Od pomysłu do produktu w dwa lata
Jakby znikąd, nowicjusz Ca Go zaprezentował publiczności nowy rower e-cargo na ostatnim Eurobike. Dzięki kilku ekscytującym nowym podejściem koło przyciągnęło wiele ciekawskich spojrzeń – także nasze. Był bardzo prosty powód, dla którego nawet znawcy branży nie słyszeli o niemieckim nowicjuszu z Koblencji: w tamtym momencie Ca Go było jeszcze prawie projektem i miał mniej niż rok. Kiedy pierwsze serie motocykli zostaną dostarczone latem przyszłego roku, od pierwszych konkretnych rozważań na temat motocykla do rozpoczęcia sprzedaży miną mniej niż dwa lata.
Wygraj Ca Go FS 200 o wartości prawie 9.000 XNUMX euro
Loteria: Wygraj innowacyjny rower elektryczny Ca Go FS 200 o wartości 8.907 euro!
Loteria: Ca Go FS 200 jest obecnie jedną z wschodzących gwiazd wśród rowerów e-cargo. Prawie żaden inny rower nie jest w stanie pogodzić codziennego użytkowania, bezpieczeństwa i atrakcyjnego wyglądu. Biorąc pod uwagę te cechy, jesteśmy szczególnie zadowoleni z możliwości wylosowania elegancko wyposażonego modelu FS 200 – jak [...]
To sportowe tempo według wszelkich standardów, ale to nie przypadek. Nawet jeśli sama Ca Go Bike GmbH jest nowicjuszem - ludzie, którzy za nią stoją, w żadnym wypadku nie są. Założycielem jest nikt inny jak Franc Arnold, dyrektor zarządzający Ergon i RTI Sports. Pod tym względem nie dziwi fakt, że Ca Go zadomowiło się także pod „dachem” RTI i poszerza portfolio obok takich marek jak Topeak, Met czy Terry.
Podobnie jak wielu innych w branży, pomysł „Ca Go” narodził się w Friedrichshafen podczas Eurobike. Franc Arnold spacerował po targach razem z Thorstenem Michelem. Michel jest ekspertem w dziedzinie narzędzi z pianki cząsteczkowej i wspierał firmę Ergon w rozwoju Siodło ST Core, które posiada rdzeń wykonany z elastycznej pianki. Eksperta od pianki cząsteczkowej zachwyciły liczne nowe rowery cargo - z których większość jest oparta na drewnianych skrzyniach transportowych. Ale właściwie dlaczego? Materiał jest ciężki, nieelastyczny i ze względu na swoje nieustępliwe właściwości nie nadaje się do przewożenia dzieci.
Szukasz więcej najlepszych rowerów cargo? Sprawdź nasze TOP 10 na 2021 rok!
Top 10: Najlepsze rowery cargo z silnikiem w 2021 roku – uniwersalna oszczędność miejsca
Nowości produktowe / Rowery elektryczne: Rowery towarowe, choć jeszcze kilka lat temu były egzotycznym zjawiskiem, są teraz częścią codziennego życia. Wszechstronne rowery ugruntowały swoją pozycję jako alternatywa dla samochodu, zwłaszcza do przewożenia dzieci, zwłaszcza w aglomeracjach miejskich i dużych miastach. Pokażemy Ci najbardziej ekscytujące motocykle cargo z silnikiem w 2021 roku! Najbardziej ekscytujące (e)rowery 2021 roku w 17 kategoriach W ramach […]
Oś czasu Ca Go: od premiery do dostawy
To była iskra, która rozpaliła pożar cargo we Franc Arnold i która teraz zaczyna przynosić owoce tego lata dzięki rowerowi e-cargo Ca Go. Dało to również początek firmie Schumpeter – nic dziwnego – również pod „parasolem” RTI, która wdraża rozwiązania EPP dla sektorów przemysłu i motoryzacji oraz produkuje nowoczesne produkty EPP takie jak sprzęt sportowy, meble oraz produkty gastronomiczne i rekreacyjne pod marką FoamUP do klientów końcowych i komercyjnych.
W ten sposób łączy się to, co należy do siebie: Dream Team Ca Go
Ale pomimo całego doświadczenia w branży, ani Franc Arnold, ani Thorsten Michel nie mieli żadnego doświadczenia z rowerami cargo. Jednak w przypadku Johannesa Rasche, prawdziwego weterana CargoBike, szybko przekonano się do pomysłu Ca Go i przyjęto do zespołu jako szefa projektu. Ponadto Gerrit Gaastra, znany ze swoich wysokiej klasy motocykli turystycznych pod marką Idworx, został pozyskany jako partner projektowy. Dyrektor zarządzający firmy Schumpeter, Arndt Graeve, został również dodany do działu zarządzania projektami.
