Cannondale Topstone Carbon Ultegra RX: Fakty
Materiał ramy: Węgiel
Rozmiar kół: 700c (kompatybilny z 650b)
Maksymalny prześwit opony: 40 mm (700c) / 48 mm (650b)
Wymiary osi (v/h): 12×100/142×12
Oczka błotnika: Ja
Oczka do bagażnika (v/h): Nie / Tak
uchwyt na butelkę: Dolna rura w górę, dolna rura w dół, rura podsiodłowa
Obciążenie kół v/h/total (z oponami i tarczami hamulcowymi): 1.260g/1.810g/3.070g
Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar M): 8,79 kg
Cena: € 3.799
Sportowa rama z włókna węglowego z innowacyjnym zawieszeniem Kingping
Zeszłego lata Cannondale wywołał w branży kilka otwartych ust, prezentując nowy karbonowy rower szutrowy Topstone. Odpowiadało za to przede wszystkim nowo opracowane zawieszenie typu kingping tylnego trójkąta, które ma zapewniać 30(!) mm skoku. Jak to działa? Podpory siodełka są mocowane do rury podsiodłowej za pomocą przegubu - w połączeniu ze specjalnie dostosowanym do tej konstrukcji układem karbonowym rama ugina się w przypadku wibracji i uderzeń o podłoże. Dzięki elastycznemu połączeniu wsporników siodełka z ramą cały tył może się zauważalnie unieść.
Mówiąc o układzie ramek; Jest to również ekscytujące z innego powodu w przypadku Cannondale Topstone Carbon: każdy rozmiar ramy ma swój własny układ i średnicę rury od Cannondale. W ten sposób chcesz zachować takie same właściwości jezdne i zawieszenie we wszystkich rozmiarach i kategoriach wagowych rowerzysty. Cel: Niezależnie od tego, czy rozmiar ramy jest największy, czy najmniejszy, Topstone Carbon zawsze czuje się tak, jak chcieli tego projektanci.
Ale nawet poza tymi specjalnymi cechami, rower szutrowy Cannondale odrobił swoją pracę domową: dzięki licznym punktom mocowania na całej ramie dłuższe przygody na rowerze, w tym odpowiedni bagaż, można zabrać pod profilowane opony. Mówiąc o oponach: przy 40 mm (dla 700c) przepustowość ramy i widelca nie jest szczególnie duża, ale nadal powinna wystarczyć do większości zastosowań. Jeśli nie możesz obejść się bez opon o dużej pojemności, masz możliwość zamontowania zestawu kołowego 650b, ponieważ wtedy nawet opony 48 mm mają wystarczająco dużo miejsca.
Geometria pokazuje dość sportową orientację Topstone Carbon; stosunkowo niski stos i dość długa górna rura powinny skutkować zauważalnym podniesieniem siodełka, co oczywiście można również złagodzić za pomocą kilku podkładek dystansowych pod mostkiem. Uderzające są również bardzo krótkie podpory łańcucha (415 mm) i raczej luźny kąt główki. Ten ostatni obiecuje płynne działanie, nawet gdy robi się trochę nierówno.
Geometria Cannondale Topstone Carbon
XS | SM | MD | LG | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 410 | 458 | 505 | 553 | 600 |
Pozioma rura górna (w mm) | 525 | 544 | 561 | 579 | 596 |
główka ramy (w mm) | 97 | 131 | 165 | 198 | 232 |
tylny trójkąt (w mm) | 415 | 415 | 415 | 415 | 415 |
Rozstaw osi (w mm) | 999 | 1010 | 1030 | 1040 | 1060 |
Kąt skrętu (w °) | 70 | 71,2 | 71,2 | 71,2 | 71,2 |
Kąt siedziska (w °) | 73,1 | 73,1 | 73,1 | 73,1 | 73,1 |
Zasięg (mm) | 368 | 377 | 385 | 394 | 402 |
Stosy (mm) | 518 | 549 | 579 | 610 | 640 |
Najlepszy rower szutrowy 2021 roku? Nominowaliśmy 10 naszych faworytów:
Top 10: Najlepsze rowery szutrowe 2021 roku — wszechstronni wyznaczacze trendów
Nowości produktowe / Gravel: Oprócz długo działającego e-roweru, rower szutrowy jest prawdopodobnie wielkim odkryciem ostatnich kilku lat w kolarskim świecie. Dzięki swojej ogromnej wszechstronności, gravele wciąż cieszą się dużą popularnością. Nic więc dziwnego, że wybór jest teraz gigantyczny. Niemniej jednak staraliśmy się znaleźć dla Ciebie 10 najlepszych rowerów szutrowych 2021! Najbardziej ekscytujący […]
Przekonujące wyposażenie – nawet bez GRX
Z Cannondale Topstone Carbon Ultegra RX przetestowaliśmy drugi najwyższej jakości model nowego amerykańskiego roweru szutrowego. Cannondale chce 3.799 euro, co – z tak dużym wyprzedzeniem – jest zdecydowanie uzasadnione ze względu na innowacyjną ramę i wysokiej jakości do szlachetnego wyposażenia. Z całkowitą wagą ok. 8,8 kg bez pedałów, Topstone nie jest ani szczególnie ciężki, ani szczególnie lekki - niewielu rowerzystów powinno mieć tutaj coś do zarzucenia, zwłaszcza że trzeba sięgnąć znacznie głębiej do kieszeni, aby znaleźć zauważalnie lżejsze rowery.
