Nowości produktowe / E-MTB: W ubiegłym roku gigant rowerowy Merida dokonał kompleksowej aktualizacji swojego odnoszącego sukcesy e-MTB, eONE-SIXTY i kontynuuje to w 2021 r.: Rower jest teraz dostępny nie tylko w większości wariantów wyposażenia z nowym Silnik Shimano EP8, ale dostaje też większy akumulator, nowe aluminiowe ramy i mieszankę rozmiarów kół.
Lepsze osiągi dzięki nowemu silnikowi Shimano EP8
Bez wątpienia największą innowacją eONE-SIXTY 2021 jest nowa jednostka napędowa Shimano. EP8 zastępuje sprawdzony i przełomowy silnik E8000 i eliminuje wszystkie jego krytyczne uwagi: z maksymalnym momentem obrotowym 85 Nm, napęd jest teraz na równi z konkurencją E-MTB pod względem mocy, a jednocześnie projektantom udało się zredukować waga do imponujących 2,6 kg. To sprawia, że EP8 jest o ok. 300 g lżejszy niż jego poprzednik i wiele konkurencyjnych modeli. Co więcej, nieco nieprzyjemny hałas w tle poprzednika można było wyciszyć, a i tak już doskonałe zachowanie reakcji uległo dalszej poprawie.
Wszystkie informacje na temat aktualnego Shimano EP8 można znaleźć w naszym szczegółowym artykule:
Wprowadzono silnik Shimano EP8: Nowa referencja E-MTB?
Nowości produktowe / E-Performance: Wraz z Shimano EP8 gigant rowerowy prezentuje zupełnie nowy napęd E-MTB, który zastąpi odnoszący sukcesy i przełomowy E8000. Pod względem maksymalnych osiągów dogania konkurencję, a pod względem masy wręcz ją podcina. Ma też kilka innych asów w rękawie. Kręcimy kołem czasu trochę [...]
Większy zestaw rozmiarów baterii i kół
Ale nawet poza silnikiem, w nowym eONE-SIXTY 2021 jest wiele do odkrycia: Na przykład jest większy akumulator 630 Wh, który oczywiście mieści się w dolnej rurze (akumulator 504 Wh jest montowany tylko w ramie rozmiar XS ze względu na krótszą rurę dolną). Inne funkcje zostały przeniesione z istniejącego modelu - takie jak duże wloty wentylacyjne na główce ramy, które powinny zapewnić chłodzenie EP8 nawet podczas dłuższych podjazdów.
Oczywiście nic się nie zmieniło w podstawowych kluczowych danych roweru: 160 mm skoku sprężyny z przodu iz tyłu spotyka się ze sportową geometrią i komponentami odpowiednimi do obszaru użytkowania „Enduro”. Nastąpiła niewielka zmiana, jeśli chodzi o rozmiar kół: wszystkie modele eONE-SIXTY są teraz wyposażone w kombinację rozmiarów kół mullet z dużym 29-calowym przednim kołem i kompaktowym 27,5-calowym tylnym kołem. Wiele obecnych e-rowerów górskich opiera się na tej kombinacji – i nie bez powodu: łączy ona dobre właściwości toczne 29er ze zwinnością mniejszych kół 650b.
Geometria Merida eONE-SIXTY 2021
XS | S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 405 | 420 | 440 | 470 | 500 |
Pozioma rura górna (w mm) | 563 | 584 | 605 | 629 | 652 |
główka ramy (w mm) | 110 | 115 | 120 | 135 | 150 |
tylny trójkąt (w mm) | 439.5 | 439.5 | 439.5 | 439.5 | 439.5 |
Rozstaw osi (w mm) | 1168 | 1190 | 1212 | 1239 | 1265 |
Kąt skrętu (w °) | 65.5 | 65.5 | 65.5 | 65.5 | 65.5 |
Kąt siedziska (w °) | 75.5 | 75.5 | 75.5 | 75.5 | 75.5 |
Zasięg (mm) | 400 | 420 | 440 | 460 | 480 |
Stosy (mm) | 628.5 | 633 | 637.5 | 651.5 | 665 |
Spadek BB (mm) | 17.5 | 17.5 | 17.5 | 17.5 | 17.5 |
Merida eONE-SIXTY 2021: modele i poziomy wyposażenia
Merida wysyła łącznie pięć wariantów wyposażenia nowego eONE-SIXTY na nowy sezon. Wśród nich są trzy modele z ramą główną wykonaną z karbonu i tylnym trójkątem wykonanym z aluminium oraz dwa nieco tańsze modele wykonane w całości z aluminium. Te ostatnie otrzymały zaktualizowaną ramę, która jest teraz zbliżona do wersji karbonowej pod względem geometrii.
