Test: Szwajcarski producent MTB Cycletech wprowadził na rynek swój pierwszy rower szutrowy Traverse na początku ubiegłego roku. Sportowy tourer przekonuje piękną karbonową ramą i solidnym wyposażeniem.
MTB Cycletech Traverse GRX: Fakty
Materiał ramy: Węgiel
Rozmiar kół: 700c (kompatybilny z 650b)
Maksymalny prześwit opony: 40 mm (700c) / 2,1″ (650b)
Wymiary osi (v/h): 12×100/142×12
Oczka błotnika: Ja
Oczka do bagażnika (v/h): Tak / Tak
uchwyt na butelkę: Dolna rura w górę, dolna rura w dół, rura podsiodłowa
Sonstiges: Oczka montażowe górnej rury
Obciążenie kół v/h/total (z oponami i tarczami hamulcowymi): 1.680g/1.884g/3.564g
Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar M): 9,35 kg
Cena: € 3.125
Ponadczasowy wygląd i przekonująca technologia
MTB Cycletech istnieje jako niezależny producent rowerów z siedzibą niedaleko Zurychu od połowy lat 80-tych i produkuje wszelkiego rodzaju rowery. Do dziś potrafisz odnaleźć się w szybko zmieniającym się świecie rowerów i zachować swoje korzenie bez „zaspania” nowoczesnych trendów. Poza e-rowerami, klasycznymi miejskimi speedsterami i rowerami dziecięcymi, od początku ubiegłego roku w ofercie pojawił się także nowoczesny rower szutrowy z Traverse, który – z takim wyprzedzeniem – nie musi się ukrywać przed „wielkimi graczami”. " w biznesie.
Na pierwszy rzut oka kolorystyka Traverse jest wyjątkowo spokojna – karbonowa rama, utrzymana głównie w matowej szarości, wnosi kilka naprawdę fajnych wizualnych akcentów. Wnętrze tylnych widełek jest ozdobione liniami konturowymi, a wnętrze widelca jest również wizualną atrakcją. Jednak niekochany napis MTB Cycletech na dolnej rurze tak naprawdę nie chce się z tym zgadzać. Ale to notoryczna mucha w maści, ponieważ tam, gdzie ma to znaczenie, rama Traverse zdobywa punkty zarówno wizualnie, jak i technicznie: kształt i linie są klasyczne, ale niezwykle udane i wyróżniają ramę z tłumu.
Dane techniczne pokazują również, że w konstrukcję Traverse włożono dużo energii. Rower jest kompatybilny z dwoma rozmiarami kół i opon i oferuje dużo miejsca na grube opony w obu przypadkach. Ci, którzy lubią klasykę i podróżują z kołami 28″, zmieszczą opony o szerokości do 40mm, przy kołach 650b rama i widelec oferują nawet miejsce na opony o szerokości do 2,1″, dzięki czemu można zamontować dorosłe opony MTB .
MTB Cycletech Traverse jest nie mniej wszechstronny, jeśli chodzi o punkty mocowania toreb, butelek, bagażników i błotników. Rower szutrowy ze Szwajcarii naprawdę ma wszystko, aby spełnić wszystkie życzenia, od sportowca dojeżdżającego do pracy po pakującego rower. Błotniki można zamontować z przodu iz tyłu, to samo dotyczy bagażników. Na ramie głównej jest też miejsce na trzy uchwyty na butelki, których górna rura ma również otwory na np. torbę na górną rurkę.
Pod względem geometrii Traverse wyraźnie podkreśla sportowe akcenty. Staje się to jasne w przypadku bardzo niskiego stosu dla roweru szutrowego, który powinien zapewnić przyzwoite uniesienie siodełka. Dość krótkie tylne widełki i dość stromy kąt skrętu również obiecują dużą zwinność.
