Nowości/test produktu: Trek Emonda od lat jest jednym z najbardziej poszukiwanych rowerów szosowych na rynku. Teraz masz nowy skład Emondy na starcie we współpracy z własnymi profesjonalnymi zespołami. Wspaniała cecha: znacznie poprawiona aerodynamika przy niskiej wadze dzięki innowacyjnym profilom rur. Przed wprowadzeniem na rynek sprawdziliśmy, jak jeździ nowa Emonda w praktyce.
Pomysł jest w rzeczywistości dość prosty: bierzesz udaną platformę z ramą i czynisz ją jeszcze szybszą dzięki aerodynamicznym funkcjom i kształtom. Jednocześnie zwrócono uwagę na zoptymalizowany układ włókien węglowych i minimalistyczny design, aby utrzymać niską wagę. W praktyce jednak stawia to przed twórcami producentów rowerów największe wyzwania i nie jest tak łatwe, jak się wydaje. Ponadto należy również wziąć pod uwagę obsługę i jakość jazdy, które są szybko zaniedbywane w nadmiernie zoptymalizowanych maszynach. Nowy Trek Emonda stara się sprostać tym wymaganiom przez ponad dwa lata dalszego rozwoju już niezwykle udanej platformy.
Główną zmianę można już dość dobrze rozpoznać wizualnie, ponieważ dzięki aerodynamicznym profilom rur Emonda jest znacznie szybsza w porównaniu do swojego poprzednika. Jednak ramy aerodynamiczne często mają dużą wagę i są nieco powolne w jeździe. Dzięki opracowaniu najlżejszego układu włókien węglowych OCLV firmy Trek osiągnęli idealną równowagę między dużą prędkością a niską masą, nie rezygnując z charakterystycznej dla Émondy wysokiej jakości jazdy. Z ramą o masie mniejszej niż 700 gramów zoptymalizowany rower wyścigowy jest szybszy i jednocześnie najlżejszy do wspinaczki w ofercie rowerów szosowych Treka. Geometria H1.5 roweru Emonda, opracowana we współpracy z profesjonalistami z Trek-Segafredo, umożliwia również rowerzystom przyjęcie aerodynamicznie zoptymalizowanej pozycji, co zapewnia zrównoważoną, sportową jazdę.
Format ramki | rura podsiodłowa | kąt siedziska | główka | kąt skrętu | tylne trójkąty | Dosięgnąć | Stos | Maksymalna wysokość siodełka (kapelusz wysoki) | Minimalna wysokość siodełka (kapelusz wysoki) | Maksymalna wysokość siodełka (krótka czapka) | Minimalna wysokość siodełka (krótka czapka) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
47cm | 42.4 | 74.6 ° | 10.0 | 72.1 ° | 41 | 37.3 | 50.7 | 65 | 59 | 61.5 | 55.5 |
50cm | 45.3 | 74.6 ° | 11.1 | 72.1 ° | 41 | 37.8 | 52.1 | 68 | 62 | 64.5 | 58.5 |
52cm | 48.3 | 74.2 ° | 12.1 | 72.8 ° | 41 | 38.3 | 53.3 | 71 | 65 | 67.5 | 61.5 |
54cm | 49.6 | 73.7 ° | 13.1 | 73.0 ° | 41 | 38.6 | 54.1 | 73.5 | 67.5 | 70 | 64 |
56cm | 52.5 | 73.3 ° | 15.1 | 73.5 ° | 41 | 39.1 | 56.3 | 76.5 | 70.5 | 73 | 67 |
58cm | 55.3 | 73.0 ° | 17.1 | 73.8 ° | 41.1 | 39.6 | 58.1 | 78.5 | 72.5 | 75 | 69 |
60cm | 57.3 | 72.8 ° | 19.1 | 73.9 ° | 41.1 | 39.9 | 60.1 | 80.5 | 74.5 | 77 | 71 |
62cm | 59.3 | 72.5 ° | 21.1 | 73.9 ° | 41.2 | 40.3 | 62 | 82.5 | 76.5 | 79 | 73 |
Wszystkie nowe modele Emonda mają ukryte prowadzenie kabli, co oczywiście zapewnia czysty wygląd. Większość modeli toczy się nawet na nowo opracowanych aerodynamicznych kołach Aeolus. Trek Emonda SLR jest wyposażony w kierownicę/wspornik Aeolus RSL opracowany specjalnie dla tego roweru.
