Nowości produktowe: W zeszłym tygodniu zostaliśmy zaproszeni przez firmę Bike Action do Bikerepublic Sölden na premierę nowego roweru freeride Rocky Mountain. Pełni ciekawości nie mogliśmy się doczekać premiery i byliśmy ciekawi jaki rower nas czeka. Rankiem drugiego dnia oczekiwania w końcu dobiegły końca i mogliśmy zobaczyć prezentację nowego, całkowicie zmienionego Rocky Mountain Slayera w „Ice Cube” na prawie 3000 m n.p.m. Głównymi atrakcjami imprezy były dwa rozmiary kół dla dwóch różnych stylów jazdy oraz zupełnie nowa rama.
Nowy pogromca z Gór Skalistych — koncepcja
Ze skokiem do 180 milimetrów i agresywną geometrią Slayer nazwalibyśmy superenduro. Kategoria, którą kiedyś nazywano freeriderami. Rocky nazywa to „Wielką Górą” i obiecuje: „Jako najlepsza platforma do dużych gór, Slayer jest przeznaczony do szybkich i niesamowitych zjazdów. Dzięki niemu możesz zdobyć szczyt każdego megazjazdu, pokonywać serpentyny, przeskakiwać szczeliny i jeździć bardziej agresywnie, niż kiedykolwiek marzyłeś”. Rocky Mountain postrzega siebie jako instytucję w segmencie freeride. Jasne, od pierwszych dni mocno naciskali na ten obszar, Froriders byli już w Górach Skalistych w latach 90. i osiągnęli status kultowych występami w serii wideo „Kranked”. W filmach i przy wielu innych okazjach Slayer „morduje” ślady przez ostatnie 19 lat.
Jedna platforma - 2 rowery - 2 rozmiary kół
Na szczęście możesz wybierać pomiędzy dwoma nowoczesnymi rozmiarami kół, 27,5 cala lub 29 cali, oba są możliwe. Nie tylko rower z dwoma rozmiarami kół. To tak naprawdę dwie zupełnie różne ramy. Geometria i kinematyka są niezależne. Rower 29er powinien być idealny do strzelania. Celem jest maksymalna prędkość, stabilność i płynna praca. Rower 27,5 cala powinien być szczególnie łatwy do skakania i bardzo zwinny. Dane geometrii pokazują, jak duże są różnice:
Pogromca z Gór Skalistych 2020 29”
Rower jest wyposażony w widelec 170 mm z przesunięciem 44 mm (FOX) lub 42 mm (RockShox). Maksymalny prześwit na opony wynosi 29 x 2,6. Maksymalny rozmiar tarczy to 34 zęby, minimalny 30 zębów. Model 29er Slayer jest dostępny w rozmiarach M–XL. Rama wraz z amortyzatorem waży 4,2kg w rozmiarze M, topowy model Slayer Carbon 90 15,4kg, również w rozmiarze medium. Podstawowy rower Slyer Alloy 50 waży imponujące 16,8 kg.
Pogromca z Gór Skalistych 2020 27,5”
Widelec ma tutaj nawet 180 mm, z offsetem 37 mm. Maksymalny prześwit na opony wynosi 27,5 x 2,6. Maksymalny rozmiar tarczy to 36 zębów, minimalny rozmiar tarczy to również 30 zębów, podobnie jak 29er. Będą rozmiary S-XL. Zgodnie z oczekiwaniami, waga jest niższa niż odpowiednika 29er. Rama i amortyzator ważą 4kg, topowy model 15,2kg. Ważący 16,4 kg podstawowy model również tutaj nie jest lekki.
*Uwaga: Całkowita waga roweru i ramy wraz z osłonami, tylnymi rurami tylnego trójkąta i osią: 231 g
Nowy pogromca Gór Skalistych — fakty
- System regulacji RIDE-4 umożliwia kierowcy szybkie dostrojenie geometrii za pomocą klucza imbusowego.
