Test: Ważący około 9.9 kg Focus Jam² 20,5 Drifter jest jednym z najlżejszych rowerów w naszym teście. Powodem tego jest nie tylko rama główna wykonana z włókna węglowego czy szlachetne wyposażenie - ale także wyjątkowa koncepcja baterii wszechstronnego 150 mm. Jest tylko mały akumulator o pojemności 378 Wh dla silnika Shimano w wąskiej rurze dolnej. Jeśli chcesz wybrać się na dłuższe wycieczki, powinieneś zatem zainstalować dodatkową baterię w cenie nieco poniżej 7.000 XNUMX euro. Można to zrobić bez użycia narzędzi w ciągu kilku sekund.
Focus Jam² 9.9 Drifter: Fakty
Skok zawieszenia: 150mm / 150mm
rozmiar koła: Mullet mix 29/27,5 cala
Napęd: Shimano E8000
Wyświetlacz / jednostka sterująca: Shimano E8000
Pojemność akumulatora (rower testowy): 378 Wh (+ pakiet TEC 378 Wh)
Materiał ramy: karbon / aluminium
Waga kompletnego roweru (rozmiar M bez pedałów): 20,32 kg (bez pakietu TEC)
Dopuszczalna masa całkowita: 120kg
Cena: € 6.999
Ramki do zdjęć | Tylny koniec Jam² z włókna węglowego / aluminium |
widelec amortyzowany | Fabryka Fox36 |
napęd | Shimano E8000 |
akumulator | 378 Wh (+ pakiet TEC 378 Wh) |
niemy | Fabryka Fox Float DPS |
wirniki | Drifty DT Swiss H1900 |
Opona VR | Maxxis Minion DHF Exo 2,6" |
Tętno opon | Maxxis Rekon+ Exo 2,8" |
przerzutka tylna | ShimanoXT M8100 |
dźwignia zmiany biegów | ShimanoXT M8100 |
korba | ShimanoXT |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | ShimanoXT M8120 |
tarcze hamulcowe | Shimano XT 203/203 mm |
sztyca | Fabryka transferów Fox 150 mm (dł.) |
siodło | Proxima W450 |
trzon | Turbina Raceface R |
Lenker | Turbina Race Face R 35 |
Czasami mniej znaczy więcej: Podstawowa idea podczas projektowania Focus Jam² 9.9 Drifter musiała brzmieć mniej więcej tak. Chodzi tu przede wszystkim o pojemność baterii; Podczas gdy inne motocykle prześcigają się pod tym względem, a limit 1.000 Wh już dawno spadł, dolna rura Jam² 9.9 mieści tylko „mały” akumulator 378 Wh. Jest również instalowany na stałe. Dlaczego? Spojrzenie na sylwetkę karbonowej ramy już daje odpowiedź: prawdopodobnie żaden inny E-MTB ze zintegrowanym akumulatorem nie jest tak smukły. Kolejnym dobrym powodem jest waga, która zatrzymuje się na nieco ponad 20 kg. Minusem tej małej baterii jest oczywiście ograniczony zasięg wbudowanego napędu Shimano E8000. Właśnie dlatego Focus zawiera tak zwany pakiet TEC: zewnętrzny akumulator do dolnej rury, który również ma 378 Wh, a tym samym zwiększa pojemność do ponad konkurencyjnych 756 Wh. Cierpi na tym elegancki wygląd, ale waga pozostaje znacznie poniżej 23 kg, nawet z dodatkową baterią.
Podobne e-rowery górskie w teście
BH AtomX Carbon Lynx 6 Pro-S E-MTB w teście: Unikalny pakiet ogólny z dobrze przemyślanymi funkcjami
Test: Na pierwszy rzut oka zauważalny jest oczywiście specjalny kształt ramy BH AtomX Carbon: umożliwia instalację dużej baterii 720 Wh, którą można również łatwo wyjąć. Dysk Drive S Mag firmy Brose zapewnia również wsparcie podczas długich wycieczek. Wyposażenie karbonowego roweru wyposażonego w szerokie opony plus z przodu i z tyłu jest niezmiennie solidne: […]
KTM Macina Prowler Prestige na teście: Wspinacz turystyczny ze słabościami w zejściu
Test: z Macina Prowler Prestige Austriacy z KTM wysyłają dość atrakcyjny cenowo wysokiej klasy E-MTB na sezon 2020. Za mniej niż 7.000 euro otrzymujesz ramę główną wykonaną z włókna węglowego, w tym nowy silnik Bosch CX i 625 Wh akumulator, zacny sprzęt z grupą Shimano XTR i mocne zawieszenie Rockshox z amortyzatorami sprężynowymi z tyłu. [...]
