Test: Felt VR Performance, z dobrymi wszechstronnymi możliwościami oraz solidną i użyteczną mieszanką komponentów Shimano Ultegra i 105, jest uważany za idealnego towarzysza na dłuższe przejażdżki i dla bardziej zrelaksowanych rowerzystów. Przetestowaliśmy dla Ciebie rower.
Filcowa wydajność VR — ramy
Felt VR Performance ma mocno zapętloną geometrię przeznaczoną do długich przejażdżek. Ma to na celu umożliwienie wyprostowanej pozycji podczas jazdy w siodle przez wiele godzin. Ponadto karbonowa rama ma specjalnie opracowane wsporniki siodełka, które powinny mieć kluczowe znaczenie dla lepszego komfortu.
Dzięki optycznie pięknym krzywiznom rama prawie całkowicie eliminuje narożniki i krawędzie, co zapewnia płynną konstrukcję. Jeśli chodzi o wygląd, musimy również podkreślić świetne wykończenie lakieru Felt Performance, które z elementami odblaskowymi jest zdecydowanie jednym z najważniejszych elementów. Prowadzenie kabli zostało również w jak największym stopniu zintegrowane z ramą, co zapewnia również czysty wygląd.
Felt VR Performance – Sprzęt
Felt VR Performance przybył z mieszanką Shimano Ultegra i 105. Tak więc przerzutka tylna i przerzutka przednia pochodzą z wyższej jakości linii Ultegra, a manetki hamulca, korba i hamulce pochodzą z nieco solidniejszej i tańszej grupy 105. Ten wariant oferuje udaną kombinację obu grup przełączania i łączy długowieczność ze sportową, solidną wydajnością przełączania.
Własna marka Devox jest używana jako dodatkowe wyposażenie. Mostek, a zwłaszcza kierownica zapewniają doskonałą ergonomię, a ta ostatnia jest szczególnie wygodna w obszarze górnego łącznika. Wynika to z nieco szerszego kształtu tuby, która idzie nieco w kierunku aerobarów. Powierzchnia styku dłoni z cięgłem górnym jest tutaj większa, co oczywiście obiecuje również większy komfort. Przy pewnym flexie szczególnie przedramiona są lepiej odciążone podczas dłuższych wycieczek, co pozwala nam na bardziej zrelaksowane dotarcie do celu nawet podczas długich podróży.
Ale Felt VR Performance przekonuje nie tylko z przodu, ale także z tyłu, ponieważ dzięki wysokiej jakości siodełku Prologo Dimension Space miękkie części są umiejętnie odciążone dzięki wycięciu, co ma ogromne znaczenie podczas długich godzin w siodle. Jeśli chodzi o koła, również korzystają z własnej marki Devox i jednocześnie stawiają bardziej na stabilność i wytrzymałość wykonaną z aluminium niż na szybkość i bajery. W połączeniu z bardzo odporną na przebicia oponą Schwalbe Durano możemy również pokonywać odcinki z lekkim szutrem i szorstkim asfaltem bez konieczności pokonywania zbyt dużego oporu toczenia na normalnych drogach.
Czuł wydajność VR wystawiona na próbę
Nawet na pierwszy rzut oka górna rura Felt VR Performance jest szczególnie uderzająca, ponieważ wznosi się stromo, a tym samym oferuje mocno zapętloną geometrię. Jednak w naszym przypadku właśnie to sprawia, że rower jest prawdziwym rowerem długodystansowym, ponieważ tworzy zrelaksowaną, wyprostowaną pozycję siedzącą, co było bardzo relaksujące i korzystne, zwłaszcza podczas dłuższych podróży. Jeśli nadal musisz jechać szybciej lub naprawdę chcesz przyspieszyć, cięgno dolne zapewnia wystarczające obniżenie, aby móc przyjąć bardzo sportową pozycję siedzącą. Jednak nie tylko rurowe kształty ramy, ale także wyposażenie, takie jak proste koła, pokazuje, że ważniejsza jest trwałość i funkcjonalność, a prędkość nie jest priorytetem.
Niemniej jednak Felt VR Performance może również udowodnić swoje sportowe właściwości i przekonuje bardzo bezpośrednim i zwinnym prowadzeniem, do którego przywykło się z prawdziwych maszyn wyścigowych. Jednak podczas ruszania i przyspieszania zauważasz podstawową orientację motocykla i z jednej strony musisz poradzić sobie z 8,5 kilogramami, az drugiej strony musisz rozpędzić się z powodu niewielkiej bezwładności.
Niemniej jednak osiągi Felta są na tyle wyważone, że nie trzeba obawiać się żadnych przeszkód. Ponieważ dzięki tarczom 50/34, przy odrobinie cierpliwości i chęci do walki, poradzisz sobie z każdym podjazdem, nieważne jak stromym czy długim. Felt VR Performance szczególnie przypadł nam do gustu, jeśli chodzi o komfort jazdy, ponieważ nie tylko zrelaksowana geometria, ale także dobra ergonomia osprzętu, takiego jak kierownica i siodło oraz atrakcyjny flex tylnego trójkąta, sprawiły, że godziny w siodle przyjemnie sobie z tym poradzić.
Schreibe einen Kommentar