Test: Conway GRV 1200 jest wyposażony w wysokiej jakości ramę z włókna węglowego i wszechstronny przekonujący sprzęt za mniej niż 3.000 euro. W praktyce jest zwinny i żwawy, a jego pozycja siedząca powinna spodobać się szczególnie sportowym kierowcom.
1200 Conway GRV2020: Fakty
Materiał ramy: Węgiel
Rozmiar kół: 700cc
Maksymalny prześwit opony: 45mm
Wymiary osi (v/h): 12×100/142×12
Oczka błotnika: Ja
Oczka do bagażnika (v/h): nie
uchwyt na butelkę: Rura dolna w górę, rura podsiodłowa
Obciążenie kół v/h/total (z oponami i tarczami hamulcowymi): 1.540g/1.651g/3.191g
Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar M): 8,93 kg
Cena: € 2.999
Sportowa rama z genami crossera
Minęły prawie trzy lata, odkąd Conway zaprezentował publicznie swój pierwszy rower szutrowy, serię GRV. Nazwa pozostała ta sama do dziś, rower i rama szły z duchem czasu, nawet jeśli Conway GRV pozostał wierny swojemu pierwotnemu podejściu: sportowy rower szutrowy, który powinien czuć się tak samo komfortowo w wyścigu przełajowym, jak na okrążenie po pracy lub spokojniejsza wycieczka z rodziną. Jest dostępny z karbonową i aluminiową ramą oraz łącznie w czterech wariantach wyposażenia. Topowy model GRV 1200, który testowaliśmy, ma naturalnie wspomnianą ramę z włókna węglowego, a jego waga pozostaje znacznie poniżej znaku 3.000 kg, pomimo stosunkowo niskiej ceny poniżej 9 euro.
Rama już na pierwszy rzut oka wygląda atrakcyjnie i oprócz funkcji, które są oczywistością w tym przedziale cenowym, takich jak wewnętrznie poprowadzone kable lub osie przelotowe, ma również sprytne detale: opcjonalny mostek można zamontować na tylnego trójkąta, aby móc tutaj zamocować błotniki, czyli obszar na rurze podsiodłowej zaprojektowany w taki sposób, aby GRV można było wygodnie nosić na ramieniu podczas wyścigów crossowych. Nieco zaskakujące jest to, że Conway używa sztycy o średnicy 31,6 mm - duża średnica może odbywać się kosztem wygody. Wygląda to naprawdę dobrze dla fanów grubych opon: rama i widelec oferują dużo miejsca i naszym zdaniem nawet opony 45 mm powinny mieć tutaj wystarczająco dużo miejsca, aby móc swobodnie skręcać nawet z paczką błota. Rama musi być trochę słaba pod względem możliwości mocowania - tutaj trzeba zadowolić się dwoma uchwytami na bidon i oczkami na błotniki.
Jeśli chodzi o geometrię, crosser w rowerze szutrowym wyróżnia się kilkoma szczegółami: dość stromym kątem skrętu, a także wyjątkowo krótkimi tylnymi rurami tylnymi o długości 420 mm. Rozstaw osi pozostaje zwarty, a liczby obiecują zwinne prowadzenie, które powinno spodobać się w szczególności kierowcom sportowym.
Geometria Conway GRV 1200 2020
S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 470 | 500 | 530 | 555 |
Pozioma rura górna (w mm) | 528 | 545 | 570 | 590 |
tylny trójkąt (w mm) | 420 | 420 | 420 | 420 |
Rozstaw osi (w mm) | 998 | 1011 | 1026 | 1046 |
Kąt skrętu (w °) | 71 | 71.5 | 72 | 72 |
Kąt siedziska (w °) | 73.5 | 73.5 | 73 | 73 |
Zasięg (mm) | 361 | 374 | 388 | 402 |
Stosy (mm) | 564 | 576 | 597 | 616 |
Konsekwentnie wysokiej jakości komponenty z małą wadą
Jak powiedziałem: Conway GRV 1200 Carbon to topowy model z serii modeli i za prawie 3.000 euro, które kosztuje u specjalistycznego sprzedawcy, jest wyposażony w ramę z włókna węglowego i widelec w całości z włókna węglowego oraz przekonujące wyposażenie w każdym szczególe. Kiedy patrzysz na tabelę specyfikacji, prawie musisz zadać sobie pytanie: po co wydawać więcej?
