Test: Kiedy po raz pierwszy sprawdziliśmy nasz rower testowy Santa Cruz Heckler, byliśmy zdumieni: waga zatrzymała się na prawie 21 kg. To sprawia, że debiutujący w Kalifornii E-MTB jest jednym z najlżejszych rowerów na całym polu testowym. Podstawą karbonowej ramy jest silnik Shimano E8000, który zasilany jest dość niewielkim akumulatorem 504Wh. Jednak ogólnie wysokiej jakości wyposażenie i zestaw szlachetnych kół z włókna węglowego naszej własnej firmy mają swoją cenę: za ponad 11.000 XNUMX euro neonowożółte szlachetne koło jest również jednym z najdroższych przedstawicieli w teście.
Santa Cruz Heckler CC 01 RSV: Fakty
Skok zawieszenia: 160 mm / 150 mm
rozmiar koła: 27,5 cali
Napęd: Shimano E8000
Wyświetlacz / jednostka sterująca: Shimano E8000
Pojemność akumulatora (rower testowy): 504Wh
Materiał ramy: Węgiel
Waga kompletnego roweru (rozmiar L bez pedałów): 20,95 kg
Maksymalna dopuszczalna waga: 130 kg
Cena: € 11.199
Obecnie dla każdego testu E-MTB 2020 tworzony jest osobny film testowy, który zostanie tu dodany w nadchodzących dniach i tygodniach
Ramki do zdjęć | Heckler CC |
widelec amortyzowany | Elita wydajności Fox 36 |
napęd | Shimano E8000 |
akumulator | Shimano 504Wh |
niemy | RockShox Super Deluxe Wybierz Ultimate |
wirniki | Piasty DT Swiss 350 / Santa Cruz Reserve 30 V2 [v], Reserve Carbon DH [r] |
Opona VR | Maxxis Minion DHRII Exo+ 2,6" |
Tętno opon | Maxxis Minion DHRII Exo+ 2,6" |
przerzutka tylna | Sram X01 Orzeł |
dźwignia zmiany biegów | Sram X01 Orzeł |
korba | Shimano XT E8050 |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Kod RAM RSC |
tarcze hamulcowe | Sram Linia środkowa 200/200 mm |
sztyca | RockShox Reverb Stealth |
siodło | Drużyna WTB Silberado |
trzon | Efekt RaceFace R |
Lenker | Karbonowy Santa Cruz Di2 |
Rower elektryczny z Santa Cruz? Na prawdę teraz?! To, co jeszcze kilka lat temu było zupełnie nie do pomyślenia dla zagorzałych fanów kultowego producenta z Kalifornii, w 2020 roku nikogo już nie zaskoczy i jest kolejnym dowodem na to, jak ważne są obecnie elektryczne rowery górskie. Santa Cruz nie byłoby jednak Santa Cruz, gdyby premiera E-MTB również nie wywołała huku: Waga poniżej 21kg - pomimo pełnowymiarowego akumulatora 504Wh i solidnych podzespołów jest wręcz rewelacyjna i tylko z wysokiej klasy komponenty i bardzo lekka rama. Wszystko to ma swoją cenę: Heckler z wyposażeniem naszego testowego motocykla kosztuje aż 11.199 13.000 euro – topowy model to nawet ponad XNUMX XNUMX euro.
Podobne e-rowery górskie w teście
Orbea Wild FS M10 E-MTB w teście: Świetny wszechstronny bez znaczących słabości
Test: nowy Wild FS firmy Basques by Orbea to mocny elektryczny rower górski ze skokiem 160 mm i nowym silnikiem Bosch Performance CX. Największą zaletą tego zwinnego, wszechstronnego roweru jest rama z włókna węglowego, która wie, jak zaimponować sprytnymi funkcjami i udanym wyglądem. Orbea Wild FS M10 Team: Fakty Skok zawieszenia: 160 / 160 mm Rozmiar kół: […]
Greyp G6.2 FS Expert E-MTB w teście: Dobroduszny E-MTB naszpikowany inteligentnymi funkcjami
Test: Greyp G6.2 to niezwykły E-MTB - to widać na pierwszy rzut oka. Rower jest wyposażony w inteligentne funkcje: zintegrowane przednie i tylne kamery, interfejs smartfona i kartę eSIM do lokalizacji i śledzenia. Węgiel jest w pełni napędzany przez stosunkowo nieznany silnik środkowy MPF. Plusy za kompaktowe 700Wh umieszczone w trójkącie ramy […]
Husqvarna Mountain Cross 8 E-MTB w teście: Wygodny terenowy tourer z niedociągnięciami w szczegółach
Test: Na papierze Mountain Cross 8 firmy Husqvarna wyróżnia się wysokiej jakości wyposażeniem. Układ Di2 od Shimano idealnie pasuje do napędu E-8000 tej samej firmy, który zasilany jest z wewnętrznego akumulatora 630Wh. Podwozie Fox Factory oferuje skok 150 mm, a koła H1700 E-MTB firmy DT Swiss również powinny […]
Żywe prowadzenie z wystarczającą płynnością
Jednak niska waga nie oznacza dobrego E-MTB. Jednak w przypadku Hecklera doskonale współgra to z ogólnym ustawieniem motocykla. Każdy, kto oczekuje czystej piłki, zgodnej z mottem „trzymaj kierownicę i trzymaj się jej”, będzie zawiedziony. Należy to jednak rozumieć jako komplement, ponieważ Santa Cruz E-MTB radzi sobie z balansem między zwinnością a płynną jazdą lepiej niż prawie każdy inny rower na polu testowym. Szlachetne koła z wewnętrznymi obręczami z włókna węglowego również przyczyniają się do bardzo bezpośrednich wrażeń z jazdy, które zapewniają dużą kontrolę dzięki swojej wysokiej sztywności.
