NS Bikes Rag+ 2: Fakty
Materiał ramy: aluminium
Rozmiar kół: 700c (kompatybilny z 650b)
Maksymalny prześwit opony: 45 mm (700c) / 55 mm (650b)
Wymiary osi (v/h): 15×100/142×12
Oczka błotnika: Ja
Oczka do bagażnika (v/h): Nie / Tak
uchwyt na butelkę: Rura dolna w górę, rura podsiodłowa
Obciążenie kół v/h/total (z oponami i tarczami hamulcowymi): 1.810g/2.003g/3.813g
Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar M): 10,91 kg
Cena: € 1.499
Elegancka aluminiowa rama z dużą ilością miejsca na grube opony
Dzięki Rag+ polski producent NS Bikes od kilku lat ma gorące żelazka w ogniu. To trochę zaskakujące - w końcu korzenie NS Bikes leżą bardziej w obszarze freeride i dirt jump - dzięki atrakcyjnej cenie aluminiowej gravelerowi chłopaki pokazują, że mogą również opracować przekonujące motocykle z kierownicami wyścigowymi. Rag+ jest wizualnie prosty, ale dzięki dużym średnicom rur jest dość masywny.Nowy wariant wyposażenia Rag+ 2 na rok 2020 ma całkiem fajne wykończenie.
Czy ktoś się zastanawia – Rag? Czy to nie angielskie określenie dywanu?! Nie… no tak – ale w tym przypadku Rag to skrót od Road and Gravel, a dołączony plus ma na celu podkreślenie szerokiego zakresu zastosowań roweru. Dokąd powinna zmierzać podróż, pokazuje choćby prześwit opon: 45 mm to klasyczne 28-calowe koła. Jeśli to ci nie wystarczy, możesz również przejść na 650b - wtedy możliwe jest do 2,2″, więc „prawdziwe” opony MTB można również umieścić w Rag+ 2.
Graveller naszych polskich sąsiadów jest równie hojny, jeśli chodzi o zaczepy montażowe: błotniki są oczywiście możliwe z przodu iz tyłu, a z tyłu można również przymocować pełny bagażnik. W ten sposób NS Bikes Rag+ 2 można łatwo zmienić w sportowy rower dojeżdżający do pracy.
Sportowy to właściwe słowo kluczowe: Rag+ niekoniecznie jest najlepszym wyborem dla rowerzystów jeżdżących spokojnie, którzy lubią siedzieć prosto na rowerze: wyrównanie z długą górną rurą i raczej krótką główką ramy zapewnia przyzwoite uniesienie siodełka i sprawia, że rowerzysta jest wyciągnięty na rowerze w sportowy sposób Krótkie tylne rurki tylnego trójkąta obiecują zwinność, ale przeciwstawia się temu kąt skrętu, który jest zwykle nieco mniejszy, aby zachować niezbędną płynność.
Geometria NS Bikes Rag+ 2
S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 495 | 530 | 560 | 590 |
Pozioma rura górna (w mm) | 538 | 553 | 570 | 585 |
tylny trójkąt (w mm) | 420 | 420 | 420 | 420 |
Rozstaw osi (w mm) | 996 | 1007 | 1026 | 1041 |
Kąt skrętu (w °) | 71 | 71,5 | 71,5 | 71,5 |
Kąt siedziska (w °) | 73 | 73 | 73 | 73 |
Zasięg (mm) | 373 | 382 | 391 | 400 |
Stosy (mm) | 538 | 559 | 587 | 606 |
Solidny sprzęt bez wpadek
Dzięki Rag+ 2 firma NS Bikes rozszerzyła w tym roku swój rower szutrowy o nowy, tańszy wariant: za 1.499 euro znajduje się w niższej średniej klasie naszego podstawowego pola testowego pod względem ceny. Ten masywny aluminiowy rower, ważący prawie 11 kilogramów, jest dość ciężki, ale decydującą rolę powinny odgrywać grube opony WTB o średnicy 45 mm.
