E-Performance: Firma Bosch przygotowała wiele nowości na rok modelowy 2020 — od nowego silnika CX i własnego napędu ładunkowego po lepszą łączność, większe akumulatory i zdecydowane środki przeciwdziałające tuningowi. Przedstawiamy przegląd nowości Bosch E-Bike 2020.
Minęło dziesięć lat, odkąd gigant motoryzacyjny i elektronarzędziowy Bosch wkroczył do sektora rowerów i e-rowerów. W tym celu powstał wewnętrzny start-up o nazwie Bosch E-Bike Systems, który początkowo był częścią działu motoryzacyjnego. Z Clausem Fleischerem na czele, początkowo tylko czterech pracowników zajmowało się tematem napędów i silników do e-rowerów - ale ryzyko powinno okazać się opłacalne w najbliższej przyszłości.
Przeskakujemy dziesięć lat w przyszłość: Bosch eBike Systems świętuje swoje 10. urodziny w Wagenhallen w Stuttgarcie, a także prezentuje trzecią generację swoich silników. Wydaje się, że gościem jest całe dziennikarstwo rowerowe – z Niemiec, Europy, USA i Australii. Nic dziwnego: rowery elektryczne przeżywają boom, zwłaszcza w Europie, a Bosch jest jednym z głównych motorów tego sukcesu. Oczywiście nikt nie chce przegapić tego, co dziś ujawnia producent ze Szwabii.
Bosch Performance CX 2020: mniejszy, lżejszy, lepszy?
Gwiazdą nowej oferty Bosch na nadchodzący sezon jest bez wątpienia nowy silnik Performance CX. Nic w tym dziwnego, w końcu dobrze znany, ugruntowany napęd CX jest prawdopodobnie jednym z najpopularniejszych i prawdopodobnie także najczęściej używanych napędów w sektorze E-MTB. Pomimo swojego już znacznego wieku prawie pięciu lat, nadal dotrzymuje kroku znacznie młodszym silnikom konkurencji, a także ma wielu fanów ze względu na swoją wysoką niezawodność. Wielkie kroki, które musi pokonać następca. W szczególności poprawiono wagę i współczynnik kształtu: znacznie mniejszy silnik jest o około jeden kilogram lżejszy niż jego poprzednik, który waży 2,9 kg – niezwykłe! Dzięki niezmiennie wysokiemu momentowi obrotowemu wynoszącemu 75 Nm, wydajność podparcia można zwiększyć nawet z 300% do 340%.
Wszystkie szczegóły i pierwsze wrażenia z jazdy można znaleźć w naszym artykule na temat Bosch Performance CX 2020:
Nowości produktowe: Bosch Performance CX 2020: wszystkie informacje i pierwsze wrażenia z jazdy
E-Performance: Nadszedł czas! Bosch podnosi kurtynę nowego napędu E-MTB — Bosch Performance CX 2020. Mniejsze wymiary, mniejsza waga, lepsze osiągi — czy nowy napęd może dorównać swojemu popularnemu poprzednikowi? Bosch Performance CX powinien – nie bagatelizując innych dysków – przynajmniej w tym kraju wciąż […]
Bosch Performance Line i Performance Line Speed 2020: Ewolucja zamiast rewolucji
W niedalekiej przeszłości linia Bosch Performance Line została wyraźnie przyćmiona przez mocniejszy napęd CX, a dzięki nowemu silnikowi Active Line Plus, najpóźniej dwa lata temu, ten niegdyś odnoszący sukcesy napęd stał się raczej wyjątkiem. To powinno się zmienić wraz z rokiem modelowym 2020. Nowa generacja sportowego silnika jest nie tylko lżejsza od swojego poprzednika, ale także oferuje nieco większy moment obrotowy o wartości 65 Nm i zapewnia aż 300% wsparcie. Kolejna duża zaleta: gdy napęd jest wyłączony lub przy prędkości powyżej 25 km/h, nie ma prawie żadnego oporu podczas pedałowania. Podobnie jak w przypadku poprzednika, nowy Bosch Performance 2020 będzie ponownie dostępny jako wariant prędkości dla szybkich S-Pedelec 45 km/h – tutaj silnik zapewnia wyraźny moment obrotowy 75 Nm.
