Test: Fuji polega na Gravel zamiast na Crossie i tym samym opiera się na dobrze znanych samochodach wyścigowych tej marki. Fuji Jari z karbonową ramą wygląda znacznie nowocześniej niż inne i powinien zachwycić kolarzy długodystansowych dzięki wielu opcjom montażu.
Rowery turystyczne Fuji zawsze były w pobliżu; Logiczne było, że tradycyjna japońsko-amerykańska marka weszła do segmentu żwiru. Jednocześnie portfolio zostało znacznie usprawnione: rowery przełajowe zostały całkowicie usunięte z oferty, a rowery wyścigowe z hamulcami szczękowymi są teraz dostępne tylko w najniższym segmencie cenowym. Jeśli chcesz szutrować, nie będziesz miał nic przeciwko, wręcz przeciwnie, możesz cieszyć się atrakcyjnymi modelami Jari. Rowery aluminiowe i karbonowe dostępne są jako kompletne rowery lub zestawy ram do samodzielnego montażu, a także posiadają ciekawe detale, którym warto się przyjrzeć.
Różnorodne biegi odpowiednie do podróży
Za niecałe 3.200 euro Jari Carbon 1.1 jest najdroższym modelem z serii; karbonowa rama jest również dostępna jako 1.3 z kołami Shimano 1×11 i Alexrims. Jeśli jednak szukasz roweru szutrowego, który sprawdzi się w podróży, to lepiej trafisz na prezentowany tutaj model, tym bardziej, że oferuje dość szeroki zakres przełożeń z korbą 48/32 i kasetą 11-34 oraz przy jednocześnie dość wąskie gradacje. W każdym razie Jari jest pełen interesujących szczegółów ramy, które szczególnie spodobają się kolarzom długodystansowym: W trójkącie ramy można zamocować różne koszyki na bidon, a „regulator koszyka na bidon” na dolnej rurze umożliwia precyzyjną regulację bidonu pozycja w klatce. Uchwyty można zamontować na widelcu, a na górnej rurze montuje się mały „bento box”, do którego oczywiście nie za dużo się mieści.
Błotniki, bagażnik, światło - czemu nie?
Na tylnym trójkącie można zamontować błotniki, a także bagażnik, a jeśli kupisz ramę, aby zbudować własnego Gravellera, dostępne są inne opcje: Klapka na skrzynkę przełączników Di2 jest zainstalowana na górze dolnej rury; Możesz poprowadzić kabel dynama w piaście przez prawą goleń widelca - ale nie ma miejsca na kabel zasilający z tyłu. Rama jest również wyposażona w zabezpieczenie przed uderzeniami kamieni pod suportem oraz małą podkładkę, jeśli rower musi być przewożony; to drugie jest jednak dość trudne. W przeciwnym razie możesz być zadowolony z całkowicie wewnętrznych kabli i linek, które zapewniają uporządkowany obraz pomimo wielu gwintowanych wkładek.
Jak na gravela przystało, Jari jest bardziej zwarty niż rozciągnięty i nie przesadnie wyprostowany ze względu na krótką główkę ramy (150 mm dla ramy 54). Jeśli zamontujesz nieco dłuższy mostek, zdecydowanie możesz siedzieć w sportowy sposób. Jeśli chodzi o zachowanie układu kierowniczego, testowy motocykl jest bardzo zwinny - nic dziwnego przy rozstawie osi wynoszącym nieco ponad metr.
Rama robi naprawdę sztywne wrażenie i zapewnia duże bezpieczeństwo nawet przy dużych prędkościach; z zakrzywionymi wspornikami siodełka i sztycą z włókna węglowego rower wygląda atrakcyjnie i komfortowo. Trzeba się jednak przyzwyczaić do dość mocnej kierownicy z pochyleniem 25° - typowym Gravelem, ale nie przez wszystkich lubianym.
Wyposażenie na wysokim poziomie
Fuji wyposaża Jari w Shimano GRX 810 – japońską górną grupę szutrową, tutaj otoczoną solidnym, a nie lekkim mechanizmem korbowym FSA z nieco prosto wyglądającą plastikową osłoną. Jak zwykle grupa oferuje dużą łatwość obsługi i optymalną funkcjonalność, która obejmuje również dość płynną zmianę tarczy. Koła DT Swiss są optymalnie zaprojektowane do szerokich opon Gravel, z podeszwą WTB Resolute 42 mm - raczej gruba opona, która również dobrze toczy się po asfalcie i jest opisana przez producenta jako wszechstronna na każdą pogodę.
Wokół obszernych opon z przodu iz tyłu jest dużo miejsca; Fuji zatwierdza Jari dla opon 28-calowych o szerokości do 47 mm i opon 650B o szerokości 2,2 cala. Jeśli jednak zamontujesz mniejsze koła, nie możesz zapomnieć, że spowoduje to obniżenie suportu. Obręcze DT o szerokości wewnętrznej 23 mm zapewniają oponom dużą przyczepność; Wygodnie, ta kombinacja jest kompatybilna z systemem bezdętkowym, dzięki czemu można łatwo uzyskać lepszą ochronę przed przebiciem oraz mniejszy opór toczenia i wagę. To ostatnie jest również konieczne, ponieważ rower wraz z pedałami waży prawie dziesięć kilogramów – co jest nieco zaskakujące, biorąc pod uwagę fakt, że rama ma być w kategorii 1.000 gramów, choć oczywiście nie jest to zauważalne podczas jazdy. Ponieważ jazda Jari po drogach gruntowych, drogach gruntowych i wszelkiego rodzaju szlakach jest fajna; na pewno nie jest ciężki.
Za wszystko, co oferuje, Jari 1.1 jest wyceniony dość tanio – niektóre porównywalnie wyposażone Gravellery już drapią znak 4.000 euro. A wracając do dostępnego opcjonalnie zestawu ramek, który jest jednak matowo czarny: jego cena to 1.339 euro – kolejna atrakcyjna oferta. Połączenie zalet wysokiej jakości ramy z samodzielnie dobranymi komponentami nie musi być aż tak drogie. Kolejna rzecz, która przemawia za Fuji Jari Carbon.
Schreibe einen Kommentar