Ramki do zdjęć | Conway Żwir Carbon |
widelec amortyzowany | Węgiel TY |
wirniki | DT Swiss GR1600 |
opona | Schwalbe G-One Allround 40mm |
przerzutka tylna | Shimano RD-RX810 GRX |
dźwignia zmiany biegów | Shimano ST-RX810 GRX |
korba | Shimano FC-RX810 31/48 GRX |
przerzutka | Shimano GRX |
Hamulec | Shimano BR-RX810 |
sztyca | Patent Conwaya 31.6 mm |
siodło | Conway 1489 Sport superlekki |
trzon | FSA Energia |
Lenker | Kompaktowy żwir FSA Adventure |
Wyposażenie z kompletną 2-biegową grupą Shimano GRX wraz z odpowiednimi hamulcami jest niezwykłe. Inne rowery w tym przedziale cenowym również to oferują, ale producenci zwykle oszczędzają na korbach lub hamulcach, gdzie często zamiast komponentów RX8xx montowane są tańsze części RX6xx. GRV 1200 Carbon jest inny: tutaj mamy bezbłędną grupę GRX RX810 z podwójną korbą i ekscytującą kombinacją tarcz z 2 i 31 zębami. Razem z kasetą 48-11 uzyskujemy bardzo dobry zasięg 34% i małe skoki przełożeń. Idealny dla wymagających kierowców.
To pozytywne wrażenie jest kontynuowane w przypadku kół: tutaj otrzymujesz sprawdzoną jakość od DT Swiss. Zestaw kołowy GR1600 jest nie tylko lekki, ale także wyposażony w trwały i prawie bezobsługowy wolnobieg z tarczą zębatą. Kokpit Conwaya pochodzi z FSA i najlepiej można go określić jako niespektakularny. Kierownica Adventure Compact ma przyjemne i niezbyt ekstremalne wygięcie pod kątem 12°. Przyjaciele kierownicy szutrowej mogą chwycić dolną kierownicę w terenie, aby uzyskać większą kontrolę, ale ci, którzy wolą jeździć na klasycznej kierownicy, nie powinni mieć nic przeciwko.
Jedyną prawdziwą krytyką wyposażenia pozostaje sztyca: aluminiowa sztyca 31,6 mm jest wyjątkowo sztywna, prawie się nie wygina i nie wpływa na komfort roweru. Dobra wiadomość: jeśli chcesz, możesz łatwo i niedrogo doposażyć zakraplacz 27,2 mm w odpowiedni adapter.
Załóżmy żwir
Dzięki zmienionej ramie z włókna węglowego Conway GRV 1200 Carbon na pierwszy rzut oka wygląda niezwykle atrakcyjnie i został zaprojektowany, aby wypełnić lukę między rowerem szutrowym a rowerem przełajowym.
GRV 1200 już przy pierwszych obrotach pedałów uderza w to crossowe DNA. Nie tylko geometria zapewnia sportową pozycję siedzącą, ale także bardzo bezpośrednie i zwinne prowadzenie. Tak, zdecydowanie możesz z nim wyruszyć na tor wyścigowy! Ale jeśli użyjesz kompletnych podkładek dystansowych, możesz również całkiem dobrze rozbroić pozycję i zapewnić nieco bardziej pionową pozycję. Conway nie zmienia się w rasowego tourera - ale wcale nie chce nim być.