Z grupą Apex podstawowa 11-rzędowa grupa Sram am Rag+ 2 spełnia swoje zadanie. Dźwignie DoubleTap są łatwe w użyciu i dobrze trzymają się w terenie, a przerzutka tylna jest wyposażona w skuteczne tłumienie, które zmniejsza uderzanie łańcucha na wyboistym terenie. Z zakresem przełożeń wynoszącym niecałe 400%, 1-biegowy układ napędowy z kasetą 11-42 zapewnia wystarczającą liczbę biegów w umiarkowanym terenie lub z dużą prędkością. Jednak w regionach bardzo górzystych powinno być nieco bardziej w górę lub w dół.
Ramki do zdjęć | Rowery NS AL6061 |
widelec amortyzowany | NS Żwir + Węgiel |
wirniki | Piasty NS / obręcze Alex Draw 2.1 |
opona | WTB Riddler 45mm |
przerzutka tylna | Sram Apex typ 2.1 |
dźwignia zmiany biegów | Ram Apex |
korba | Sram Apex 42t |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Szpieg TRP |
sztyca | Calloya 27,2:XNUMX |
siodło | Rocker Octane One2 |
trzon | Szmata + Trzonek |
Lenker | Rozbłysk Octane One |
Jeśli chodzi o hamulce, NS Bikes stosuje niestety tylko mechaniczny wariant z TRP Spyre - choć TRP jest jedną z najlepszych tarcz niehydraulicznych, wyraźnie ustępuje w bezpośrednim porównaniu z hamulcami hydraulicznymi. W końcu konserwacja i naprawy są tutaj trochę łatwiejsze.
Koła pochodzą z własnej firmy i robią dobre wrażenie pod względem wyglądu i jakości, felgi są ładne i szerokie na 21mm i są również przystosowane do zastosowania bezdętkowego. To, że zestaw nie należy do najlżejszych należy się spodziewać po niskiej cenie. Zaleca się ostrożność, jeśli chcesz wyposażyć Rag+ w nowy zestaw kołowy: z przodu zastosowano wersję 12 mm zamiast zwykłej osi 15 mm. Wskazówka z naszej strony: przy tych wymiarach jest kilka przyjemnie tanich zestawów kołowych MTB bez doładowania z obszaru XC.
Wspomniane już opony WTB Riddler zostaną w tym sezonie zamontowane na wielu rowerach szutrowych dzięki swojej wszechstronności, ale na bardzo niewielu w obszernej wersji 45 mm, jak na Rag +. Zapewnia to komfort, ale prawdopodobnie podnosi nieco wagę i opory toczenia.
W części siedzącej i kokpicie zastosowano części Octane One lub naszej własnej firmy. W obu przypadkach na pierwszy rzut oka jest powód do krytyki, wręcz przeciwnie: wizualnie ładnie się komponują i jakościowo też robią dobre wrażenie.
Więcej testów, produktów i podstawowych informacji o miesiącu Velomotion Gravel:
- Test roweru szutrowego Storck Grix Platinum Ultegra Di2: Racetourer na szutr i teren
- GT Grade Carbon Pro w teście rowerów szutrowych: Wygodny trójkąt dający dużo frajdy z jazdy?!
- Orbea Terra M30-D w teście gravela: Żwawy rower do treningów i wycieczek po szutrze
- NS Bikes Rag+ 2 w teście gravela: Przekonujący wszechstronny aluminiowy
- Rondo Ruut CF 2 w teście gravela: Szybki rower szutrowy o efektownym wyglądzie
Let's Gravel: NS Bikes Rag+ 2
Na pierwszy rzut oka rower szutrowy NS Bikes Rag+ 2 wygląda dość masywnie, poza tym rower pokazuje swoją najlepszą stronę dzięki prostemu lakierowi i atrakcyjnym elementom konstrukcyjnym, takim jak białe plamy farby.
