Warsztat: Zaplanowałeś szybką przejażdżkę po pracy, ale jest już ciemno? Nic specjalnego w zimnych i ciemnych porach roku. Niemniej jednak aktywni rowerzyści i e-rowerzyści nie powinni rezygnować z regularnych przejażdżek. Rynek oświetleniowy jest w bardzo dobrej kondycji, a wybór jest ogromny. Ponieważ wiele e-rowerów ma już sterowanie oświetleniem, logiczne jest, aby nie używać dodatkowego akumulatora podczas modernizacji, ale użyć zintegrowanego akumulatora. Wraz z M99 Mini Pro, Supernova oferuje reflektor zatwierdzony przez StVZo, który zamontowaliśmy w dwóch motocyklach.
Supernova M99 Mini Pro: wybór odpowiednich akcesoriów
Wybierając odpowiednie akcesoria, ważne jest, aby wybrać zestaw przyłączeniowy do swojego e-roweru i sposób, w jaki chcesz zamontować światło. Przegląd komponentów można znaleźć na stronie www.supernova-lights.com, ponieważ istnieje nie tylko wiele różnych kabli połączeniowych, ale także rodzaj mocowania może się różnić.
Dostępne kable połączeniowe: Bosch, Brose, fazua, yamaha, TQ (Yamaha)
Dostępne oprawy oświetleniowe: Wyświetlacz Boscha, Wyświetlacze Yamahy, uchwyt na kierownicę, uniwersalny, Przekładka
Łodygi do montażu świateł: 90mm, 60mm
Mocowanie przycisku świateł drogowych: kierownica poniżej, kierownica bezpośrednio, Zacisk Magury, Ergonowe uchwyty
Ponieważ chcieliśmy wyposażyć dwa motocykle w Supernova M99 Mini Pro, wybraliśmy uniwersalne mocowanie do kierownicy i adapter przyłączeniowy Bosch do Cube Stereo Hybrid. Do M1 Sporttechnik Spitzing mostek Promax o długości 60 mm z adapterem łączącym Yamaha. Według M1 pasuje to do wbudowanego silnika TQ.
W przypadku silnika TQ ważne jest również, aby zdobyć schemat elektryczny producenta, ponieważ połączenia na adapterze Yamaha nie pasują. Trzeba więc zorientować się w kodowaniu kolorami i wnieść odrobinę wrażliwości do elektroniki.
Praktyczne w przypadku M1 jest jednak to, że przewód zasilający lampę jest już poprowadzony przez dolną rurę, a niezbędne połączenia znajdują się u góry, bezpośrednio wewnątrz ramy. Są one również bardzo łatwo dostępne.
Supernova M99 Mini Pro: instalacja i podłączenie
Oba koła mają określone zalety i wady podczas ich montażu. W przypadku silnika Bosch roweru elektrycznego Cube wszystkie wtyczki pasują bezpośrednio do silnika, ale kabel musi być najpierw poprowadzony przez dolną rurę. W przypadku M1 Sporttechnik prace instalacyjne są już zakończone, więc musisz znaleźć sposób na obejście kodowania kolorami i podłączyć lampę za pomocą zacisków kablowych.
Hybrydowy stereo Cube:
Aby się przygotować, możesz wyjąć baterię, odkręcić zabezpieczenie silnika i odsłonić połączenia. Gdy już to zrobisz, jest to dość szybkie i łatwe. Kabel Supernova z otwartymi żyłami jest prowadzony przez tuleję ramy na górze dolnej rury i układany wewnątrz ramy. To staje się trochę trudne, jeśli chcesz dostać się do „komory silnika” z kablem. Gdy to zrobisz, przewody można podłączyć do adaptera Bosch, podłączyć i gotowe.
Podsumowanie poszczególnych kroków:
- Wyjmij baterię, niezbędna ze względów bezpieczeństwa
- Zdejmij osłonę silnika
- Zamontuj uniwersalny uchwyt i światło
- Przełóż kabel przez rurę dolną
- Podłącz adapter do kabla
- Podłącz do silnika Bosch
- Zamontować osłonę silnika
- Zainstaluj baterię
- Zainstaluj przycisk świateł drogowych
- W razie potrzeby zlecić aktywację podłączenia lampy specjalistycznemu sprzedawcy
Aby zamontować go na kierownicy, zakładamy uniwersalny uchwyt i wkręcamy tam M99 Mini Pro. Na koniec przesuwamy przycisk świateł drogowych na kierownicy w kierunku manetek i tam go montujemy. Po podłączeniu wszystkiego i ponownym zamontowaniu pokrywy silnika i baterii może się zdarzyć, że lampa jeszcze nie działa.
W przypadku niektórych silników Bosch podłączenie lampki musi najpierw zostać aktywowane przez zaufanego sprzedawcę rowerów. W tym celu e-rower jest podłączony do narzędzia diagnostycznego i funkcja jest aktywowana.
Technika sportowa M1 Spitzing:
Jak już wspomniano, kodowanie kolorami M1 Spitzing jest niezbędne do prawidłowego podłączenia lampy. Niezbędne kable przejściowe Yamaha (przynajmniej wtyczka) nie pasują do silnika TQ, więc musisz pracować z dostarczonymi zaciskami kablowymi. Jest to jednak niezwykle łatwe, ponieważ M1 już w fabryce wykonuje złożone okablowanie przez dolną rurę i obok akumulatora.
Podsumowanie poszczególnych kroków:
- Wyjmij baterię, niezbędna ze względów bezpieczeństwa
- Zdejmij pokrywę nad silnikiem
- Wymień trzpień
- Zamontuj lampę
- Zdejmij tuleję linki z dolnej rury
- Odsłoń przewód zasilający
- Rozszyfruj kodowanie kolorami i śledź linię
- Podłącz lampę zgodnie z kodowaniem kolorami
- Zamontować przepust kablowy
- Zamontować osłonę nad silnikiem
- Zainstaluj przycisk świateł drogowych
Dzięki dopasowanemu trzonkowi lampa jest czysta, a także zainstalowana bardzo blisko kierownicy. Z naszego punktu widzenia jest to bardzo eleganckie rozwiązanie. Po zainstalowaniu lampy należy najpierw sprawdzić długość przewodów. Aby to zrobić, po prostu obróć kierownicę do końca w obu kierunkach. Teraz zapamiętaj wymaganą długość, teraz zainstaluj pozostały kabel w istniejącej spiralnej opasce aż do górnej rury.
Raz przez przepust kablowy, a teraz skróć kabel po około 15 cm. Po zdjęciu izolacji z kabla można użyć zacisków kablowych, aby przymocować lampę do już ułożonego kabla. Tutaj ważne jest, aby wyraźnie podążać za kolorami z „maszynowni”.
Po tym, jak wszystko zostanie przykręcone i ponownie zainstalowane, gotowe. Funkcja jest zwykle już aktywna na silniku TQ i światło działa bez żadnych problemów.
Ogólnie rzecz biorąc, instalacja wraz z całym przygotowaniem i działaniami następczymi nie zajęła nawet całej godziny i jest stosunkowo łatwa do wdrożenia. Tylko niektóre silniki Bosch wymagają wizyty u specjalistycznego sprzedawcy w celu ostatecznej aktywacji.
Lampa będzie wkrótce szeroko testowana na Cube Stereo Hybrid.
Wszystkie informacje o lampie i niezbędnych akcesoriach znajdują się na stronie Witryna Supernova!