Czy może być też trochę niższy? Jeśli tak, pozycję siedzącą można zoptymalizować za pomocą kilku prostych kroków i rozsądnych nakładów finansowych - kurtyna w górę dla Race Attack RA-1.
„Pomocy, moja główka ramy jest za długa!” Za każdym razem, gdy słyszysz to wezwanie, zawsze pada ta sama rada: usuń przekładki, zamontuj bardziej płaską osłonę sterów - lub po prostu następnym razem wybierz mniejszą ramę. Ale to nie każdemu odpowiada, ponieważ jeśli masz pecha, górna rura jest za krótka - kompromis między stosem a zasięgiem, na który wielu rowerzystów musi się zdecydować. Następnie po prostu wybrać dłuższą łodygę? Jest ok, ale ma to wpływ na prowadzenie – przy dłuższym mostku rower prowadzi się trochę wolniej.
Rose ma rady
Więc nie ma nic do roboty? Rose-Versand wie, co robić. Weteran branży z Bocholt ma mostek „Race Attack RA-1”, który ustawia kierownicę o cały centymetr niżej niż w konwencjonalnych modelach. Położenie kątowe łodygi jest takie samo; tylko zacisk kierownicy został przesunięty w dół.
Centymetr może nie brzmieć szczególnie spektakularnie, ale z pewnością może zrobić zauważalną różnicę. Główka redakcyjnej wyścigówki Cannondale nie ma już 175, ale praktycznie tylko 165 mm - przy tej samej długości siodełka, podczas gdy następna mniejsza rama byłaby zauważalnie krótsza. Element dystansowy i stożkowa nasadka zestawu słuchawkowego już zniknęły, co skutkuje sportowym uniesieniem. Możesz wydobyć z niego więcej tylko z mostkiem -17°, ale przy mniej więcej 2,5 cm wysokości kierownicy to już za dużo dobrego.
Wizualnie udany
Race Attack RA-1 może również punktować wizualnie. W porównaniu do konwencjonalnie ukształtowanego mostka o okrągłym przekroju poprzecznym, kanciasta część Rose z prawie całkowicie płaską górną częścią wygląda całkiem nowocześnie i bardzo dobrze pasuje do obecnych ram, które również mają kanciastą górną rurę. (co prawda nie do końca filigranowa) osłona mostka ma specjalną cechę: w okolicy górnych śrub jest nadrukowany napis „No gap” – oznacza to, że osłona spoczywa na mostku tutaj, gdzie inaczej trzeba się upewnić, że równie duża szczelina pod i nad kierownicą. Upraszcza to montaż, a także poprawia wygląd.
Ani drogie, ani trudne
Przy wadze 144 gramów i długości 110 mm łodyga róży nie jest cięższa niż konwencjonalny odpowiednik, a za 32,95 euro nie jest droższa niż typowe łodygi aluminiowe. Praktycznie skrócenie główki ramy o jeden centymetr nie ma żadnych wad. Jednak, zwłaszcza w zwartej pozycji chwytu hamulca, centymetr zyskany (lub stracony) staje się zauważalny przez nieco większe luzy - ramiona muszą być nieco mniej ugięte, barki mogą pozostać rozluźnione. Ta niewielka inwestycja zdecydowanie się opłaciła.