Test: Orange Surge RS jest dostarczany z dobrze przemyślanym i wysokiej jakości wyposażeniem. Podwozie Rockshox Ultimate ze 170 mm z przodu i 165 mm z tyłu jest tak samo przekonujące, jak przerzutki Eagle i 4-tłokowe hamulce Shimano XT. Osprzęt taki jak mostek Hope czy zestaw kołowy z piastami Hope Pro 4 i obręczami E13 przyspieszają bicie serca. Silnik E8000 jest wyposażony w zintegrowany akumulator 504 Wh, który niestety trzeba wyjąć w celu naładowania. Cena 8.300 euro jest całkiem rozsądna, biorąc pod uwagę, że aluminiowa rama jest produkowana w Anglii.
Orange Surge RS: Fakty
Skok zawieszenia: 170/165mm
rozmiar koła: 27,5 cali
Napęd: Shimano E8000
Wyświetlacz / jednostka sterująca: Shimano E8000
Pojemność akumulatora (rower testowy): 504Wh
Materiał ramy: Alu
Waga kompletnego roweru (rozmiar L bez pedałów): 23,0 kg
Maksymalna dopuszczalna waga: 145 kg
Cena: € 8.300
Ramki do zdjęć | Rura brytyjska T6 monocoque |
widelec amortyzowany | RockShox Lyric Ultimate |
napęd | Shimano E8000 |
akumulator | Shimano 504Wh |
niemy | RockShox Super Deluxe Ultimate |
wirniki | Piasty Hope Pro 4 / obręcze e*13 TRS 30 |
Opona VR | Maxxis Minion DHF Exo+ 2,5" |
Tętno opon | Maxxis Minion DHRII Exo+ 2,4" |
przerzutka tylna | Sram X01 Orzeł |
dźwignia zmiany biegów | Jedno kliknięcie Sram GX Eagle |
korba | Shimano E8050 |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | ShimanoXT M8120 |
tarcze hamulcowe | Shimano XT 203/203 mm |
sztyca | Fox Transfer Elite 150mm |
siodło | Stalowa szyna radarowa SDG |
trzon | Mam nadzieję, że M35 |
Lenker | Pręt tłuszczowy Renthal 800 mm |
Jeśli nie znasz Orange Bikes z Anglii - oto krótka lekcja instruktażowa z tematu kucia kultu rowerowego: Brytyjczycy budują swoje rowery od ponad 30 lat i niewiele zmienili w stosunku do zasad z przeszłości. Nawet dzisiaj prawie wszystkie ramy są nadal spawane w północnej Anglii. Zgodnie z mottem „Jesteś Brytyjczykiem” nie masz nawet fajek wykonanych np. przez dostawcę z Dalekiego Wschodu, ale robisz je sam z giętej blachy aluminiowej. W ten sposób motocykle uzyskują swój absolutnie niepowtarzalny wygląd, który z pewnością nie jest dla wszystkich, ale ma rzeszę lojalnych fanów na całym świecie. DNA rowerów górskich Orange obejmuje również jednoprzegubowy tylny trójkąt, który pomimo najprostszego sposobu działania, wciąż może nadążać za zaawansowanymi technologicznie wieloprzegubami innych producentów.
Ładowanie możliwe tylko po wyjęciu akumulatora
Anglicy są zaangażowani w rynek E-MTB od jakiegoś czasu i w tym sezonie wypuścili nowy rower z Surge: Oczywiście w niepowtarzalnym pomarańczowym wyglądzie iz bardziej funkcjonalnym niż elegancki zintegrowanym silnikiem Shimano E8000. Akumulator w dolnej rurze ma pojemność 504 Wh i można go bardzo łatwo wyjąć kluczem imbusowym. Niestety jest to również konieczne, ponieważ ramka nie posiada gniazda ładowania. Pragmatyczne podejście Brytyjczyków może nam się podobać - jest to właściwie nie do przyjęcia dla E-MTB w tym przedziale cenowym.