Wszystkie szczegóły i pierwsze wrażenia z jazdy można znaleźć w naszym artykule na temat Bosch Performance Line 2020:
Nowości produktowe: Bosch Performance Line 2020: Nowa poufna wskazówka dotycząca silników?
E-Performance: Wraz z Bosch Performance Line 2020, wszechstronny wkracza w nową generację. Sam Bosch mówi o najbardziej wszechstronnym napędzie w nowej ofercie – nasz praktyczny test również pokazuje, że możesz mieć rację. Dzięki wersji Speed miłośnicy S-Pedelec również zyskają na wartości. Dysk Bosch Performance był łącznikiem między […]
Bosch Cargo Line i Cargo Line Speed: pierwszy zastrzeżony silnik do rowerów cargo
Bosch miał w zanadrzu wielką niespodziankę z nową linią Cargo: chociaż wyniki sprzedaży e-rowerów cargo stale rosną, juczne osły jeszcze nie wyszły ze swojej niszy. Być może zmieni się to w najbliższej przyszłości: Bosch wystawia dwa własne napędy, wariant 25 km/h i 45 km/h, do wyścigu w 2020 roku, pokazując swoje przekonanie, że rowery e-cargo będą dominować w dłuższej perspektywie . Napęd Cargo bazuje na nowym silniku CX, zarówno wizualnie, jak i technicznie. Tutaj również mamy do czynienia z kompaktową magnezową obudową, wagą prawie 3kg i momentem obrotowym 75Nm. Jednak przy 400% silnik zapewnia jeszcze większe wsparcie niż wariant eMTB, ale bez wyraźnego przyspieszenia.
Wszystkie szczegóły i pierwsze wrażenia z jazdy znajdziesz w naszym artykule na temat Bosch Cargo Line 2020:
Nowości produktowe: Bosch Cargo Line: Nowy napęd do rowerów cargo pod lupą
E-Performance: Bosch Cargo Line od roku modelowego 2020 będzie oferować oddzielny napęd dla rowerów cargo. Technicznie silnik jest oparty na nowym napędzie CX, ale przenosi jeszcze więcej mocy na ziemię. Niespodzianka! Wraz z nową linią Cargo, Bosch ujawnił również […]
Bosch Powertube 625 i Powertube 400: większy wybór dzięki zintegrowanym akumulatorom
Wielkim wąskim gardłem obecnych napędów e-rowerów nie jest silnik, ale akumulator. Wbudowane akumulatory litowo-jonowe są niezawodne, oferują wystarczającą pojemność, ale są technicznie wyczerpane w miarę możliwości. Jeśli chcesz mieć większą pojemność, musisz zaakceptować większe i cięższe akumulatory; Użytkownicy rowerów elektrycznych Bosch będą mieli tę opcję od 2020 roku. Jak sama nazwa wskazuje, nowy akumulator Powertube 625 oferuje 625 Wh, czyli zauważalnie więcej niż poprzednia wersja 500 Wh. Jednak ta pojemność ma swoją cenę za większą wagę (ok. 3,5 kg - 500 g więcej niż Powertube 500) i dłuższą konstrukcję wymagającą specjalnych ram. Portfolio Powertube jest również rozszerzane w dół: wariant 400 jest w 100% kompatybilny ze znanym Powertube 500 i powinien być atrakcyjny dla wielu kierowców, na przykład jako ekonomiczny drugi akumulator.