Niedługo później do zespołu dołączył Matthias Naumann, ekspert ds. technologii cyfrowych i marketingu, którego Arnold znał od początków firmy Ergon. W ten sposób to, co do siebie pasowało, zdawało się łączyć – w bardzo krótkim czasie idea Ca Go nabrała konkretnych cech, a nad realizacją pracowało kilku ekspertów.
Jednak od samego początku wizja Ca Go była czymś więcej niż tylko „tylko” zbudowaniem kolejnego roweru towarowego. Nigdy nie chodziło o to, by wskoczyć do dynamicznie rozwijającego się pociągu towarowego, ale raczej o to, by zaoferować prawdziwą wartość dodaną bez całkowitego odkrywania koła na nowo.
Najpierw rodzina, potem ładunek
Rowery cargo lub rowery rodzinne mogą w niedalekiej przyszłości stawić czoła samochodom. Zwłaszcza jako pojazd rodzinny, rowery mają wiele zalet w stosunku do samochodów, zwłaszcza w obszarach miejskich. Teraz branża musi wykorzystać ten potencjał. Pierwszym krokiem dla Ca Go było zerwanie z koncepcją roweru jako produktu. Rower towarowy jest bardziej pojazdem niż rowerem i został pomyślany o krok dalej: prawie żaden inny pojazd w obszarach miejskich nie reprezentuje obecnie tak wyraźnie nowoczesnej mobilności.
W praktyce znacznie ponad połowa rowerów „towarowych” będzie prawdopodobnie używana głównie jako rowery rodzinne. Nie ma znaczenia, czy jest to droga do żłobka, przedszkola, inne codzienne trasy, czy w połączeniu z codziennymi lub cotygodniowymi zakupami: dzieci są prawie zawsze na pokładzie jako pasażerowie roweru towarowego. W związku z tym był to również najwyższy priorytet w rozwoju roweru cargo Ca Go.
Jak bezpiecznie przewozić dzieci?
Na początku rozważań postawiono pytanie: Jakie codzienne potrzeby mają dzieci jadące na rowerze cargo? Jak sprawić, by podróż była jak najbardziej bezpieczna i komfortowa? W tym miejscu wracamy do początku i pianki EPP. Zdecydowana większość rowerów towarowych nadal wykorzystuje drewniane skrzynie, również do przewożenia dzieci – mogą ładnie wyglądać, ale w razie upadku lub wypadku drewno nie zapewnia amortyzacji, może pękać i mieć ostre krawędzie. W bezpośrednim porównaniu EPP jest nie tylko znacznie lżejszy, ale pełni także swego rodzaju naturalną funkcję ochronną: jest elastyczny i pochłania wstrząsy i uderzenia.
„Jeśli uda nam się zapobiec choć jednemu poważnemu urazowi dziecka na rowerze cargo, wysiłek był tego wart” Z tym celem narodziła się idea Ca Go. Podstawowa idea nowej koncepcji bezpieczeństwa rowerów cargo: wybierając materiał EPP i przemyślaną konstrukcję, chcesz stworzyć coś, co działa podobnie do strefy zgniotu w samochodzie. Energia uwalniana podczas wypadku powinna być przynajmniej częściowo pochłaniana przez rower lub skrzynię transportową i nie przekazywana bezpośrednio pasażerom.
Jednak koncepcja bezpieczeństwa obejmuje nie tylko ochronę pasażerów i kierowcy, ale także ochronę pieszych, co od kilku lat ma również ogromne znaczenie w branży motoryzacyjnej. Wraz ze wzrostem ruchu rowerów towarowych będzie coraz więcej kolizji z przechodniami, również dlatego, że infrastruktura w niektórych przypadkach nie jest optymalna. Jednak elastyczny materiał EPP i zaokrąglenie potencjalnych punktów styku również je chronią.
Kwestia bezpieczeństwa była jednak przedmiotem nie tylko wyboru materiału, ale całej konstrukcji. Boczne ścianki skrzyni transportowej są na tyle wysokie, że dzieci nie mogą z niej spaść, a 5-punktowe pasy mocowane są bezpośrednio do ramy i nie wyrywają się ze swoich mocowań nawet przy użyciu dużej siły.
