Test: Z Bombtrack Hook 1 przetestowaliśmy jeden z nielicznych rowerów szutrowych ze stalową ramą - a materiał, z którego wykonana jest rama, zasługuje na swoją reputację. Wysoka waga stoi na drodze do doskonałego komfortu.
Bombtrack Hook 1 2020: Fakty
Materiał ramy: stal
Rozmiar kół: 700cc
Maksymalny prześwit opony: 40mm
Wymiary osi (v/h): Schnellspanner
Oczka błotnika: Ja
Oczka do bagażnika (v/h): Tak / Tak
uchwyt na butelkę: Dolna rura w górę, dolna rura w dół, rura podsiodłowa
Sonstiges: Oczka na górnej rurze
Obciążenie kół v/h/total (z oponami i tarczami hamulcowymi): 1.830g/1.987g/3.817g
Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar M): 12,10 kg
Cena: € 1.399
Wszechstronna stalowa rama z licznymi punktami mocowania
Producent Bombtrack z siedzibą w Kolonii jest niezwykle szeroki. Od ostrego sprzętu, przez bikepacking i gravel, po nowoczesne rowery wyścigowe, crossery, a ostatnio także rowery górskie, Rhinelandczycy wzbogacają wiele aspektów rynku rowerowego. Bombtrack Hook to jeden z „najdłużej służących” i jednocześnie być może jeden z najbardziej wszechstronnych rowerów w obecnym portfolio.
Elegancka stalowa rama, która jest wspólna dla wszystkich modeli Hook, jest szczególnie w centrum uwagi. Dzięki licznym oczkom i opcjom mocowania powinien być również bardzo popularny wśród fanów bikepackingu: oprócz trzech uchwytów na butelki (dwa na dolnej rurze, jeden na rurze podsiodłowej), są oczywiście również opcje mocowania błotników, tylny i przedni bagażnik oraz oczka na górnej rurze, aby móc przyczepić tu torbę.
Geometria stalowego roweru szutrowego również odzwierciedla jego wszechstronność. Dość stromy kąt skrętu i krótkie dolne rury tylnego trójkąta obiecują zwinne, zwinne prowadzenie, z krótką główką ramy i niskim stackiem, kolarze powinni znaleźć się w raczej sportowej pozycji siedzącej, którą oczywiście można „rozbroić” w dowolnym momencie za pomocą podkładek dystansowych pod mostkiem , Na przykład.
Hak Geometry Bombtrack
S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 495 | 525 | 545 | 565 |
Pozioma rura górna (w mm) | 525 | 545 | 562 | 579 |
główka ramy (w mm) | 110 | 130 | 150 | 170 |
tylny trójkąt (w mm) | 425 | 425 | 425 | 425 |
Rozstaw osi (w mm) | 1004 | 1015 | 1027 | 1045 |
Kąt skrętu (w °) | 71 | 72 | 72 | 72 |
Kąt siedziska (w °) | 74 | 74 | 73.5 | 73.5 |
Zasięg (mm) | 370 | 383 | 389 | 400 |
Stosy (mm) | 542 | 564 | 583 | 602 |
Solidny sprzęt, ale duża waga
Do naszego testu wzięliśmy wersję podstawową Bombtrack Hook 1.349, która kosztuje 1 euro. Powinno być jasne, że nie można do tego oczekiwać sprzętu z najwyższej półki, więc znajdziecie tutaj raczej solidne, niedrogie podzespoły i dodatki. W połączeniu ze stalową ramą to oczywiście podnosi wagę – rower w rozmiarze M bez pedałów waży aż 12,1 kg.
Jeśli chodzi o przerzutki to zabudowane podzespoły bazują na mało znanym w kraju Microshift - przynajmniej jeśli chodzi o przerzutkę tylną, przednią i kasetę. STI pochodzą od Shimano i pochodzą z 9-biegowej serii Sora. Elegancką korbę z napisem Bombtrack i kompaktowy zestaw zębatek 32/48 zdecydowanie można opisać jako gratkę. W połączeniu z kasetą 11-36 otrzymujesz imponującą przepustowość 491%, z którą powinieneś sobie poradzić w bardzo zróżnicowanym terenie.
