Nowości produktowe: Który kolarz górski nie chce roweru, który jest zwinny na szlakach i nie przegapi żadnych skoków, bez względu na to, jak duże? Moje osobiste doświadczenia z rowerami elektrycznymi pozostawiły do tej pory wiele do zrobienia, ponieważ zwinność i radość z jazdy są zwykle tracone przy wadze grubo ponad 20 kg. Właśnie w tym miejscu pojawia się koncepcja nowego Levo SL. Oparta na platformie Levo, amerykańska marka rowerów prezentuje nową generację e-MTB, które mają oddać wrażenie rasowego roweru na szlaki ze skokiem sprężyny 150 mm, niską wagą i maksymalnym wsparciem 240 W. Aby zaoferować klientowi końcowemu jak najszerszy asortyment, dostępnych jest pięć wariantów modeli, w tym edycja Levo SL Founder's Edition ograniczona do 250 sztuk.
Specialized Levo SL - Nowa generacja E-MTB
Dzięki nowemu silnikowi Specialized SL 1.1 i inteligentnej integracji akumulatorów, Levo SL jest do czterech kilogramów lżejszy niż jego siostrzany model Levo, a przede wszystkim, według producenta, właściwości jezdne powinny mniej przypominać e -rower niż tradycyjny rower terenowy. Specialized chce zmniejszyć wagę nowego Levo SL do 17,3 kg (rozmiar S dla S-Works Turbo Levo), tutaj grają w najwyższej lidze i zbliżają się do regionów, które ważą w pełni konwencjonalne dalekie podróże bez silnika Móc.
Konfigurowalna moc dzięki nowemu silnikowi Specialized SL, opcjonalnym przedłużaczom zasięgu i kontroli misji
Nowy silnik Specialized SL 1.1 jest już niedostępny Specjalistyczny Turbo Creo znany. Jednak Levo SL jest również wyposażony w inne oprogramowanie i pomoc w pchaniu. Ten silnik znacznie różni się od Specialized 2.1, który jest montowany w Levo i Kenevo, ponieważ podczas projektowania nie kładziono nacisku na najwyższą możliwą wydajność, ale raczej na niską wagę (1,95 kg) i szczególnie smukłą konstrukcję. Aby zapewnić kierowcy optymalne wsparcie, tutaj dostępne są 240 watów i 35 Nm.
Jednak to wsparcie jest dostępne tylko do 25 km/h. Jeśli pedałujesz dalej, silnik się odłącza, a Levo powinien działać jak konwencjonalny rower górski. Dostępne są trzy tryby wsparcia: Eco wspiera maksymalnie 30%, Trail maksymalnie 60%, a tryb Boost zapewnia pełne 100% mocy. Tryby te można indywidualnie dostosować do dowolnego stylu jazdy za pomocą aplikacji Mission Control. We wszystkich modelach serii Levo SL poziom podparcia można wybrać na górnej rurze za pomocą jednostki sterującej Turbo Connect. Topowy wariant, S-Works Levo SL Founder's Edition, oferuje również pilota na kierownicy.
Wszystkie modele są standardowo wyposażone we w pełni zintegrowaną baterię 320 Wh, która powinna zapewnić energię nawet na trzy godziny przyjemności z jazdy i według producenta ładowanie od 35% do 3% w około dwie godziny i 100 minut. Wersja Founder's Edition Levo SL jest dostarczana z dwoma przedłużaczami zasięgu o pojemności 160 Wh każdy, co oznacza 1.000 g dodatkowej wagi w przypadku użycia. S-Works Levo SL jest wyposażony w przedłużacz zasięgu 160 Wh, a wszystkie inne modele są opcjonalnie dostępne jako produkt na rynku wtórnym. Według Specialized, te dodatkowe akumulatory zapewniają do 2 godzin dodatkowego czasu jazdy i powinny być ładowane od 3% do 20% w ciągu 3 godzin i 100 minut.