Geometria MTB Cycletec Traverse
S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 460 | 490 | 520 | 550 |
Pozioma rura górna (w mm) | 529 | 550 | 571 | 593 |
główka ramy (w mm) | 101 | 125 | 150 | 180 |
tylny trójkąt (w mm) | 425 | 425 | 425 | 425 |
Rozstaw osi (w mm) | 1006 | 1013 | 1021 | 1042 |
Kąt skrętu (w °) | 69.5 | 71.1 | 72.5 | 72.5 |
Kąt siedziska (w °) | 72.5 | 72.5 | 72.5 | 72.5 |
Zasięg (mm) | 366 | 378 | 408 | 402 |
Stosy (mm) | 517 | 546 | 575 | 604 |
Udany pakiet wyposażenia z wytrzymałymi kołami
MTB Cycletech Traverse oferowany jest w dwóch „podstawowych konfiguracjach” na sezon 2020. „Wariant podstawowy”, ponieważ szwajcarski producent dopuszcza różne modyfikacje części dodatkowych, ale dotyczy to szczególnie ergonomicznych punktów, takich jak kokpit i część wypoczynkowa. Nasz rower testowy to nowy Traverse GRX na ten sezon, który – jak sama nazwa wskazuje – jest wyposażony w nową grupę Shimano GRX. Za nieco ponad 3.000 euro plasuje się w środku zakresu karbonowych Gravellerów, a waga 9,35 kg jest całkiem odpowiednia.
Grupa GRX to ogólnie dobry wybór - ale uważamy, że szkoda, że trochę zaoszczędzili na STI i użyli tańszych dźwigni RX800 zamiast serii 600. Niestety nie do końca dorównują topowemu modelowi, zwłaszcza jeśli chodzi o ergonomię. W przeciwnym razie nowa grupa osprzętu Shimano na szuter jest stworzona dla roweru takiego jak Traverse - wariant z zainstalowaną tu jedną tarczą ma zasięg nieco poniżej 400% - jest to wystarczające dla większości obszarów i typów rowerzystów, ale dla tych, którzy dużo podróżują w góry i/lub nie ma odpowiedniego poziomu sprawności, mógłby chcieć trochę więcej w górę lub w dół.
Zabudowane koła nie są lekkie, ale dają radę z wysokiej jakości piastą DT Swiss 350 z wolnobiegiem zębatym z tyłu i dość szerokimi obręczami SunRinglé o szerokości wewnętrznej 21mm. Tutaj w MTB Cycletech beztroska i sprawdzona technologia zostały przedłożone nad lekką konstrukcję - naszym zdaniem dobra decyzja. Opony WTB Nano zamontowane na testowym rowerze są nieco przyćmione przez Riddlera tej samej firmy – niesłusznie, bo oferują bardzo dobry balans przyczepności i oporów toczenia.
Ramki do zdjęć | Trawers Diamant T700SC Carbon |
widelec amortyzowany | Przekrój węgla |
wirniki | DT Swiss 350 / Helix TR25SL |
opona | WTB Nano 40mm |
przerzutka tylna | Shimano GRX |
dźwignia zmiany biegów | Shimano GRX |
korba | Shimano GRX |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Shimano GRX |
sztyca | aluminium 27.2 |
siodło | MTB Cycletech Surowe |
trzon | Alu |
Lenker | Flara aluminiowa 9° |
Jak już wspomniano, miejsce do siedzenia i kokpit można dostosować do własnych życzeń, ale w naszym przypadku Traverse został wyposażony w dość krótki mostek i lekko poszerzoną kierownicę naszej firmy, co dobrze komponuje się ze sportową orientacją ramy. Bylibyśmy zadowoleni ze sztycy podsiodłowej z włókna węglowego, ale dzięki średnicy 27.2 szt. aluminiowa powinna również zapewniać wystarczający komfort.
Więcej testów, produktów i podstawowych informacji o miesiącu Velomotion Gravel:
- Test roweru szutrowego Storck Grix Platinum Ultegra Di2: Racetourer na szutr i teren
- GT Grade Carbon Pro w teście rowerów szutrowych: Wygodny trójkąt dający dużo frajdy z jazdy?!
