Test: Bulls Grinder 3 przekonuje również w wersji 2020 bardzo dobrymi właściwościami na co dzień i wysokim komfortem. Do tego rower jest z bardzo dobrym wyposażeniem za niecałe 2.000 euro bez żadnych słabych punktów, o których warto wspomnieć.
Bull's Grinder 3 2020: Podsumowanie
Materiał ramy: aluminium
Rozmiar kół: 700cc
Maksymalny prześwit opony: 40mm
Wymiary osi (v/h): 12×100/142×12
Oczka błotnika: Ja
Oczka do bagażnika (v/h): Nie / Tak
uchwyt na butelkę: Rura dolna w górę, rura podsiodłowa
Obciążenie kół v/h/total (z oponami i tarczami hamulcowymi): 1.600g / 1.704g / 3.3o4g
Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar M): 9,90 kg
Cena: € 1.999
Kiedy firma Bulls po raz pierwszy dodała szlifierkę do swojego portfolio — to było w 2015 roku – temat rowerów szutrowych był jeszcze w powijakach w tym kraju, jeśli w ogóle. Jednak jako jeden z pierwszych dużych producentów w Niemczech Bulls zdawał się dostrzegać potencjał tej kategorii motocykli. Wszechstronny, sportowy, odpowiedni do codziennego użytku - pod tym względem nic dziwnego, że Bulls Grinder przetrwał lata - przed pewnymi zmianami w szczegółach - i nawet dzisiaj nie jest bynajmniej przestarzały. W międzyczasie aluminiowa rama jest oczywiście wyposażona w osie przelotowe, a prześwit na opony również wzrósł do wygodnych 40 mm.
Być może największym atutem, jakim rowery szutrowe mogą konkurować z wieloma innymi kategoriami rowerów, jest ich ogromna wszechstronność. Od roweru treningowego dla ambitnych jeźdźców, którzy chcą dokończyć swoją pracę na szutrowych drogach, po sportowca dojeżdżającego do pracy, który chce korzystać z roweru również w życiu codziennym. Jeśli koncepcja jest słuszna, rowerem szutrowym można objąć całe spektrum, nawet jeśli konieczny jest jeden lub drugi kompromis.
Jeśli chodzi o przydatność do codziennego użytku, Grinder z pewnością może zdobyć kilka punktów dla siebie: oprócz punktów mocowania błotników, z tyłu znajdują się również oczka na bagażnik. W porządku, wielu współczesnych konkurentów przynosi to ze sobą. Jednak unikalne dla Bulls Grinder są punkty mocowania systemu oświetlenia Monkey Link na zacisku siodełka i na mostku. Kompatybilne lampy można bezpiecznie przymocować i zdjąć w mgnieniu oka za pomocą magnesów. Prawdziwa zaleta w życiu codziennym.
Jeśli chodzi o geometrię, Bulls idzie własną drogą ze szlifierką, a mimo to wyraźnie wyróżnia się na tle wielu konkurentów. Bardzo długa główka ramy powinna ustawiać rowerzystę w dość wyprostowanej pozycji - przemawia za tym również dość wygodny stosunek stosu do zasięgu. Takie podejście pasuje również do innych wymiarów: podpory łańcucha nie są zbyt krótkie, a rozstaw osi odpowiednio dłuższy niż średnia. To obiecuje dużo płynnej pracy i dobrodusznego prowadzenia nawet w terenie.
