First Ride: Kolońska marka rowerów Bulls ma ćwierć wieku i świętuje swoją rocznicę pięcioma stylowymi modelami specjalnymi. Wśród nich jest nowy Bulls Copperhead FSX na rok 2021. Niedrogi rower all-mountain oparty na sprawdzonym w wyścigach modelu Wild Ronin. Byliśmy w stanie zrobić małe okrążenie na nowym aluminium z pełnym wyprzedzeniem.
Bulls ma serię modeli Copperhead od 2007 roku i od tego czasu nazwa ta oznacza silny stosunek ceny do wydajności. Tak jest również w przypadku 25-lecia: nowy Copperhead FSX ma pełne zawieszenie – nietypowe dla modelu Copperhead – i jest oparty na karbonowym rowerze terenowym Wild Ronin. Jak przystało na prawdziwego Copperheada, cena i funkcje są tutaj również.
Bulls Copperhead FSX – krótki i słodki
- Materiał ramy: aluminium
- rozmiar koła: 29 cali
- Skok zawieszenia: 140 / mm 140
- rozmiary: 41 do 51 cm
- Waga: 14,8 kg (model przedprodukcyjny)
- Cena: z 2.499 euro
Mocny pakiet ogólny
Nowy Copperhead FSX zbliża się do magicznej granicy 2.000 euro, ale bez żadnych brzydkich kompromisów na papierze. Podczas gdy sugerowana cena detaliczna wciąż wynosi 2.499 euro za Copperhead FSX i 2.699 euro za wersję Rainbow, plotka głosi, że Bulls wkrótce zrzuci wstęgę i umieści na etykiecie cenę 1.999 euro. Możemy być podekscytowani!
Ramki do zdjęć | 6061 podwójnie cieniowane aluminium |
widelec amortyzowany | RockShox 35 srebrny TK 140mm |
niemy | RockShox Super Deluxe Select+ RL |
wirniki | Piasty Shimano / Obręcze Bulls Eccentric 30 |
Opona VR | Schwalbe Nobby Nic Super TLE 2,35" |
Tętno opon | Schwalbe Nobby Nic Super TLE 2,35" |
przerzutka tylna | Shimano Deore M6100 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano Deore M6100 |
korba | Shimano Deore MT511 30t |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | SHIMANOMT420 |
tarcze hamulcowe | Shimano 203/180mm |
sztyca | Zakraplacz Limotec Alpha 1 |
siodło | Byki |
trzon | Byki |
Lenker | Byki |
Ale czy to 2.499 euro, czy 1.999 euro: wbudowane komponenty są więcej niż odpowiednie w tej cenie: przerzutki Shimano Deore z dwunastoma biegami i 4-tłoczkowe hamulce Shimano zapewniają wystarczającą siłę hamowania. Fakt, że wbudowany MT420 jest dostępny tylko z nieco nietypową dźwignią na dwa palce, jest do zniesienia i tylko nieznacznie wpływa na ergonomię. Zawieszenie 140 mm, składające się z amortyzatora RockShox Super Deluxe Select i RockShox 35 Silver z przodu, jest solidne, łatwe w regulacji i powinno osiągać swoje granice tylko w naprawdę szybkim, trudnym tempie. Własne obręcze bezdętkowe o wewnętrznej szerokości 30 mm są wystarczająco szerokie, aby bezpiecznie trzymać zainstalowany Schwalbe Nobby Nic nawet przy niewielkim nacisku i szybkim pokonywaniu zakrętów. Jednak na przednim kole Copperhead FSX z pewnością skorzystałby na nieco bardziej przyczepnej oponie, takiej jak Hans Dampf - zwłaszcza, gdy zjazd staje się trudniejszy, a grunt głębszy.