Ergonomia i komfort jazdy również dla małych pasażerów
Odpowiednie foteliki dziecięce są również absolutnie niezbędne dla bezpieczeństwa i komfortu. Podobnie jak w innych obszarach, do zespołu wniesiono odpowiednią wiedzę i współpracowano z międzynarodowymi ekspertami w dziedzinie rozwoju fotelików dziecięcych.Ponadto wewnętrzny zespół został dodatkowo wzmocniony przez kierownika ds. firma specjalizująca się w ortopedii. Rezultatem są tłumiące wibracje siedzenia z zagłówkami o regulowanej wysokości pod kątem 12,5°. Ta ostatnia jest o tyle ważna, że ustawia dzieci pomiędzy pozycją do spania a do siedzenia. Zagłówki są również zaprojektowane w taki sposób, aby dzieci mogły z łatwością nosić kaski bez niewygodnego naciskania głowy do przodu lub w dół.
Wspomniana wyżej wysokość boksu ma również znaczenie, jeśli chodzi o wygodę: nie tylko zapobiega wypadnięciu w razie wypadku, ale także niska pozycja siedzenia stwarza pewien efekt oślepiający dla młodszych dzieci: Widok przed siebie jest bezpłatny, ale codzienny zgiełk wielkiego miasta pozostaje ukryty przed dziećmi - to uspokaja i zapobiega stresującym doświadczeniom.
Ca Go może również przewozić ładunek
Jednak skupienie się na Kindertransport nie oznacza, że Ca Go nadaje się tylko do tego – wręcz przeciwnie. Pudełko mieści aż 200 litrów, a samo koło ma homologację na masę systemu 250 kg. Oznacza to, że można transportować również ciężkie ładunki - pasująca, zamykana pokrywa do skrzynki EPP jest również dostępna jako wyposażenie dodatkowe. Planowane są również specjalne rozwiązania w zakresie ładunków, zwłaszcza dla handlowców, które zostaną zaprezentowane na targach pojazdów użytkowych IAA w Hanowerze jesienią 2020 r. i wprowadzone na rynek w 2021 r.
Linkowe sterowanie, ogromny akumulator i wysokiej jakości wyposażenie
Odwróćmy wzrok od pudełka i skierujmy wzrok na rzeczywisty motocykl, który ma również kilka najważniejszych elementów. Zacznijmy od samego początku - sterowanie nie odbywa się za pomocą ręcznego odchylenia i jednostronnego połączenia, jak w przypadku większości innych rowerów cargo, ale za pomocą linki. Ma to tę wielką zaletę, że promień skrętu jest taki sam w obu kierunkach, a także pozwala producentowi dostosować przełożenie układu kierowniczego, aby uzyskać jak najbardziej naturalne wrażenia z jazdy.
Więcej szczegółów technicznych na temat Ca Go znajdziesz w naszym artykule z ubiegłorocznego Eurobike
Eurobike 2019: ca go - nowa gwiazda na niebie rowerów cargo?
Rower towarowy / e-performance: jako jeden z głównych trendów w branży rowerowej, rowery towarowe były również niezwykle obecne na targach Eurobike 2019. Messe Friedrichshafen dała nawet osłom jucznym zupełnie osobny obszar - tutaj stało się jasne, ilu producentów i ile różnych modeli i podejść bawi się teraz w tej kategorii. Z ca go zaprezentowanym […]
Sercem Ca Go jest nowy silnik Bosch Cargo Line o momencie obrotowym 75 Nm, zasilany akumulatorem o pojemności do 1.250 Wh. Jest to możliwe dzięki integracji dwóch akumulatorów Intube, które są ukryte pod przestrzenią ładunkową. Ta komora baterii jest również pływająca, dzięki czemu połączenie między baterią a silnikiem nie może zostać przerwane, nawet w przypadku silnych uderzeń.
Imponujące jest również pozostałe wyposażenie ramy, która jest produkowana w Europie: podstawowa wersja ma układ hamulcowy Magura, siodełko i chwyty Ergon czy przerzutkę w piaście Enviolo z napędem paskowym.
Podstawowa wersja Ca Go będzie dostępna od tego lata w cenie 6.600 euro. w Konfigurator na stronie Ca Go można dodawać różne przystawki, komponenty i akcesoria. Początkowo wyprodukowanych zostanie 1.200 sztuk - jeśli chcesz wcześniej zabezpieczyć jeden z rowerów, możesz to zrobić preorder korzystać.
Schreibe einen Kommentar