Niewiele rowerów wywołało takie poruszenie na rynku zjazdowym w ostatnich miesiącach, jak zupełnie nowy Scott Gambler. To nie tylko zawiera kilka aktualizacji, ale jest w blokach startowych na nadchodzący sezon 2020 w zupełnie nowej postaci i lżejszej niż kiedykolwiek. Oprócz wyboru pomiędzy karbonową lub aluminiową ramą, wyboru między 29 cali a 650b, oferuje wiele możliwości osobistego dopasowania ramy, co jest typowe dla Hazardzistów. Udało nam się już przetestować wersję z lekkim dachem o wadze 15,7 kg iw poniższym artykule przedstawiamy testowany Scott Gambler Tuned 900 oraz jego siostrzane modele.
Całkowicie nowy lekki Scott Gambler 2020 w pigułce
Scott Gambler, znany od ponad dekady z Pucharu Świata w Downhillu i prawie wszystkich znanych imprez freeride'owych, został całkowicie zmodernizowany na nadchodzący sezon 2020. Opracowując nowego Gamblera, Scott przywiązywał dużą wagę do super lekkiej ramy, która ma również niezbędną stabilność na najtrudniejszych trasach na świecie, a przede wszystkim powinna być szybka. Jednak na pierwszy plan postawiono nie tylko czysta sztywność i najniższa waga, ale także według firmy wzięto pod uwagę odpowiedni poziom ugięcia bocznego. Aby w pełni wykorzystać tutaj możliwości, Scott ściśle współpracował z kolarzami swojego zespołu, więc w ostatnich latach Brendan Fairclough i Lucas Dean mieli wiele różnych prototypów w Pucharze Świata w Downhillu w akcji.
W reinkarnacji motocykla wypróbowany i przetestowany tylny trójkąt z pojedynczą osią ustąpił miejsca klasycznemu czteropunktowemu łącznikowi Horsta i tak Scott Gambler 2020 otrzymał całkowicie zmienioną konstrukcję zawieszenia. są więc optyczne praktycznie nie widać podobieństw, ponieważ w porównaniu z poprzednim modelem nowy Gambler wygląda absolutnie czysto i mniej skomplikowanie. Scott pozostał wierny ogromnej różnorodności opcji regulacji, ponieważ między innymi kąt skrętu, długość tylnych widełek i wysokość suportu można idealnie dopasować do własnych potrzeb puszka. W porównaniu z poprzednią wersją wprowadzoną na rynek w 2013 roku, tutaj trzeba było wziąć pod uwagę kilka dodatkowych czynników, ponieważ Gambler jest dostarczany w 29-calowych, ale wybór kół należy do kierowcy.
Teraz dostępne w czterech wariantach
Do niedawna dostępny był tylko przetestowany Scott Gambler Tuned 900, który jest wyposażony w wysokiej klasy sprzęt, karbonową ramę HMX, która według producenta waży 2650 g i wiele innych sprytnych szczegółowych rozwiązań. Teraz w grę wchodzi Hazardzista cztery różne wersje dostępny ze wszystkim, od dwóch rowerów aluminiowych, roweru hybrydowego z aluminiowym tylnym trójkątem i ramą główną z włókna węglowego, po rower w pełni karbonowy, czego dusza motocyklisty zapragnie. Ceny tutaj wahają się od 3699 € do 7999 €. Scott mówi Ze względu na różne materiały ramy i warianty wyposażenia, przemawia do szerokiej klienteli, od rasowych zawodników po okazjonalnych gości parków rowerowych. Możliwości przy wyborze wyposażenia sięgają od tańszego podwozia Rock Shox/X-Fusion po topową wersję z podwoziem Fox Factory. Jak wspomniano pokrótce powyżej, producenci pozostawiają również klientowi końcowemu wszystko otwarte, jeśli chodzi o koła, ponieważ konstrukcja z 650b lub jako rower mullet, z 29 cali z przodu i 27,5 cala z tyłu, nie stanowi problemu dla hazardzista. Jednak wszystkie modele są dostarczane z 29-calowymi kołami. Oprócz kompletnych rowerów Scott oferuje również Gambler Tuned 900 jako zestaw z ramą, w tym Fox DHX2 i stery Syncros dla 4199 € na.