Właściwości jezdne starszego brata
Geometria Copperhead FSX w dużej mierze odpowiada geometrii Bulls Wild Ronin, opracowanej wspólnie z trzykrotnym i aktualnym mistrzem Niemiec w Enduro, Christianem Textorem. Karbonowy rower szosowy został zaprezentowany w zeszłym roku w czterech konfiguracjach – ale ze względu na zastosowany materiał ramy jest bardziej wyceniony w wyższej klasie średniej. Dzięki Copperhead FSX ci, którzy nie chcą lub nie chcą wydawać tak dużo, mogą teraz cieszyć się przekonującą wydajnością Wild Ronin.
Bulls Copperhead FSX na szlaku: zwinne zjazdy, wygodne podjazdy
Ale dość gadania - na szlaki! Pierwsze wrażenie z jazdy pokazuje dobre prowadzenie Copperhead FSX. Siedzisz wygodnie na rowerze - prowadzenie jest bezpośrednie, dobroduszne, ale nie staje się zbyt powolne. Przyjemne uczucie obiecuje wiele rezerw bezpieczeństwa, tak że aż chce się odważnie rzucić się w stronę doliny, nawet jeśli nie do końca zaliczasz się do zjazdowych pęknięć. Inżynierowie Bulls wykonali świetną robotę razem z zawodowcem enduro, Christianem Textorem: połączenie płynnego biegu w szybkich odcinkach i zwrotności na krętych trasach zostało dobrze wykonane. Tę gładkość czuć też pod górę i na płaskich odcinkach, gdzie rower szybko pokonuje metry do przodu. Copperhead FSX zdobywa również punkty pod względem przydatności do zwiedzania. A jako rower all-mountain powinien to mieć, ponieważ typ roweru oznacza zrównoważone właściwości jezdne.
Jeśli skupisz się na jak najlepszych osiągach na zjazdach, możesz uzyskać kilka procent więcej osiągów Copperhead FSX dzięki przyczepniejszej przedniej oponie, nawet jeśli ma to nieco negatywny wpływ na charakterystykę toczenia na płaskiej nawierzchni.
Dobre dostrojenie podwozia RockShox
Pomyślnie przyjęto nie tylko geometrię Wild Ronin, ale logicznie rzecz biorąc, konfigurację zawieszenia ze skokiem 140 mm. Widelec i tylny trójkąt również bardzo dobrze współpracują z aluminiowym Copperhead FSX i wymaga tylko kilku indywidualnych regulacji, aby uzyskać dobrą konfigurację. RockShox 35 zaczyna się trochę pocić tylko z przodu przy dużych prędkościach, trudnym terenie i trudnym stylu jazdy. Mniej pozytywna jest ogólna waga Copperhead FSX, która jest stosunkowo wysoka i wynosi prawie 15 kilogramów - trzeba zapłacić tę niewielką cenę za niewielką cenę. Jeśli nie spieszysz się na górę i może i tak nie spojrzysz na ostatni gram, będziesz mógł to przeoczyć. Z drugiej strony Copperhead FSX jest jeszcze bardziej solidny na szlaku.
*W tym miejscu pragniemy zaznaczyć, że udostępniony nam rower był prototypem. Gdy tylko poznamy wagę seryjnego roweru, oczywiście prześlemy ją później i w razie potrzeby dostosujemy naszą ocenę.
Model specjalny Bulls Copperhead FSX Rainbow: kolorowy w terenie
Aby uczcić 25-lecie firmy, Bulls oferuje również Copperhead FSX w tęczowym wyglądzie za dodatkowe 200 euro. „Oil slick” to nazwa powłoki na kierownicy, piastach, łańcuchu i dwóch szprychach, co może być kwestią gustu, ale nam się bardzo podoba. Koło wygląda stylowo i ekskluzywnie, ale nie jest przeładowane. Rama również ogólnie prezentuje się bardzo schludnie, z jednej strony dzięki czystym wewnętrznie poprowadzonym kablom, z drugiej strony dzięki optycznie spójnemu i sportowemu designowi.
Schreibe einen Kommentar