swoje korzenie w sektorze rowerów turystycznych, co widać w niektórych szczegółach w modelu Rennstahl 991 Gravel. Niemniej jednak błyszczące metalowe koło można poruszać w sportowy sposób. Jeśli chodzi o ramy stalowe, wiele osób myśli o klasycznym lub staroświeckim materiale, ale oczywiście jest inny sposób: Rennstahl, siostrzana marka producenta tytanu Falkenjagd, […]
Test roweru szutrowego Votec VRC Pro: Droga plus żwir?
Test: Dzięki VRC Pro Votec zamyka lukę między rowerami szutrowymi a rowerami szosowymi. „Road Plus” oferuje klasyczny wygląd maszyny wyścigowej, ale przy maksymalnej szerokości opony wynoszącej 35 mm, bardzo dobrze sprawdza się w terenie. A rower Ultegra jest również przyjemnie niedrogi. Początkujący, którzy szukają dziś roweru wyścigowego, często słyszą od koneserów: „Kup sobie […]
Schreibe einen Kommentar