Tak zwany „kabel Y” jest dostarczany z S-Works Levo SL i Founder's Edition w celu jednoczesnego ładowania wewnętrznego akumulatora i przedłużacza zasięgu. Do wszystkich modeli Levo SL dostarczana jest specjalna ładowarka 48 V, którą podłącza się do złącza na dolnym końcu rury podsiodłowej. Ponadto zarządzanie baterią można przeprowadzić za pomocą funkcji Smart Control aplikacji Mission Control, aby jeszcze bardziej zwiększyć zasięg.
geometria
Aby Levo nie tylko dobrze radziło sobie na zjazdach, ale także dobrze radziło sobie pod górę, Specialized przywiązywał dużą wagę do zrównoważonej geometrii. Rezultatem jest umiarkowanie agresywna pozycja za kierownicą w momencie wprowadzenia na rynek, co przy kącie skrętu 66° powinno być dobrym kompromisem między zwinnością a płynną jazdą. Stosunkowo stromy kąt rury podsiodłowej wynoszący około 75° powinien zapewniać dobrą charakterystykę podjazdową. Krótkie tylne widełki, które są typowe dla Specialized, powinny zapewnić, że ambitni jeźdźcy mogą również wykonywać śmiałe manewry z precyzją. Wartości podane w poniższej tabeli dotyczą wszystkich wariantów karbonowych, ale nie Levo Comp wykonanego z aluminium, tutaj wartości nieznacznie się różnią.
S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|
Stosy w mm | 606 | 606 | 633 | 647 |
zasięg w mm | 415 | 435 | 455 | 480 |
Długość główki ramy w mm | 95 | 95 | 125 | 140 |
Kąt skrętu w ° | 66 | 66 | 66 | 66 |
Wysokość suportu w mm | 348 | 348 | 348 | 348 |
Długość wideł w mm | 560 | 560 | 560 | 560 |
przesunięcie wideł | 51 | 51 | 51 | 51 |
Środkowy wspornik dolny - środkowa oś przednia w mm | 729 | 749 | 781 | 812 |
Długość tylnego trójkąta w mm | 437 | 437 | 437 | 437 |
Rozstaw osi w mm | 1165 | 1185 | 1217 | 1248 |
Długość poziomej rury górnej w mm | 574 | 597 | 629 | |
Wysokość przekroku w mm | 787 | 790 | 807 | 814 |
Długość rury podsiodłowej w mm | 3909 | 410 | 455 | 505 |
Kąt siedziska w ° | 75,3 | 75 | 74,6 | 74,2 |
Długość korby w mm | 165 | 165 | 170 | 170 |
Specialized Levo SL: cechy, ceny i modele
Amerykański producent oferuje Levo SL w pięciu różnych konfiguracjach i łącznie w siedmiu różnych kolorach. Ta oferta rozciąga się od wykonanego z aluminium Levo SL Comp za 5.999 euro, poprzez wysokiej jakości warianty z włókna węglowego, aż po absolutnie elegancko wyposażony S-Works Levo SL Founder's Edition za 14.999 euro. Tutaj oferowane jest wszystko, od niedrogich części dodatkowych po wysokiej klasy sprzęt. Wszystkie modele różnią się wyposażeniem, doborem kolorystycznym, a w niektórych przypadkach także doborem rozmiaru, ponieważ Levo SL Comp w przeciwieństwie do pozostałych modeli występuje również w rozmiarze XS. Jednak silnik i akumulator są zawsze takie same – od podstawowego modelu do limitowanego modelu specjalnego.
ustawienie: FACT 11m karbon
Niemy: Fabryka Fox Float DPS
Widelec: Fox Float 34 Fabryczne dopasowanie 4
Okrążenie: Sram XX1 Orzeł AXS
Hamulec: Sram G2 Ultimate
zestaw kołowy: Roval Traverse SL
Sztyca: RockShox Reverb AXS
Cena: € 14.999
ustawienie: FACT 11m karbon
Niemy: Fabryka Fox Float DPS
Widelec: Fox Float 34 Fabryczne dopasowanie 4
Okrążenie: Sram XX1 Orzeł
Hamulec: Sram G2 Ultimate
zestaw kołowy: Roval Traverse SL
Sztyca: RockShox Reverb AXS
Cena: € 12.999
ustawienie: FACT 11m karbon
Niemy: Wydajność DPS Fox Float
Widelec: Fox Float 34 Performance Elite
Okrążenie: Sram GX Eagle
Hamulec: Sram G2 RSC
zestaw kołowy: Roval Traverse Carbon
Sztyca: Mania fuzji X
Cena: € 8.699
ustawienie: FACT 11m karbon
Niemy: Wydajność DPS Fox Float
Widelec: Chwyt Fox Float 34
Okrążenie: Sram NX Orzeł
Hamulec: Przewodnik Sram R
zestaw kołowy: Trawers Roval 29
Sztyca: Mania fuzji X
Cena: € 7.299
Schreibe einen Kommentar