Bulls Sonic Evo EN 2 E-MTB w teście: Ogromny potencjał zjazdowy dla doświadczonych rowerzystów
Test: Wersja EN nowej serii modeli Bulls Sonic jest bezkompromisowo przystosowana do zabawy zjazdowej: przemawia za tym nie tylko skok sprężyny 180 mm z przodu iz tyłu, ale także mieszanka rozmiarów kół z 29-calowymi z przodu i szerokimi Z tyłu opony 27,5 cala, które cieszyły się takim powodzeniem w tym sezonie. Za prawie 5.400 euro otrzymujesz również naprawdę wysokiej jakości pakiet wyposażenia, który […]
Żywy, ale trochę nerwowy
Ta wyjątkowa koncepcja akumulatora ma również wpływ na prowadzenie Focus Jam² 9.9: kompaktowa rama, niska waga jak na rower E-MTB i wyposażenie z przerzutkami nadają temu rowerowi z włókna węglowego żywy charakter. Niezależny tylny koniec jest żywy i jest szczególnie zabawny, gdy teren nie jest zbyt nierówny. 150 mm z tyłu zapewniało niewielki przeciwciśnienie na nierównych polach korzeniowych lub przy skokach lub spadkach. Jednak doskonały Fox 36 Factory z przodu może również przyczynić się do tego wrażenia, ponieważ bezlitośnie ujawnia drobne słabości tylnej części.
Połączenie dużych 29-calowych kół z przodu i szerokiej opony 27,5+ z tyłu działa dobrze i przyczynia się do płynnej jazdy Jam². Jednak w przypadku tylnego koła uważamy, że powinna to być nieco bardziej stabilna karkas Exo+, aby zapobiec dobijaniu do dna. Beztroskie 4-tłokowe hamulce XT z dużymi tarczami i regulowana sztyca Fox Transfer są absolutnie pozytywne.
Łatwy w montażu dodatkowy akumulator
Po zamontowaniu dodatkowego akumulatora rower traci część swoich osiągów na zjazdach, co prawdopodobnie wynika głównie z wyżej położonego środka ciężkości. Ponadto zewnętrzny akumulator naszego roweru testowego głośno grzechotał. Jednak obsługa pakietu TEC jest bardzo prosta: jeśli odpowiednie mocowanie jest przymocowane do dolnej rury, dodatkowy akumulator można zamontować w zaledwie kilku prostych krokach iw 30 sekund.
Rower jest dość niepozorny na podjazdach. Szerokie opony z tyłu zapewniają dobrą przyczepność, a 12-biegowe przerzutki XT firmy Shimano oferują szeroki zakres i szybką zmianę przełożeń. Silnik E8000 czasem daje z siebie wszystko i na stromych odcinkach nie dawał większych rezerw. Ale można go dozować bardzo delikatnie i jest bardzo naturalny. Ze względu na wysoki przód, mieliśmy trochę problemów ze znalezieniem właściwej równowagi i uzyskaniem odpowiedniego nacisku na przednie koło, na przykład podczas jazdy pod górę.
Wielki test Velomotion E-MTB 2020: pola testowe, indywidualne testy i podstawowe informacje
Postawiliśmy sobie trudne zadanie sumiennego i obiektywnego przetestowania 57 eMTB. Dzięki naszym dwóm dużym polem testowym „Highend” i „Bestseller” mieliśmy ogromny wybór różnych motocykli.
Nasz wniosek z testu
Test E-MTB 2020: Najlepsze elektryczne rowery górskie do każdego zastosowania
Test E-MTB 2020: W ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy przeanalizowaliśmy prawie 60 aktualnych e-rowerów górskich. W zależności od obszaru zastosowania wiele motocykli było przekonujących. Podsumowaliśmy dla Ciebie nasze ulubione artykuły redakcyjne w zależności od grupy docelowej lub obszaru zastosowania. E-MTB Test 2020: Nasi zwycięzcy testów W obu naszych testach mieliśmy bardzo wąską przewagę […]
Nasi kandydaci do testu w kategorii High-End: BH AtomX Carbon Lynx 6 Pro-S | Bull's Sonic EVO EN 2 | Cannondale Moterra Neo 1 | Focus Jam² 9.9 Drifter | Giant Reign E+ 0 Pro | Szary G6.2 | Haibike XDURO Nduro 10.0 | Krzyż górski Husqvarna 8 | KTM Macina Prowler Prestige | Korzeń M1 Spitzing Evo Bobby | Seria Norco VLT C2 | Nox Hybrid Enduro 7.1 | Orange Surge RS | Orbea Wild FS M10 | Santa Cruz Heckler CC X01 RSV | Dostrojony rower Scott Genius eRide 700 | Simplon Rapcon Pmax | Specialized Turbo Levo Expert Carbon | Storck e:drenalina GTS 500 | Kolejka trekkingowa 9.9 | Wyścig YT Decoy Pro | YT Decoy Pro 29
Można to również znaleźć w kiosku Rocznik testowy Velomotion E-MTB 2020. Na ponad 57 stronach znajdziesz wszystkie 160 indywidualnych testów rowerów, ekscytujące historie i porady dotyczące wszystkiego, co ma związek z e-rowerami górskimi.
Tutaj możesz również bezpośrednio u nas zamówić rocznik E-MTB 2020.
Schreibe einen Kommentar