E-Performance: Bosch Cargo Line od roku modelowego 2020 będzie oferować oddzielny napęd dla rowerów cargo. Technicznie silnik jest oparty na nowym napędzie CX, ale przenosi jeszcze więcej mocy na ziemię.
Niespodzianka! Wraz z nową linią Cargo, Bosch podniósł również kurtynę linii produktów podczas wielkiej prezentacji nowych produktów na rok modelowy 2020, której mało kto się wcześniej spodziewał. Chociaż rowery e-cargo stają się coraz bardziej popularne, nadal stanowią tylko niewielki ułamek w porównaniu z resztą rynku e-rowerów. Niemniej jednak: w czasach zakazów jazdy z silnikami diesla i poszukiwania alternatywnych, „bardziej ekologicznych” środków transportu, wszechstronne rowery coraz częściej znajdują się w centrum uwagi. Bosch również rozpoznał ten trend i z jednej strony chce mu służyć, ale z drugiej strony także promować go za pomocą nowych silników.
Bosch będzie oferował nowy silnik Cargo Line zarówno jako zwykły wariant 25 km/h, jak i wersję S-Pedelec, co powinno być szczególnie interesujące dla użytkowników komercyjnych i usług dostawczych. Wizualnie i technicznie nowy napęd roweru cargo ma wiele wspólnego z nowym silnikiem CX w obu wersjach: jego kompaktowy wygląd i niska waga 2,9 kg. Istnieją jednak różnice w danych technicznych, a przede wszystkim w charakterystyce napędu. Moment obrotowy wynoszący 75 Nm jest taki sam jak w przypadku napędu CX, ale dzięki wsparciu do 400% w przypadku linii Cargo można pójść o krok dalej. Sam Bosch mówi o dopuszczalnej masie całkowitej 250 kg dla rowerów z nowym silnikiem.
Jednak zwiększona wydajność wsparcia to nie wszystko, cały system sterowania został również szczegółowo zoptymalizowany pod kątem specjalnego obszaru zastosowania. Napęd zapewnia pełne wsparcie nawet przy niskich kadencjach, na przykład w celu ułatwienia szybkiego ruszania na światłach. W przeciwnym razie Bosch obiecuje, że napęd dostosuje się do obciążenia roweru towarowego. Ma to sens, w końcu duże rowery e-cargo dopuszczają obciążenie przekraczające 100 kg, co zmienia ogólną równowagę motocykla i nakłada inne wymagania na silnik. Stale analizując wszystkie zainstalowane czujniki, napęd powinien szybko rozpoznać, jak duży jest ładunek i odpowiednio dostosować podparcie. A więc maksymalna moc przy maksymalnej ładowności, nieco mniejsza, gdy jest pusta.
Bosch Cargo Line: pierwsze wrażenia z jazdy
W ramach obozu prasowego mogliśmy wykonać kilka okrążeń testowych dostarczonym rowerem cargo, którego sercem była nowa linia Bosch Cargo Line. To, co szczególnie rzucało się w oczy w bezpośrednim porównaniu z nowym CX, to mniej żwawe, ale tym mocniejsze dokręcanie podczas przyspieszania. Przychodzi na myśl porównanie między ciężarówką a samochodem sportowym: oba mają dużo mocy, ale inaczej lądują na drodze w zależności od obszaru zastosowania. Silnik Cargo Line wybacza również ruszanie na biegu, który jest wyraźnie za ciężki. Tam, gdzie CX jeszcze się nie uruchamia, silnik roweru towarowego dobrze się ciągnie i szybko przyspiesza pojazd.
Okres testowy był zbyt krótki, aby wydać ostateczny werdykt, w tym czy dysk rzeczywiście niezawodnie wykrywa obciążenie i dopasowuje się do niego. Niemniej jednak możemy już wyciągnąć bardzo pozytywny wniosek pośredni: w tej wersji Bosch Cargo Line ma sens dla wielu motocykli i ich rowerzystów i powinien zapewnić dużo ruchu na i tak już zatłoczonym rynku rowerów cargo.
Nowości Bosch E-Bike 2020: Wszystkie nowości w skrócie:
Nowości produktowe: Bosch E-Bike 2020: Nowy silnik CX, napęd cargo i nie tylko
E-Performance: Firma Bosch przygotowała wiele nowości na rok modelowy 2020 — od nowego silnika CX i własnego napędu ładunkowego po lepszą łączność, większe akumulatory i zdecydowane środki przeciwdziałające tuningowi. Przedstawiamy przegląd nowości Bosch E-Bike 2020. Minęło już dziesięć lat, odkąd gigant motoryzacyjny i elektronarzędziowy […]
Dokładnie mówią
Czy ten silnik również jest odsprzęgany? Więc nadal mogę się poruszać, gdy bateria jest pusta?