Test: Z Stella City Comfort MDB przetestowaliśmy klasyczny rower z napędem elektrycznym, którego mocne strony leżą w braku poważnych słabości. Nowoczesny biały pedelek nie przyciąga negatywnej uwagi w żadnej dziedzinie, ale sugerowana cena detaliczna 3.299 euro wydaje się nieco wysoka.
W czasach e-rowerów górskich z włókna węglowego, superlekkich e-rowerów miejskich i e-rowerów wyścigowych, klasyczny e-rower z niskim przekrokiem może wieść żywot. Ale niezależnie od tego, czy skierujesz swój wzrok na ścieżki rowerowe w mieście i na wsi, czy porozmawiasz z dużymi i małymi sprzedawcami lub producentami rowerów: popularność e-kroku jest nieprzerwana i jest to dokładnie kategoria e-rowerów, której szuka większość ludzi. Nie są tu potrzebne żadne zaawansowane technologicznie rozwiązania ani rekordowe ciężary – ma działać, być wygodny i przede wszystkim niezbyt drogi.
To jest dokładnie to, co Stella City Comfort MDB chce zdobyć - z niesamowitą przydatnością do codziennego użytku, solidnymi komponentami i oczywiście atrakcyjną ceną ogólną. Zanim jednak przejdziemy do szczegółów roweru, kilka słów o producencie Stella Bikes. Wciąż w dużej mierze nieznana w Niemczech, Stella jest teraz wielkim hitem w swojej rodzinnej Holandii. Dzieje się tak również dzięki innowacyjnej i dość nietypowej koncepcji sprzedaży: nie ma klasycznej sieci dealerskiej, zamiast tego rowery można zamówić bezpośrednio u producenta.
Sprzedaż bezpośrednia z jazdą próbną na miejscu
Jednak w przeciwieństwie do klasycznych firm sprzedaży bezpośredniej, takich jak Rose, Canyon czy Radon, w Stelli przedstawiciel handlowy przyjeżdża bezpośrednio do domu klienta i na życzenie przywozi ze sobą kilka rowerów testowych, które zainteresowany może przetestować bezpośrednio we własnym zakresie. progiem, a następnie kupić bezpośrednio w razie potrzeby. Alternatywnie, istnieją obecnie różne centra testowania rowerów elektrycznych, ale tylko jedno z nich znajduje się w Niemczech. Tu dochodzimy od razu do największej obecnie wady tego konceptu dla klientów z Niemiec. Stella Bikes jest obecnie aktywna tylko w Nadrenii Północnej-Westfalii - klienci z innych regionów Niemiec nie mogą jeszcze zamawiać ani kupować Stelli. Jednak sieć sprzedaży ma być dalej rozbudowywana również w Niemczech.
Bosch Active Line Plus z baterią 400Wh
Powrót do roweru: City Comfort MDB jest dostępny w minimalistycznym kolorze białym lub czarnym i wyłącznie z ramą typu step-through. Napęd zapewnia najnowszej generacji silnik Active Line Plus firmy Bosch. Całość zasila akumulator 400 Wh zamontowany na bagażniku. Uważamy, że silnik jest właściwym wyborem dla motocykla w tej kategorii. Pierwszy jest wystarczająco mocny, aby poradzić sobie zarówno z małymi, jak i dużymi podjazdami, ale prawie przez cały czas pozostaje cichy jak szept. Ponadto nadal można nim komfortowo pedałować, nawet gdy jest wyłączony lub przy prędkości powyżej 25 km/h.
Bateria 400 Wh na pierwszy rzut oka wydaje się trochę słaba w czasach zawsze astronomicznych pojemności baterii, ale nie należy zapominać o obszarze zastosowania Stella City Comfort MDB: e-rower jest zbudowany do użytku w mieście i na co dzień sprawunki. Oznacza to, że 99% dystansów jest pokonywanych, a rower i tak nie jest przeznaczony do długich wycieczek. Ale nawet jeśli czeka Cię dłuższa trasa: przy odpowiednim wsparciu i odrobinie osobistego wysiłku, nawet z akumulatorem 400 Wh, możliwy jest zasięg 100 km. Jeśli chcesz szukać włosa w zupie napędu Bosch: wolelibyśmy tutaj wersję Intuvia zamiast bardzo minimalistycznego wyświetlacza Purion.
Beztroski sprzęt bez większych mankamentów
Reszta wyposażenia również jest niemal idealnie dopasowana do tego obszaru zastosowań. Hydrauliczne hamulce szczękowe Magura mają do tego więcej niż wystarczającą moc, a doświadczenie pokazuje, że pozostają prawie bezobsługowe przez wiele, wiele lat; poza okazjonalną wymianą klocków, która odbywa się w ciągu kilku sekund. 7-biegowa przekładnia w piaście Nexus firmy Shimano również praktycznie nie wymaga konserwacji i jest wyjątkowo niewrażliwa na wpływy zewnętrzne. Chociaż Stella zapewnia również City Comfort MDB osłonę łańcucha, chroni ona tylko nogawkę przed zabrudzeniem. Całkowicie zamknięty wariant chroniłby również łańcuch i napęd przed brudem i wilgocią.
Wygodne i dobroduszne zachowanie podczas jazdy
Nawet jeśli Stella City Comfort MDB jest przeznaczony do użytku na utwardzonych ścieżkach – wszyscy znamy stan ścieżek rowerowych w tym kraju i dlatego powinniśmy być zadowoleni z amortyzowanego widelca Suntour, który znajduje się z przodu e-roweru Stella. To niezawodnie wygładza drobne nierówności i wyboje – ale niestety można je dostosować do wagi kierowcy tylko w ograniczonym zakresie ze względu na stalową sprężynę wewnątrz. Mówiąc o złych ścieżkach rowerowych: wbudowane błotniki są przyjemnie stabilne i nie grzechotają, gdy trochę się trzęsie i chwieje.
Jeśli chodzi o prowadzenie, City Comfort MDB wyróżnia się dobrodusznym, wygodnym charakterem. Wynika to oczywiście również z bardzo wygodnej pozycji siedzącej, ale przyjemnie sztywna rama robi tutaj resztę. Rozkład masy z akumulatorem na bagażniku jest początkowo dość zauważalny podczas pokonywania zakrętów, ale po krótkim czasie można się przyzwyczaić do nieco dziwnego uczucia.
Wskazówka warta wspomnienia na koniec: obecnie (listopad 2019) City Comfort MDB jest dostępny w Stelli w obniżonej cenie 2.199 euro. Jednak krytyczne zapotrzebowanie jest dozwolone, dlatego Stella początkowo ustala sugerowaną cenę detaliczną na 3.299 euro, co jest zbyt wysoką ceną w stosunku do wyposażenia roweru. Czy od początku planowano zaproponować okazję ze zniżką 1.100 euro? Inni producenci oferują również porównywalne rowery przejściowe w przedziale cenowym około 2.000 euro, które jeszcze kilka tygodni temu kosztowałyby o 50 procent więcej.
Schreibe einen Kommentar