Test: Cube Nuroad C:62 SL jest idealny do szybkiej jazdy w terenie, gdzie sprawdza się bardziej w terenie niż crosser i bardziej dynamicznie niż MTB. Atrakcyjności dodaje mu również minimalna waga i topowe wyposażenie.
Cube słusznie ma reputację marki bardzo sportowej, choć producent już dawno stał się „dostawcą pełnego asortymentu”, który oferuje wszystko, czego potrzebują i pragną rowerzyści, w tym rowery e-cargo. Obecnie są to rowery szutrowe i tutaj Cube też ma sporo do zaoferowania. W 2021 roku seria Nuroad składa się z trzech nowych rowerów karbonowych i pięciu po liftingu aluminiowych, z czego dwa z pełnym wyposażeniem odpowiednim do codziennego użytku. Ponadto marka oferuje również siedem rowerów przełajowych; młody segment Gravel nie odbywa się kosztem sprawdzonych kierowców terenowych.
Wyposażony do użytku na szlaku
Już na pierwszy rzut oka widać, że Nuroad to Graveller. Pochyłe ramy (w przeciwieństwie do Cube Crossers), kierownica Flare i napęd „Mullet” z 42 zębatkami i 50 zębatkami oraz opony o szerokości 45 mm są bardziej dostosowane do szlaków niż do torów. Dane geometrii wskazują na sportową, ale niezbyt rozciągniętą pozycję siedzącą i różnią się tylko nieznacznie od danych crossera; Uderzają dolne widełki Nuroad, które są dość długie i mają 440 mm. Rama wygląda na smukłą z profilu, a dolna rura jest prawie tak szeroka jak obudowa suportu i elegancko przechodzi w lekko zwisające dolne rurki tylnego trójkąta. Zacisk siodłowy łączy w sobie zalety klasycznego zacisku z pięknym wyglądem zintegrowanego zacisku. Wizualny projekt prostej wyścigówki jest również przyjemny dzięki brokatowej farbie i akcentom „olejnej plamy” na napędzie i kokpicie.
Ramki do zdjęć | C:62 zaawansowana podwójna forma |
widelec amortyzowany | Technologia CUBE C:62 |
wirniki | Newmen Advanced SL XR25 Carbon |
opona | WTB Riddler TCS |
przerzutka tylna | Sram Force/XX1 Eagle eTap AXS |
dźwignia zmiany biegów | Sram Force/XX1 Eagle eTap AXS |
korba | Sram Force D1 DUB Carbon 42T. |
przerzutka | |
Hamulec | Sram Force eTap AXS |
sztyca | Newman Advanced, karbon |
siodło | Natural Fit Nuance SLT Road Carbon |
trzon | Mostek Cube Performance SL |
Lenker | Easton EC70 AX Żwir węglowy |
Cube nie ma zbyt wiele do zaoferowania pod względem możliwości montażu: można doczepić błotniki, do czego służy specjalna belka między wspornikami siodełka i oczywiście dwa uchwyty na bidon. Oznacza to, że Nuroad C:62, Cube jest skierowany przede wszystkim do rowerzystów, którzy szukają roweru do średniego i wymagającego terenu i dla których rower górski nie jest wystarczająco dynamiczny i bezpośredni.
Żywy i dynamiczny
Rowerzyści szosowi najpierw zauważą szeroką kierownicę – 44 cm u góry i 51 cm od środka do środka na końcach. Wraz z krótkim mostkiem 90 mm zapewnia to dużą dźwignię, za pomocą której Nuroad można bardzo łatwo kierować wokół kamieni, korzeni i innych przeszkód na szlaku. Doświadczeni jeźdźcy są oczywiście inni w przypadku Nuroad: przy wadze mniejszej niż osiem kilogramów motocykl jest szybszy i bardziej żwawy niż prawie każdy inny; jeśli możesz, po prostu przeskocz przez przeszkody, a następnie wyląduj przyjemnie miękko dzięki szerokim oponom bezdętkowym, które są zamontowane na niezwykle lekkim karbonowym zestawie kołowym. Cube zawsze chce być w ruchu, pragnie zmian prędkości, ostrych manewrów hamowania i mocnego przyspieszenia, do czego idealnie nadaje się kaseta Sram Eagle, która jest wyskalowana co dwa w szybkim zakresie. I tak zawsze chcesz zmieniać biegi i hamować - działanie dźwigni Sram eTap można nazwać perfekcyjnym.
Nuroad zdecydowanie nie jest tourerem w tej konfiguracji, ale jest też model Race, który z Shimano GRX 2×11 i 40 Schwalbe G-One Allround jest bardziej nastawiony na dłuższe dystanse i równą prędkość, a także kosztuje 1.400 euro kosztuje mniej . Istnieje również opcja dołączenia do widelca lowridera. Dobre 4.000 euro za topowy model to bardzo atrakcyjna cena i dobra inwestycja dla każdego, kto chce jeździć szybko i dynamicznie w terenie.
Test roweru szutrowego 2021: Prawie 30 aktualnych modeli w teście
Test roweru szutrowego 2021: 27 modeli w polu testowym Velomotion wyraźnie to potwierdza: każdy, kto chce jeździć na rowerze sportowym z kierownicą, jest dobrze obsłużony rowerem szutrowym. Zwłaszcza, że zakres możliwych zastosowań jest nadspodziewanie duży – od „roweru wyścigowego plus” po sportowe rowery turystyczne. A między tymi dwoma biegunami każdy z testowanych rowerów jest niezwykle indywidualny i niezależny. […]
Więcej rowerów szutrowych w teście
Recenzja roweru szutrowego Niner RLT9 RDO Rival: Sportowy rower długodystansowy
Test: Specjaliści od jazdy terenowej z Kolorado zwracają się do kierowców, którzy wybierają się na długie wycieczki z bagażem swoim Gravellerem. Ale Niner RLT9 RDO nie jest również niechętny do użytku sportowego. Amerykańska kuźnia Niner poświęciła się jeździe terenowej. Wszystko zaczęło się w 2004 roku od 29-calowych rowerów jednobiegowych MTB, ale wkrótce do oferty dołączyły rowery z opuszczaną kierownicą - rowery przełajowe oraz [...]
Test roweru szutrowego Rennstahl 991: Marzenie wykonane ze stali z częściami do rowerów wyścigowych
Test: firma, która specjalizuje się w produkcji ram stalowych, ma swoje korzenie w sektorze rowerów turystycznych, co widać w niektórych szczegółach w modelu Rennstahl 991 Gravel. Niemniej jednak błyszczące metalowe koło można poruszać w sportowy sposób. Jeśli chodzi o ramy stalowe, wiele osób myśli o klasycznym lub staroświeckim materiale, ale oczywiście jest inny sposób: Rennstahl, siostrzana marka producenta tytanu Falkenjagd, […]
Spójrz na test 765 Gravel RS: Rower terenowy dla szosowców
Look nie tylko zasługuje na zaszczyt wynalezienia zatrzaskowego pedału, a dekady wcześniej pierwsze nowoczesne wiązania narciarskie. Francuska firma ma na swoim koncie również pierwsze zwycięstwo w Tour de France na ramie z włókna węglowego – w 1986 roku – i jest ściśle związana z tematem kolarstwa szosowego. Inżynierowie z Nevers próbowali również swoich sił w kolarstwie górskim, ale tylko pedały zatrzaskowe kompatybilne z SPD […]
Schreibe einen Kommentar