Nowości produktowe: Dziś możemy Wam przedstawić Fox News na rok produktowy 2021. Długo oczekiwany, Amerykanie prezentują teraz Fox 38, który ostatecznie zamyka lukę między Fox 36 a 40. Gdyby to było warte zgłoszenia, Amerykanie dostarczają również kompletne przeprojektowania dla Fox 36 i Fox 40. Przyjrzeliśmy się bliżej Fox News 2021 i chcemy przekazać najważniejsze szczegóły w poniższym artykule.
Fox News 2021: najgorętsze wiadomości w skrócie
Młyn plotek bulgotał niesamowicie w ciągu ostatnich kilku miesięcy, a teraz Fox zbliża się z hukiem do roku modelowego 2021. Po wprowadzeniu Fox Live Valve dla e-roweru Na Eurobike 2019 nacisk kładziony jest teraz na obszar nieelektroniczny - absolutną atrakcją jest tutaj prezentacja zupełnie nowego Fox 38. Oprócz nowego Foxa 38, dwa widelce zorientowane na zjazdy zostaną również całkowicie odnowione na nadchodzący sezon. Od odlewu, przez otwory wentylacyjne, po wewnętrzne działanie zawieszenia i jednostki tłumiącej, wszystko zostało całkowicie zmienione.
Skok zawieszenia:150-160mm
Kompatybilność wirnika: 27,5&29″
Przesunięcia: 37mm, 44mm i 51mm
Tłumienie i wiosna: Grip2 z VVC, Fit4, Live Valve, Grip i Evol
Warianty: Modele Factory, Performance Elite i E-Bike
Waga:od 1965g
Cena: 1339 €-1459 €
Wiadomości Foxa 2021
Fox 38 - Najnowsza broń firmy Fox
Fox 38 po raz pierwszy widziano podczas finałowej rundy EWS w Zermatt we wrześniu. W rowerach Richiego Rude'a i Martina Maesa zauważono widelec z masywniejszymi goleniami. Tam nadal był cały czarny z napisem „RAD”, co oznacza Racing Applications Development, a tym samym identyfikuje prototypy w Fox. Od tego czasu minęło kilka miesięcy i dopiero niedawno na wyścigu enduro podczas Crankworx Rotorua można było zobaczyć jeźdźców Foxa z nowymi widelcami, teraz z fabrycznym wyglądem, również z napisem „RAD”. Na dzień dzisiejszy to oficjalne - Fox wprowadza na rynek Fox 38 i tym samym ostatecznie wypełnia lukę między Fox 36 a Fox 40. Będzie dostępny w różnych wersjach od około połowy kwietnia. Niezależnie od tego, czy jest to wersja fabryczna z odlewem Gloss Orange, Gloss Black lub Pistachio (edycja limitowana) i górnymi rurami Kashima, czy też Performance/Performance Elite w całości w czerni – masz wybór. W zależności od modelu cena wyniesie od 1259 do 1589 euro, przy wadze początkowej około 2180 g.
Jak sama nazwa wskazuje, najnowszy widelec Foxa jest wyposażony w golenie o średnicy 38 mm. Pasuje do 27,5″ oraz 29″ i opcjonalnie ze skokiem sprężyny 160mm, 170mm lub 180mm. Fox oferuje trzy różne przesunięcia dla 38: 37 mm, 44 m i 51 mm. Lis 38 ma w zanadrzu kilka rewolucyjnych innowacji i jest uważany za najsztywniejszy, najbardziej stabilny i najmocniejszy widelec do użytku w rowerach enduro o dużym skoku, zwłaszcza do wyścigów. Mówi się, że całkowicie nowy odlew 38 jest do 31% sztywniejszy niż w Fox 36, według Fox. Szczególnie przyciąga wzrok innowacyjny, okrągły mostek widełkowy. Ma zupełnie nowy design, wygląda masywniej i jest wysunięty znacznie dalej do przodu niż dotychczasowy Fox 36 - ma to na celu uniknięcie nieestetycznego kontaktu główki ramy z widelcem. Według producentów nowy mostek widelca ma niemal idealny stosunek sztywności do masy i jest optymalnie dostosowany do nowoczesnych motocykli, ponieważ główki ramy wydają się być coraz cięższe, a offsety widelca coraz mniejsze. Specjaliści od podwozi stosują również nową konstrukcję mostu w nowych modelach Fox 36 i 40. Oprócz nowego mostka widelca jednostronne mocowanie tak zwanej osi pływającej w Fox 38 nie jest znane z (pośredniego) bezpośredniego poprzednika modelu 36. Rozmiar osi przelotowej to 15 x 110 mm, aw edycji limitowanej zastosowano oś Kabolt-X. Fox 38 jest zarezerwowany dla wewnętrznie owalnej rury sterowej, która umieszcza materiał tam, gdzie jest najbardziej potrzebny do uzyskania sztywności i oszczędza tam, gdzie można zmniejszyć wagę.