Wysoka sztywność Conway GRV 1200 jest zarówno zaletą, jak i wadą, ponieważ sprzyja to przenoszeniu mocy, ale nieco ucierpi na tym komfort jazdy. Niestety, aluminiowy słupek o średnicy 31,6 mm niekoniecznie pomaga Conwayowi pokonać teren. W końcu: za pomocą tulei wciąganej (zwróć uwagę na głębokość wsunięcia!) możesz również łatwo zainstalować wspornik 27,2 mm, co powinno tutaj pomóc.
Bardzo podobała nam się wizualna konstrukcja ramy - jej uderzające linie i kanciasty kształt sprawiają, że wyróżnia się z tłumu. Rower można również dość wygodnie nosić na ramieniu na ciągłych wspornikach siodełka na rurze podsiodłowej - interesujące dla fanów przełajowych. Choć wewnętrznie poprowadzone okablowanie to standard, to należy je pozytywnie podkreślić ze względu na udane wprowadzenie ich do ramy. Oznacza to również, że z wnętrza ramy nie słychać grzechotania. Dzięki dalszym szczegółom, takim jak zdejmowany „mostek błotnika”, który upraszcza montaż tylnego błotnika, ale można go również pominąć, aby uzyskać większy prześwit na opony, należy uzyskać większą wszechstronność. Niestety rama nie posiada żadnych oczek ani punktów mocowania toreb i bagażników, co powinno utrudnić przygodę z bikepackingiem.
Z kompletną podwójną grupą Shimano GRX jesteś dobrze obsłużony i powinieneś być przygotowany na każdą przygodę, ponieważ zarówno funkcjonalność, jak i zasięg specjalnej grupy Gravel są nie do prześcignięcia. Kolejnym elementem przyciągającym wzrok są wysokiej jakości koła DT Swiss, które swoją solidną konstrukcją i łatwością prowadzenia powinny imponować na każdej powierzchni.
Inne najważniejsze cechy rowerów szutrowych w teście:
Test roweru szutrowego Cannondale Topstone Carbon Ultegra RX: Wygodna maszyna do zabawy z potencjałem turystycznym
Cannondale Topstone Carbon Ultegra RX: Fakty Materiał ramy: Karbon Rozmiary kół: 700c (zgodny z 650b) Maksymalny prześwit na opony: 40 mm (700c) / 48 mm (650b) Rozmiar osi (przód/tył): 12×100 / 142× 12 Mocowania błotników: Tak Oczka bagażnika (przód/tył): Nie/Tak Uchwyt na bidon: Dolna rura powyżej, dolna rura poniżej, rura podsiodłowa Masa kół v/r/całkowita (z oponami i tarczami hamulcowymi): 1.260 g / 1.810 g / 3.070g Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar […]
Test roweru szutrowego Canyon Grail CF SLX 8.0 Etap: Wszechstronny pakiet do prawie każdego zastosowania
Test: Canyon Grail CF SLX 2020 Etap 8.0, bezpośredni sprzedawca z Koblencji wprowadza na ten sezon najwyższej klasy rower szutrowy. Nawet poza szeroko dyskutowaną kierownicą typu hover bar, ma do zaoferowania wiele funkcji i atrakcji, które czynią go wyjątkowym wszechstronnym. Canyon Grail CF SLX 8.0 Etap: Fakty Materiał ramy: […]
NS Bikes Rag+ 2 w teście gravela: Przekonujący wszechstronny aluminiowy
NS Bikes Rag+ 2: Fakty Materiał ramy: aluminium Rozmiar(y) kół: 700c (kompatybilne z 650b) Maksymalny prześwit na opony: 45mm (700c) / 55mm (650b) Rozmiar osi (v/h): 15×100 / 142×12 Mocowania błotników: Tak Mocowania bagażnika (przód/tył): Nie/Tak Koszyk na bidon: Dolna rura u góry, rura podsiodłowa Masa kół przód/tył/całkowita (z oponami i tarczami hamulcowymi): 1.810 g / 2.003 g / 3.813 g Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar M): 10,91 kg Cena: […]
Schreibe einen Kommentar