- Orbea Terra M30-D w teście gravela: Żwawy rower do treningów i wycieczek po szutrze
- NS Bikes Rag+ 2 w teście gravela: Przekonujący wszechstronny aluminiowy
- Rondo Ruut CF 2 w teście gravela: Szybki rower szutrowy o efektownym wyglądzie
Let's Gravel: MTB Cycletech Traverse GRX
MTB Cycletech Traverse GRX na pierwszy rzut oka okazuje się być prawdziwym tourerem. Z pewnością wynika to z różnych możliwości mocowania toreb, bagażników i akcesoriów, co szczególnie powinno ucieszyć fanów bikepackingu. Jednak geometria ramy powoduje pewną wysokość, której nawet nachylona górna rura nie jest w stanie zrekompensować. W ten sposób MTB Cycletech oferuje nam raczej sportową pozycję siedzącą, zwłaszcza dla turysty.
Jest równie sportowy, jeśli chodzi o przyspieszenie. Dzięki zwartej konstrukcji i stosunkowo sztywnej ramie nasz rower dobrze reaguje podczas przyspieszania i zamienia skręty pedału bezpośrednio w napęd. Zachowanie kierownicy MTB Cycletech Travers GRX jest równie żywe i przekonuje swoją wysoką zwinnością. Dzięki temu Cycletech Travers można kontrolować bardzo bezpośrednio i precyzyjnie.
Z drugiej strony Cycletech oferuje równie dobry komfort jazdy, co sprawia, że jazda jest o wiele przyjemniejsza, nawet na nierównych nawierzchniach. Ponieważ nawet jeśli kształt tylnego końca niekoniecznie to sugeruje, może wytrzymać dużo i nie przenosi uderzeń bezpośrednio na rowerzystę. Ale karbonowy widelec z przodu zapewnia również przyjemny komfort jazdy iw dużej mierze ukrywa nieprzyjemne sekcje.
Udany sprzęt z mechanicznym Shimano GRX działa doskonale i zapewnia najlepszą przyjemność ze zmiany biegów na szutrze. Kierownica ma bardzo przyjemny kształt, a dzięki swojej ergonomii dobrze leży w dłoni. Widzimy miejsce na ulepszenia w siodle, które nie do końca nam pasowało - tym lepiej, że masz wybór w MTB Cycletech i możesz wybrać inny model przy zakupie.
Inne najważniejsze cechy rowerów szutrowych w teście:
Test roweru szutrowego Giant Revolt 1: Solidny, wszechstronny produkt dla początkujących sportowców
Test: Wraz z Revolt, Giant wprowadza na rynek aluminiową wersję swojego debiutanckiego roweru szutrowego, Revolt Advanced, który został zaprezentowany w zeszłym roku. Giant Revolt 1, który testowaliśmy, przekonuje wysokiej jakości ramą, przemyślanymi funkcjami i solidnym wyposażeniem. Giant Revolt 1: Fakty Materiał ramy: aluminium Rozmiar(y) kół: 700c Maksymalny prześwit na opony: 45mm Wymiar osi (v/r): 12×100 […]
GT Grade Carbon Pro w teście rowerów szutrowych: Wygodny trójkąt dający dużo frajdy z jazdy?!
Rower testowy / Gravel: W sezonie 2020 GT wysyła zaktualizowaną wersję już sprawdzonego roweru Grade Carbon na wyścigi szutrowe. W zestawie znajduje się również innowacyjna rama z efektownymi cechami GT i ciekawym wyposażeniem, w tym przerzutkami Di2. GT Grade Carbon Pro: Fakty Materiał ramy: karbon Rozmiary kół: 700c (zgodny z 650b) Maksymalny prześwit na opony: 42 mm / 47 mm (650b) Wymiar osi (przód/tył): […]
Falkenjagd Aristos CX Gravelbike w teście: Wygodny żwirek tytanowy z widelcem Lauf
Test: Tytanowa rama, widelec Lauf na resorach piórowych, eleganckie wyposażenie, ekskluzywny wygląd - Falkenjagd Aristos CX to pod każdym względem wyjątkowy rower szutrowy, który w praktyce przekonuje wysokim komfortem i który powinien podbić serca miłośników jednośladów. Falkenjagd Aristos CX: Fakty Materiał ramy: Tytan Rozmiary kół: 650b (kompatybilne z 700c) Maksymalny prześwit na opony: 50 mm (650b) / 38 mm (700c) […]
Schreibe einen Kommentar