Test: Dzięki Canyon Precede:ON firma zajmująca się bezpośrednią sprzedażą wysyłkową z Koblencji rozszerzyła ostatnio stale rosnące portfolio rowerów elektrycznych. Ten stylowy nowicjusz czuje się przede wszystkim jak w domu w mieście i jest wyposażony w szereg unikalnych funkcji.
Niewątpliwie Canyon: bezpośredni sprzedawca osiągnął teraz to, czego wielu innym producentom nie udaje się pomimo dziesięcioleci doświadczenia – Canyon można zazwyczaj rozpoznać na pierwszy rzut oka. Język formy i design są nieodłączną częścią tożsamości firmy z Koblencji i trudno to dostrzec na jakimkolwiek innym rowerze w portfolio niż na Precede:ON, który został zaprezentowany kilka tygodni temu.
Wizualnie trudno zaprzeczyć związkowi między nowym e-rowerem Canyon a niezmotoryzowanym dojeżdżającym do pracy. Nie bez znaczenia jest również efektowna główka ramy, w tym zintegrowany kokpit, kanciaste kształty ramy i głęboko obniżona górna rura, co zapewnia przyjemnie niski przekrok nawet w przypadku klasycznej ramy męskiej. Te cechy optyczne można również przenieść na ramę przejściową – nawiasem mówiąc, pierwszą tego rodzaju w Canyon – z którą dostępne są również oba modele Precede:ON. Obie ramy mają wspólny materiał: tutaj projektanci w pełni polegają na węglu. Materiał nie tylko zmniejsza wagę, ale także umożliwia poziom integracji systemu, który jest kluczową cechą nowego Canyon Urban Bike. Niestety, wraz z niezmiennie wysokiej jakości sprzętem, powoduje to również wygórowaną cenę. Ceny Canyon Precede:ON wahają się od 4.000 do 5.000 euro w zależności od wariantu wyposażenia.
Silnik Bosch CX z akumulatorem 500 Wh
Jeśli chodzi o napęd, Canyon wykorzystuje najnowszy silnik Bosch Performance CX w połączeniu z wyświetlaczem Kiox i akumulatorem 500 Wh, który znajduje się w dolnej rurze. 500 Wh? Jeden lub drugi może się nieco skrzywić, ponieważ 625 Wh stało się już prawie standardem, zwłaszcza z mocną jednostką CX 85 Nm iw tym przedziale cenowym. Canyon mógł wybrać mniejszą wersję z dwóch głównych powodów. Z jednej strony Powertube 500 jest o ponad pół kilograma lżejszy, co przyczynia się do naprawdę dobrej wagi poniżej 23 kg. Z drugiej strony, dzięki swoim kompaktowym wymiarom, można go również bardziej elegancko i łatwo zintegrować z ramą. Canyon ma i tak dobre rozwiązanie: akumulator znajduje się pod zaślepką i można go łatwo wyjąć od góry. W naszym teście rower osiągnął realistyczny zasięg od 50 do 60 km. Naszym zdaniem jest to zdecydowanie wystarczające dla roweru, którego obszar użytkowania to tereny miejskie.
Maksymalna integracja: Kokpit Canyon Precede:ON
Powiedzieliśmy już kilka słów o uderzającej konstrukcji ramy - ale kokpit jest z nią nierozerwalnie związany, co z pewnością jest jedną z głównych atrakcji Canyon Precede:ON. Podobnie jak rama, kierownica i mostek są wykonane z włókna węglowego i zawierają nie tylko elegancki uchwyt na wyświetlacz Kiox, ale także hamulce: firma Canyon współpracowała z TRP w tym zakresie, a wynik jest naprawdę imponujący. Cały nadajnik hamulca tarczowego znika wewnątrz kierownicy, widać tylko same dźwignie.Ponieważ reflektor Mini2 firmy Supernova również ciasno przylega do dolnej części mostka, a wszystkie kable i przewody są poprowadzone wewnętrznie, otrzymujesz niezwykle minimalistyczny, schludny kokpit . W naszym rowerze testowym nie ma nawet dźwigni zmiany biegów ze względu na piastę Enviolo Automatic.
Nasz rower testowy: Canyon Precede:ON 9 CF
Do testów mieliśmy Precede:ON 9, który oprócz wspomnianych części wydobywa ciężką artylerię, zwłaszcza w zmianie biegów. Przekładnia w piaście Enviolo Automatic jest tutaj zainstalowana w połączeniu z paskiem Caron firmy Gates. Zapewnia to wysoki komfort zmiany przełożeń i niewiele problemów związanych z konserwacją. Idealny do użytku w mieście.
