Nowości produktowe / Pierwsza jazda: W zeszłym tygodniu zostaliśmy zaproszeni do Saalbach na dwa dni na premierę zupełnie nowego Specialized Stumpjumper Evo. Tam zastaliśmy mniej więcej „idealne” warunki do pierwszego testu nowego, agresywnego roweru terenowego. Śnieg, lód, błoto... nadal mieliśmy szerokie uśmiechy na twarzach - pierwszy znak udanej prezentacji Stumpjumpera EVO.
Niewielka grupa przedstawicieli mediów, wspaniała chata na górnych obrzeżach Saalbach i najwyższej klasy rower terenowy to słowa kluczowe dla absolutnie ekscytującego wydarzenia, podczas którego zaprezentowano nowy Specialized Stumpjumper EVO. Nasze zakwaterowanie zapewniało poczucie domu od samego początku. Oczywiście, oprócz wspaniałych pokoi, pyszne jedzenie i sauna również przyczyniły się do przytulności podczas tych dni - w tym miejscu jeszcze raz ogromne podziękowania dla chłopaków ze Specialized, którzy bardzo dobrze się nami zaopiekowali. Jedyne, co nie chciało współpracować, to pogoda - ale jak słyszeliśmy tysiące razy, nie ma złej pogody, jest tylko źle dobrany ubiór. Więc spakowaliśmy się, założyliśmy sprzęt przeciwdeszczowy i mogliśmy rozpocząć szalone testy na różnych trasach w Saalbach Hinterglemm.
Najważniejsze dane zupełnie nowego Stumpjumpera EVO podsumowane w zwięzły sposób
- Zastosowanie: rower terenowy
- rozmiar koła: 29 cali
- Przód podróżny: 160mm
- Jazda tyłem: 150mm
- Rozmiary ramek: S1 - S6
- Materiał ramy: karbonowe lub aluminiowe
- Warianty, ceny i dostępność: Stumpjumper EVO 2021 jest już dostępny - wszystkie dalsze informacje są dostępne tutaj.
Zanim przejdziemy do praktycznych wrażeń na szlakach, kilka słów o koncepcji, podstawowej idei i obszarze zastosowania Stumpjumpera EVO 2021. Krótko mówiąc – Stumpjumper ma być rowerem szosowym jak z książki obrazkowej i przede wszystkim aby każdy jeździec wywołał uśmiech na jego twarzy. Pierwsza zauważalna zmiana w stosunku do poprzednika: skok sprężyny wzrósł o 10mm z przodu iz tyłu, co wiele mówi o charakterze odnowionego roweru. Jednak nie tylko osiągi zjazdowe były cenione; wzięto również pod uwagę przydatność EVO do wspinaczki. W ten sposób Amerykanie chcą opracować rower, który jest tak wszechstronny, jak to tylko możliwe i zapewnia maksymalną kontrolę.
W ciągu ostatnich kilku lat rozwoju Stumpjumper był testowany na każdej możliwej trasie na całym świecie, aby przygotować Stumpjumpera na absolutnie każdą sytuację na szlakach. Jak już wiadomo z innych rowerów Specialized, inżynierowie ściśle współpracowali z kierowcami testowymi i ich zespołami, aby uzyskać maksymalne osiągi z motocykla i uczynić go jak najbardziej wygodnym i przyjaznym dla klienta końcowego.
Technicznie dużo się zmieniło i tak sylwetka przypomina poprzedni model, ale tak naprawdę przed Tobą zupełnie nowy rower. Większość z tych zmian zapewne zauważą tylko koneserzy i maniacy technologii i żeby nie trzymać Was dłużej w niepewności, pokażemy tu kilka szczegółów w formie wizualnej, pokrótce przejdziemy do geometrii, a następnie przejdziemy do najciekawszej części: prezentacja produktu – First Ride.