Nawiasem mówiąc, hamowanie odbywa się za pomocą mechanicznego hamulca tarczowego firmy Tektro. Spyre jest tutaj jednym z lepszych przedstawicieli, nawet jeśli nie dorównuje tanim hamulcom hydraulicznym. Z drugiej strony konserwacja i naprawy są tutaj znacznie łatwiejsze niż w przypadku hamulców na olej mineralny lub płyn hamulcowy.
Ramki do zdjęć | Hak Bombtrack 4130 CrMo |
widelec amortyzowany | Aluminiowy dysk stożkowy |
wirniki | Piasty Bombtrack Title / obręcze Bombtrack TX20 |
opona | Kenda Flintridge 35 mm |
przerzutka tylna | Microshift RD-M46 9-biegowa |
dźwignia zmiany biegów | Shimano Sora |
korba | Bombtrack Lier |
przerzutka | Mikroprzerzutka FD-R352 |
Hamulec | Tektro Mira |
sztyca | Bombtrack Buk 27,2 mm |
siodło | Komp. Bombtrack |
trzon | Wędrówka po torze bombowym |
Lenker | Tor bombowy CX-10 |
Koła wykonane własnoręcznie robią bardzo solidne wrażenie, ale podobnie jak cały rower niekoniecznie są przycięte pod kątem lekkiej konstrukcji. Wraz z tarczami hamulcowymi i niezbyt ciężkimi, szerokimi na 35 mm oponami firmy Kenda, zestaw waży ponad 3,8 kg. Mówiąc o oponach: z oponami Kenda 35 nadal jest dużo miejsca w ramie i widelcu. Sam Bombtrack określa maksymalny prześwit na opony wynoszący 40 mm, ale w zależności od opony, obręczy i błota, 42 powinny nadal mieć wystarczający prześwit.
Dodatki takie jak siodło, sztyca, mostek i kierownica są wykonane we własnym zakresie i świetnie pasują do motocykla.Części robią również bardzo dobre wrażenie dotykowe iw żaden sposób nie wyglądają jak „tanie części OEM”.
Więcej testów, produktów i podstawowych informacji o miesiącu Velomotion Gravel:
- Test roweru szutrowego Storck Grix Platinum Ultegra Di2: Racetourer na szutr i teren
- GT Grade Carbon Pro w teście rowerów szutrowych: Wygodny trójkąt dający dużo frajdy z jazdy?!
- Orbea Terra M30-D w teście gravela: Żwawy rower do treningów i wycieczek po szutrze
- NS Bikes Rag+ 2 w teście gravela: Przekonujący wszechstronny aluminiowy
- Rondo Ruut CF 2 w teście gravela: Szybki rower szutrowy o efektownym wyglądzie
Let's Gravel: Bombtrack Hook 1
Tylko stal jest prawdziwa, zgodnie z tym mottem otrzymaliśmy jeden z nielicznych stalowych motocykli na polu testowym z hakiem Bombtrack Hook 1 i oczywiście byliśmy podekscytowani, widząc, co ten rower ma do zaoferowania. Ale tyle możemy Wam powiedzieć, byliśmy więcej niż zaskoczeni - w pozytywnym tego słowa znaczeniu.
Trzeba przyznać, że na początku, czyli przed pierwszą jazdą testową, byliśmy niemalże zszokowani wagą. Ponad 12 kilogramów to prawdziwa zapowiedź i duże obciążenie w najprawdziwszym tego słowa znaczeniu, nawet w sektorze podstawowym. Również dzięki temu Hook 1 nie musi być w praktyce opisywany jako zwinny - ale: Negatywne efekty nie są tak silne, przyspieszenie jest idealne, szczególnie w porównaniu z innymi rowerami klasy podstawowej. Na haku 1 siedzisz dość sportowo, ale możesz np. użyć dodatkowych podkładek pod mostkiem, żeby go rozbroić.