Podobne e-rowery górskie w teście
M1 Spitzing Evo Bobby Root Edition E-MTB w teście: Szlachetny, wszechstronny rower węglowy z mocnym silnikiem
Test: Spitzing Evolution w Bobby Root Edition od bawarskiego producenta M1 Sporttechnik wyróżnia się na tle masy e-MTB na wiele sposobów: Silnik środkowy TQ o mocy do 120 Nm i ogromny akumulator 1043 Wh w dolnej rurze są szczególnie obecne w tym połączeniu wyjątkowym. Niestety mocny napęd i duże […]
Bulls Sonic Evo EN 2 E-MTB w teście: Ogromny potencjał zjazdowy dla doświadczonych rowerzystów
Test: Wersja EN nowej serii modeli Bulls Sonic jest bezkompromisowo przystosowana do zabawy zjazdowej: przemawia za tym nie tylko skok sprężyny 180 mm z przodu iz tyłu, ale także mieszanka rozmiarów kół z 29-calowymi z przodu i szerokimi Z tyłu opony 27,5 cala, które cieszyły się takim powodzeniem w tym sezonie. Za prawie 5.400 euro otrzymujesz również naprawdę wysokiej jakości pakiet wyposażenia, który […]
Orange Surge RS E-MTB w teście: Brytyjska osobowość ze wspaniałymi osiągami na szlaku
Test: Orange Surge RS jest dostarczany z dobrze przemyślanym i wysokiej jakości wyposażeniem. Podwozie Rockshox Ultimate ze 170 mm z przodu i 165 mm z tyłu jest tak samo przekonujące, jak przerzutki Eagle i 4-tłokowe hamulce Shimano XT. Osprzęt taki jak mostek Hope czy zestaw kołowy z piastami Hope Pro 4 i obręczami E13 przyspieszają bicie serca. […]
Nieodparta chęć zejścia w dół
Jednak Orange Surge RS nie tylko pokazuje charakter wizualnie - jego właściwości jezdne są również niepowtarzalne. Geometria rowerów 170mm i 165mm jest bardzo nowoczesna: długa rama główna, płaski kąt skrętu, głęboki przód. Według tych liczb, rower jest niezwykle porywczy na szlaku i wymaga bardzo aktywnego stylu jazdy. Ale potem dosłownie rozkwita i był jednym z najlepszych zjazdowców na całym polu testowym. Jest to również zasługą doskonałego podwozia z amortyzatorem Rockshox Lyrik Ultimate z przodu i amortyzatorem SuperDeluxe Ultimate z tyłu, który wspaniale współgra z tylnym trójkątem typu single-pivot. Dość ciasne uczucie doskonale współgra ze sportową pozycją siedzącą i zaprasza doświadczonych kierowców do strzelania. Jednak początkujący mogą mieć trochę problemów z rowerem – jeśli boisz się wepchnąć przednim kołem w zakręty z całym wysiłkiem fizycznym, Surge wydobędzie tylko ułamek swojej rzeczywistej klasy.
Geometria Pomarańczowy Surge RS
S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 410 | 430 | 450 | 470 |
Pozioma rura górna (w mm) | 620 | 640 | 660 | 680 |
główka ramy (w mm) | 120 | 120 | 130 | 140 |
tylny trójkąt (w mm) | 441 | 441 | 441 | 441 |
Rozstaw osi (w mm) | 1226 | 1246 | 1268 | 1290 |
Kąt skrętu (w °) | 64 | 64 | 64 | 64 |
Kąt siedziska (w °) | 74 | 74 | 74 | 74 |
Zasięg (mm) | 442 | 462 | 480 | 497 |
Stosy (mm) | 615 | 615 | 624 | 633 |
Rower świetnie spisuje się również pod górę. Tylny koniec jest dość wysoki pod względem skoku zawieszenia, ale wrażliwie pochłania nierówności. Pozycja siedząca jest wygodna, a niezbyt krótkie tylne widełki zapobiegają przewróceniu się do tyłu, nawet na stromych rampach. Tylko na zakrętach pod górę przód trochę się chwieje z powodu luźnego kąta skrętu. Fakt, że Shimano E8000 nie należy do najmocniejszych silników, jest zauważalny, ale raczej nie spowalnia Surge.
Bardzo spodobały nam się również starannie dobrane komponenty: piasty i mostek pochodzą od firmy Hope, która wytwarza swoje produkty rzut beretem od siedziby Orange. Podobnie jak hamulce XT, dźwignia zmiany biegów Sram Eagle była niepozorna w pozytywnym sensie.
Wielki test Velomotion E-MTB 2020: pola testowe, indywidualne testy i podstawowe informacje
Postawiliśmy sobie trudne zadanie sumiennego i obiektywnego przetestowania 57 eMTB. Dzięki naszym dwóm dużym polem testowym „Highend” i „Bestseller” mieliśmy ogromny wybór różnych motocykli.
Nasz wniosek z testu
Test E-MTB 2020: Najlepsze elektryczne rowery górskie do każdego zastosowania
Test E-MTB 2020: W ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy przeanalizowaliśmy prawie 60 aktualnych e-rowerów górskich. W zależności od obszaru zastosowania wiele motocykli było przekonujących. Podsumowaliśmy dla Ciebie nasze ulubione artykuły redakcyjne w zależności od grupy docelowej lub obszaru zastosowania. E-MTB Test 2020: Nasi zwycięzcy testów W obu naszych testach mieliśmy bardzo wąską przewagę […]
Nasi kandydaci do testu w kategorii High-End: BH AtomX Carbon Lynx 6 Pro-S | Bull's Sonic EVO EN 2 | Cannondale Moterra Neo 1 | Focus Jam² 9.9 Drifter | Giant Reign E+ 0 Pro | Szary G6.2 | Haibike XDURO Nduro 10.0 | Krzyż górski Husqvarna 8 | KTM Macina Prowler Prestige | Korzeń M1 Spitzing Evo Bobby | Seria Norco VLT C2 | Nox Hybrid Enduro 7.1 | Orange Surge RS | Orbea Wild FS M10 | Santa Cruz Heckler CC X01 RSV | Dostrojony rower Scott Genius eRide 700 | Simplon Rapcon Pmax | Specialized Turbo Levo Expert Carbon | Storck e:drenalina GTS 500 | Kolejka trekkingowa 9.9 | Wyścig YT Decoy Pro | YT Decoy Pro 29
Można to również znaleźć w kiosku Rocznik testowy Velomotion E-MTB 2020. Na ponad 57 stronach znajdziesz wszystkie 160 indywidualnych testów rowerów, ekscytujące historie i porady dotyczące wszystkiego, co ma związek z e-rowerami górskimi.
Tutaj możesz również bezpośrednio u nas zamówić rocznik E-MTB 2020.
Schreibe einen Kommentar