Test: Rose X-Lite SIX Disc reprezentuje trochę nową erę dla niemieckiego producenta rowerów z Bocholt. Ponieważ jako jeden z nowych modeli ucieleśnia najnowocześniejszy kształt ramy z nowym designem i napisem Rose, a także ma najlepsze właściwości techniczne. Tej wiosny mogliśmy przetestować dla Ciebie Rose X-Lite SIX Disc.
Rose X-Lite SIX Disc – Rama
Rama Rose X-Lite SIX Disc ma eleganckie matowe czarne wykończenie z subtelnym napisem na dolnej rurze. Kształt ramy jest mocno oparty na obowiązującym standardzie i wie, jak umiejętnie go wdrożyć. Górna rura jest lekko zapętlona (wznosząca się), natomiast bulwiasta rura dolna ma zapewnić lepszą aerodynamikę. Jest nieco grubszy od suportu do główki ramy, co zapewnia piękny i indywidualny wygląd. Dzięki nieco niższym podporom siedzenia na tylnym trójkącie, celem jest zapewnienie większego komfortu poprzez złagodzenie uderzeń i wstrząsów, a nie przenoszenie ich bezpośrednio na kierowcę!
Rose X-Lite SIX Disc – Wyposażenie
Imponujące jest również wyposażenie naszego Rose X-Lite SIX Disc. Dzięki kompletnej grupie Shimano Dura-Ace Di2 oferujesz jeden z najwyższej jakości obwodów na rynku, zapewniający precyzyjną i szybką zmianę przełożeń. Jeśli chodzi o koła, używają własnych kół Rose Carbon sznurowanych w Niemczech. Jak sama nazwa wskazuje, RC Forty z przodu i RC Fifty z tyłu oferują wysokość obręczy 40 i 50 milimetrów, co zapewnia udane połączenie lekkości i szybkości. Dzięki skoordynowanemu, bulwiastemu profilowi obręcze generują niski opór powietrza i zmniejszają irytujące siły kierowania przy silnym bocznym wietrze.
Koła są wyposażone w opony Conti Grand Prix 25 o szerokości 5000 mm, które zapewniają doskonałe osiągi we wszystkich kierunkach, niezależnie od tego, czy chodzi o opór toczenia, czy przyczepność. Widelec i tył są zaprojektowane w taki sposób, że opony o średnicy do 30 milimetrów przechodzą przez nie bez żadnych problemów. Tarcze, które mogą świecić dużą ilością pary w każdych warunkach, również przyczyniają się do dodatkowego bezpieczeństwa i przyjemnych wrażeń z jazdy. Lekka kierownica wyścigowa Superlogic Carbon Eco Curve i amortyzująca sztyca Superlogic Link Flexlogic firmy Ritchey uzupełniają wysokiej jakości kierownicę wyścigową.
Rose X-Lite SIX Disc – tak się jeździ
Z Rose X-Lite SIX Disc już po kilku kilometrach mogliśmy zobaczyć, że sufiks nazwy to Lite Program. Ale nie mamy na myśli tego w negatywny sposób w sensie gorszym, ale raczej w sensie lekkości. Na wysokości kilku metrów mogliśmy przetestować Rose i przekonać się o jego imponujących właściwościach wspinaczkowych. Przyczynia się do tego nie tylko dobra masa całkowita wynosząca 6,9 kg, ale także doskonałe przenoszenie mocy, czemu sprzyja solidna sztywność. Po wspinaczce kontynuowaliśmy szybki zjazd, gdzie mogliśmy skorzystać z imponującego prowadzenia X-Lite. Tutaj wszystko do siebie pasuje: Tarcze idealnie uzupełniają Conti 5000, zapewniając bezpieczną jazdę, a rama z kołami zajmie się resztą, zapewniając precyzyjne i spokojne kierowanie.
Na bardziej płaskich odcinkach, gdzie naprawdę trzeba wcisnąć gaz, Rose jest dobrym wszechstronnym pojazdem, który oczywiście nie do końca nadąża za osiągami czysto aerodynamicznych kierowców. Niemniej jednak, dzięki własnym kołom Rose i sportowej ramie, możesz się dobrze bawić i naprawdę wcisnąć gaz. Przyspieszenie X-Lite SIX Disc jest szczególnie przyjemne, ponieważ niska waga oznacza, że szybko odzyskujesz prędkość, a sztywność oznacza, że podczas przyspieszania traci się niewielką moc.