Ale teraz dochodzimy do wielkiej siły grawera ze stali z Kolonii: komfortu. Wychodzi to niemal sensacyjnie. Nawet na najtrudniejszych fragmentach naszego toru testowego Bombtrack niemal emanował przyjemną miękkością, prowadził się niezwykle płynnie, a mimo to nie wydawał się gąbczasty. Właściwie dokładnie tak, jak chcemy i dokładnie to, co powinno wywołać szeroki uśmiech na twarzy początkującego. To samo dotyczy ergonomii: kierownica i siodełko są bardzo dobrze wykonane, czujesz się tutaj jak w domu.
Ze względu na niską cenę sprzęt bardziej nastawiony jest na trwałość i prostą funkcjonalność niż na zbędne bajery. Połączenie 9-biegowej przerzutki Shimano Sora i Microshift nie jest zbyt seksowne, ale wykonuje solidną robotę. Procesy zmiany biegów nie są tak szybkie, jak w przypadku droższych grup osprzętu, zmiana tarcz jest nieco głośniejsza, ale obie są zawsze niezawodne. Poza tym masz naprawdę szeroki wachlarz. Uroku dodaje korbka z napisem Bombtrack, który umiejętnie wkomponowuje się w całość.
Własne mocowania, takie jak kierownica, mostek i sztyca, są proste i pasują również do Bombtrack Hook 1. Hamulce Spyre firmy TRP są wystarczająco mocne dla roweru szutrowego po hamowaniu i są niewątpliwie jednymi z lepszych przedstawicieli mechanicznych.
Inne najważniejsze cechy rowerów szutrowych w teście:
Recenzja roweru szutrowego Nukeproof Digger Comp: GRAVELITY — energiczny model podstawowy dla fanów szlaków
Test: Nukeproof Digger Comp to niezwykły rower dla początkujących, ale po raz kolejny udowadnia, że może się opłacać, jeśli producenci myślą nieszablonowo. W przypadku brytyjskiego aluminiowego roweru gravelowego klasyczne elementy gravelowe połączono z cechami grawitacyjnymi MTB. Czy to nie idzie źle? Nukeproof Digger Comp: Fakty Materiał ramy: aluminium Rozmiar(y) kół: 650b […]
Testowanie roweru szutrowego Storck Grix Pro CX Extreme: Żywy nowicjusz z ogromnym współczynnikiem zabawy
Test: Dzięki Storck Grix niemiecki producent klasy premium wchodzi teraz również na rynek żwiru - i to jak! Dzięki sportowej orientacji, opcjonalnym oponom 650b, lekkiemu pakietowi i wielu opcjom montażu, Storck Gravelbike jest wszechstronną maszyną do zabawy. Storck Grix Pro CX Extreme: fakty Materiał ramy: włókno węglowe Rozmiar(y) kół: 650b (można również użyć 700c) Maksymalna […]
Test roweru szutrowego Cinelli Zydeco 2020: Tradycja spotyka się z nowoczesnością
Test: Cinelli Zydeco 2020 to nie tylko efektowny wizualnie, ale także technicznie przekonujący rower szutrowy, który powinien spodobać się zwłaszcza sportowym rowerzystom. Cinelli Zydeco 2020: Fakty Materiał ramy: aluminium Rozmiar(y) kół: 700c Maksymalny prześwit na opony: 42mm Rozmiar osi (v/r): 12×100 / 142×12 Mocowania błotników: Tak Mocowania bagażnika (v/r): Nie /Tak Uchwyt na butelkę: Dolna rura u góry, rura podsiodłowa Inne: Oczka na […]
Schreibe einen Kommentar