Wszystkie te warianty mają wspólny silnik Shimano EP8 i duży akumulator 630 Wh. Tylko w rozmiarze XS w krótkiej rurze dolnej jest miejsce tylko na akumulator 504 Wh - wszystkie warianty w tym rozmiarze są również o 150 euro tańsze. Z Meridą eONE-SIXTY 300s dostępny jest również nieco tańszy model ze „starym” silnikiem Shimano E8000. Wybór opon zasługuje na pochwałę i nie ma różnic między wyposażeniem: dzięki połączeniu Maxxis z antypoślizgową oponą Assegai z przodu i wszechstronnym Minion DHRII z tyłu - obie z odporną na przebicie osnową DoubleDown - jesteś przygotowany na prawie każdy teren.
Cena zaczyna się od atrakcyjnych 4.499 euro – maszt flagowy kończy się topowym modelem eONE-SIXTY 10k, który wyróżnia się zawieszeniem Fox Factory, karbonowymi kołami, przerzutkami i hamulcami XTR oraz bezprzewodowym słupkiem RockShox Reverb AXS. Na tym tle 9.799 euro wydaje się prawie tanie.
ustawienie: Karbonowa rama główna / aluminiowy tylny trójkąt
Widelec: e-MTB+ firmy Fox 38 Factory
Niemy: Pływak fabryczny Fox X2
Okrążenie: Shimano XTR M9100
hamulce: Shimano XTR M9120
wirniki: DT Swiss HXC1250 Jedna barwena
opony: Maxxis Assegai 2,5″ DoubleDown / Maxxis Minion DHR II 2,6″ DoubleDown
Pokaz: Shimano SC-EM800
Cena: € 9.799
ustawienie: Karbonowa rama główna / aluminiowy tylny trójkąt
Widelec: Rower Fox 38 Performance Elite eMTB+
Niemy: Elite wydajności Fox Float DPX2
Okrążenie: ShimanoXT M8100
hamulce: ShimanoXT M8120
wirniki: DT Swiss HX1501 One 30 Mullet
opony: Maxxis Assegai 2,5″ DoubleDown / Maxxis Minion DHR II 2,6″ DoubleDown
Pokaz: Shimano SC-EM800
Cena: € 7.699
ustawienie: Karbonowa rama główna / aluminiowy tylny trójkąt
Widelec: Marzocchi Z1 Ebike+
Niemy: Wydajność Fox Float DPX2
Okrążenie: ShimanoXT M8100
hamulce: Shimano SLX M7120
wirniki: Piasty Shimanl SLX / obręcze Merida Expert TR
opony: Maxxis Assegai 2,5″ DoubleDown / Maxxis Minion DHR II 2,6″ DoubleDown
Pokaz: Shimano SC-E7000
Cena: € 6.099
ustawienie: Alu
Widelec: Marzocchi Z1 Ebike+
Niemy: Wydajność Fox Float DPX 2
Okrążenie: Shimano XT / Deore 12-rzędowa
hamulce: Shiamno SLX M7120
wirniki: Piasty Shimano SLX / obręcze Merida Expert TR
opony: Maxxis Assegai 2,5″ DoubleDown / Maxxis Minion DHR II 2,6″ DoubleDown
Pokaz: Shimano SC-E7000
Cena: € 5.499
ustawienie: Alu
Widelec: RockShox 35 złoty RL
Niemy: RockShox Deluxe Select+
Okrążenie: Shimano Deore M5100 11-rzędowa
hamulce: SHIMANO M4100
wirniki: Piasty Shimano MT400 / obręcze Merida Comp TR
opony: Maxxis Assegai 2,5″ DoubleDown / Maxxis Minion DHR II 2,6″ DoubleDown
Pokaz: Shimano SC-E5003
Cena: € 4.499
Szybki przegląd innych rowerów elektrycznych Shimano EP8
Sprawdzanie pierwszych rowerów elektrycznych Shimano EP8: Nowe motocykle Bulls, Focus, Merida i Husqvarna
Nowości produktowe / E-MTB: Dzisiaj Shimano po raz pierwszy zaprezentowało publicznie nowy silnik EP8. Mogliśmy wcześniej przyjrzeć się kilku nowym E-MTB Shimano EP8. Wierzcie lub nie, ale minęło pięć (!) lat odkąd Shimano zaprezentowało swój pierwszy własny silnik do elektrycznych rowerów górskich, E8000. Trochę wieczności w szybkim tempie […]
Schreibe einen Kommentar