W naszej pierwszej dziesiątce na rok 10 znajdziesz jeszcze więcej najlepszych fullów
Top 10: Najlepsze w pełni MTB 2021 - od XC po Enduro
Nowości produktowe / MTB: W międzyczasie stały się niemal standardem wśród rowerów terenowych - rowery górskie z pełnym zawieszeniem. Charakterystyki są zatem tak różnorodne, jak obszary ich zastosowania. Niemniej jednak staraliśmy się stworzyć listę najważniejszych wydarzeń na następny sezon: Przedstawiamy najbardziej ekscytujące w pełni MTB 2021! Najbardziej ekscytujące (e)rowery na rok 2021 w 17 […]
Wszechstronność w najlepszym wydaniu w Stumpjumper EVO 2021
Specialized oferuje łącznie dwanaście różnych opcji regulacji dla wszystkich sześciu rozmiarów „S”, od S1 do S6 i odpowiadających rozmiarom XS-XXL. Specialized osiągnął tę różnorodność opcji dostosowywania dzięki trzem punktom: Skorupa sterów z trzema opcjami montażu (stromy, średni, luźny), flip chip w łączniku Horst (wysoki, niski) oraz opcja Stumpjumper EVO jako rower mullet, tj. z nim 29-calowe opony z przodu i 27,5-calowe z tyłu. Dzięki tym opcjom każdy konsument może dostosować EVO dokładnie do swoich preferencji.
Potwierdza to wewnętrzna rozmiarówka „S”, która opiera się na konwencjonalnej tabeli rozmiarów, ale może być bardzo specyficznie dostosowana do różnych stylów jazdy. Aby przybliżyć Ci to trochę, wszystkie ilustracje znajdziesz tutaj. Jeśli masz pytania dotyczące rozmiarówki, geometrii lub innych tematów dotyczących roweru - zostaw komentarz.
geometria
Nowoczesne, długie i płaskie to chyba najlepsze słowa opisujące nowe EVO w pigułce i dokładnie tak wygląda na papierze. Ze względu na liczne opcje tabela geometrii jest oczywiście również niezwykle obszerna.
Stumpjumper EVO 2021 na szlakach w Saalbach Hinterglemm
Nie tylko ze względu na atrakcyjny, agresywny wygląd i potężny poprzedni model oczekiwania były odpowiednio wysokie przed rozpoczęciem pierwszych jazd próbnych. Moja konfiguracja początkowa to „Niska” z tyłu i „Środkowa” na misce zestawu słuchawkowego. Po dostosowaniu się do moich potrzeb i wyhamowaniu na asfaltowej drodze ekipa testowa udała się na Reiterkogelbahn, gdzie czekała na nas Niebieska Linia.
Na początku miałem wrażenie, że rama w rozmiarze S4 była dla mnie trochę za duża przy wzroście 1,80 m, ponieważ nie od razu osiągnąłem tzw. °C. Jednak to uczucie szybko mnie opuściło po płynnym zjeździe i od tego momentu nie miałem problemów z przyzwyczajeniem się do roweru.
Zwłaszcza na trudnych odcinkach Stumpjumper EVO był w stanie całkowicie mnie przekonać, ponieważ dawał duże bezpieczeństwo nawet w trudnych sytuacjach, trzymał się toru i był nadal gotowy z dużą rezerwą nawet po ostatnim kroku. Tutaj łatwo było zobaczyć, jak wyrafinowane jest zawieszenie w EVO, ponieważ nawet przy tańszym wariancie zawieszenia od Foxa nie było tu na co narzekać. Tutaj ilość pracy włożonej w rozwój była zdecydowanie widoczna i zawsze wydawało się, że geometria, kinematyka i wyposażenie są optymalnie do siebie dopasowane - wielki komplement dla Specialized!
Na płynnych, zabawnych trasach, takich jak Hacklbergtrail, Blue-Line lub Z-Line w Hinterglemm, EVO pokazał ogromny potencjał, aby być prawdziwą gwarancją maksymalnej zabawy, nawet na zaprojektowanych zakrętach i innych przeszkodach. Muszę jednak dodać, że S3 byłby rozsądniejszym rozwiązaniem przy moim wzroście, przynajmniej w tej kwestii. Ale świetnie się bawiłem, zwłaszcza ze względu na dość krótkie łańcuchy, a także wykorzystuję okazjonalną okazję do sztuczek na szlaku i poza nim.
Mój osobisty werdykt na temat Specialized Stumpjumper EVO 2021
Krótko mówiąc, gdybym kiedykolwiek poczuł potrzebę wzięcia udziału w wyścigu enduro w dającej się przewidzieć przyszłości, EVO byłby teraz moim wyborem i gorąco go polecam. Nie tylko dla kierowców wyścigowych, ale także dla szerokiego grona klientów, od początkujących po doświadczonych, ponieważ zaawansowana technologia i rozmiar powinny oznaczać, że prawie każdy powinien mieć bardzo elastyczny i „okrągły” rower.
Specjalizuje się w sieci World Wide Web
Test: Specialized S-Works Stumpjumper FSR 29 – nowa rama, stare mocne strony?
Schreibe einen Kommentar