Test: Stella Vicenza Premium MDB łączy w sobie wysoki poziom komfortu i zrelaksowaną pozycję siedzącą ze sportowymi przerzutkami oraz równie cichym i mocnym napędem Bosch Performance. Spojrzeliśmy na przejście graniczne.
Wraz z Vicenza Premium MDB, Stella Bikes ma nowy model na nadchodzącą wiosnę w blokach startowych. Chociaż - Vicenza nie jest taka nowa: miejski e-rower Bosch był również dostępny w poprzednim sezonie; początkowo tylko z przyrostkiem „Superior”, który odnosi się do wbudowanego koła zębatego w piaście. Zgodnie z obszarem zastosowania, szczególnie w mieście iw życiu codziennym, jest to dobry wybór ze strony producenta z Holandii. Niemniej jednak wielu e-rowerzystów nadal preferuje przerzutki, nawet w wygodniejszym rowerze, takim jak Stella Vicenza. Rezygnujesz z łatwej w utrzymaniu piasty przerzutki i nie możesz zmieniać biegów podczas postoju - to prawda. W zamian otrzymujesz znacznie większą przepustowość, niższą wagę i ogólnie bardziej sportowe wrażenia z jazdy.
Stella Vicenza Premium MDB: Świetny napęd, solidne komponenty
A więc kurtyna w górę dla Stella Vicenza Premium MDB: Podstawą jest wysokiej jakości aluminiowa rama, która została zaprojektowana w matowej czerni z szarymi akcentami. Rower dostępny jest z niskim przekrokiem – jak w naszym modelu testowym – oraz z klasyczną ramą męską iw trzech rozmiarach. Duży wybór dla różnych potrzeb i rozmiarów, miło. Sercem ramy jest umieszczony centralnie silnik firmy Bosch, czyli wydajny napęd trzeciej generacji. Doskonały wybór, ponieważ silnik ma z jednej strony wystarczającą moc 65 Nm, aby bez wysiłku poradzić sobie nawet z naprawdę stromymi podjazdami, z drugiej strony pozostaje przyjemnie cichy, nawet gdy musi wykonać naprawdę ciężką pracę.
Energię dostarcza akumulator o pojemności 500 Wh, który jest schowany pod bagażnikiem. Pojemność jest wystarczająca, biorąc pod uwagę obszar zastosowania; realistycznie rzecz biorąc, powinieneś być w stanie przejechać na rowerze od 60 do 80 km, co oznacza, że jesteś bardzo dobrze przygotowany do codziennego życia. Zdania na temat miejsca montażu pod bagażnikiem są podzielone. Ze względu na dodatkowy ciężar rower jest oczywiście nieco ciężki z tyłu, zwłaszcza jeśli dodatkowo załadujesz bagażnik. Z drugiej strony akumulator jest bardzo łatwo dostępny i wyjmowany oraz jest wizualnie mniej zauważalny niż np. mocowanie go do rury podsiodłowej lub dolnej.
Jak wspomniano na początku, Stella nadaje Vicenzy zauważalnie sportowy charakter w wersji premium z przerzutkami: 10-biegowy napęd Shimano z serii Deore jest wypróbowany i przetestowany i bardzo odpowiedni wybór: zakres kasety 11-36 jest większy niż w przypadku większości kół zębatych w piaście, poszczególne elementy są trwałe i solidne. Biorąc pod uwagę cenę nieco poniżej 3.300 euro, możliwa była zmiana biegów z 11 biegami, co oferowałoby nieco większą przepustowość – ale to tylko mały punkt krytyki. Hamulce tarczowe również pochodzą od Shimano: MT200 to najtańsze hamulce hydrauliczne od Japończyków, ale zapewniają absolutnie przekonujące osiągi, są więcej niż wystarczająco mocne i, podobnie jak przerzutki, są przyjemnie łatwe w utrzymaniu.
Konstruktorzy Stelli Vicenza postanowili zamontować amortyzowany widelec. Podobnie jak w przypadku umieszczenia baterii, ta decyzja ma zalety i wady, ale bardzo dobrze pasuje do przypadku użycia. Dodatkowa waga wynikająca z widelca jest znikoma, biorąc pod uwagę całkowitą masę wynoszącą prawie 27 kilogramów i mocny silnik umieszczony centralnie; wyboje, mniejsze dziury itp. niezawodnie wyprasowany. Otrzymujesz również amortyzację lub amortyzację w obszarze siedzenia: wbudowany wspornik sprężyny doskonale współgra z amortyzowanym widelcem i niezawodnie ciągnie trzęsący się ząb nawet na złych nawierzchniach. Bardzo spodobała nam się również dobrze znana i bardzo elegancka integracja systemu oświetlenia: na przednim kole reflektor jest częścią błotnika, podświetlane jest również logo na główce ramy. Niestety tym ostatnim można sterować tylko razem z oświetleniem ogólnym, w przeciwnym razie byłoby to doskonałe światło do jazdy dziennej. Mówiąc o sterowaniu: tutaj zainstalowany jest wyświetlacz Bosch Intuvia ze znaną jednostką sterującą. Prosty, zredukowany, łatwy w użyciu i łatwy do odczytania.
Schreibe einen Kommentar