Test: Cube Stereo Hybrid 140 HPC TM na papierze imponuje wręcz zbyt dobrym sprzętem w cenie 5.000 euro. W praktyce rower Bosch CX zachowuje to, co obiecują dane techniczne i zapewnia doskonałe osiągi na szlaku. Jednak jego ogólna orientacja powinna spodobać się bardziej sportowym narciarzom zjazdowym niż entuzjastom spokojnej turystyki.
Cube Stereo Hybrid 140 HPC TM: Fakty
Skok zawieszenia: 150/140mm
rozmiar koła: 29 cali
Napęd: Bosch Wydajność CX
Wyświetlacz / jednostka sterująca: Bosch Kiox
Pojemność akumulatora (rower testowy): 625Wh
Materiał ramy: karbon / aluminium
Waga kompletnego roweru (rozmiar L bez pedałów): 24,43 kg
Maksymalna dopuszczalna waga: 125 kg
Cena: € 4.999
Ramki do zdjęć | C:62 Podwójna forma samonośna |
widelec amortyzowany | Fox 36 Wydajność |
napęd | Bosch Wydajność CX |
akumulator | Lampa zasilająca Bosch 625 |
niemy | Wydajność Fox Float DPX2 |
wirniki | Fulcrum E-Metal 700 |
Opona VR | Schwalbe Magic Mary Addix Soft SuperGravity 2,6" |
Tętno opon | Schwalbe Hans Dampf Addix Speedgrip SuperGravity 2,6" |
przerzutka tylna | Sram NX Orzeł |
dźwignia zmiany biegów | Sram NX Orzeł |
korba | e*Trzynaście Plus 34t |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Magury MT7 |
tarcze hamulcowe | Magura Burza 203/203mm |
sztyca | Zakraplacz sześcienny 150 mm (L) |
siodło | Naturalny krój Venec |
trzon | Mostek Cube Performance |
Lenker | Newman Evolution SL |
Od wielu lat Cube słynie z doskonałego stosunku ceny do wydajności w większości przypadków - także w (e-)rowerach górskich. Chociaż sprzęt był zwykle przekonujący pod każdym względem, w przeszłości rowery MTB były często spowalniane przez mniej nowoczesne geometrie ramy. W międzyczasie jednak to się zmieniło i producent z Górnego Palatynatu ma w swoim portfolio kilka znakomitych motocykli terenowych - z silnikiem i bez. Nowy Cube Stereo Hybrid 140 HPC TM jest jednym z nich.
Rama karbonowa z wyposażeniem zorientowanym na szlak
Wariant TM (=TrailMotion) Stereo Hybrid 140 jest przycięty znacznie bardziej w kierunku zjazdu w porównaniu ze standardowym modelem. Ma nieco większy skok z przodu (150 mm), a opony mają wyjątkowo solidną osnowę. Naszym zdaniem bardzo dobrze pasuje to do sportowego charakteru motocykla, nie ograniczając zbytnio jego wszechstronnych właściwości. To ostatnie to także zasługa przyzwoitej jak na tę konfigurację wagi prawie 24,5 kg.
Jednym z naszych najważniejszych kryteriów oceny w kategorii bestsellerów jest intuicyjna obsługa: jak szybko odnajdujesz się na rowerze? Czy nowicjusze w terenie sobie z tym poradzą? Właśnie w tym miejscu przekonuje Stereo Hybrid 140 TM. Z jednej strony wynika to z bardzo harmonijnej geometrii, która znajduje dobry kompromis między progresywnym, zorientowanym na downhill, a klasycznym, wygodnym.
Geometry Cube Stereo Hybrid 140 HPC TM
16 | 18 | 20 | 22 | |
---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 375 | 420 | 470 | 520 |
Pozioma rura górna (w mm) | 571 | 592 | 616 | 642 |
główka ramy (w mm) | 105 | 108 | 118 | 138 |
tylny trójkąt (w mm) | 457 | 457 | 457 | 457 |
Rozstaw osi (w mm) | 1189 | 1210 | 1234 | 1262 |
Kąt skrętu (w °) | 65.6 | 65.6 | 65.6 | 65.6 |
Kąt siedziska (w °) | 74.8 | 74.8 | 74.8 | 74.8 |
Zasięg (mm) | 411 | 431 | 452 | 471 |
Stosy (mm) | 617 | 620 | 629 | 647 |
Rama główna, podobnie jak tylne widełki, nie jest zbyt długa. Rowerzyści siedzą centralnie na rowerze - umiarkowanie wysoki przód zapewnia wygodę nawet podczas dłuższych przejażdżek. Te wymiary odpowiadają stosunkowo luźnemu kątowi główki ramy i dużym 29-calowym kołom. Oba zapewniają nieco większy rozstaw osi, a tym samym płynną jazdę na wymagających i szybkich zjazdach.