ustawienie: Karbonowa rama Gambler HMX
Niemy: Lis DHX2 200mm
Widelec: Fox 49 Fabryczny Spławik 203mm
Okrążenie: Sram XO1 DH
Hamulec: Kod RAM RSC
zestaw kołowy: Syncros Revelstoke DH 1,5 TR
Waga: 15,79 kg (ponowne zważenie)
Cena: € 7.999
ustawienie: Rama Gambler HMX z włókna węglowego/stopu
Niemy: Lis DHX2 200mm
Widelec: Fox 40 Performance Elite 203 mm
Okrążenie: Sram GX DH
Hamulec: Kod Sram R
zestaw kołowy: Formuła DHL-157/92
Waga: 16,7 kg (informacje producenta)
Cena: € 5.999
Nowe standardy w zakresie personalizacji
Możliwości ustawień są krótko podsumowane
- Do wyboru 27,5 cala lub 29 cali
- Regulowana długość tylnego trójkąta od 435 mm do 450 mm
- 4-kierunkowy flip chip na dolnym uchu amortyzatora dla optymalnej regulacji wysokości suportu i optymalizacji kinematyki, w zależności od rozmiaru koła
- Dołączone muszle sterów dla regulowanego kąta skrętu od 62° do 64°
Podobnie jak poprzednik, Scott Gambler 2020 posiada również dwie możliwości regulacji długości tylnych widełek, a tym samym długości całkowitej o +-15mm. Dzięki temu rowerzysta może optymalnie dostosować rower do warunków panujących na torze, więc podsumowując: długie ustawienia zapewniają płynniejszą jazdę, a krótkie zapewniają większą zwinność. Wpływa na to jednak nie tylko długość tylnych widełek, ale także wybór rozmiaru koła odgrywa tu decydującą rolę. Na przykład, Scott Gambler może być używany z ustawieniem 650b i długim tylnym trójkątem, jak również z 29-calowymi i krótkimi widełkami.
Oprócz długości tylnych widełek, flip-chip w dolnym oczku amortyzatora ma również znaczący wpływ na właściwości jezdne motocykla. Daje to motocykliście dwa różne ustawienia wysokości suportu, za pomocą których można go obniżyć o 8,5 mm lub 24,2 mm. Istotne wydają nam się również dwie dziury w flip chipie, które decydują o tym, czy zachowanie jest liniowe, czy progresywne. Te opcje geometrii i amortyzatorów zostały zaprojektowane tak, aby pomóc idealnie umieścić środek masy rowerzysty między kołami, zapewniając optymalny poziom równowagi i przyczepności. Wreszcie, kąt skrętu można optymalnie dostosować do warunków na trasie, konfiguracji roweru i osobistych preferencji rowerzysty za pomocą dołączonych nakładek na stery.
Geometria Scott Gambler 2020
Dane geometrii Scotta Gamblera są niezwykle obszerne ze względu na ogromną liczbę opcji ustawień, ponieważ wszelkie regulacje wpływają na wiele wartości. Jednak wszystkie rozmiary mają jedną wspólną cechę - wszystkie są długie i płaskie, jak większość obecnych 29-calowych wyścigowych rowerów zjazdowych. Kąt skrętu wynosi od 62° do 64°, a rozstaw osi waha się od 1207,6 mm w rozmiarze S do 1302,8 mm w rozmiarze XL. W przeciwieństwie do wcześniejszych platform Gambler, teraz dostępne są cztery rozmiary ram od S do XL, z wartościami zasięgu od 400,2 mm do 495,0 mm. Scott wybrał nieco bardziej stromy kąt siodełka dla mniejszych rowerzystów S i M, aby mogli obniżyć siodełko i nadal unikać przerażającego kontaktu między oponą a siodłem.
S / 900 | S / 700 | M / 900 | M / 700 | L / 900 | L / 700 | XL / 900 | XL / 700 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Niskie ustawienie BB | Wysokie ustawienie BB | Niskie ustawienie BB | Wysokie ustawienie BB | Niskie ustawienie BB | Wysokie ustawienie BB | Niskie ustawienie BB | Wysokie ustawienie BB | |
Kąt skrętu w ° | 62,9 | 63,2 | 62,9 | 63,2 | 62,9 | 63,2 | 62,9 | 63,2 |
Długość główki ramy w mm | 110 | 110 | 110 | 110 | 110 | 110 | 110 | 110 |
Długość poziomej rury górnej w mm | 537,4 | 535,7 | 567,5 | 565,7 | 621,0 | 618,9 | 651,1 | 648,9 |
Wysokość przekroku w mm | 719,3 | 712,3 | 711,6 | 705,0 | 712,1 | 705,8 | 709,6 | 703,6 |
Spadek suportu w mm | -24,2 | -8,5 | -24,2 | -8,5 | -24,2 | -8,5 | -24,2 | -8,5 |
Wysokość suportu w mm | 346,4 | 342,6 | 346,0 | 342,6 | 345,4 | 342,6 | 346,2 | 342,6 |
Rozstaw osi w mm | 1207,6 | 1212,8 | 1237,6 | 1242,8 | 1270,0 | 1272,8 | 1297,6 | 1302,8 |