Czy chciałbyś więcej wysokiej klasy motocykli wyścigowych? Sprawdź nasze top 10 na 2021 rok:
Top 10: Najlepsze karbonowe rowery szosowe 2021 - najszlachetniejsze ze szlachetnych
Nowości produktowe / Rower szosowy: śmietanka! Przedstawiamy Wam naszych asfaltowych faworytów na nadchodzący sezon. Od superlekkich rowerów do wspinaczki po wysokiej klasy rowery aero — wszystko jest w cenie. Najbardziej ekscytujące rowery szosowe z włókna węglowego na rok 2021! Najbardziej ekscytujące (e)rowery 2021 w 17 kategoriach W ramach wyboru naszych czytelników 2020/2021 mamy dziesięć […]
Trek Emonda SLR i SL
Nowy, aerodynamiczny Trek Emonda jest dostępny w wersji SL i SLR i różni się jedynie układem karbonowym. Aerodynamiczne kształty rur i zalety wydajnościowe powinny być identyczne dla obu modeli.
Lustrzanka Trek Emonda
Najwyższym modelem jest Emonda SLR, która jest również maszyną wybieraną przez specjalistów ds. wspinaczki Team Trek-Segafredo. Opiera się na zupełnie nowym włóknie węglowym OCLV serii 800 firmy Trek, waży mniej niż 700 gramów i zapewnia znaczną przewagę prędkości dzięki aerodynamicznej konstrukcji. W porównaniu do swojego poprzednika, Emonda SLR jest o 60 sekund na godzinę szybsza na płaskim terenie i 18 sekund na godzinę na 800-procentowym wzniesieniu. Włókno węglowe OCLV Serii 30 to jak dotąd najlżejszy i najskuteczniejszy układ włókien węglowych Treka, który jest o 5% mocniejszy niż poprzednie układy włókien węglowych OCLV. Materiał ten stanowi podstawę aerodynamicznych i sztywnych profili rur Emonda SLR bez znaczącego zwiększania masy ramy. Tutaj Trek Emonda SLR występuje w 6 wariantach: Konstrukcja różni się tylko wyposażeniem, więc Emonda SLR 6.199 jest dostarczana z Shimano Ultegra za 7 euro, Emonda SLR 2 z Ultegra Di6.699 za 7 euro, Emonda SLR 7.799 eTap Sram Force eTap AXS za 9 2 euro, Emonda SLR 10.999 z Shimano Dura-Ace Di9 za 10.999 XNUMX euro i Emonda SLR XNUMX eTap z Sram Red eTap AXS za XNUMX XNUMX euro.
Trek Projekt Jeden
Dzięki programowi rowerów niestandardowych Trek Project One, rowerzyści mogą dostosować Emondę SLR i zaprojektować rower zgodnie z własnymi preferencjami i pragnieniami.
Trek Emonda SL
Trek Emonda SL korzysta z tych samych aerodynamicznych profili rur, co Emonda SLR, ale bazuje na lekkim włóknie węglowym OCLV serii 500 firmy Trek. Dzięki Emonda SL ambitni kolarze wyścigowi mogą cieszyć się dużą prędkością i pierwszorzędnymi osiągami w niższej cenie.
Trek Emonda SL 7 eTap
Trek Emonda SL7
Trek Emonda SL 6 Pro
Trek Emonda SL6
Trek Emonda SL5
Trek Émonda – tak jeździ nowy kierowca wyścigowy
Nową, zoptymalizowaną pod kątem aerodynamiki Emondę mieliśmy ze sobą przed oficjalną premierą i mogliśmy ją dokładnie przetestować. Naszym testowym rowerem był wysokiej jakości wariant SL 7 eTap ze Sram Force AXS eTap, miernikiem mocy i kołami z włókna węglowego Bontrager Aeolus Pro 37 mm za 5.999 euro.
