Test: Producent komponentów Ritchey ma głębokie korzenie w kolarstwie górskim i zawsze oferował stalowe ramy do różnych dyscyplin - w tym Ritchey Outback, który jest dostosowany do szutrowych kolarzy długodystansowych.
Tom Ritchey jest jednym z ojców założycieli kolarstwa górskiego, ale jest także kolarzem wyścigowym. Jej marka komponentów jest dobrze znana; nie wszyscy jednak wiedzą, że Ritchey z wykształcenia jest konstruktorem ram. Zawsze stawiał przede wszystkim na stal, a fakt, że rower szutrowy wykonany z tego materiału znalazł się w ofercie, idealnie wpisuje się w historię firmy między szosą a terenem. Podstawowa idea szutrowania znajduje skuteczny wyraz w odludziu, ponieważ rower jest solidny i funkcjonalny. Lekka konstrukcja nie jest tutaj problemem, ale smukła stalowa rama jest prawie niezniszczalna, wszechstronna i łatwa w konfiguracji i konserwacji dzięki zewnętrznym kablom i linkom.
Zupełnie inny niż Crosser
Rama przełajowa „Swiss Cross” firmy Ritchey, na której Thomas Frischknecht zdobył drugie miejsce na Mistrzostwach Świata w przełajach przełajowych w 1997 roku i jest nadal dostępna, jest legendarna, z hamulcami tarczowymi lub mocowaniem wspornikowym. Rower crossowy musi być poręczny i zwrotny, a wielu producentów stosuje odpowiednią geometrię do swoich rowerów szutrowych. Jednak Ritchey dokonuje bardzo precyzyjnego rozróżnienia między krzyżem a żwirem. Pozycja jazdy na Outbacku jest nieco bardziej kompaktowa, a szutrowa rama ma zauważalnie pochyły kształt, ale różnice w geometrii układu kierowniczego są jeszcze bardziej zauważalne. Tylny koniec jest wyjątkowo długi, a kąt skrętu jest znacznie bardziej płaski niż w Crosserze.Graveller ma również różne gwintowane otwory, których brakuje w motocyklu wyczynowym. Można zamocować pełnowartościowe błotniki i standardowy bagażnik, a także wsporniki na widelec, z których każdy może obciążyć trzy kilogramy. I oczywiście rower szutrowy oferuje znacznie większą swobodę w zakresie opon: 28-calowe opony pasują do opon o szerokości 48 mm, a także rolki 650B do XNUMX cali.
Wizualnie, kable i linie ułożone całkowicie na zewnątrz, jakie znasz z klasycznego crossera, wymagają trochę przyzwyczajenia. Oczywiście można to zrobić też inaczej, przynajmniej w górnej i dolnej rurze, ale z drugiej strony montaż hamulców i przerzutek jest oczywiście dużo prostszy. Niezwykła jest również bardzo mocno pochylona kierownica z włókna węglowego z pełnym rozchyleniem 36°, której górny łącznik jest lekko wygięty w kierunku kierowcy. Chwyt u dołu zapewnia dużą kontrolę na szlaku, a także oferuje miejsce na szerokie torby na kierownicę; jak wszystkie komponenty w rowerze testowym, to oczywiście tylko przykład - Ritchey nie oferuje kompletnych rowerów, tylko zestawy ram.
Ramki do zdjęć | Potrójnie cieniowana stal Ritchey Logic |
widelec amortyzowany | Widelec Ritchey Carbon Adventure |
wirniki | Płyta Ritchey WCS Zeta |
opona | Ritchey WCS Speedmax |
przerzutka tylna | Shimano GRX RX-810 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano GRX RX-600 |
korba | Raxis Zayante Carbon 40T. |
przerzutka | |
Hamulec | Shimano GRX |
sztyca | Łącze Ritchey WCS |
siodło | Ritchey WCS Stream |
trzon | Ritchey WCS Toyon |
Lenker | Ritchey WCS Carbon Venturemax |
Konstrukcja z Shimano GRX 1×11 i szlachetną karbonową korbą jest raczej sportowa; pełne opony o szerokości 42 mm zapewniają dużą przyczepność i można na nich jeździć bezdętkowo, podobnie jak obręcze. Przy szerokości obręczy 21 mm zestaw kół WCS nie jest idealny do jazdy po szutrze. Lepsze byłyby koła Ritchey's WCS Trail o szerokości wewnętrznej 25 mm.
Płynne bieganie na szlaku i w podróży
Już opisana geometria układu kierowniczego sugeruje, że Outback został zaprojektowany jako płynnie działający rower długodystansowy. Czuje się sztywny i dobrze przyspiesza, ale jest bardziej wyrozumiały niż zwinny. Są to odpowiednie właściwości na wycieczki z bagażem, a rowerzyści szlakowi również korzystają z wysokiego poziomu stabilności kierunkowej. Podsumowując, Ritchey można uznać za sportową odmianę klasycznego randonneura, wyścigowego motocykla turystycznego - jeśli chodzi o czysto sportową jazdę, Ritchey Swiss Cross jest lepszym wyborem. Oba to ponadczasowe klasyki.
Test roweru szutrowego 2021: Prawie 30 aktualnych modeli w teście
Test roweru szutrowego 2021: 27 modeli w polu testowym Velomotion wyraźnie to potwierdza: każdy, kto chce jeździć na rowerze sportowym z kierownicą, jest dobrze obsłużony rowerem szutrowym. Zwłaszcza, że zakres możliwych zastosowań jest nadspodziewanie duży – od „roweru wyścigowego plus” po sportowe rowery turystyczne. A między tymi dwoma biegunami każdy z testowanych rowerów jest niezwykle indywidualny i niezależny. […]
Więcej rowerów szutrowych w teście
Stevens Prestige Gravelbike w teście: New Graveller o dobrze znanej nazwie
Test: Pierwszy prawdziwy rower szutrowy firmy z Hamburga nie może jeszcze różnić się nazwą od crossera, ale jest to zupełnie nowa konstrukcja, która jest skierowana przede wszystkim do kolarzy turystycznych. Ale Prestige nie stroni też od sportowego tempa. W 2020 hamburska firma wysłała kolejnego crossera na test szutrowy Velomotion, ale w tym roku pierwszy prawdziwy rower szutrowy […]
Test roweru szutrowego Votec VRC Pro: Droga plus żwir?
Test: Dzięki VRC Pro Votec zamyka lukę między rowerami szutrowymi a rowerami szosowymi. „Road Plus” oferuje klasyczny wygląd maszyny wyścigowej, ale przy maksymalnej szerokości opony wynoszącej 35 mm, bardzo dobrze sprawdza się w terenie. A rower Ultegra jest również przyjemnie niedrogi. Początkujący, którzy szukają dziś roweru wyścigowego, często słyszą od koneserów: „Kup sobie […]
Spójrz na test 765 Gravel RS: Rower terenowy dla szosowców
Look nie tylko zasługuje na zaszczyt wynalezienia zatrzaskowego pedału, a dekady wcześniej pierwsze nowoczesne wiązania narciarskie. Francuska firma ma na swoim koncie również pierwsze zwycięstwo w Tour de France na ramie z włókna węglowego – w 1986 roku – i jest ściśle związana z tematem kolarstwa szosowego. Inżynierowie z Nevers próbowali również swoich sił w kolarstwie górskim, ale tylko pedały zatrzaskowe kompatybilne z SPD […]
Schreibe einen Kommentar