Długość rury podsiodłowej w mm | 405,0 | 405,0 | 405,0 | 405,0 | 405,0 | 405,0 | 405,0 | 405,0 |
Kąt siedziska w ° | 66,8 | 67,2 | 66,8 | 67,2 | 63,8 | 64,2 | 63,8 | 64,2 |
Długość tylnego trójkąta w mm | 438,7 | 435,0 | 438,7 | 435,0 | 438,7 | 435,0 | 438,7 | 435,0 |
zasięg w mm | 400,2 | 405,0 | 430,3 | 435,0 | 460,4 | 465,0 | 490,5 | 495,0 |
Stosy w mm | 636,2 | 631,3 | 636,2 | 631,3 | 633,5 | 631,3 | 636,2 | 631,3 |
Szczegóły Gambler Tuned 900
Scott Gambler Tuned jest w jaskrawopomarańczowym kolorze, oferuje sprytne szczegółowe rozwiązania i świetnie wygląda w asortymencie produktów obok nowych modeli Ransom i Genius. Linki przerzutek i hamulców, które są włożone przy ograniczniku widelca, biegną wewnątrz ramy i pojawiają się dopiero w pobliżu amortyzatora, zapewniając w ten sposób porządek na rowerze. Tam są mocowane za pomocą zacisku i opasek kablowych, które mają zapobiegać grzechotaniu kabli. Wbudowana ochrona ramy na spodniej stronie dolnej rury i gumowa powłoka na dolnej rurze tylnego trójkąta po stronie napędu również powinny zapewnić cichą pracę roweru. Robią to również w praktyce, ale producent mógł wybrać trochę hojniej, ponieważ rama ucierpiała w teście z kilkoma małymi odpryskami lakieru. Poza sprytnie poprowadzonymi linkami cieszy również przedni błotnik Syncros Trail DH, który niezawodnie chroni rowerzystę i rower w złych warunkach.
Cechy Gambler Tuned 900
,de Scott Gambler dostrojony do 900 kosztuje prawie 8000 € i dlatego oczywiście przynosi ze sobą tylko najlepsze komponenty. Do podwozia Szwajcarzy używają Fox 49 i Fox DHX2, każdy w wersji fabrycznej ze skokiem 203 mm / 200 mm. Scott Gambler Tuned 900 jest wyposażony w lekki napęd Sram XO1 DH, który oferuje wystarczający zasięg dzięki siedmiu przełożeń i zębatce 34T na korbie XO1 DH. Sram oferuje również szybki Guide RSC z tarczami hamulcowymi 200 mm.
Z wyjątkiem opon Maxxis Assegai w rozmiarze 29 × 2,50, wszystkie inne komponenty są dostępne z własnej marki Scotta Synchrosy, jak Syncros Revelstoke Felgi aluminiowe DH 1.5. Przede wszystkim wyróżnia się tutaj karbonowa kierownica i mostek Syncros Hixon iC DH ze wzniosem 15 mm, wygięciem do tyłu 8° i szerokością 800 mm, na której zamontowane są manetki Syncros Pro DH z podwójną blokadą. Zestaw słuchawkowy pochodzi również od Syncros, podobnie jak siodło Comox, które zostało opracowane do użytku w 29-calowych rowerach zjazdowych ze względu na swój specjalny kształt.
Ramki do zdjęć | Karbonowa rama Gambler HMX |
widelec amortyzowany | FOX 40 Fabryczny Spławik 203mm |
niemy | FOX DHX2 200mm |
wirniki | Syncros Revelstoke DH 1,5 TR |
Opona VR | Maxxis Assegai 29x2.5" |
Tętno opon | Maxxis Assegai 29x2.5" |
przerzutka tylna | SRAM XO1 DH Krótka klatka / 7-rzędowa |
dźwignia zmiany biegów | Manetka spustu SRAM XO1 DH |
korba | SRAM X01 DH DUB Carbon 34T Aluminiowa zębatka DM/165mm |
przerzutka | |
Hamulec | Kod SRAM RSC |
tarcze hamulcowe | Linia środkowa SRAM (200 mm) |
sztyca | Syncros DH1.5/31.6 mm/Alloy7050 |
siodło | Tytanowe szyny Syncros Comox 1.5 |
trzon | |
Lenker | Syncros Hixon iC DH Carbon 15 mm wznios/8°/800 mm |
Scott Gambler Tuned 900 na szlaku
Aby przyjrzeć się z bliska Scottowi Gamblerowi w praktyce, wybraliśmy się na trasę zjazdową w strefie Geißkopf MTB oraz szeroką gamę lokalnych tras, które powinny wymagać od roweru wszystkiego w złych warunkach w mokrych i mroźnych miesiącach zimowych . Na rowerze testowym w rozmiarze L z zasięgiem 460,4 mm, z długimi rurami tylnego trójkąta i niskim/liniowym ustawieniem suportu, szybko poczułem się komfortowo i na wysokości 1,80 m miałem wrażenie, że stoję bardzo centralnie i głęboko w rower . To ustawienie było moim ulubionym, szczególnie na torze DH w Bischofsmais, ponieważ nigdy nie miałem wrażenia, że stoję za daleko w skoku zawieszenia, a tył wydawał się bardzo aktywny i „popowy” nawet w ustawieniu liniowym. Na bardziej stromych trasach preferowałem ustawienie progresywne połączone z krótkimi podporami dla maksymalnej kontroli i przyczepności.