Z Fox 38 masz wybór pomiędzy Grip2, Fit4 lub Grip dla jednostki tłumiącej, w zależności od modelu. Tłumienie Grip2 zostało zmienione na nowy rok modelowy i zostało również wyposażone w szybki zawór VVC (Variable Valve Control) do kompresji i odbicia.
Fox 36 – Nowy wygląd i jeszcze lepsze osiągi
Od swoich narodzin w 2005 roku Fox 36 przeszedł niezliczone etapy rozwoju i prawdopodobnie był widelcem z największą liczbą miejsc na podium w wyścigach enduro od poziomu amatorskiego do profesjonalnego. Teraz prawdopodobnie zostanie do pewnego stopnia zastąpiony przez Fox 38 w obszarze wyścigów i będzie skierowany przede wszystkim do nieco innej klienteli. Jesteśmy ciekawi, jak producenci wyposażą swoje nowe serie modeli i w jakich motocyklach będą stosowane Fox 36 znajdzie ponownie. Fox 38 w żadnym wypadku nie ma na celu zastąpienia 36, a raczej można teraz uzyskać jeszcze dokładniejszą koordynację między kołem, obszarem użytkowania i widelcem.
Podobnie jak nowonarodzona starsza siostra, Fox 36 ma również nowy projekt mostka i bardzo się od niej zmienił pod innymi względami. Opcje amortyzacji są podobne do Fox 38, jednak Fox 36 można również kupić z zaworem na żywo. Jest również wyposażony w zmienioną sprężynę powietrzną Evol. Pod względem ceny waha się od 1259 do 1589 euro, a jego wskazana masa startowa wynosi około 1965 g. Modele Factory, Performance Elite i e-bike będą dostępne od około połowy kwietnia. Fox 36 jest ponownie dostępny w rozmiarach 27,5 ″ i 29 ″, ale w tym roku tylko ze skokiem 160 mm lub 150 mm.
Fox 40 – 15 lat zremasterowanego występu w Pucharze Świata
Od 15 lat Fox 40 jest miarą wszystkiego w cyklu Pucharu Świata w Downhillu i od tego czasu można go zobaczyć na wielu rowerach freeride na całym świecie. Na rok modelowy 2021 przeszedł metamorfozę po pracach rozwojowych w programie RAD, a teraz jest wyposażony w całkowicie nowy odlew oraz zmienioną technologię tłumienia i zawieszenia. Jednak rura sterowa 1 1/8 ″ i oś Boost 20x110 mm pozostają takie same w Fox 40, jak w poprzedniku. Fox 49 nie jest już dostępny w tym roku, ponieważ 40 jest teraz dostępny również w wersji 29-calowej. Dostępne są sprężyny o skoku 203 mm Fox 40 jak na swój status przystało i według producenta waży ok. 2816g. W tym roku jest dostępny tylko jako model fabryczny z powłoką Kashima i będzie dostępny od czerwca/lipca w cenie 2299 euro.
Kolekcja Heritage - Powrót do korzeni
Wszystkie trzy nowe widelce są również dostępne w wersji Limited Edition Heritage. Te są ściśle limitowane i mają przypominać kolorystykę modeli sprzed 15 lat. Występują w wersjach fabrycznych, z osią Kabolt-X i czarnymi, mocno niebieskimi regulatorami - zdecydowanie przyciągają wzrok. Fox 2299 „Battleship” kosztuje 40 euro, Fox 1589 „Pistachio” 38 euro, a Fox 1459 „Root Beer” 36 euro.
Jeśli masz jeszcze trochę czasu
Na Velomotion znajdziesz serię artykułów, które dokładniej omawiają konfigurację, czyszczenie i inne tematy związane z zawieszeniem Fox. To się nazywa Podwozie Foxa w piątek aw każdym z tych artykułów znajduje się wideo na nasz temat kanał YouTube powiązany, w którym Chris z Fox szczegółowo wyjaśnia wszystko, co musisz wiedzieć.
Schreibe einen Kommentar