Geometria Santa Cruz Heckler CC x01
S | M | L | XL | XXL | |
---|---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 390 | 405 | 430 | 460 | 500 |
Pozioma rura górna (w mm) | 572 | 595 | 619 | 650 | 682 |
główka ramy (w mm) | 110 | 120 | 135 | 150 | 175 |
tylny trójkąt (w mm) | 445 | 445 | 445 | 445 | 445 |
Rozstaw osi (w mm) | 1187 | 1211 | 1237 | 1268 | 1304 |
Kąt skrętu (w °) | 65.5 | 65.5 | 65.5 | 65.5 | 65.5 |
Kąt siedziska (w °) | 76.2 | 76.1 | 76 | 75.9 | 75.4 |
Zasięg (mm) | 425 | 445 | 465 | 490 | 515 |
Stosy (mm) | 597 | 606 | 620 | 634 | 655 |
To miłe, że Santa Cruz nie spowalnia zwinnego charakteru motocykla dzięki geometrii do ciężkich zjazdów. Kąt skrętu nie jest zbyt luźny, a cały rower ogólnie nie jest zbyt długi. Nowoczesne, bez wątpienia, ale niezbyt ekstremalne. Miłym efektem ubocznym jest to, że rower ma bardzo przystępny, dobroduszny charakter i dlatego też powinien sprawiać dużo frajdy początkującym. Gdybyśmy mogli sobie czegoś życzyć: wierzymy, że 29-calowe przednie koło dałoby Hecklerowi trochę więcej płynności bez utraty zwinności. Może 2021?
Ogólne wrażenie wysokiej jakości
Prawie nieistniejący hałas w tle podczas zjazdu jest również absolutnie korzystny. Jako jeden z nielicznych motocykli w teście, Heckler w ogóle nie grzechotał, nawet przy dużych prędkościach. W każdym razie ogólne wrażenie motocykla jest adekwatne do wysokiej ceny i bardzo wysokiej jakości: czysty kokpit jest tak samo atrakcyjny, jak dobrze przemyślane prowadzenie kabli oraz hojnie zastosowana i solidna ochrona ramy.
Jeśli droga wskazuje w górę, Santa Cruz spełnia swoje zadanie, ale nie świeci tak jasno jak na zjeździe. Bardzo naturalna jazda dzięki silnikowi Shimano E8000 dobrze współgra z charakterem motocykla, nawet jeśli brakuje ostatniego uderzenia na stromych odcinkach. Również tutaj kierowca korzysta z centralnej pozycji siedzącej, w której można pokonać prawie wszystkie podjazdy. Rzadko trzeba aktywnie przesuwać środek ciężkości do przodu, aby zapobiec podjeżdżaniu przedniego koła.
Wielki test Velomotion E-MTB 2020: pola testowe, indywidualne testy i podstawowe informacje
Postawiliśmy sobie trudne zadanie sumiennego i obiektywnego przetestowania 57 eMTB. Dzięki naszym dwóm dużym polem testowym „Highend” i „Bestseller” mieliśmy ogromny wybór różnych motocykli.
Nasz wniosek z testu
Test E-MTB 2020: Najlepsze elektryczne rowery górskie do każdego zastosowania
Test E-MTB 2020: W ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy przeanalizowaliśmy prawie 60 aktualnych e-rowerów górskich. W zależności od obszaru zastosowania wiele motocykli było przekonujących. Podsumowaliśmy dla Ciebie nasze ulubione artykuły redakcyjne w zależności od grupy docelowej lub obszaru zastosowania. E-MTB Test 2020: Nasi zwycięzcy testów W obu naszych testach mieliśmy bardzo wąską przewagę […]
Nasi kandydaci do testu w kategorii High-End: BH AtomX Carbon Lynx 6 Pro-S | Bull's Sonic EVO EN 2 | Cannondale Moterra Neo 1 | Focus Jam² 9.9 Drifter | Giant Reign E+ 0 Pro | Szary G6.2 | Haibike XDURO Nduro 10.0 | Krzyż górski Husqvarna 8 | KTM Macina Prowler Prestige | Korzeń M1 Spitzing Evo Bobby | Seria Norco VLT C2 | Nox Hybrid Enduro 7.1 | Orange Surge RS | Orbea Wild FS M10 | Santa Cruz Heckler CC X01 RSV | Dostrojony rower Scott Genius eRide 700 | Simplon Rapcon Pmax | Specialized Turbo Levo Expert Carbon | Storck e:drenalina GTS 500 | Kolejka trekkingowa 9.9 | Wyścig YT Decoy Pro | YT Decoy Pro 29
Można to również znaleźć w kiosku Rocznik testowy Velomotion E-MTB 2020. Na ponad 57 stronach znajdziesz wszystkie 160 indywidualnych testów rowerów, ekscytujące historie i porady dotyczące wszystkiego, co ma związek z e-rowerami górskimi.
Tutaj możesz również bezpośrednio u nas zamówić rocznik E-MTB 2020.
Schreibe einen Kommentar