Jednak grał tutaj natürlich osobiste preferencje również odgrywają rolę. Przede wszystkim doświadczeni kierowcy z zamiłowaniem do technologii mogą się tu wyszaleć dzięki najróżniejszym kombinacjom ustawień i dostosować Gamblera do każdej sytuacji. Wbudowana stalowa sprężyna o masie 500 funtów w amortyzatorze DHX2 wydawała się ciasna przy wadze kierowcy testowego ok. 80 kg, ale z odpowiednio dostrojonym Fox 49 była odpowiednia do trudnego terenu i mojego osobistego gustu. Już z góry można powiedzieć, że podwozie pracowało niezwykle wrażliwie, czysto filtrowało małe nierówności i oferowało niezbędne rezerwy na większe nierówności.
Niska waga 15,7 kg szybko wywarła pozytywny wpływ na Gambler Tuned 900, ponieważ kierowanie po gąsienicach było absolutnie zabawne, a jego kierowca prawie zapomniał, że jeździ na 29-calowych kołach z rozstawem osi 1270 mm. Zaskakująco dobrze spisywał się zwłaszcza na trasach w bike parkach, ponieważ można było zwinnie i dynamicznie manewrować na zakrętach w nasypach, nawet przy ustawieniu długich tylnych widełek. Podczas przeskakiwania przez stoły i szczeliny Gambler łatwiej niż się spodziewał skręcał się na boki, zachęcał do zabawy, a także bez problemu wybaczał pochyłe lądowania. Podczas testu nie zawsze czułem się w 100% komfortowo podczas dużych skoków z bardzo stromymi zjazdami - ale budowanie go jako roweru typu mullet prawdopodobnie by tu pomogło, jak niedawno zademonstrował zawodnik zespołu Scott, Brendog, w RPA podczas Dark Fest, na jednych z największych skoczni na świecie. Należy jednak również tutaj wspomnieć, że Gambler Tuned, zwłaszcza z 29-calowymi kołami, jest w zasadzie klasycznym rowerem wyścigowym, a nie rowerem parkowym, ale różne opcje ustawień i swobodny wybór kół można wykorzystać do dopracowania -w razie potrzeby dostosuj postać Hazardzisty.
W trudniejszym terenie Gambler spisywał się dokładnie tak, jak można się spodziewać po nowoczesnym 29-calowym rowerze wyścigowym zjazdowym. Emanował dużą płynnością i można go było kontrolować z absolutną precyzją. Na nierównych przejazdach można było uzyskać dużą prędkość, ponieważ 29-calowe aluminiowe koła toczyły się (prawie) po wszystkim bez żadnych problemów i zapewniały nieco większy komfort, ponieważ połączenie ramy i kokpitu wydawało się dość sztywne. W szczególności dla mniej doświadczonych rowerzystów zalecany jest w tym rowerze konwencjonalny kokpit wykonany z aluminium, który jest mniej sztywny, zamiast kombinacji kierownicy i mostka Syncros. Osobiście miałem kilka problemów w teście, ale kierownica musiała być mocno trzymana w wymytych miejscach i na wałkach hamulcowych, co może powodować dużo pompowania ramienia, szczególnie na dłuższych dystansach.
W Steinfeld nowy Gambler maszerował w świetny sposób na 29er i był szczególnie imponujący ze względu na swoją skuteczność, ponieważ celowo szedł w stronę doliny, nawet jeśli wybrał złą linię. Szczególnie podobało mi się to, że rower jest absolutnie cichy, prawie bezgłośny, co w teście sprzyjało między innymi cichej piaście Syncros i wewnętrznemu prowadzeniu linek. Na naturalnych szlakach, które są nieco węższe
Gambler Tuned 900 wiedział, jak przekonać w teście i pokazał wszystko, co jest niezbędne dla nowoczesnego roweru wyścigowego zjazdowego. Sprzęt wydawał się bardzo dobrze przemyślany i nie pozostawiał nic do życzenia, bo oprócz świetnie działającego podwozia, nie było na co narzekać pod względem doboru podzespołów - niestety okres testów był zbyt krótki, aby wyciągnąć z niego ostateczne wnioski pod kątem trwałości mocowań i dać ramę. Z wyjątkiem małego wgniecenia na przednim kole, kilku drobnych odprysków lakieru na tylnych rurach tylnego trójkąta i wsporniku dolnym, w teście nie było żadnych wad.
Schreibe einen Kommentar