Nawet jeśli RAG oznacza „Road And Gravel”, naszym zdaniem szutrowa część jest wyraźnie głównym tematem NS Bikes Rag+ 2. Ponieważ dzięki swojej konstrukcji, która jest dostosowana do wszechstronności, jest również wystarczająco dużo miejsca na szersze opony, w tym WTB Riddler z 45mm, które zamontowaliśmy na naszym rowerze testowym. Zapewniają one przyzwoitą przyczepność i komfort w terenie, ale w żadnym wypadku nie nadają się do dłuższych podróży po asfalcie ze względu na swoje właściwości toczne.
Nawet jeśli rama o stosunkowo klasycznej konstrukcji nie posiada obniżonego tylnego końca, rower zapewnia duży komfort nawet na trudniejszych przejściach i szlakach, co jest zasługą przede wszystkim opon. Duża płynność NS Bikes Rag+ 2 również zapewnia wystarczające bezpieczeństwo na tych burzliwych odcinkach.Jednak rower wydaje się również trochę powolny na technicznych odcinkach i można go prowadzić tylko w ciasnych zakrętach z niezbędnym spokojem. Mechaniczne tarcze też spowalniają nas trochę na takich przejazdach, ponieważ musimy trochę wcześniej wcisnąć hamulec w porównaniu z tarczami hydraulicznymi, aby móc poradzić sobie z prędkością.
Rag+ 2 wydaje się też nieco powolny, jeśli chodzi o żywotność, co powinno wynikać nie tylko ze znacznej masy całkowitej, przekraczającej 10 kilogramów. Rower szutrowy NS po prostu potrzebuje trochę rozbiegu podczas przyspieszania, aby nabrać prędkości. Mimo to masz wrażenie, że rama ma solidne przenoszenie mocy, ponieważ kopnięcia są przekształcane w napęd w dość sportowy sposób. Nie objawia się to jednak bezpośrednio przy przyspieszaniu, a podczas jazdy poziomej, co szczególnie nas cieszy na dłuższych trasach, bo szybciej zbliżamy się do celu i jesteśmy w stanie naprawdę pokonywać dystans.
Inne najważniejsze cechy rowerów szutrowych w teście:
Falkenjagd Aristos CX Gravelbike w teście: Wygodny żwirek tytanowy z widelcem Lauf
Test: Tytanowa rama, widelec Lauf na resorach piórowych, eleganckie wyposażenie, ekskluzywny wygląd - Falkenjagd Aristos CX to pod każdym względem wyjątkowy rower szutrowy, który w praktyce przekonuje wysokim komfortem i który powinien podbić serca miłośników jednośladów. Falkenjagd Aristos CX: Fakty Materiał ramy: Tytan Rozmiary kół: 650b (kompatybilne z 700c) Maksymalny prześwit na opony: 50 mm (650b) / 38 mm (700c) […]
Test roweru szutrowego Drössiger Gravel Pit Goldstück: Mocny wszechstronny o klasycznym wyglądzie
Test: Drössiger wyposaża żwirownię w limitowany model specjalny na sezon 2020. Złota ozdoba nie tylko wyróżnia się na tle zwykłych modeli swoim eleganckim wyglądem, ale jest również wyposażona między innymi w dodatki firmy Brooks. Poza tym przekonuje swoimi sprawdzonymi właściwościami i dużą wszechstronnością. Drössiger Gravel Pit Goldstück: Fakty Materiał ramy: aluminium Rozmiar(y) kół: […]
Test roweru szutrowego Cannondale Topstone Carbon Ultegra RX: Wygodna maszyna do zabawy z potencjałem turystycznym
Cannondale Topstone Carbon Ultegra RX: Fakty Materiał ramy: Karbon Rozmiary kół: 700c (zgodny z 650b) Maksymalny prześwit na opony: 40 mm (700c) / 48 mm (650b) Rozmiar osi (przód/tył): 12×100 / 142× 12 Mocowania błotników: Tak Oczka bagażnika (przód/tył): Nie/Tak Uchwyt na bidon: Dolna rura powyżej, dolna rura poniżej, rura podsiodłowa Masa kół v/r/całkowita (z oponami i tarczami hamulcowymi): 1.260 g / 1.810 g / 3.070g Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar […]
Schreibe einen Kommentar