Amerykanie mają ciekawe podejście do zmiany grup. Podczas gdy większość motocykli konkurencji jest wyposażona w nową grupę GRX firmy Shimano, Cannondale zainstalował Ultegra RX, mniej więcej poprzednika GRX: tylna przerzutka ma tłumienie dla mniejszego uderzania łańcucha podczas jazdy w terenie, Ultegra Hamulce tarczowe muszą robić różnicę pod względem wydajności w żaden sposób nie ukrywając się przed ich odpowiednikami GRX. STI są ergonomiczne, chociaż nie dorównują poziomowi wysokiej jakości dźwigni GRX RX800.
Najważniejszym elementem Topstone jest z pewnością szykowna i lekka korba Hollowgram z kombinacją tarcz 46/30, która w połączeniu z kasetą 11-34 zapewnia szeroki zakres i małe stopnie przełożeń. Koła z obręczami z włókna węglowego mają również napis Hollowgram, które są nie tylko wyjątkowo lekkie, ale dzięki wewnętrznej szerokości 22 bezpiecznie trzymają szerokie opony - nawet bez dętki. Nawiasem mówiąc: jeśli możesz obejść się bez zestawu kołowego z włókna węglowego i korby Hollowgram, w portfolio 2 znajdziesz również odpowiedni model z Topstone Carbon Ultegra RX 2020, który kosztuje 800 euro mniej.
Ramki do zdjęć | Topstone BallisTec Carbon |
widelec amortyzowany | Węgiel BallisTec |
wirniki | Hollow Gram 22 |
opona | WTB Riddler 37mm |
przerzutka tylna | Shimano Ultegra RX |
dźwignia zmiany biegów | Dysk Shimano Ultegra |
korba | Hollow Gram 46/30 |
przerzutka | Shimano Ultegra |
Hamulec | Shimano Ultegra |
sztyca | Cannondale C3 27,2 |
siodło | Tkanina Scoop Radius Sport |
trzon | Cannondale 2 |
Lenker | Cannondale 3 Flara 16° |
Dobrze ukrytą cechą specjalną kół jest czujnik prędkości zainstalowany fabrycznie na piaście przedniego koła, który został opracowany wspólnie z firmą Garmin i można go podłączyć przez Bluetooth do smartfona i bezpłatnej aplikacji Cannondale lub przez ANT+ do większości nowoczesnych rowerów komputery.
Na felgach osadzone są opony WTB Riddler o szerokości 37 mm, które wraz z G-One firmy Schwalbe są prawdopodobnie jednymi z najpopularniejszych opon Gravel - nic dziwnego, ponieważ potrafią pokazać swoje mocne strony zwłaszcza na szutrze, asfalcie i lekkim terenie.
Miejsce do siedzenia jest równie przyjemne jak kokpit: sztyca z włókna węglowego 27,2 mm powinna zapewniać dodatkowy komfort, a mostek i kierownica są dostosowane do kategorii rowerów. Pochylenie lub przedłużenie kierownicy nie jest zbyt ekstremalne przy 16°.
Więcej testów, produktów i podstawowych informacji o miesiącu Velomotion Gravel:
- Test roweru szutrowego Storck Grix Platinum Ultegra Di2: Racetourer na szutr i teren
- GT Grade Carbon Pro w teście rowerów szutrowych: Wygodny trójkąt dający dużo frajdy z jazdy?!