Przejdźmy od razu do konkretów: przy wadze 7,25 kg w rozmiarze ramy 54, konstrukcja i rzekomo cięższa rama SL robią wrażenie. Atrakcyjna waga jest oczywiście wyraźnie zauważalna na długich lub stromych podjazdach, ale ma również bardzo pozytywny wpływ na przyspieszenie Emondy. Ponieważ tutaj masz wyjątkowo lekkie przyspieszenie i uczucie jazdy dzięki dobremu przenoszeniu mocy, zwłaszcza tylnemu trójkątowi i obszarowi suportu. Naprawdę masz wrażenie, że tył roweru waży kilka kilogramów mniej niż inne rowery i dlatego wydaje się taki lekki. Ta lekkość przejawia się w całej konstrukcji Emondy i znajduje również odzwierciedlenie w prowadzeniu. Ponieważ jest to nie tylko precyzyjne i bezpośrednie, ale także zapewnia bardzo bezpieczne wrażenia z jazdy. Tutaj tarcze Sram idealnie pasują do ogólnego obrazu i mocno trzymają.
Kolejnym ważnym dla nas punktem, jeśli chodzi o jakość jazdy, był komfort. Zakrzywione kształty rur i tylny koniec w połączeniu z układem karbonowym łagodzą uderzenia i pozwalają jeźdźcowi zrelaksować się bez utraty bezpośredniości. Częściowo zintegrowana konstrukcja sztycy dopełnia wygodną jazdę i dobrze się sprawdza, szczególnie w części wypoczynkowej.
Chociaż nie testowaliśmy ulepszonej aerodynamiki w laboratorium, wciąż możemy potwierdzić zamiłowanie Emondy do prędkości. Pomimo swojej lekkiej konstrukcji, Emonda toczy się naprawdę dobrze i naprawdę jedzie do przodu nawet przy wyższych prędkościach. Nowe koła Bontrager Aeolus Pro o średnicy 37 milimetrów zapewniają również dobry kompromis między lekką konstrukcją a aerodynamiką, co przekłada się na wszechstronne osiągi. Opony Bontrager o szerokości 25 mm mogłyby według naszego gustu użyć jeszcze większej objętości, ale nadal całkiem dobrze pasują do koncepcji.
wzrastać | Dystans (km) | 18 Czas Emonda (min) | 21 Czas Emonda (min) | różnica (s) |
---|---|---|---|---|
Alpe D'Huez | 13.85 | 47 | 46.75 | 15 |
Drzewce | 4.09 | 11.83 | 11.73 | 6.00 |
język angielski | 7.45 | 34.13 | 33.95 | 11 |
Etna Krótka | 15.25 | 45.15 | 44.88 | 16 |
Etna Długie | 28.21 | 75.31 | 74.95 | 22 |
Góra Evans | 14.65 | 32 | 31.81 | 11 |
Góra Fuji | 23.62 | 56.61 | 56.26 | 21 |
Stelvio | 21.3 | 65.55 | 65.2 | 21 |
Tajwańskie wyzwanie KOM | 86.5 | 291.68 | 290.35 | 79.99 |
willunga | 5.98 | 14.41 | 14.35 | 4 |
Zwift Epic COM | 10.42 | 29 | 28.81 | 11 |
Niestety musimy dokonać kilku potrąceń za kombinację kierownicy i mostka. Niekoniecznie oznacza to porażkę i oferuje bardzo eleganckie rozwiązanie, jeśli chodzi o kierownicę i mostek. Nawiasem mówiąc, pasuje również ergonomia kierownicy, która całkiem dobrze leży w naszych dłoniach. Jednak w tym przedziale cenowym życzylibyśmy sobie zintegrowanego kokpitu, który naszym zdaniem ma duży wpływ na wartość i wygląd motocykla.
Niemniej jednak przód był naprawdę czysty dzięki bezprzewodowej manetce Sram Force AXS eTap. Grupa sprzętowa i tak robi świetną robotę i wie, jak zaimponować wysoką jakością i dokładnością. Niewielką atrakcją jest już zintegrowany miernik mocy Sram Force, który umożliwia ambitnym sportowcom precyzyjny pomiar ich wydajności i jest kompatybilny ze wszystkimi urządzeniami końcowymi, takimi jak Wahoo, Sigma, Garmin itp.
Sam mówią
Świetny raport, dziękuję!
Dziwię się, że zmierzona przez Ciebie waga jest o 700 g niższa od specyfikacji producenta dla RH 56, a dwa cm wysokości ramy nie mogą mieć aż takiego znaczenia!?
Byłbym również zainteresowany, w jaki sposób ukryty został otwór na linkę/linki przerzutki w dolnej rurze tylnego trójkąta w eTap.
Pozdrowienia!