Test Hercules Intero I-8: Istnieje wiele fajnych e-rowerów do codziennego użytku, ale większość z nich jest dość droga. Wielu codziennych rowerzystów odwraca się plecami do cen powyżej 3.000 euro – nie chcą wydawać tak dużo na pojazd codziennego użytku. Ale jest inny sposób, jak pokazuje Hercules Intero I-8.
Czego rowerzyści oczekują od pedeleków na codzienne wycieczki? Powinien być silnie zmotoryzowany; funkcjonalny, wygodny i w miarę zgrabny - właściwie minimalne wymagania, można by pomyśleć. Tradycyjny producent Hercules wydaje się widzieć to w ten sposób, ponieważ Intero niczego takiego nie brakuje; wygląda wręcz skromnie za niecałe 2.500 euro.
Zacznijmy od napędu, który wniósł Panasonic - centralnie umieszczony silnik o momencie obrotowym 60 Nm, który pracuje tak harmonijnie, że nie trzeba się nad nim zbytnio zastanawiać. Czujesz to wyraźnie, ale prawie nie słyszysz; naciska stanowczo i delikatnie reguluje. Charakterystyka napędu jest bardzo wyważona, więc nic dziwnego, że Panasonic GX Power jest również używany w rowerach elektrycznych za około 4.000 euro – choć z różnymi urządzeniami peryferyjnymi. Intero ma raczej małą baterię o pojemności 400 watogodzin, a sterowanie jest raczej proste - ale w praktyce nie jest to zauważalna wada.
Panasonic jeździ na Hercules Intero ze znacznie droższych motocykli
Zasięg wystarcza na kilka dni jazdy po mieście, a wszystkie przyciski na lewej kierownicy są łatwo dostępne bez patrzenia. Ci, którzy nie są koneserami komponentów, poradzą sobie z nim dobrze.
Dotyczy to również komponentów Herkulesa: 11-biegowa przerzutka z 32 do XNUMX zębami z tyłu ma mniej więcej takie samo przełożenie jak XNUMX-biegowa przerzutka w piaście, ale może być zmieniana szybciej i dlatego jest szczególnie praktyczna w ruchu miejskim, gdzie częsta zmiana biegów jest normą. Z drugiej strony hamulce tarczowe zachowują się tak, jak można się po nich spodziewać: można je obsługiwać lekką ręką i wystarczająco mocno wgryźć w razie potrzeby.
Funkcjonalne komponenty - świetny stosunek jakości do ceny
Przednie światło jest również przyzwoicie jasne; Tylko ci, którzy często przebywają poza domem w całkowitej ciemności, mogą chcieć więcej niż wymagane 40 luksów. Opony są dobrze dobrane: Schwalbe dostarcza odporny na ścieranie Energizer Active Plus, którego pas ochronny GreenGuard obiecuje dużą ochronę przed przebiciem.
Ramki do zdjęć | aluminium |
widelec amortyzowany | SR Suntour NEX-E25, skok 63 mm |
napęd | Moc Panasonica GX |
akumulator | INtube 400Wh |
wirniki | 28 cali |
opona | Schwalbe Energizer Active Plus GreenGuard |
przerzutka tylna | Shimano Alivio |
dźwignia zmiany biegów | Chodnik Shimano |
korba | Miranda |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Hydrauliczny hamulec tarczowy Shimano 180/180 mm |
sztyca | stop SP-612N, AL, 300 mm, Ř30.9 mm |
siodło | Selle Bassano Volare XL City |
trzon | Głowa, regulowana |
Lenker | Ergo City, AL, 31,8 mm |
Duży komfort dzięki ramie jednorurowej
Pod względem komfortu nie ma nic do zarzucenia. Z przodu typowy widelec amortyzowany pochłania nierówności; zakrzywiona kierownica jest najlepsza pod względem ergonomii i zapewnia zrelaksowaną postawę ramion i ramion. Miękkie siodełko żelowe to kwestia gustu — niektórzy mogą życzyć sobie mocniejszego przykładu, być może w połączeniu z dobrze wysklepioną sztycą równoległoboczną. Nie można zapomnieć o jednym ważnym elemencie zapewniającym komfort: niskim prześwicie. Hercules oferuje ten model tylko w jednym kształcie oprawek, a gdy już uwolnisz się od tradycyjnych perspektyw, od razu uznasz, że jest to najlepsza rama do codziennego użytku. Nigdzie indziej wsiadanie i wysiadanie nie jest tak łatwe, zwłaszcza gdy pomyśli się o koszu na półce bagażowej. Patrząc w ten sposób, Intero postrzega siebie jako rower unisex; podział na rowery damskie i męskie jest już passé.
Wróćmy do wyglądu: jest również tak udany, ponieważ linka zmiany biegów, przewody hamulcowe i elektryczne są w dużej mierze ukryte wewnątrz ramy. Wraz ze zintegrowanym akumulatorem, który można wyjąć obiema rękami, uzyskano gładką sylwetkę, która być może wygląda jeszcze lepiej z jasnozielonym Intero. Rama jest również bardzo wysokiej jakości w szczegółach, na przykład w odniesieniu do podstawy montażowej stojaka tylnego.
Hercules Intero I-8: pomyślano o wszystkim
Taki szczegół może zainteresować tylko ekspertów; W każdym razie wskazuje to, że Hercules pomyślał o prawie wszystkim z Intero - więc niska cena nie oznacza, że musisz się poświęcać. Jako mały dodatek, na rurze ramy znajduje się nawet praktyczny uchwyt na magnes, do którego można przymocować butelkę do picia lub torbę. Tak więc I-8 można polecić każdemu, kto chce jeździć na rowerze bardzo zrelaksowany i trochę oszczędny w codziennym życiu.
Schreibe einen Kommentar