Test: Jeśli szukasz taniego roweru szutrowego, znajdziesz go w Giant Revolt 1. Oprócz atrakcyjnej ceny oferuje dobrze wykonaną aluminiową ramę i ciekawe detale.
Największy na świecie producent rowerów zawsze był innowacyjny, jeśli chodzi o rowery wyścigowe. Giant wprowadził na rynek swoje karbonowe ramy Cadex 30 lat temu, a na przełomie tysiącleci firma zaskoczyła wszystkich pierwszymi rowerami szosowymi ze spadkiem, które zrewolucjonizowały wygląd i dopasowanie maszyny wyścigowej. Giant Revolt charakteryzuje się również stromo opadającą górną rurą. Graveller jest dostępny w wielu wariantach, a model aluminiowy zaczyna się od 1.049 euro. Revolt 1 to numer dwa od dołu, za 1.499 euro już wyposażony w komponenty GRX.
Zrównoważona geometria
Na pierwszy rzut oka rower w kolorze piasku wygląda na zwarty i krępy; nasz rower testowy, w środku pięciu rozmiarów, jest oczywiście dobrze wyważony. Jeśli jesteś wysoki i pominiesz przekładki, osiągniesz znaczną wysokość siodełka dzięki krótkiej główce ramy 165 mm; Jeśli jesteś niższy i nie wysuniesz sztycy wystarczająco daleko, możesz siedzieć stosunkowo prosto, a rower nie będzie wyglądał na zbyt duży i cieszyć się niskim przekrokiem dzięki pochylonemu kształtowi.
Kształt smukłej ramy jest mocno oparty na karbonowym modelu z niskimi rurami podsiodłowymi, sztycą o przekroju w kształcie litery D i zintegrowanym zaciskiem podsiodłowym, który jest rzadkością w niższym przedziale cenowym. Modele aluminiowe i karbonowe mają również dokładnie taką samą geometrię z minimalnymi odchyleniami. To, co rzuca się w oczy w Revoltach, to misternie ukształtowane główne tubusy – inni producenci stosują tutaj proste, okrągłe rurki. Kable i kable są poprowadzone w dolnej rurze, ale nie w widelcu. Brak punktów mocowania jest uderzający w przypadku roweru szutrowego: można zamontować trzy koszyki na bidon oraz podstawowe błotniki. Podczas montażu tylnego koła zauważalny jest niewyraźny ogranicznik - prawidłowe ustawienie koła zajmuje trochę czasu. Prześwit na opony wynosi 45 mm.
Koła 2×10 i bezdętkowe
Shimano GRX to typowy Gravel, tutaj z 2×10 biegami i mechanizmem korbowym FSA. Zakres przełożeń jest tak duży, że nigdy nie przegapisz brakującej zębatki; działanie przełożeń i hamulców jest bez zarzutu, nawet jeśli wersja jedenastobiegowa działa płynniej. Solidny zestaw kołowy z 28 szprychami jest dostarczany w konfiguracji bezdętkowej, co jest praktyczne, jeśli chcesz od razu wyruszyć w teren. Tam Giant okazuje się raczej spokojnym, zorientowanym na wycieczki rowerem szutrowym: układ kierowniczy zapewnia dobrą stabilność na prostej, a motocykl jest nieco powolny podczas przyspieszania. Z innym kompletem kół mogłoby to wyglądać inaczej, bo to tutaj zamontowane waży prawie 4,2 kg. Pod względem komfortu rzuca się w oczy lekko zakrzywiony górny łącznik w kierunku kierowcy; aluminiowy słupek wygina się umiarkowanie pomimo dużego rozciągnięcia, a twarde krawędzie siodełka naciskają na wewnętrzną część środkowego wgłębienia.
Ramki do zdjęć | Gigantyczny AluxX |
widelec amortyzowany | Gigant adv w całości z włókna węglowego |
wirniki | Dysk GIANT S-X2 |
opona | Gigantyczny CrossCut AT 2 |
przerzutka tylna | Shimano GRX RX-400 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano GRX RX-400 |
korba | SA Omega Adventure 48/32 t. |
przerzutka | Shimano GRX RX-400 |
Hamulec | Shimano GRX RX-400 |
sztyca | Gigantyczny bezpiecznik D |
siodło | Gigantyczne podejście |
trzon | Gigantyczny kontakt |
Lenker | Bezpiecznik Giant Contact XR D-Fuse |
Poza tym Giantem jeździ się całkiem przyjemnie, ale warto przyjrzeć się bliżej gamie modeli. Okazjonalni jeźdźcy szukający taniego roweru szutrowego mogą przebyć długą drogę z Revolt 2 za 450 euro mniej; jedyną różnicą są biegi 2×9 i mechaniczne hamulce tarczowe.
Test roweru szutrowego 2021: Prawie 30 aktualnych modeli w teście
Test roweru szutrowego 2021: 27 modeli w polu testowym Velomotion wyraźnie to potwierdza: każdy, kto chce jeździć na rowerze sportowym z kierownicą, jest dobrze obsłużony rowerem szutrowym. Zwłaszcza, że zakres możliwych zastosowań jest nadspodziewanie duży – od „roweru wyścigowego plus” po sportowe rowery turystyczne. A między tymi dwoma biegunami każdy z testowanych rowerów jest niezwykle indywidualny i niezależny. […]
Więcej rowerów szutrowych w teście
Nowe sposoby z 13 biegami: Grupa rowerów szutrowych Campagnolo Ekar w pierwszym teście
Test: Pierwsza grupa komponentów Campagnolo Ekar zaprojektowana specjalnie do rowerów szutrowych zadziwia przerzutkami 1×13 i wieloma małymi i dużymi niespodziankami. W praktycznym teście przeprowadzonym przez firmę Velomotion, nowa zmiana przełożeń okazała się doskonale działać i zapewnia harmonijną gradację, która oferuje wiele możliwości. Kiedy Campagnolo zaprosiło na prezentację nowego produktu w marcu 2018 r., z góry pojawiły się dzikie spekulacje. W tamtych czasach Gravel był […]
Test roweru szutrowego Rennstahl 991: Marzenie wykonane ze stali z częściami do rowerów wyścigowych
Test: firma, która specjalizuje się w produkcji ram stalowych, ma swoje korzenie w sektorze rowerów turystycznych, co widać w niektórych szczegółach w modelu Rennstahl 991 Gravel. Niemniej jednak błyszczące metalowe koło można poruszać w sportowy sposób. Jeśli chodzi o ramy stalowe, wiele osób myśli o klasycznym lub staroświeckim materiale, ale oczywiście jest inny sposób: Rennstahl, siostrzana marka producenta tytanu Falkenjagd, […]
Recenzja roweru szutrowego Niner RLT9 RDO Rival: Sportowy rower długodystansowy
Test: Specjaliści od jazdy terenowej z Kolorado zwracają się do kierowców, którzy wybierają się na długie wycieczki z bagażem swoim Gravellerem. Ale Niner RLT9 RDO nie jest również niechętny do użytku sportowego. Amerykańska kuźnia Niner poświęciła się jeździe terenowej. Wszystko zaczęło się w 2004 roku od 29-calowych rowerów jednobiegowych MTB, ale wkrótce do oferty dołączyły rowery z opuszczaną kierownicą - rowery przełajowe oraz [...]