Geometry Bulls Grinder 3 2020
49 | 52 | 55 | 58 | 61 | |
rura podsiodłowa (w mm) | 490 | 520 | 550 | 580 | 610 |
Pozioma rura górna (w mm) | 536 | 552 | 569 | 587 | 604 |
główka ramy (w mm) | 135 | 160 | 189 | 213 | 240 |
tylny trójkąt (w mm) | 430 | 430 | 430 | 430 | 430 |
Rozstaw osi (w mm) | 1020 | 1024 | 1037 | 1047 | 1061 |
Kąt skrętu (w °) | 70 | 71 | 71.5 | 72 | 72 |
Kąt siedziska (w °) | 73.5 | 73.3 | 73 | 72.8 | 72.5 |
Zasięg (mm) | 370 | 375 | 381 | 389 | 395 |
Stosy (mm) | 562 | 589 | 614 | 638 | 664 |
Za 1.999 euro, najlepszy model z serii szlifierek, Bulls Grinder 3, który testowaliśmy, przekracza górną granicę cenową naszej podstawowej kategorii. Jednak oprócz zarysowanej już na wstępie wysokiej jakości aluminiowej ramy, jest też wyposażenie tak rzadko spotykane w tym przedziale cenowym. Z jednej strony jest oczywiście nowy obwód Shimano GRX Gravel, który jest tutaj instalowany przez Components AZ w wysokiej jakości wersji 800. Jest to szczególnie widoczne w przypadku STI, które ergonomicznie bazują na bardzo dobrych odpowiednikach Ultegry i naprawdę przyjemnie się je trzyma.
GRX jest tutaj skonfigurowany z tarczą i kasetą 11-42. Otrzymujesz więc nieco mniej niż 400% przepustowości. Wystarczająco dla większości kierowców i wielu obszarów. Jednak ci, którzy regularnie chcą pokonywać długie szutrowe podjazdy pod oponami, potrzebują niezbędnej mocy w nogach lub powinni zmienić tarczę na mniejszą niż standardowa tarcza 42 mm.
Ramki do zdjęć | Młynek Byka 7005 |
widelec amortyzowany | Węgiel |
wirniki | XC-21D firmy Bull |
opona | Schwalbe G One 40 mm |
przerzutka tylna | Shimano GRX RD-RX812 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano GRX ST-RX810 |
korba | Shimano GRX FC-RX810 42t |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Shimano GRX BR-RX810 |
sztyca | Bull's Duroflex Carbon |
siodło | Byki |
trzon | Bull's Monkey Link |
Lenker | Byki |
Oprócz wbudowanej grupy zmiany biegów, zestaw kołowy jest nie mniej ważny dla ogólnej wydajności. Tutaj Bulls rezygnuje z systemu LRS od dużych producentów i zamiast tego stawia na własną, dość ciekawą kombinację. Obręcze WTB XC-21D są przystosowane do montażu bezdętkowego, a dzięki wewnętrznej szerokości 21 mm bezpiecznie trzymają również szersze opony bez tendencji do wyginania się na zakrętach. W połączeniu z piastami Formula, zestaw kołowy wraz z oponami i tarczami hamulcowymi waży bardzo dobre 3,3 kg, co czyni go jednym z najlżejszych na rynku dla początkujących.
Niepozorną ozdobą wyposażenia jest sztyca karbonowa Duroflex, którą znamy i cenimy już z innych modeli Bulls MTB. Elastyczna konstrukcja zauważalnie zwiększa komfort w porównaniu z konwencjonalnymi ortezami.
Więcej testów, produktów i podstawowych informacji o miesiącu Velomotion Gravel:
- Test roweru szutrowego Storck Grix Platinum Ultegra Di2: Racetourer na szutr i teren
- GT Grade Carbon Pro w teście rowerów szutrowych: Wygodny trójkąt dający dużo frajdy z jazdy?!
- Orbea Terra M30-D w teście gravela: Żwawy rower do treningów i wycieczek po szutrze
- NS Bikes Rag+ 2 w teście gravela: Przekonujący wszechstronny aluminiowy
- Rondo Ruut CF 2 w teście gravela: Szybki rower szutrowy o efektownym wyglądzie
Let's Gravel: The Bulls Grinder 3 2020
Bulls Grinder 3 jest, jak możemy się spodziewać, jednym z najlepszych wszechstronnych w naszym polu testowym. Wynika to przede wszystkim z uniwersalnej aluminiowej ramy, która nie tylko ze względu na swoją geometrię sprawia, że grinder jest bardzo wszechstronnym rowerem szutrowym. Ponieważ geometria pozwala na bardzo szeroki zakres ustawień, od sportowych po przyjemnie wygodne z wyprostowaną pozycją siedzącą.