Więcej szczegółów technicznych na temat nowych akumulatorów Bosch Powertube w naszym artykule:
Nowości produktowe: Bosch Powertube 625 i Powertube 400: nowe zintegrowane akumulatory od 2020 r
E-Performance: Wraz z Bosch Powertube 625 i Powertube 400, południowoniemiecki gigant e-rowerów prezentuje dwa nowe zintegrowane akumulatory na rok modelowy 2020. Podczas gdy wariant 625 Wh jest nieco większy i cięższy niż dobrze znany Powertube 500, wariant Powertube 400 jest w pełni kompatybilny wstecz. Kiedy ludzie mówią i piszą o napędach e-rowerów, […]
Aktualizacje Bosch Smartphone Hub i KioX: łączność to podstawa
W czasach, gdy nawet lodówki i pralki mają własne aplikacje, nowoczesny e-rower nie może już obejść się bez inteligentnych funkcji, zwłaszcza że mogą one oferować rzeczywistą wartość dodaną. Do tej pory Bosch polegał całkowicie na komputerze pokładowym Nyon w tym zakresie, ale następny rok modelowy przyniesie znacznie więcej. Bosch Smartphone Hub to pierwszy produkt, który powstanie po przejęciu Cobi: podobieństwa do poprzedniego systemu Cobi są nie do pomylenia, ale uchwyt na telefon komórkowy ma teraz również własny mały monochromatyczny wyświetlacz, dzięki czemu można go używać również bez telefonu komórkowego . Można go również kontrolować za pomocą panelu sterowania Kiox. Istnieje również kilka nowych funkcji w samej aplikacji, w tym własny sklep z aplikacjami.
Więcej informacji na temat koncentratora Bosch Smartphone Hub można znaleźć w odpowiednim artykule:
Nowości produktowe: Bosch Smartphone Hub: Przejęcie Cobi przynosi owoce
E-Performance / E-Bike: Dzięki Bosch Smartphone Hub temat połączonych rowerów w rowerach elektrycznych Bosch osiągnął nowy poziom. W szczególności mały wyświetlacz zintegrowany z uchwytem to wspaniała nowa funkcja, która znacznie zwiększa codzienną użyteczność. Kilka lat temu, kiedy Cobi.bike zaryzykował temat połączonych rowerów lub inteligentnych funkcji w rowerach, […]
Bosch rozpoczyna ofensywę antytuningową
Strojenie e-rowerów jest niemal tematem tabu w branży, a także w prasie branżowej. Niewielu mówi o tym otwarcie, ale jeśli wierzyć liczbom sprzedaży odpowiednich dostawców, niemała część dostępnych pedeleków 25 km/h powinna tam być z dostrojonym i odpowiednio odblokowanym wsparciem. Podczas prezentacji wiadomości firmy Bosch dyrektor generalny eBike Systems, Claus Fleicher, poświęcił kilka minut bezpośrednio temu tematowi; Tenor stał się jasny: Bosch chce zdecydowanie przeciwstawić się tuningowi i położyć temu kres w przyszłości - główny powód: z każdym tuningowanym e-rowerem użytkownik widzi prawną równość pedeleków i rowerów.
Aby maksymalnie utrudnić życie tunerom w przyszłości, wszystkie nowe napędy Bosch są wyposażone we wbudowane oprogramowanie anty-tuningowe, które wykrywa manipulację i natychmiast podejmuje odpowiednie działania.
Jak działa oprogramowanie, na czym polega tryb Limp Home Mode - wszystkie informacje na temat środków antytuningowych można znaleźć tutaj w odpowiednim artykule:
Nowości produktowe: Bosch wypowiada wojnę tuningowi e-rowerów za pomocą specjalnego oprogramowania od 2020 roku
E-Performance: od roku modelowego 2020 Bosch chce utrudnić życie tunerom e-rowerów - wewnętrzny mechanizm kontrolny powinien niezawodnie wykryć tuning, a następnie przełączyć rower w tryb awaryjny. Strojenie rowerów elektrycznych jest w branży niemal tematem tabu: dane dotyczące sprzedaży od odpowiednich dostawców pokazują, że znaczna część rowerów elektrycznych z […]
UWE Friedel KOSŁOWSKI mówią
Jeśli chodzi o limit 25 km/h dla pedeleków, zgadzam się z Ebr.com. Powinien zostać podniesiony do 32 km/h, a także powinien umożliwiać jazdę bez pomocy pedału (np. przepustnicy kciuka), na przykład z ciężkimi ładunkami i ruszaniem ze zdrowiem ograniczenia byłyby możliwe.W obszarze miejskim mogą obowiązywać ograniczenia prędkości na ścieżkach rowerowych.Elegalny tuning chipów byłby nieciekawy i tysiące entuzjastów e-rowerów nie znalazłoby się przed takim dylematem.Ale u nas to się nigdy nie stanie. .. pedeleki będą całkowicie zakazane... a idioci będą musieli korzystać z e-hulajnóg