Podobne e-rowery górskie w teście
BMC Trailfox AMP SX dwa E-MTB w teście: Wygodny rower terenowy z doskonałym zawieszeniem
Test: Dzięki skokowi sprężyny wynoszącemu 170 mm z przodu, wariant SX dobrze znanego roweru eMTB evergreen firmy BMC jest dobrze przygotowany do jazdy w trudnym terenie. Inne wyposażenie i świetne podwozie również pasują. Trzeba jednak iść na delikatne kompromisy z silnikiem, a geometria może nie pasować do pełnego otwarcia przepustnicy roweru elektrycznego Shimano. BMC […]
Bulls E-Stream Evo AM 3 E-MTB w teście: Uniwersalne zastosowanie z dużą wytrzymałością
Test: dzięki Bulls E-Stream Evo AM 3 firma z Kolonii wysyła na sezon 2020 mocny, wszechstronny rower E-MTB, który jest szczególnie imponujący dzięki świetnemu silnikowi i dużej baterii. Wyposażenie jest spójne i umożliwia także wyprawy w wymagający teren. Bulls E-Stream Evo AM 3 27,5+: Fakty Skok zawieszenia: 150mm/150mm Rozmiar kół: […]
Giant Stance E+ 0 Pro 29 E-MTB w teście: Fajny terenowy tourer z udaną koncepcją
Test: Kto powiedział, że nie można się dobrze bawić z małą ilością podróży? Giant Stance E+ 0 Pro zaskoczył nas w teście jako tani „walet do wszystkiego”. Pomimo ogólnie bardziej zorientowanych na wycieczki cech, było dużo zabawy w terenie, nawet jeśli tutaj trzeba jechać trochę wolniej. Giant Stance E+ 0 Pro: […]
Solidne opony i mocne hamulce
Ta zdrowa mieszanka zapewnia bardzo płynne prowadzenie na szlaku. Przyczynia się do tego również mocne podwozie Fox z serii Performance, które jest również dobrze wyposażone na dni w bikeparku i poci się tylko do granic możliwości. Dobroduszne i bardzo bezpieczne prowadzenie jest wspierane przez udany wybór opon firmy Schwalbe. Połączenie Magic Mary i Hans Dampf o szerokości 2,6 cala zapewnia dobrą przyczepność, ale nadal całkiem dobrze toczy się po płaskim. Dzięki bardzo odpornej na przebicie osnowie SuperGravity ciśnienie w oponach można znacznie obniżyć bez obawy o przebicia.
Szybkie, ale łatwe w kontrolowaniu hamulce Magura MT7 zwalniają absolutnie niezawodnie nawet na dłuższych zjazdach, a także mają rezerwę dla ciężkich jeźdźców.
To wszechstronnie pozytywne wrażenie zdaje się potwierdzać na pierwszych kilku kilometrach wspinaczki. Dzięki silnikowi Bosch CX, który wspiera mocno, wrażliwie i dynamicznie, również tutaj położono podstawę dla najwyższych ocen. Jednakże, jeśli następnie zanurzysz się w węższych, technicznych przejściach wspinaczkowych ze Stereo Hybrid, rower wydaje się nieco nieporęczny i chce się nim manewrować z naciskiem. Na bardziej stromych podjazdach musisz także przesunąć środek ciężkości ciała na kierownicę, aby nadal mieć wystarczającą przyczepność na przednim kole.
Wielki test Velomotion E-MTB 2020: pola testowe, indywidualne testy i podstawowe informacje
Postawiliśmy sobie trudne zadanie sumiennego i obiektywnego przetestowania 57 eMTB. Dzięki naszym dwóm dużym polem testowym „Highend” i „Bestseller” mieliśmy ogromny wybór różnych motocykli.
Nasz wniosek z testu
Test E-MTB 2020: Najlepsze elektryczne rowery górskie do każdego zastosowania
Test E-MTB 2020: W ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy przeanalizowaliśmy prawie 60 aktualnych e-rowerów górskich. W zależności od obszaru zastosowania wiele motocykli było przekonujących. Podsumowaliśmy dla Ciebie nasze ulubione artykuły redakcyjne w zależności od grupy docelowej lub obszaru zastosowania. E-MTB Test 2020: Nasi zwycięzcy testów W obu naszych testach mieliśmy bardzo wąską przewagę […]
Nasi kandydaci do testu w kategorii bestsellerów: BH AtomX Lynx 6 Pro | BMC Trailfox AMP SX dwa | Proton Bottechia | Bulls E-Stream Evo AM 3 | Kanion Neuron: ON 9.0 | Centurion No Pogo E R2600i | Corratec E-Power RS 160 Pro | Cube Stereo Hybrid 140 HPCTM | Ducati MIG-S | Ulotka Uproc 3 6.50 | Focus Jam² 6.8 Dziewięć | Fuji Blackhill Evo 27,5+ 1.3 | Ghost Hybrid ASX 6.7+ | Gigantyczna postawa E Pro 0 | Wzmacniacz GT Force | Haibike XDURO AllMtn 3.5 | Hercules Nos Pro FS 1.1 | Kettler Scarpia FS 2.0 | Zdalny CTRL Kona | KTM Macina Chacana 291 | Przepięcie Lapierre'a AM 7.6 | Nox Hybrid All-MTN 5.9 Comp Sachs | Radon Render 8.0 | R Rayom FullRay E-Seven 9.0 | Scott Strike eRide 910 | Wyspecjalizowany Turbo Levo | Stevens E-Pordoi | Stevens E-Sledge ES | Thok Mig 2.0 | Kolejka trekkingowa 7
Można to również znaleźć w kiosku Rocznik testowy Velomotion E-MTB 2020. Na ponad 57 stronach znajdziesz wszystkie 160 indywidualnych testów rowerów, ekscytujące historie i porady dotyczące wszystkiego, co ma związek z e-rowerami górskimi.
Tutaj możesz również bezpośrednio u nas zamówić rocznik E-MTB 2020.
Schreibe einen Kommentar