- Orbea Terra M30-D w teście gravela: Żwawy rower do treningów i wycieczek po szutrze
- NS Bikes Rag+ 2 w teście gravela: Przekonujący wszechstronny aluminiowy
- Rondo Ruut CF 2 w teście gravela: Szybki rower szutrowy o efektownym wyglądzie
Let's Gravel: Cannondale Topstone Carbon Ultegra RX
Cannondale Topstone Carbon Ultegra RX pokazuje, co ma do zaoferowania na pierwszy rzut oka dzięki wyjątkowo niskiemu tyłowi i wbudowanemu innowacyjnemu przegubowi typu kingpin. Ponieważ system tłumienia Kingpin zapewnia do 30 mm skoku sprężyny bez wpływu na wagę roweru z konwencjonalnymi amortyzatorami, ponieważ cały ruch sprężyny jest osiągany tylko przez połączenie między tylnymi widełkami a rurą podsiodłową/ramą główną.
To, co dla wielu może wydawać się dziwne w teorii, przekonało nas całkowicie w praktyce, ponieważ cały tył zapewnia świetną elastyczność i dzięki temu umiejętnie amortyzuje mocniejsze uderzenia i wstrząsy. Ale amortyzacja typu kingpin odciąża również miejsce do siedzenia na równym podłożu i normalnych odcinkach trasy, aw połączeniu ze sportową, wyważoną geometrią zapewnia przyjemną i szybką jazdę.
Nawet jeśli żwawość z pewnością nie jest jedną z najbardziej wyróżniających się cech tego motocykla, solidne przyspieszenie umiejętnie wpisuje się w komfortową ogólną koncepcję Cannondale Graveler i nadaje mu sportowy charakter. Dzięki płynnej pracy i precyzyjnemu sterowaniu Cannondale Topstone Carbon Ultegra RX zapewnia nie tylko wystarczające bezpieczeństwo na nierównych odcinkach, ale także bezpośrednie sterowanie na bardziej technicznych odcinkach.
W czasach GRX Shimano, wariant Ultegra RX z pewnością nie jest już jednym z długoletnich faworytów wśród rowerów szutrowych, ale równie dobrze sprawdza się w praktyce i zawsze nas przekonywał podczas jazd testowych.
Udana ogólna koncepcja Cannondale Topstone Carbon Ultegra RX jest uzupełniona różnymi opcjami mocowania akcesoriów, bagażników, toreb i błotników i powinna nie tylko zadowolić fanów bikepackingu, ale także połączyć wszechstronność, wygodę i sportowy charakter.
Inne najważniejsze cechy rowerów szutrowych w teście:
Triban RC 520 Gravel w teście: Decathlon rzuca wyzwanie konkurencji?
Test: Kompletne koła francuskiego giganta sprzętu sportowego Decathlon nadal mają niechlubny wizerunek dyskonta. Wynika to również z wciąż bardzo niskiej ceny, ale rowery takie jak Triban RC 520 Gravel pokazują, że można uzyskać naprawdę przekonujący pakiet całościowy, jeśli jesteś gotów pójść na jeden lub drugi kompromis i obejść się bez porady specjalistycznego sprzedawcy [ …]
Test roweru szutrowego Canyon Grail CF SLX 8.0 Etap: Wszechstronny pakiet do prawie każdego zastosowania
Test: Canyon Grail CF SLX 2020 Etap 8.0, bezpośredni sprzedawca z Koblencji wprowadza na ten sezon najwyższej klasy rower szutrowy. Nawet poza szeroko dyskutowaną kierownicą typu hover bar, ma do zaoferowania wiele funkcji i atrakcji, które czynią go wyjątkowym wszechstronnym. Canyon Grail CF SLX 8.0 Etap: Fakty Materiał ramy: […]
Test roweru szutrowego Conway GRV 1200: Świetny stosunek jakości do ceny dla sportowych rowerzystów szutrowych
Test: Conway GRV 1200 jest wyposażony w wysokiej jakości ramę z włókna węglowego i wszechstronny przekonujący sprzęt za mniej niż 3.000 euro. W praktyce jest zwinny i żwawy, a jego pozycja siedząca powinna spodobać się szczególnie sportowym kierowcom. Conway GRV1200 2020: Fakty Materiał ramy: Karbon Rozmiary kół: 700 cm45 Maksymalny prześwit na opony: 12 mm Rozmiar osi (v/r): 100×142 / 12×XNUMX Mocowania błotników: Tak Mocowania bagażnika (v/r): [ …]
Schreibe einen Kommentar