- Regulacja dostosowana do rozmiaru powinna zapewnić, że (tylne) amortyzatory można odpowiednio wyregulować dla wszystkich rozmiarów nadwozia. Zespół projektantów Rocky Mountain tworzy niestandardowe ustawienia amortyzatorów — w oparciu o opinie z jazd testowych — i dostosowuje ustawienia każdego amortyzatora do określonych rozmiarów ram.
- Dostrojona kinematyka dla lepszych osiągów na małych nierównościach, ulepszona reakcja i progresywna charakterystyka sprężyny.
- Zwiększona progresja i zwiększona kontrola od dołu.
Konsekwentna konstrukcja zapobiegająca przysiadom zapewnia stabilne pedałowanie w zwisie, bardziej czułe pochłanianie małych nierówności i płynny napęd
- Ulepszona geometria, w tym większy zasięg, bardziej stromy kąt siedziska i mniejszy kąt główki.
- Wzmocniony przedni trójkąt, w tym nowy mostek przedniego trójkąta i ulepszone tuleje łożysk głównych, główny trójkąt jest podobno o 4% sztywniejszy niż Maiden.
- W przypadku ramy z włókna węglowego wkładki są wciągane w ramę, aby ułatwić układanie linek i kabli.
- Aluminiowa rama ma duże otwory na główkę ramy i wewnętrznie poprowadzone rurki piankowe, aby umożliwić cichą i łatwą obsługę obudowy linki przerzutki i tylnego przewodu hamulcowego.
- Znacznie sztywniejszy tył dzięki mostkowi podsiodłowemu i trójkątowi ramy tylnej wykonanemu z aluminium FORM 7005, mówi się, że tył jest o 30% sztywniejszy niż w poprzednim Slayerze
- Przeprojektowany tylny trójkąt, osłona wahadłowa i osłona dolnej rury są wliczone w cenę.
- Podwójne łożyska na tylnych widełkach i wspornikach siodełka zapewniają większą sztywność i wytrzymałość.
- Wszystkie łożyska punktu obrotu, w tym dolna wieża amortyzatorów, są osłonięte w celu zwiększenia wytrzymałości (kompatybilne również z amortyzatorami dostępnymi na rynku wtórnym).
- Kompatybilny z cewką i dużym amortyzatorem pneumatycznym, kierowca ma wybór: stalowa sprężyna lub amortyzator pneumatyczny
- Zintegrowana dolna rura tylnego trójkąta „Spirit Guide” z systemem dwóch śrub ISCG05.
- Wszystkie rozmiary umożliwiają umieszczenie butelki z wodą w przednim trójkącie, nawet jeśli zainstalowany jest amortyzator zbiornika.
Modele i ceny Slayera 2020
Slayer będzie dostępny w następujących wariantach:
Węgiel 90: Zawieszenie Fox Factory ze sprężynami SLS, 4-tłoczkowe hamulce Shimano XTR z tarczami 203 ICE Tech, korby i kierownica Race face Next R, opony Maxxis Double Down z mieszanką 3c MaxxGripp. 29 cali: 14,4 kg; 27,5 cala: 15,2 kg; Cena za sztukę 8600 euro
Węgiel 70: Zawieszenie Rock Shox Ultimate, 4-tłoczkowe hamulce Shimano XT z 203 tarczami hamulcowymi, opony Maxxis Double Down z mieszanką 3c MaxxGripp, regulowana sztyca OneUp Components. Cena 6500 euro za sztukę
Węgiel 50 (tylko 29”): Widelec Rock Shox Lyrik Select i amortyzator Super Deluxe Coil, 4-tłoczkowe hamulce Shimano SLX z 203 tarczami, opony Maxxis Double Down z mieszanką 3c MaxxGripp, regulowana sztyca OneUp Components. Cena 5300 euro za sztukę
Zestaw ramy karbonowej: 29 cali: 4,2 kg; 27,5 cala: 4,0 kg (oba z amortyzatorami); Cena 4200 euro za sztukę
Stop 50: Widelec Rock Shox Lyrik Select i amortyzator Super Deluxe Coil, 4-tłoczkowe hamulce Shimano SLX z 203 tarczami hamulcowymi, opony Maxxis Double Down z mieszanką 3c MaxxGripp, regulowana sztyca RaceFace Aeffect R. Cena 4200 euro za sztukę
Stop 30: Widelec Rock Shox Yari i amortyzator Super Deluxe Coil, 4-tłoczkowe hamulce Shimano z 203 tarczami, opony Maxxis Double Down z mieszanką 3c MaxxGripp, regulowana sztyca Rocky Mountain Toonie. Cena 3500 euro za sztukę
Ważne: Ograniczone ilości i rozmiary dostępne od 13 sierpnia, ogólna dostępność od września. Skontaktuj się ze sprzedawcą Rocky Mountain, aby zamówić w przedsprzedaży. Dostępność regionalna może się różnić.