Ramki do zdjęć | Kanion poprzedzać: ON CF |
widelec amortyzowany | Dysk Canyon FK0052 |
napęd | Bosch Performance CX 4. generacji |
akumulator | Lampa zasilająca Bosch 500 |
wirniki | MD 25 Alexrima |
opona | Schwalbe G-One Allround 2,25" |
przerzutka tylna | Enviolo Automatyczny Sport |
dźwignia zmiany biegów | Ohne |
korba | Mirandy Delta |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Kanion GP0164 firmy TRP |
sztyca | Canyon S25 VCLS 2.0 CF |
siodło | Fizik Essenza |
trzon | Kokpit Canyon CP02 |
Lenker | Kokpit Canyon CP02 |
Dobroduszny, wszechstronny towarzysz miasta
Do Canyon Precede:ON trzeba się przyzwyczaić przez pierwsze kilka metrów. Zdecydowanie jeździ się inaczej niż prawie każdy miejski e-rower, który mieliśmy w redakcji w przeszłości. Pierwszą rzeczą, która nas uderzyła, była geometria, która jest szczególnie widoczna w stoickiej stabilności na linii prostej stylowego e-roweru. Prawdopodobnie odpowiadają za to tylne rurki tylnego trójkąta, które mają prawie 500 mm długości, ponieważ zawsze utrzymują motocykl na torze, ale wymagają też nieco więcej wysiłku przy kierowaniu, gdy robi się trochę ciasno. W połączeniu z rzucającym się w oczy wysokim przodem panuje pewna harmonia, która wyraźnie kładzie nacisk na wygodę i płynność prowadzenia. Strzał w dziesiątkę dla tych, którzy chcą dobrodusznego miejskiego towarzysza - jeśli bardziej cenisz sobie zwinność, powinieneś się dwa razy zastanowić nad jego zakupem.
Bardzo niski suport z przesunięciem 80 mm jest również niespotykany w przypadku roweru tej klasy. To ustawienie również przyczynia się do wyjątkowo bezpiecznej jazdy na prostych, ale wymaga odrobiny koncentracji podczas pokonywania zakrętów. Jeśli stopa znajduje się w niewłaściwym ramieniu korby tutaj, kontakt z podłożem jest prawie nieunikniony.
Nasz duży rower testowy był idealny dla rowerzysty o wzroście 1,87 m i nie czuliśmy potrzeby wprowadzania jakichkolwiek ergonomicznych regulacji. Na szczęście ze względu na specjalną konstrukcję kokpitu jesteś pod tym względem mocno ograniczony. Dobór rozmiarów i kształtów ramek natomiast jest absolutnie wzorowy. Oprócz ramy męskiej, na której jeździmy, która jest dostępna w trzech rozmiarach (M/L/XL), dostępna jest również rama z przekrokiem, która powinna nie tylko zadowolić tych, którzy chcą szczególnie niskiego przekroku, ale także małych jeźdźcy: W rozmiarze XS dostępna jest również wersja odpowiednia dla osób poniżej 1,60 m - niestety rzadkość w dzisiejszych czasach.
Geometria Kanion Poprzedź: WŁ
M | L | XL | |
---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 440 | 485 | 535 |
Pozioma rura górna (w mm) | 585 | 622 | 662 |
główka ramy (w mm) | 148 | 194 | 243 |
tylny trójkąt (w mm) | 499 | 499 | 499 |
Spadek BB (mm) | 80 | 80 | 80 |
Kąt skrętu (w °) | 72 | 72 | 72 |
Kąt siedziska (w °) | 72.5 | 72.5 | 72.5 |
Zasięg (mm) | 412 | 434 | 460 |
Stosy (mm) | 614 | 658 | 705 |
Geometria Kanion poprzedzać:ON ST
XS | S | M | L | |
---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 365 | 400 | 440 | 485 |
Pozioma rura górna (w mm) | 547 | 565 | 585 | 622 |
główka ramy (w mm) | 148 | 154 | 167 | 194 |
tylny trójkąt (w mm) | 499 | 499 | 499 | 499 |
Spadek BB (mm) | 80 | 80 | 80 | 80 |
Kąt skrętu (w °) | 70.5 | 71.5 | 72 | 72 |
Kąt siedziska (w °) | 72.5 | 72.5 | 72.5 | 72.5 |
Zasięg (mm) | 375 | 390 | 406 | 434 |
Stosy (mm) | 608 | 618 | 632 | 658 |
Automatyczne przełączanie ze światłem i cieniem
Nasz związek z automatyczną skrzynią biegów Enviolo określilibyśmy jako miłość do nienawiści. Ze względu na brak dźwigni zmiany biegów musisz całkowicie zrezygnować z ręcznej interwencji i pozostawić zmianę przełożenia całkowicie sterowaniu przekładnią planetarną. Możesz jednak ustawić preferowaną kadencję za pomocą wyświetlacza Kiox, który działa dobrze nawet podczas jazdy. Jako kierowca sportowy trzeba się jednak do tego przyzwyczaić i przy szybkiej zmianie prędkości może się zdarzyć, że wpadniemy w pustkę lub wolelibyśmy przejechać kilka metrów z wyższą kadencją. Z drugiej strony komfort podczas jazdy jest ogromny i można się przyzwyczaić do tego, że nie trzeba się martwić o niemal zastraszająco szybko zmieniające biegi...