Już po kilku metrach jazdy wyróżnia się niezwykle płynna praca, która jest prawdopodobnie najbardziej uderzającą cechą Bulls Grinder 3. Wynika to przede wszystkim z solidnej konstrukcji i nieco dłuższego rozstawu osi roweru szutrowego. Jest to nie tylko bardzo przyjemne dla początkujących i natychmiast zapewnia bezpieczeństwo, ale także przynosi korzyści doświadczonym gravlerom i częstym jeźdźcom, ponieważ rower jest łatwy do kontrolowania nawet przy wyższych prędkościach.
Jednak ta płynna praca ma zauważalny wpływ na przyspieszenie i zwinność Bulls Grinder 3. Chociaż nie jest to bynajmniej jeden z ważących mniej niż 10 kilogramów wagi ciężkiej na polu testowym, zawsze potrzebuje trochę czasu, aby nabrać rozpędu, zwłaszcza po technicznych pasażach. Jednak sztywny widelec z włókna węglowego zapewnia bezpośrednie i precyzyjne prowadzenie i nigdy nie wydaje się gąbczasty. Ale nawet jeśli Grinder 3 nie należy do szybkich starterów, to rower był w stanie przekonać nas całkiem przyjemnym komfortem jazdy. Oczywiście twarde szlaki i wyboiste przejścia również nie są fajne na tym rowerze, ale każdy rowerzysta powinien czuć się komfortowo na rowerze szutrowym Bulls na klasycznych trasach szutrowych.
Sprawdzone opony Schwalbe G-One zapewniają dodatkową radość z jazdy, nie tylko dobrze się toczą i prawie nie przeszkadzają nawet na dłuższych odcinkach asfaltowych, ale także zapewniają kierowcy duży komfort dzięki dużej objętości. Szczególnie na drogach szutrowych opony zapewniają przyczepność niezbędną do bezpiecznego poruszania się po drodze. Grupa Shimano GRX dopełnia wysokiej jakości ogólny pakiet i sprawia, że Bulls Grinder 3 jest idealnym wszechstronnym narzędziem do uprawiania sportu i codziennego użytku.
Inne najważniejsze cechy rowerów szutrowych w teście:
Test roweru szutrowego Bergamont Grandurance Elite: High-end w okazyjnej cenie?
Test: Wersja 3.000 Bergamont Grandurance Elite jest dostępna za znacznie poniżej 2020 euro. To czyni go jednym z tańszych karbonowych rowerów szutrowych na rynku - ale wysokiej jakości osprzęt, udana rama i, co nie mniej ważne, świetny wygląd by tego nie sugerowały. Bergamont Grandurance Elite: Fakty Materiał ramy: karbonowe rozmiary kół: 700c […]
NS Bikes Rag+ 2 w teście gravela: Przekonujący wszechstronny aluminiowy
NS Bikes Rag+ 2: Fakty Materiał ramy: aluminium Rozmiar(y) kół: 700c (kompatybilne z 650b) Maksymalny prześwit na opony: 45mm (700c) / 55mm (650b) Rozmiar osi (v/h): 15×100 / 142×12 Mocowania błotników: Tak Mocowania bagażnika (przód/tył): Nie/Tak Koszyk na bidon: Dolna rura u góry, rura podsiodłowa Masa kół przód/tył/całkowita (z oponami i tarczami hamulcowymi): 1.810 g / 2.003 g / 3.813 g Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar M): 10,91 kg Cena: […]
Test roweru szutrowego Canyon Grail AL 7.0: Przekonujący pakiet dla kierowców o sportowym zacięciu
Test: Canyon Grail AL, bezpośredni sprzedawca z Koblencji, zaprezentował tanią aluminiową wersję wszechstronnego roweru szutrowego niedługo po premierze Graila CF. Jak radzi sobie topowa wersja za 1.699 euro w bardzo konkurencyjnym segmencie podstawowym? Canyon Grail AL 7.0: Fakty Materiał ramy: aluminium Rozmiar(y) kół: 700c (650b w rozmiarach XXS i XS) Maksymalny prześwit na opony: […]
Schreibe einen Kommentar