Pierwsza jazda testowa Rocky Mountain Slayer
Po prezentacji wróciliśmy do środkowej stacji Gaislachkogelbahn, gdzie czekała na nas najlepsza pogoda, nowiutkie rowery i świetne trasy. Najpierw mogłem przetestować 29-calową wersję karbonową ze skokiem 170 mm w rozmiarze L i, powiem tyle, podobało mi się. Po wyregulowaniu podwozia przez eksperta Chrisa z Fox Suspension mogliśmy zaczynać. Pierwsze metry na szlaku mnie zadziwiły, rower zachowywał się inaczej niż oczekiwałem. Nie pomyślałbym, że Slayer będzie tak łatwo manewrował na zakrętach, pomimo swojej długości i dużych kół. Na płynnych trasach możesz dać nowy rower Kanadyjczykom dobrą ostrogę i wykorzystać szlak jako plac zabaw. Im bardziej agresywnie jeździłeś na Rocky Mountain Slayer, tym lepiej działał cały rower i zawsze zapewniał dużo bezpieczeństwa, nawet w trudnych sytuacjach. Ale na bardzo płynnych kolejkach górskich Bike Republic trudno było docisnąć freeriderów do granic możliwości.
Szukaliśmy więc stromych, technicznych i dzikich zjazdów i znaleźliśmy to, czego szukaliśmy w Nene Trail. Slayer czuł się na tym szlaku jeszcze lepiej niż na poprzednich. pełny gaz! Takie jest motto wersji na dużych kołach i dokładnie to słowo najlepiej opisuje jazdę Slayerem po czarnych szlakach. Trwało to bezlitośnie i dosłownie wołało o pozostawienie otwartych hamulców. Nawet gdy stopnie i korzenie się powiększyły, Slayer nie wykazywał słabości i jechaliśmy na pełnych obrotach w kierunku dolnej stacji. Moim zdaniem ten rower to absolutna broń, zwłaszcza dla ambitnych (wyścigowych) jeźdźców, których trudno zatrzymać i dlatego absolutnie godny polecenia.
Ale warianty z kołami 650b i skokiem sprężyny 180 mm również potrafiły zadowolić. Według kultowej firmy z Kanady, wersja tocząca się na mniejszych kołach jest przeznaczona przede wszystkim do freeride'u i dużej ilości czasu antenowego. W Sölden mieliśmy okazję przetestować go na jumpline, płynnych single trailach i trasach bike parków takich jak Teären Line. Super zabawa i perfekcyjne prowadzenie w powietrzu to atrybuty, które naprawdę pasują do roweru dającego frajdę. Nieco większy skok sprężyny i inna geometria głównie odróżniają rower 27,5 cala od 29era. Dzięki mniejszym kołom i innej geometrii mieliśmy więcej frajdy na płynnych trasach niż na porannych biegach na rowerze wyścigowym. Slayer 650b niemal idealnie łączy figlarny charakter z niezbędnymi rezerwami. Z jeszcze większą zwinnością i zwrotnością pokonał nasypy, skoki i spadki w Öztal w Austrii. Niezależnie od tego, czy chodzi o Eebme, czy o czarną kategorię Zaahe Line, Slayer 27,5 dogadał się ze wszystkimi w Bikerepublic. Więc jeśli szukasz roweru do bike parku z niezbędnymi rezerwami i pomysłowym prowadzeniem, powinieneś przyjrzeć się temu rowerowi.
Schreibe einen Kommentar