Wygodny tył spotyka się ze sztywnym przodem
Niestety sam komfort jazdy nie do końca nadąża za wysokim komfortem zmiany przełożeń piasty Enviolo. Chociaż Canyon daje swojemu miejskiemu e-rowerowi opony G-One Allround o szerokości 2,25 cala firmy Schwalbe na kołach 27,5 cala - dobry wybór - ale na złych drogach, bruku lub leśnych autostradach przód jest raczej twardy. Nic dziwnego: sztywny widelec i kokpit z włókna węglowego zapewniają niewiele miejsca na elastyczność. Znacznie lepiej prezentuje się z tyłu, co z pewnością jest również zasługą obsługi VCLS, którą również znaleźliśmy w Rower szutrowy Grail CF poznać i docenić. Jednak na złych drogach nieistniejące grzechotanie jest pozytywne. Rzadko kiedy siedzieliśmy na miejskim e-rowerze, który nie wydawał irytującego grzechotania, nawet przy najcięższym dudnieniu. Kciuki w górę!
Canyon Precede:ON błyszczy, jeśli chodzi o ładowność i opcje montażu. Bagażnik Racktime z tyłu można załadować do 25 kg, a nawet jeśli trzeba zrezygnować z zacisku sprężynowego, na odpowiedniej szynie można przymocować na przykład torby Ortlieb. Widelec oferuje również punkty mocowania bagażnika typu lowrider, który można wtedy obciążyć „tylko” 5 kg. Każdy, kto lubi przewozić swoje potomstwo w przyczepie, może zamówić odpowiedni zaczep do przyczepek Croozer z Precede:ON. Dopuszczalna masa całkowita roweru to 140 kg.
Canyon Precede:ON poziomy wyposażenia i modele
Precede:ON jest dostępny w dwóch konfiguracjach - obie oczywiście z ramą przejściową i klasyczną ramą diamentową. Chociaż modele Precede:ON 700 i Precede:ON 9 kosztują około 8 euro, różnic w wyposażeniu nie należy ograniczać do różnicy w cenie i jakości; największa różnica dotyczy przełożeń, a co za tym idzie ma niebagatelny wpływ na prowadzenie i charakter osoby dojeżdżającej do pracy.
Podczas gdy testowany przez nas topowy wariant z Enviolo Automatic stawia na maksymalny komfort i beztroskę - nie bez kompromisów - Precede:ON 8 classic jest wyposażony w system przerzutek. Oczywiście musisz sam zmieniać biegi, ale masz większą kontrolę nad zmianą przełożeń, a dzięki 12-biegowemu systemowi Shimano masz też zauważalnie większy zasięg. Pozostałe wyposażenie jest w dużej mierze takie samo, niestety trzeba się obejść bez bardzo dobrego wsparcia VCLS w tańszym wariancie modelu.
Kanion poprzedzać: ON 9
ustawienie: Kanion Poprzedź: WŁ
Silnik: Bosch Performance CX 4. generacji
Akku: Lampa zasilająca Bosch 500
Okrążenie: Enviolo Automatic
hamulce: Kanion GP0164 firmy TRP
oświetlenie: Supernova Mini2 / Tylne światło
Cena: € 4.869
Kanion poprzedzać: ON 8
ustawienie: Kanion Poprzedź: WŁ
Silnik: Bosch Performance CX 4. generacji
Akku: Lampa zasilająca Bosch 500
Okrążenie: Shimano Deore / Deore XT 12-rzędowa
hamulce: Kanion GP0164 firmy TRP
oświetlenie: Supernova Mini2 / Tylne światło
Cena: € 4.189
Schreibe einen Kommentar